האם תפקידם של מאיירים הוא לחנך את הציבור? #סטיגמות

מרחבית

משתמש מקצוען
הוא גדל בילדותו עם טלוויזיה וסרטים, אבל מעולם לא ראה באלו מקור השפעה, כי הוא הרגיש כמו תייר; אתה מטייל באפריקה, האם תאמץ גינונים אפריקנים? בוודאי שלא.
מי שמטייל כל יום יומיים באפריקה במשך חודשים ושנים, ובפרט אם הוא ילד - יש לו הרבה אפריקה בתוכו, כי כך טבע האדם. ואם נדמה לו שלא - הוא פשוט טועה.
מרגילה את האדם להתחנך או להיות מושפע מכל דבר שהוא רואה.
זה לא עניין של חינוך. כך הוא טבע האדם בכל העולם. אדם מושפע ממה שחושיו קולטים. בפרט אם זה חוזר שוב ושוב. ועוד יותר אם הוא ילד.
איני רואה מדוע יש צורך בתעודת רבנות כדי לתת ביטוי ל"פרצופיהם שונים".
כל עוד המסרים אינם סותרים את הערכים היהודיים, אין צורך בתעודת רבנות. הגבול לא תמיד ברור דיו. (כמובן איני מדברת על דוגמא זו). סופר חרדי צריך ידע טוב בערכי היהדות ובעמדת גדולי ישראל כדי להבין עד היכן יש לו חופש לבטא דברים כרצונו, ומתי המסרים שלו סותרים את הערכים היהודיים.
להדגיש אמיתות שהוא רואה סביבו. לא כל האנשים דומים. וגם אלה שחסרים את הסטנדרט האופנתי ליופי, או הסטנדרט האופנתי לנורמה, ראויים לייצוג במדיה שלנו.
במקרה זה ודאי אין פסול, ואפילו להפך. ישנן לעומת זאת אמיתות סביב, שכן יש בעיה להציג אותן. וכאן יהיה מאבק בין ערכים תורניים לבין 'חופש האמנות'.

כאן היה בכלל מקרה הפוך. רוב האמנים, מתוך הרגל, לא ראו כל פסול לצייר דווקא דמויות מסטנדרט מסוים, גם אם ראו סביבם משהו אחר. הם לא חשבו על הנקודה הזו. ובאו לעורר אותם, שיש כאן השפעה בעייתית על הציבור.
 
נערך לאחרונה ב:

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
פתיחת סוגריים, כי איכשהוא דרך הדיון הזה נתקלתי במשפט שחייבת -
צלצלתי לאבימי, כי הוא מצחיק והוא יכול היה אפילו להכנס לאחד מפורומי הכתיבה הסגורים.
נרשם פעם פעם ב-2016
צא ושאף ;).
סגירת סוגריים

ותמשיכו, זה מענין הדיון, נשמע קצת מכור מראש, אבל מענין.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
רק שנקל שלי

כל אדם שכותב או מספר או מאייר
אומר משהו
מביע משהו, בעצם הוא מחנך
אם הוא עושה את זה בלי לשים לב הוא קצת פושע. אם הוא מעביר מסרים בלי לראות מה הוא עושה הוא נהג על רכב אוטנומי בלי חיישני בקרה.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
רק שנקל שלי

כל אדם שכותב או מספר או מאייר
אומר משהו
מביע משהו, בעצם הוא מחנך
אם הוא עושה את זה בלי לשים לב הוא קצת פושע. אם הוא מעביר מסרים בלי לראות מה הוא עושה הוא נהג על רכב אוטנומי בלי חיישני בקרה.
רעיון מאוד נכון.
ארכך את זה קצת. תמיד יהיה חלק שנשים אליו לב, וחלק שלא נשים אליו לב - לפחות במסרים העקיפים. כי הרי חלק מהאישיות שלנו ומהמוסכמות שלנו נכנסות אוטומטית ליצירה.

המטרה שלנו היא אכן לשים לב יותר ויותר. לא רק ביצירות, גם בחיים. להשתדל להיות מודעים עוד קצת ועוד קצת מה אנחנו ומה קורה איתנו - ולבחור, במקום להמשיך על אוטומט ללא בקרה.
כחלק מזה, לשים לב איך אנחנו משפיעים על אחרים - במסרים הישירים ובמסרים העקיפים.
יש לנו אכן אחריות גדולה על מה שהיצירות שלנו מעבירות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה