הוראת יסודות האנימציה

פרוסמדיה

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
האשכול מיועד למורים/מורות לתוכנות כמו פלאש-פרימייר-אפטר אפקטס ונוספות

בתקופה של הכנה לשנה"ל הבאה והפקת לקחים מהשנה הקודמת,
רציתי להתייעץ לגבי הוראת יסודות האנימציה.
אני מלמדת את תוכנת האפטר בכמה התמחויות, קורסים עירוניים ושיעורים פרטיים.
נתקלתי בתופעה שחוזרת על עצמה כמעט בכל מקום:

מה שקורה הוא שאחרי 2-3 שיעורים של יסודות, אחרי שאני רוצה קצת להתקדם לחלקים המעניינים והמתרקים בתוכנה,
מתברר לי במהלך תרגול ועבודות ראשוניות של הבנות, שבעצם אין להם מושג איך יוצרים אנמיציה נכונה - והבלאגן על הטיים ליין חוגג.
מורות בודאי מבינות את כוונתי, נראה כאילו לא למדנו כלום, כאילו לא חזרנו והסברנו שוב ושוב את תהליך הבניה, איך זה בדיוק עובד ומה תפקידו של כל לחצן.

(וד"א מדובר בבנו תשאמורות להכיר מצוין את תהליך האנימציה מפרימייר - ורק להבין איך יוצרים אותו באפטר, וכאילו - מושגים חדשים ומעולם לא נפגשנו...)

נכון שבמהלך הזמן, בנות שמתרגלות ולומדות ברצינות, רוכשות את זה, אך חבל לי על הבנות שמפספות בגלל חלקים טכניים.

חשבתי להכין חוברת תירגולי אנימציה, שיהיו בה תרגילים קטנים וברורים עם חומרי גלם ופרויקטים מוכנים על מנת לתרגל את כל החלקים הטכניים, ואיך בונים פרויקט נכון., ייצוא ועוד הדגשים שאני מחכה לשמוע ממכם.

אשמח לקבל את הערותיכם והכוונתכם על מה לשים דגש ואיך לבנות וכו' וכו'
וכמובן להעלות בסוף לתועלת כולנו.
 

שושקה

משתמש רשום
נכתב ע"י פרוסמדיה;822557:
האשכול מיועד למורים/מורות לתוכנות כמו פלאש-פרימייר-אפטר אפקטס ונוספות

אשמח לקבל את הערותיכם והכוונתכם על מה לשים דגש ואיך לבנות וכו' וכו'
וכמובן להעלות בסוף לתועלת כולנו.

קודם כל תודה רבה
וכל הכבוד על היוזמה, אניאשמח מאוד לקבל חוברת כזו וגם לתת משלי

לפי דעתי תרגילים מובנים עם חומרי גלם חשובים מאוד אבל אך ורק לתירגול בשיעור עצמו
לשיעורי בית אני נותנת לבנות להתמודד עם תרגילים בעצמן, כך הן חייבות להתחכך בתוכנה עצמה ולא עושות לי תוכי את התרגיל המובנה שקיבלו (כמובן לאחר תירגול בשיעור של תרגיל מובנה כפי שכתבתי לעיל)
לדוג' אני נותנת להן מס' פתגמים קלים לביצוע- עם דימויים מציאותיים כמו-החיים הם כמו אופניים אם קשהלך סימן שאתה בעלייה , או חברות היא כמו... וכן על זו הדרך
והבנות מפתיעות עם תוצרים מענינים ומוצלחים.
 

פרוסמדיה

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
את צודקת, מאוד.
אנסה למקד את מה שאני מחפשת: אין מדובר בחיפוש רעינות לתרגילים וחומרי גלם אלא הבעיה היא בשלבי יצירת האנימציה ההתחלתיים. נכון שיש בנות שקולטות מצוין ומפיקות קליפים מתוקים כבר בשיעור הראשון. המטרה היא לתרגל א תהאנימציה הבסיסית שהיא בעצם הבסיס לכל העבודה בהמשך.
לדוג': כמה פעמים שנחזור על כך שאת הקיפריים הראשון יש לסמן ואת הקי פריימים האחרים, השינויים מייצרים - עוד יהיו לי בנות שיתנו לחיצהל קי פריים נוסף ולא יבינו למה זה לא מסתובב...
או - "המורה, מבטיחה ל, הכנתי הכל, עבדתי על זה, אבל זה מגיע סגור, אין מצב, אני עבדתי בדיוק לי ההוראות" - מתברר שהילדונת החמודה, לא ידעה שפותחים את הקומפוזיציה ועובדים עליה...

או למשל: הגדרות פרויקט: כמה שנחזור ונסביר, יש בנות שתמיד יתחילו עם הגדרות קיימות ולא יסתכלו על כלום.

אני מחפשת ליצור איזה שהוא מרתון של תרגילים שיתבצעו אחד לאחר השני, חלקם יהיו מודרכים ובחלקם המועט ינתן כיוון של יצירה עצמית, ובעצם יעמידו את התלמידה במקומות שונים ובפרויקטים בצורות מבנה שונות על מנת לתרגל את כל הנושאים של הבסיס.

מובן יותר? או שרק סיבכתי?
תודה מראש לכולם.
 

שושקה

משתמש רשום
אני בד"כ מלמדת אפטר, בנות שכבר יודעות פלאש,
כך שני לא כ"כ מסתבכת עם כל הענין של הקיפרימיים וכו'
מה שכן אני ראיתי מהנסיון שכדאי להתחיל עם החלקים המעשיים, לפני שמחילים לנאום על התאורטי- כך הבנות מתחברות יותר טוב לתוכנה ואחרי זה גם התאורטי- עדיפויות הגדרות ווכו' נקלט יותר טוב- כי הבנות כבר מבינות איך זה יכול לעזור להן.
 

חולדי 2

משתמש רשום
באפטר בנות הכי אוהבות דברים גדולים שזזים:
יצירת רקעים מעניינים, כדור הארץ בשילוב אפקט שיר, כלי הבובה, מדהים!, אפקטי בועות [חובה!]
 

שושקה

משתמש רשום
נכתב ע"י חולדי 2;842192:
באפטר בנות הכי אוהבות דברים גדולים שזזים:
יצירת רקעים מעניינים, כדור הארץ בשילוב אפקט שיר, כלי הבובה, מדהים!, אפקטי בועות [חובה!]
זה טוב רק לקטע המאוד בסיסי של התוכנה
תלמידות מקצועיות שכבר למדו שנתיים עיצוב כבר לא מתרגשות רק מבועות ורקעים

ו- פרוסמדיה הבטחת שתעלי דפי עבודה
אנחנו ממש מחכות
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה