הווה ממושך זה לא פשוט/אלישבע מספרת

פרפר סגול

משתמש מקצוען
פרק י"א

הפעם, המפגש הרבעוני שלנו מתקיים בבית של מימי, שמאד חשוב לה לשעשע אותנו במצבנו הנוכחי וכל הערב היא חולקת בדיחות חלקן מצחיקות יותר וחלקן, חובה להודות, הרבה פחות.
וכשהיא שולפת את הכרטיס עם הכיתוב הבא:
"לכל מי שמחפשת את האחד, הוא נמצא בצד השמאלי של המקלדת", אין לנו בררה אלא לפרוץ בצחוק,אמיתי לשם שינוי.
מימי מחאה כף לכף בסיפוק והוציאה חבילת בריסטולים לבנים וקופסת נעליים עמוסת צבעים, והכריזה על תחרות, כל אחת צריכה לציר את הפגישה המשעשעת ביותר שהיא חוותה בשנים האחרונות. בתחילה כולן חשבו, אחר כך הידים התחילו לפעול ואחרי שעה של עבודת ציור וצביעה הוזמנה כל אחת לחלוק את החויה שלה,התנודבתי להיות הראשונה, תארתי את פגישת הפנטומימה שלי, אחת השדכניות המופלאות שזכיתי להכיר הכירה בחור חוצניק, "זהב טהור", הבעיה הפעוטה היתה שאני גרועה ממש באנגלית שימושית, אבל הגברת לא שתה ליבה לבעיות פעוטות שכאלה, וכך נפגשנו.
זה היה מצחיק מאד, כשהוא דיבר- הוא שיבש כל משפט אפשרי ונתקע כל שתי מילים, וכשאני קרטעתי באנגלית ראיתי איך נימוסיו הטובים טובעים בים החיוכים...
בשלב כלשהו עברנו לשיח בעזרת הפנטומימה, וראו זה פלא לשנינו היה ברור שאנחנו לא ממשיכים.
צר לי שאני לא יכולה לשתף אתכם בסיפוריהן של חברותי, אבל אני די בטוחה שאם תפטפטו קצת עם בחורות שעברו כמה שנות שידוכים, תשמעו סיפורים שעולים על כל דמיון.

אחר כך, כשצעדתי הביתה לא ממש הבנתי מה כל כך הצחיק אותנו בבדיחה האחרונה, שושה הייתה אומרת לי שהמשפט הזה דורש ממני קצת לפתוח ראש. זה נורא מענין, אבל איכשהו האמירות של שושה מתנגנות לי בראש הרבה אחרי שהן התפזרו בחלל הקליניקה שלה.
איפה באמת אני מחפשת את האחד?
 
נערך לאחרונה ב:

פרפר סגול

משתמש מקצוען
פרק י"ב

מכירים את זה שמוצעת בפניכם חלופה למציאות לא אפשרית והיא לא פחות גרועה? מה שאומר להתלבט בין רע לרע?
פגשתי השבוע את גילה, שתינו נסענו בקו מהתחנה המרכזית לכיוון השכונה ופטפטנו. החמאתי לגילה על הפאה ואז היא פלטה "אלישבע,את רוצה להגיד לי שאת לא יודעת" ?
וכך התברר לי שגילה גרושה כבר שלוש שנים, היא רצתה לדבר ולי הייתה פניות לשמוע. שתינו חוות את תחושת הבדידות הזו, אבל כל אחת נמצאת במקום כל כך שונה, ובסוף אמרה לי גילה: "רווח אחד יצא לי מכל הבלגן הזה, אני מרגישה שווה בין שווים, אף אחד לא מתייג אותי אוטומטית כרוקה בגלל השער, כשאני מגיעה לחתונות לא מתנפלים עלי באיחולי 'בקרוב אצלך', יותר נוח לי ככה".
וגילה הייתה בסיטואציה הזו כבר שנים, היא לא התחתנה בגיל צעיר.
כשנפרדנו חשבתי לעצמי כמה הרווקות היא מציאות מתייגת בציבור שלנו, רווקות לא יכולות לעשות מלא דברים, כי הן עדין לא חבשו לראשן את הפאה מחוללת הפלאות, מגוחך ומתסכל.
כשהגעתי הביתה הרגשתי צורך נואש לשחק מין "מצא את ההבדלים",בין רווקה לנשואה, והרי המסקנה העצובה שאליה הגעתי, חיים בתחושת שיממון.
חיים שאין להם מטרה מוגדרת, כאילו גם אם לא היית בשטח, העולם היה ממשיך לתפקד נהדר.
אולי, המקום היחיד שבו תחושת המשמעות היא גבוהה יותר זה מקום העבודה, ומה עושות רווקות שמקום העבודה שלהן לא ממש תואם כישורים ויכולות? ומה עושות הרווקות שעובדות במשרות חלקיות? וכמה כוח צריכה רווקה אחת בשביל להמשיך לשרוד?
זהו, המחשבות הללו תסכלו אותי כל כך, הייתי חיבת להתפלל, להתפלל ולהאמין שלא אנחנו מנוטים את דרכינו בעולם.
וככה מצאתי את עצמי בדרך לקבר רחל.
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
תחשבי עליהן בפגישות ומאורסות עם כיסוי, לא פחות מתסכל.
וכל הזיכרונות והחוויות שנצרבים בד"כ חזק...

משום מה הזכרת לי את המשפט מ"מהללאל": 'אז חשבתי לעצמי, מה עדיף, ציפורים בראש או שינטשו אותך בתוך סל'?
 

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הערה אחת, לפחות לצאת ידי חובה על כל הפרקים הנפלאים
הפעם, המפגש הרבעוני שלנו מתקיים בבית של מימי,
לדעתי חסרה כאן הנגשה, אם זה היה פרק ראשון הקורא יותר מסכים שיזרקו אותו למים, אך בפרק י''ב (?) זה כבר מרגיש חסר ברצף הסיפורי.
אם היה מדובר בזירה אחרת שנפתחת אז זה היה תקין, כי זה דומה לסיפור חדש, אבל כאן הזירה היא אותה הזירה ובפרט שהיא מסופרת מכלי ראשון, ולכן מצופה (לדעתי, ויגיבו כאן ה'גדולים') שתהיה פתיחה שמהווה המשכיות.
למשל:
ביום רביעי כאשר נסעתי למפגש וכו'
או יותר מזה:
כשחזרתי מהעבודה צלצל הטלפון מינה הודיעה כי וכו'
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
שלום לקהל הקוראים הנכבד,
היות וככל הנראה בט"ו אב תלקח הרשאתי מפורום הכתיבה
https://www.prog.co.il/threads/הודע...לאוהדי-הכתיבה-בפרט.466397/page-3#post-6723286
והיות והסיפור תוכנן להתפרסם על פני תקופה ממושכת, אני מקווה להעלות כאן מספר פרקים נוספים, אבל לא מבטיחה:rolleyes:.

אחד הדברים שחשוב לי להבהיר לגבי הסיפור שאלישבע תקבל בסוף את התגשמות חלומותיה, ולמה?
יש תפיסה מעותת שרוקות חיבות לותר, להתפשר ולבלוע בין 2-3 צפרדעים בדרך לחתונה.
ובכן, את אלישבע בחרתי להציג בדרך השניה, כי הקב"ה יכול לתת לכל אחד את השלמות שהוא זקוק לה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה