קורונה ההבדלים בין אז להיום

מירי גא

משתמש רשום
אם אפשר להביא את הכתבה המלאה למי שחסום תודה
 

היפי

משתמש פעיל
הסגר הכללי והמהודק צפוי לתהחיל כבר מחר בשעה 14:00. עם הטלת הסגר לפני ראש השנה, הייתה ישראל המדינה הראשונה בעולם שהטילה סגר בפעם השנייה בעקבות החמרה בנתוני התחלואה, אבל האם מדובר באותו סגר כמו הפעם הקודמת? ממש לא ואלו ההבדלים כפי שדווחו בחדשות 12

בניגוד לסגר הראשון בחודשים מרץ-אפריל, הפעם החליטו השרים – בניגוד לעמדת הפרויקטור ושר האוצר – לסגור את המשק כמעט לגמרי ולהתיר את פתיחתם של מקומות עבודה חיוניים בלבד. המרכולים ובתי המרקחת יישארו פתוחים ללא הגבלות וכך גם מספר מצומצם של מפעלים. החלטה זו תעלה למשק בעוד מיליארדי שקלים לעומת אם חלקים מהמגזר הפרטי היו נשארים פתוחים כפי שהיו עד כה.

במהלך חג הפסח ולפניו הותרה הצטיידות במזון ובתרופות רק בתוך היישוב בו מתגוררים. אם לא הייתה ביישוב אפשרות כזאת, אז ניתן היה לצאת ליישוב סמוך כדי לקנות בסופרמרקט. הפעם, בסגר הקרוב, הממשלה לא אישרה הגבלות כלשהן על הצטיידות במזון ובתרופות, גם במהלך ערב יום כיפור והחגים.

בסגר שהתקיים בחג פסח הותרה יציאה של עד מאה מטרים בלבד מהבית, למעט יציאה לצורך חיוני. ביממת ליל הסדר עצמו לא הותרה יציאה להצטיידות במזון ובתרופות, אך כן התאפשר לצאת על מנת לסייע לאדם בעל מגבלה רפואית שמתגורר באותו היישוב.


ההגבלה שאושרה הלילה בממשלה אוסרת על יציאה מחוץ לטווח של קילומטר מהבית. במהלך הדיון הציעו חלק מהשרים להגביל עוד יותר את המרחק המותר ליציאה מהבית עד ל-200 מטרים, ולבסוף הוחלט לפי שעה להשאירו על קילומטר.

אולם נוכח העובדה שההצטיידות במזון ובתרופות מותרת, כך גם פעילות ספורט יחידני, ולא ברור בכלל כיצד ניתן יהיה לאכוף את המגבלה הזאת. כבר בסגר הקודם הצהירה המשטרה באופן ברור שללא הגבלות על הצטיידות במזון ובתרופות, לא ניתן יהיה לאכוף את איסור ההתרחקות מהבית.

התחבורה הציבורית הופסקה לחלוטין במהלך הסגר שהוטל בחג הפסח, מלבד מוניות ששימשו לשירותי הסעה. כעת, בסגר הנוכחי שיתחיל ביום שישי, סוכם כי התחבורה הציבורית תצומצם לרמה המינימלית ורק לצרכים חיוניים.

בסגר הקודם, הוטל איסור על תפילה בבתי כנסת ובמבנים סגורים. הציבור הונחה במהלך החג להתפלל איש-איש בביתו ביחידות. בסגר הנוכחי מותר להתפלל במרחב הפתוח עד 20 איש וביום כיפור גם בבתי כנסת
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה