הבדל בין שירים בסולם מז'ור לסולם מינורי

cantor

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
גם ד' באבות זה פריגי ולא מינורי.
כשהוא מגיע לשיאו הוא נהיה מינורי
קצת יש כאן בלבול
יש פריגי ויש פריגיש
פריגיש הוא המקבילה המערבית (...) לחיג'אז המזרחית ובשפת התרבות היהודית:D הוא נקרא אהבה רבה שטייגער (סולם אהבה רבה)
אין את זה בעיקרון במוזיקה הקלאסית ובשפה המיקצועית זה נקרא מינור הרמוני חמישית קטנה
ולכך זה תמיד עובר לסולם המינורי באיזה שהוא שלב
ופריגי הוא סולם המתנגן בין מי למי (ללא שחורים)
 

horseman

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
תודה רבה לך
אני אוחז כמעט אחרי כל הסיפור שאתה מסביר
שאלתי הייתה איך קולטים בלי אורגן איזה שירים הם מנור ואיזה מזו'ר ופריגי וכו'
וכן איך אני מרגיש תוך כדי שירה היכן אני נמצא ברה מינור פה מזו'ר וכו

אני חושד וחושש מאוד שיש חומר להאזנה וחומר לקריאה בעניין זה
אז בואו נחפש את זה וכך תעזו לי ולכל הזמרים הנמצאים בשלב הזה

תודה
אתה יכול לקחת שיר עם מנעד רחב ברוחב של האוקטבות שאתה יכול לשיר זאת אומרת הנמוך במינמלי שלך והגבוה במיקסימלי שלך זאת אומרת מהנמוכים עד הגבוהים בשיר כזה אתה יכול לדעת פחות או יותר באיזה סולם אתה נמצא כי אם תלך נמוך מדאי אתה לא תצליח ואם גבוה מדי גם לא תצליח כי זה גבוה מדי.....
אין לי שיר כזה בראש כרגע זה גם יכול להיות קטע חזנות.
כך אתה תזהה באיזה סולם ותוכל לעלות או לרדת.
 

horseman

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
יש גם מזלג כיוון שמשמש חזנים וכו'
הוא יש לו רק צליל אחד כמו דו למשל שממנו אתה עולה או יורד
הנה קישור
https://www.strings.co.il/strings-product/קולן/

tuning-fork-1906403_960_720-1.jpg
 

בעצם...

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
תפקידו של המז'ור הוא לבטא את המלכות ר"ה לפני היראה והפחד זה המלכת הקב"ה
רוב החזנים כיום מתחילים את הברכו של יו"ט במזו'ר ואח"כ עוברים למינור
התפילות של יו"ט הן קטסטרופה שראויה לשרשור בפני עצמו.
הן שיבוש נוראי של המקור אותו ניתן לשמוע אצל הייקים, על טהרת המז'ור.
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
מישהו יכול להסביר לי למה המנגינה הליטאית של הלל, היא מינורית?
כמ"ש, הקביעה שמז'ור זה שמח ומינור זה עצוב - כנראה לא תמיד נכונה. וכמי שפירטתי בתגובתי למעלה.
 
נערך לאחרונה ב:

בעצם...

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אם כן, הוא לא היה שואל את השאלה הזו ;)
מי שיש לו שמיעה אבסולוטית, פשוט שומע כל תו, כמו שאתה רואה אדום ולבן.
יש גם שמיעה קרובה לאבסולוטית, שהיא נרכשת, עם הרבה אימון.
 

חרש עץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
קצת יש כאן בלבול
יש פריגי ויש פריגיש
פריגיש הוא המקבילה המערבית (...) לחיג'אז המזרחית ובשפת התרבות היהודית:D הוא נקרא אהבה רבה שטייגער (סולם אהבה רבה)
אין את זה בעיקרון במוזיקה הקלאסית ובשפה המיקצועית זה נקרא מינור הרמוני חמישית קטנה
ולכך זה תמיד עובר לסולם המינורי באיזה שהוא שלב
ופריגי הוא סולם המתנגן בין מי למי (ללא שחורים)
וואו, תירצת לי הרבה קושיות בבת אחת.
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אם כן, הוא לא היה שואל את השאלה הזו
לא בהכרח.
על פי ויקיפדיה יש אנשים בעלי שמיעה אבסלוטית שלא מודעים לזה. כלומר, יכול להיות אדם שאינו מתעסק עם מוזיקה ברמה המקצועית ולא למד וממילא לא מודע ליכולת לזכור את גובה הצליל.
אם כי סביר להניח שכאן זה לא המקרה.

אגב, להשקיע בפיתוח שמיעה אבסלוטית זה בזבוז זמן. שמיעה כזאת היא יתרון מסוים אבל מוזיקאים רבים מסתדרים יופי בלעדיה (למהאלר לדוגמא לא היתה שמיעה כזו לפי מה שידוע).
 

אבי100

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
תודה רבה לך
אני אוחז כמעט אחרי כל הסיפור שאתה מסביר
שאלתי הייתה איך קולטים בלי אורגן איזה שירים הם מנור ואיזה מזו'ר ופריגי וכו'
וכן איך אני מרגיש תוך כדי שירה היכן אני נמצא ברה מינור פה מזו'ר וכו

אני חושד וחושש מאוד שיש חומר להאזנה וחומר לקריאה בעניין זה
אז בואו נחפש את זה וכך תעזו לי ולכל הזמרים הנמצאים בשלב הזה

תודה
אם הבנתי נכון ההבדל בין סולם מז'ור לסולם מינור הוא בשלושה תווים בבתו השלישי ובתו השישי ובתו השביעי שבהם המזו'ר גבוה בחצי מהמינור ובס"ה בין מינור למזו'ר יש אחד וחצי הבדל
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  37  פעמים

לוח מודעות

למעלה