האם מומלץ להימנע מקניית ומכירת דירות בתקופה זו?

טוביT

משתמש פעיל
משרד תיווך פרסם זאת.
מה הן הסיבות העיקריות?
האם מדובר גם על דירה מוכנה או רק בדירה על הנייר?
והאם אמור להיות עיקוב רציני בבניית הדירות?
 

טוביT

משתמש פעיל
נו ברצינות...
תיווך הצבי פירסמו זאת ביתד נאמן, שבעקבות הקורונה אנו ממליצים להימנע מקנייה של דירות.
זה די דחוף.
 

בונה אתרים

משתמש פעיל
בלי קשר לקרונה המחירים אמורים לרדת
כי המחסור בדירות הצטמצם


כך שסביר להניח שהקרונה רק תגביר את המגמה
 
נערך לאחרונה ב:

בונה אתרים

משתמש פעיל
"בתור משכיר, אם היו אומרים לי שהשכירות תרד ב-10% הייתי מברך על כך"
יונתן כץ, הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון מעריך דפלציה בשנה הקרובה, ירידה במחירי הדירות, וירידה חדה בדמי השכירות
ארז ליבנה|19/04/2020 11:42
(80)











פרויקט בשכונת ארנונה בירושלים, צילום: יחצ

האם משבר הקורונה יוביל לירידה במחירי השכירות בישראל? התשובה, לפחות על פי יונתן כץ, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון, היא כן. הסיבות לכך הן רבות, אך לדבריו, "ההתלבטות היא יותר על קצב הירידה ובאיזו עוצמה".

לטענתו, שוק השכירות, שהוא שוק תחרותי לחלוטין, יהיה חשוף ללחץ שיוביל לירידה גם מצד הביקוש וגם מצד ההיצע. אחוז האנשים שהם מובטלים ושהם שוכרים עולה בצורה משמעותית, כך שמי שלא יוכל לעמוד בשכר הדירה, או שיעזוב את הדירה, או שיבקש הקלה במחיר שכר הדירה. "בתור משכיר, אם היו אומרים לי שהשכירות תרד ב-10% הייתי מברך על כך", אומר כץ.
>> מחירי השכירות בת"א ירדו בין 5%-10%
"צריך לזכור שהמחירים עלו בצורה חדה מאז המשבר ב-2009. הסיבה שמחירי השכירות עלו, היא בגלל מחירי הרכישה של הדירות ויש קשר לעליית מחירי השכירות בשל התשואה להשקעה. אני רואה שיהיה הרבה לחץ משמעותי להורדת מחירים. כשמסתכלים על צד ההיצע מה שקורץ זה ה-AirBNB שנשפכים לתוך השוק. רק בת"א 12 אלף יחידות כאלה יחפשו עכשיו שוכרים", הוסיף.

"הכוח עובר כרגע לשוכר. הלמ"ס מודדת את חידושי החוזים. כרגע הייתה הפתעה קלה, אבל נראה קפיצה של החוזים החדשים כנראה במחירים מופחתים. ההשפעה הדרמטית למטה תשפיע על המדדים הקרובים, ללמ"ס יש מדגם שמכניס לדגימה דירות חדשות כל חודש. למשל, באפריל היא תדגום מה המחיר החודש ביחס ללפני שנה.
"אני מעריך שבמצב הכי קיצוני תהיה סטגנציה במחירים. זה אפילו קצת הזוי. בגלל שהלמ"ס הפתיע במדד מרץ כלפי מעלה. נראה את זה בהדרגה במדדי אפריל, מאי ויוני. בתחזית שלי, שהיא שמרנית יחסית, המחיר של דירות ירד ב-1.5% בשנה הקרובה.
מה יעלה? המשבר ברמת אמון הצרכנים
"לדבר על דפלציה זה נראה לי סביר, ההתלבטות זה באיזו עוצמה. בנק ישראל הלך על 0.8% ירידה - זה קצת קיצוני. הם לא לקחו בחשבון אלמנטים אשר ייקרו מוצרים אחרים. אני מסתכל שנה קדימה, גם אם הכול ייפתח, כולל מסעדות וטיסות, יהיו אלמנטים שיחייבו העלאת מחירים, כמו נהלי ריחוק. יהיה לחץ למשוך לקוחות ולהוריד עלויות, אבל מצד שני לא תהיה ברירה אלא להעלות מחירים כי יש פחות לקוחות. אני מעריך שצד הביקוש יכריע ויביא לאינפלציה שלילית.
פרסמנו בביזפורטל שכבר יש 10% ירידה במחירי השכירות בתל אביב
"זה הגיוני שיש ירידה של 10% והמשך הירידות יהיה הגורם המרכזי לדפלציה".

NETANEL22042001.JPG

מה הערכות למחירי הדירות בבאר שבע?
"אין כרגע תשובות חד משמעיות, אלא אם המשבר יימשך הרבה זמן. כרגע רואים אנשים שחייבים למכור והם טיפה נלחצים ומורידים מחירים, יוצא לי לראות עסקאות שלא יצא לי להיתקל לפני, אבל לא באופן מגמתי לכל השוק. יש לי דוגמה ללקוח לחוץ שירד מ-1.15 מיליון ל-1.02 מיליון, ירידה של מעל 100 אלף שקלים, ירידה של כ-10%, זה עדיין לא מגמתי. אבל זה מגמה שהתחילה לפני הקורונה, הקורונה רק חיזקה את זה. בבאר שבע בשכונות נווה זאב ורמות, המגמה של ירידת מחירים התחילה לפני שנתיים והקורונה העצימה את זה".

מה הגורמים לירידה במחיר?
"היצע גדול של מחיר למשתכן, וגם יש שכונה חדשה שנקראת כלניות, הרבה אנשים הלכו לבתי קרקע, הוציאו המון בתים למכירה. ההיצע גדל והביקוש לא גדל אפילו ירד קצת בגלל המחיר למשתכן. אנשים שהיו חייבים למכור הורידו במחיר".
מה קורה בשכונות נוספות בבאר-שבע
"בדירות הזולות של המשקיעים בטווח מחירים של 500-800 אלף. לא רואה שינוי במחיר. הדירות האלו נמצאות בשכונות ג', ד' וה'. השינויים במחירים נמצא בדירות של 900-1,200 אלף, שם יש ירידה של כ-10%. בדירות של ה-1.4-1.5 מיליון פחות מזהים מגמה משמעותית של ירידה במחיר, אולי קטנה".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן
רוצה להיות מעודכן? הרשם לדיוור שלנו
 

שועל ירוק

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
:cool:
אין לכך סיבה הכל השערות וספקולציות האם המחיר יעלה או ירד
נבואה ניתנה ל.....
תנחש ולפי זה תחליט אם לקנות או לא!
בהצלחה:cool:
 

בונה אתרים

משתמש פעיל
מצרף ציטוט מהכתבה שהעליתי קודם
המספרים עגומים: בחודש האחרון אושרו 1,800 דירות, לעומת תקופה זו בשנה שעברה בה אושרו – תחזיקו חזק – 10,500 דירות. זאת ועוד, הותמ"ל צפויה לאשר עד סוף השנה 40 אלף דירות, שלא בהתאם לתכנוניה בהם נקבע מספר כפול.
בתקופה המקבילה ב2019, מדגימה זילבר, התקיימו בכל מוסדות התכנון 666 דיונים ב650 תכניות, ואילו השנה בצל הקורונה התקיימו רק 284 דיונים ב270 תכניות. על פי הערכה כוללת ובלתי מדויקת, נכון לעכשיו נדחה מועד הדיונים לכ400 תכניות למועד בלתי ידוע.

כך שכנראה זה לא כל כך ברור שהמחסור בדירות הצטמצם

כן ,
נכון מחסור בעוד 6-7 שנים

אבל בכל מקרה חוזרים לתכנן כרגיל

אויש ......חבל :(
 
נערך לאחרונה ב:

אלבומים גיגיטליים

משתמש מקצוען
משרד תיווך פרסם זאת.
מה הן הסיבות העיקריות?
האם מדובר גם על דירה מוכנה או רק בדירה על הנייר?
והאם אמור להיות עיקוב רציני בבניית הדירות?
בבניית דירות יתכן עיקוב ויכול להיות מחסור בחומרי הגלם
בקניה ומכירה יש היזדמנויות לכאו ולכאן
פשוט לעשות סקר שוק
וכל משרד תיווך יש לבדוק אלו אינטרסים יש לו
 

יצחק!

משתמש מקצוען
אם מומלץ לא למכור זה אומר ירידה ומומלץ לקנות
ואם מומלץ כן למכור למרות הירידה לא מומלץ לקנות
תכלס לדעתי
קונה חכם ינצל את הזמן ויקנה דירה
מוכר חכם ימתין קצת וימכור בקלות ב"ה לאחר משבר הקורונה
 

הנורמלי

משתמש פעיל
בהתחלה היה חוסר ודאות מוחלט באשר למשכנתאות שהחלה הקורנה בעולם הייתה ירידה גדולה ברביות וכשהיא התחילה בארץ וביחוד עם הטלת המגבלות וסגירת עסקים רבים והוצאה לחל"ת של למעלה ממליון תושבים חל זינוק חד ברביות כמו"כ היה קשה להוציא משכנתאות עד שהרגולטורים התערבו בעניין ונתנו יותר משכנתאות
כעת עדיין הרביות קצת גבוהות אם כי לא קטסטרופה כמו שהיה נראה שהולך להיות
כשאין משכנתאות או שאם יקרות זה מידית משפיע על קניית מחירי הדיור וברגע שלקונה אין את היכולת לשלם המוכר נאלץ להוריד בסכום, וממילא המחירים יורדים, בתחזית רחוקה יותר אם תחול עליה בחדלות פרעון הבעיה הופכת לקשה הרבה יותר מצד הבנקים, והתחלה של גביית המשכנתאות מהחייבים וברגע שלבנק יהיו "ביד" הרבה דירות ברחבי הארץ מחירם ירד מידית {פיצוץ בועת הנדל"ן שהתרחשה בארה"ב ב2008}, וכמו"כ הבנקים ייקרו את הרביות בשביל לקחת מרווח בטחון גדול יותר (ככל שהסיכון גדול הרבית גדולה יותר)
מצד שני תתכן עליית מחירים חדה - ברגע שתוך זמן קצר שווקי העולם מתואששים, כל עיסקאות הנדל"ן שהמתינו חודשיים או יותר מחוסר ודאות יתנקזו לתקופה אחת - הביקוש גודל וההצע לא! (בהרבה מקומות חל האטה בקצב הבניה כך שפחות נמסרו דירות לקונים) וכמובן שזה מגדיל בענק את יכולת המיקוח של הקונה.
לסיכום בקרונה כמו בקורנה אף אחד לא יודע היום מה יהיה מחר, ובודאי לא מה עוד חודש כל האמר זה רק ספקוצליות אפשריות, מה שכדאי שאם אכן מחיר הדירה המוצעת עומד בסדר גודל דומה למה שהיה קודם תקופת הקורנה, והצלחתם למצוא בבנק משכנתא אם מחירי ריבית סבירים ביחס לתקופת ינואר ופבואר, למה לחכות עם העסקה?! אלא א"כ זו לא דירה למגורים אלא דירה שניה להשקעה וכד' שהלחץ לקניה נמוך שהשיקולים שונים.
בהצלחה
 

הנורמלי

משתמש פעיל
השלמה לאמור: אנשים שקנו בפרויקטים בתהלכי בניה שהמחיר שלהם צמוד למדד מחירי העלות של חומרי הגלם - יתכן ובסוף המחיר יצא יקר יותר מכפי שחשבו או תכננו, והנגזר של זה שבמשפרי דיור יבקשו למכור את דירתם הישנה במחיר גבוה יותר, וכן שמחירי הפרויקטים יעלו
 

יצחק!

משתמש מקצוען
השלמה לאמור: אנשים שקנו בפרויקטים בתהלכי בניה שהמחיר שלהם צמוד למדד מחירי העלות של חומרי הגלם - יתכן ובסוף המחיר יצא יקר יותר מכפי שחשבו או תכננו, והנגזר של זה שבמשפרי דיור יבקשו למכור את דירתם הישנה במחיר גבוה יותר, וכן שמחירי הפרויקטים יעלו

משכנתאות בתקופה זו בריבית
הלוואה
800.000

ריבית קבועה לא צמוד 3.5
20 שנה

ריבית משתנה
3.4 ל-20 שנה

פריים -0.35
ל-30 שנה
זה תנאים טובים נכון להיום??
 

הנורמלי

משתמש פעיל
המלצה תראו בקישור המצורף יש שם המון מידע בכל ענייני המשכנתאות וגם בתקופתינו
 

אלבומים גיגיטליים

משתמש מקצוען
שוק הנדל"ן הוא שוק קשה
סיבה לעליית מחיר> מוכר לא לחוץ, או שהוא קנה יקר ולא יכול להתגמש למחיר או שממש עכשיו הוא קנה ואין מצב שהוא ימכור בפחות ממה שהוא קנה
סיבה להורדת מחיר> מוכר לחוץ, כבר גר בדירה כמה שנים, חייב עכשיו כסף
ויש עוד אפשריות, המכנה המשותף הוא שהמחיר מאוד דינמי וקשה לאמוד את השוק
 

בונה אתרים

משתמש פעיל
מעלות S&P: מחירי הדירות בסימן ירידה
חברת דירוג האשראי מעריכה שיזמיות עם "גמישות פיננסית נמוכה" עלולות לסבול מ”לחצי נזילות משמעותיים”, שעשויים לאלץ אותן להוריד מחירים
דרור מרמור08:0807.05.20
תגיות:

חברת דירוג האשראי מעלות S&P העריכה במסגרת דו”ח מיוחד, שהגיע לידי כלכליסט, כי יזמיות נדל”ן למגורים עם “גמישות פיננסית נמוכה” עלולות לסבול בתקופה הקרובה מ”לחצי נזילות משמעותיים”, שעשויים לאלץ אותן להוריד את מחירי הדירות. הדו”ח סקר את השפעת משבר הקורונה על שוק המגורים בישראל.


קראו עוד בכלכליסט:


בסקירה שכתב גיל אברהמי, מנהל תחום הנדל"ן היזמי והקבלנות במעלות, הוא ציין כי בתקופה האחרונה נחלשה איכות האשראי של החברות בענף הנדל"ן למגורים. התרחיש של החברה מניח כי בתקופה הקרובה יימשכו ההקלות בהגבלות ויובילו להתאוששות הדרגתית של הכלכלה וחזרה לצמיחה בשנת 2021, שיעור האבטלה בסוף 2020 יעמוד על כ־10% וירד לכ־6% עד סוף 2021.

דירה למכירה
דירה למכירהצילום: דוד הכהן

על פי תרחיש זה, מניחים במעלות כי מרבית יזמיות הנדל"ן המובילות יוכלו לספוג האטה של מספר חודשים במכירות, ללא התגמשות במחירים. מנגד, "חברות קטנות או ממונפות, עם עומס חלויות אג"ח גבוה, עשויות להיקלע ללחץ תזרימי, ואם לא תחול התאוששות בהיקף המכירות, ככל הנראה יצטרכו להוריד מחירים".


בשורה תחתונה, במעלות לא צופים לחץ שלילי משמעותי מתמשך על מחירי הדירות, בין היתר בשל "צפי לשחיקה בהיצע עקב ההאטה הצפויה בהתחלות בנייה, הנובעת מהתארכות תהליך קבלת היתרים ותהליכי תכנון ורישוי, האטה מסוימת בקצב הבנייה וירידה בביקוש לקרקעות מצד יזמים".



אבל לא בטוח שכל החברות ישרדו עד אותם ימים. במעלות מציינים כי "הימשכות מחנק אשראי תוביל לקריסת חברות קבלניות קטנות ולהתארכות הביצוע ועיכובים במסירת דירות, שגם הם יפגעו ברווחיות ובתזרימים של היזמיות".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה