דרוש מידע הורים 'אובדים' בחופש הגדול

מיה יצחקי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
שימו לב לדבר אחד מאוד חשוב!!!,
כל אותם שהתבטאו בצורה מזלזלת כלפי אנשי החינוך וההוראה, ולא משנה אם זה מורה, או רבה, גננת או סייעת, מטפלת, או מורה מקצועית...
הזלזול הזה עובר - גם אם לא בצורה ישירה, אבל הילדים שלכם לא כאלו מטומטמים כמו שלפעמים מעדיפים לחשוב,
והם קולטים בדיוק מה אתם חושבים על המורים/ות שלהם או הגננות וכו'...
הדבר הזה בראש ובראשונה יכול לפגוע בכם ההורים!!!!

רק מה שרציתי להדגיש זה את החוסר אחריות ואי ההבנה שזלזול בצוות ההוראה - פוגע בצורה ישירה בילדים שלכם ובכם!!!! ולא משנה אם זה על היותם "הורסי נשמות" "בלתי מקצועיים" "לא יודעים להשליט משמעת" וכו', או סתם מפונקים שלוקחים המון חופשות ולא עושים כלום בחיים, כל ההגיגים האלו נקלטים!!!


חייבת להגיב (:

אני הכי בעולם יד ביד עם הצוות החינוכי.
אם לפרגון, אם לצורך בשיתוף פעולה, הכל!!!!!
וב"ה יש הרבה על מה. גם בבית יעקב וגם בחיידר יש אנשי צוות מקסימים,
וגם הגננות כולן מקסימות.

מחנכים הם בני אדם כמו כולנו! קורה שכועסים לא בצדק, מחליטים החלטה שגויה, או מתעלמים בלי שימת לב. כל זה נורמטיבי וקיים ומציאותי. אף אחד לא מלאך. (ובתוך כל אלה יש אינספור מילות עידוד, דחיפה קדימה, פרגון , עשיה וכו') יש אי הבנות תמיד, וצריך לפתור את אלה בכבוד דרך הידברות בין אנשי הצוות עם גיבוי הצוות ואמפטיה של הילד.

אבל לצערי יש גם יוצאי דופן. (וגם שם היינו יד ביד עם הצוות)
ולא, הילדים שלי ממש לא מטומטמים!!! והיו פעמים שהייתי צריכה להגיד לילד. אין כימיה בינכם, קורה! זה הניסיון שלך ובע"ה תתמודד איתו! (לא כל אי הסכמה היא זילזול ברב)

לא תמיד ההורים הם אלה שמתעלמים, לא מטפלים בבעיות ולא עומדים בקשר, משדרים זלזול והורסים לילדים שלהם ע"י זה. (גם כאן יש יוצאי דופן)

הורה ששומע שהילד שלו 'נרמס' ע"י הציניות של הרב, או שסייעת חסרת כישרון להשליט משמעת מורידה לילד את הבטחון העצמי והופכת אותו ל'ילד רע' ושותק, או נותן גיבוי לצוות במקום לתמוך בילד שלו. מפקיר את הנשמה שלו! (כותבת בכאב רב, ומנסיון לצערי) (וזה דיון בפני עצמו, כיצד יש לנהוג)

מה שניסיתי להגיד בהודעה הראשונה שכתבתי,

זה שצריך גם בצהרונים והקייטנות (לשם בעיקר מופנית ההערה שלי) להביא צוות איכותי שיכול להתמודד עם קבוצה גדולה של ילדים. (לא סייעת שאין לה אפשרות להשליט משמעת והפתרון לשלוח ילדה הביתה, עובדה שהגננות מסתדרות יופי בגן.
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הורה ששומע שהילד שלו 'נרמס' ע"י הציניות של הרב, או שסייעת חסרת כישרון להשליט משמעת מורידה לילד את הבטחון העצמי והופכת אותו ל'ילד רע' ושותק, או נותן גיבוי לצוות במקום לתמוך בילד שלו. מפקיר את הנשמה שלו! (כותבת בכאב רב, ומנסיון לצערי) (וזה דיון בפני עצמו, כיצד יש לנהוג)

לא מצליח לצטט מההודעה שלי, אבל תסתכלו שם מה כתבתי על העניין - מסכים לגמרי...

מה שניסיתי להגיד בהודעה הראשונה שכתבתי,
זה שצריך גם בצהרונים והקייטנות (לשם בעיקר מופנית ההערה שלי) להביא צוות איכותי שיכול להתמודד עם קבוצה גדולה של ילדים. (לא סייעת שאין לה אפשרות להשליט משמעת והפתרון לשלוח ילדה הביתה, עובדה שהגננות מסתדרות יופי בגן.

גם על זה אני חייב להגיב... כאחד שאשתו גננת בצהרונים ובקייטנה....
יש כמה הבדלים מאוד ברורים בין הגננת של הבוקר לצהרון וקייטנה...
לא בהכרח כל הגננות של הצהרונים או הקייטנות לא איכותיים.
אשתי עובדת גם כממלאת מקום בבקרים בכל מיני מקומות,
ולפי דבריה אלו ההבדלים -
1. שעות הבוקר הם תמיד יותר טובות מבחינת משמעת וכו', וילדים אחה"צ כבר פחות ממושמעים ומרוכזים, ויותר עייפים, ובמיוחד במקומות שדורשים שיהיה הרבה דידקטיקה בצהרון וצריך להושיב את הילדים למפגש ("ריכוז"), וצריך לזכור שגם קשה לילדים מבחינת זה שכבר מתגעגעים להורים...
ובמיוחד בקייטנות הילדים מרגישים חופש... ובאופן טבעי הם פחות מרוכזים וממושמעים,
ואני חושב שגם בבית ולא רק בגן יש בעיות משמעת בחופש...
2. בבקרים בהרבה מאד מהמקרים יש 2 סייעות לעומת סייעת אחת בצהרון,
אך לא זה העיקר, אלא - לגננת הבוקר, יש הרבה יותר סמכות גם מול הילד וגם מול ההורים (זה גם לפעמים תלוי בהורים..) מכיון שהיא יכולה "לעשות בעיות" ולפנות לפיקוח שמעליה ולוועדות וכו'
כלומר שאם יש לילד כל בעיה מכל סוג שהיא - הרבה יותר קל לה לטפל בזה מכיון שהיא זאת שאחראית על העניין מצד העירייה ומשרד החינוך,
לעומת גננת בצהרון, שאגב, אינה נקראית גננת אלא "מובילה" אין לה שום סמכות בעניין, והכי הררבה היא יכולה לדווח לגננת של הבוקר שתטפל בעניין... או לפנות למפקחת שמעליה, שגם היא בסופו של דבר תצטרך לעבור דרך הגננת של הבוקר או הפיקוח שם.

ועוד הערה לסיום, היו כאן הרבה שהציעו שיאריכו את הקייטנות או הבית ספר של החופש וכו', ע"י בחורות צעירות ללא ניסיון וכו' שרוצות לצבור ניסיון, ואם נלך לפי הנ"ל - אז זה לא פתרון...
כי רוצים שיהיו רק גננות מדופלמות עם ניסיון וותק וכו'....
 

מיה יצחקי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
ולפי דבריה אלו ההבדלים -
1. שעות הבוקר הם תמיד יותר טובות מבחינת משמעת וכו', וילדים אחה"צ כבר פחות ממושמעים ומרוכזים, ויותר עייפים, ובמיוחד במקומות שדורשים שיהיה הרבה דידקטיקה בצהרון וצריך להושיב את הילדים למפגש ("ריכוז"), וצריך לזכור שגם קשה לילדים מבחינת זה שכבר מתגעגעים להורים...
ובמיוחד בקייטנות הילדים מרגישים חופש... ובאופן טבעי הם פחות מרוכזים וממושמעים,
ואני חושב שגם בבית ולא רק בגן יש בעיות משמעת בחופש...
2. בבקרים בהרבה מאד מהמקרים יש 2 סייעות לעומת סייעת אחת בצהרון,
אך לא זה העיקר, אלא - לגננת הבוקר, יש הרבה יותר סמכות גם מול הילד וגם מול ההורים (זה גם לפעמים תלוי בהורים..) מכיון שהיא יכולה "לעשות בעיות" ולפנות לפיקוח שמעליה ולוועדות וכו'
כלומר שאם יש לילד כל בעיה מכל סוג שהיא - הרבה יותר קל לה לטפל בזה מכיון שהיא זאת שאחראית על העניין מצד העירייה ומשרד החינוך,
לעומת גננת בצהרון, שאגב, אינה נקראית גננת אלא "מובילה" אין לה שום סמכות בעניין, והכי הררבה היא יכולה לדווח לגננת של הבוקר שתטפל בעניין... או לפנות למפקחת שמעליה, שגם היא בסופו של דבר תצטרך לעבור דרך הגננת של הבוקר או הפיקוח שם.

ועוד הערה לסיום, היו כאן הרבה שהציעו שיאריכו את הקייטנות או הבית ספר של החופש וכו', ע"י בחורות צעירות ללא ניסיון וכו' שרוצות לצבור ניסיון, ואם נלך לפי הנ"ל - אז זה לא פתרון...
כי רוצים שיהיו רק גננות מדופלמות עם ניסיון וותק וכו'....

מסכימה בהחלט! (פעמיים)
1. לא מצפה לרמה של הגננת, וברור שיש יותר שחרור
אבל שנתיים היה מעולה בצהרונים (היו שם גננות מנוסות) והשנה היה גרוע. ברמה שהוציאו את הילדה שלי מצהרון (ולא רק אותה) ויש לי גם גננות במשפחה, ושמעתי שלא פשוט להוציא ילד מצהרון, וצריכה להיות לכך סיבה מאוד מאוד מצודקת. (לא כך היה כאן)

2. זה אכן לא פתרון להביא צוות שלא יודע להשליט משמעת (לא בצורה אלימה כמובן) או אין לו סבלנות. לא חייבים דווקא מישהו מדופלם אבל בהחלט חשוב בתחום זה לדעת להשליט משמעת, אחרת הגן הופך לקרקס.
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אבל שנתיים היה מעולה בצהרונים (היו שם גננות מנוסות) והשנה היה גרוע. ברמה שהוציאו את הילדה שלי מצהרון (ולא רק אותה) ויש לי גם גננות במשפחה, ושמעתי שלא פשוט להוציא ילד מצהרון, וצריכה להיות לכך סיבה מאוד מאוד מצודקת. (לא כך היה כאן)

אין לי מושג מה הסיפור אצלך, וייתכן שאת צודקת, ובאמת לא הייתה סיבה מוצדקת להוציא את הילדה,
אבל לפעמים יש מקרים שההורים פשוט לא מבינים איך ילד אחד או שתיים הופכים את כל הגן גם מבחינת משמעת ובלאגן...
אכן להוציא ילד מצהרון זה סיפור מאד קשה...
גם במקרים שהיו אצל אישתי בגן של ילדים שממש סיכנו חיים של ילדים אחרים, וגם הגננת של הבוקר אמרה שגם אצלה אותם ילדים מאוד בעייתים,
עדיין למרות שאישתי דיווחה לפיקוח עם מכתב מסודר על הסכנה שהילדים האלו מהווים לילדים אחרים וגם לעצמם - הם הצליחו לברוח כמה פעמים מהגן - גם בבוקר....
ועדיין היו רק איומים על ההורים ואפילו פעם אחת לא הוציאו ילד מהצהרון, למרות שאישתי לא הייתה מוכנה לקחת אחריות על הילדים הללו (מדובר בילדים באמת עם בעיות, ובגן ממ"ד...).
2. זה אכן לא פתרון להביא צוות שלא יודע להשליט משמעת (לא בצורה אלימה כמובן) או אין לו סבלנות. לא חייבים דווקא מישהו מדופלם אבל בהחלט חשוב בתחום זה לדעת להשליט משמעת, אחרת הגן הופך לקרקס.

מסכים שצריך צוות שיודע להשליט משמעת, אבל כפי שציינתי לא תמיד זה עוזר....
גם לא לגננות מנוסות ומדופלמות...
מכיון שזה קייטנה...ואווירה של שחרור וחופש...
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לסיכום-
מורות צריכות חופש
עובדות הייטק צריכות חופש
עובדות משרד צריכות חופש
עובדות עצמאיות צריכות חופש
עובדות מדינה ועירייה צריכות חופש
קופאיות צריכות חופש
מצילות בבריכה צריכות חופש
עובדות ניקיון צריכות חופש
עקרות בית צריכות חופש
שכחתי מישו?

זה נהיה קצת ילדותי..
מי עובד יותר קשה, למי מגיע חופש וכמה.. נו באמת.
זה בכלל לא הנושא של האשכול.
אבל מי שכן רוצה לעזור בשינוי, שיגלגל להודעה הראשונה באשכול.
חופשה נעימה לכולם! גם למי שלא נופש..
 

*חיה*

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
בשורה משמחת מאד!
לא כ"כ משמח....
א. זה אומר שהשנה נגמרת מוקדם יותר (כ"ז סיון יסודי וגנים, והסמינרים מסיימים כשבועים קודם)
ב. זה אומר שביום אחד צריך לקחת את הקטנים למעון/משפחתון, הבנות לגנים/כיתה א', הבנים לחיידר ולישיבות, וכן הלאה....) והאמא האחת והיחדה תצטרך להתחלק בין כל מוסדות הלימוד....
בהצלחה לכולם!! תתחילו לצבור כח מעכשיו
 

עד מתי

משתמש מקצוען
לא כ"כ משמח....
א. זה אומר שהשנה נגמרת מוקדם יותר (כ"ז סיון יסודי וגנים, והסמינרים מסיימים כשבועים קודם)
ב. זה אומר שביום אחד צריך לקחת את הקטנים למעון/משפחתון, הבנות לגנים/כיתה א', הבנים לחיידר ולישיבות, וכן הלאה....) והאמא האחת והיחדה תצטרך להתחלק בין כל מוסדות הלימוד....
בהצלחה לכולם!! תתחילו לצבור כח מעכשיו
אז בעצם ...תמיד יהיו כאלה שלא יהיו מרוצים...
וירגישו שדפקו אותם...
אני חושבת שר"ח אלול זה זמן מתאים מאד לחזור לשגרה...
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
אז בעצם ...תמיד יהיו כאלה שלא יהיו מרוצים...
וירגישו שדפקו אותם...
אני חושבת שר"ח אלול זה זמן מתאים מאד לחזור לשגרה...
היא אומרת שאם זה היה ג-ד-ה אלול שזה היה הרבה יותר מוצלח
ולא בדיוק א!!!
 

*חיה*

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אז בעצם ...תמיד יהיו כאלה שלא יהיו מרוצים...
וירגישו שדפקו אותם...
אני חושבת שר"ח אלול זה זמן מתאים מאד לחזור לשגרה...
לא משנה מה את חושבת
עם חוק ועם לוח א"א להתווכח
רק העלתי את הנקודות למה זה לא כ"כ קל...
קחו לדוגמא אמא שצריכה לקחת ילד למעון/גן פרטי- הדרישה זה מפגש אמא ילד מ-8.30ועד 10
כמו"כ אותה אמא מעלה ילד לחחדר או ילדה לגן 3-4 וגם כן צריכה לקחת את הילד/ה בעצמה לגן ע"מ שלא יבכה ועוד...
ואותה אמא גם מעלה ילדה ל-א' וצריכה ללכת איתה לטכס פתתיחת שנה,
בנוסף שאר הילדים שלא צריכים את הליווי האישי של האמא (לחיידר/לבי"ס/לישיבה) צריכים את האמא פנויה בשבילהם....
בקיצור לא קל בכלל.....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה