התייעצות האם ללכת ללמוד תכנות?

הנושא בפורום 'איש את רעהו' פורסם ע"י מוצג, ‏5/8/19.

  1. חמוש

    חמוש משתמש רשום

    הצטרף:
    ‏24/3/19
    הודעות:
    10
    תודות :
    97
    נקודות:
    12
    טוב, עד כאן, אני לא יודעת אני עדיין בלימודים, ואמרתי שאני רואה בנות שאין להן כח להשקיע מאוד שמצליחות גם בתיכנות עצמה, לא רק מבחנים כמו פרוייקטים, ש"ב וכ"ו,
    באמת אין לי שום ניסיון בשוק, כנראה שאתן צודקות...
     
  2. ביגר

    ביגר משתמש פעיל פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים

    הצטרף:
    ‏16/9/13
    הודעות:
    137
    תודות :
    433
    נקודות:
    79
    עיסוק:
    מפתחת web
    מיקום:
    ירושלים
    אני מתכנתת ואוהבת גאומטריה ושונאת אלגברה
    ב'ה הנדסאים היה לי די קל התואר ראשון היה מפרך ( לא חייבים...)
    ממתי גאומטריה זה לא ראלית? תכנות זה בדיוק סוג חשיבה של לפתור בעיות גאומטריות
    מי שאוהבת אלגברה מתאימה יותר לראיית חשבון או הנהלת חשבונות לדעתי
     
    UU ו-שירה 123 מודים על התגובה.
  3. ביגר

    ביגר משתמש פעיל פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים

    הצטרף:
    ‏16/9/13
    הודעות:
    137
    תודות :
    433
    נקודות:
    79
    עיסוק:
    מפתחת web
    מיקום:
    ירושלים
    אני הייתי הא2 ועשיתי מהט וגם תואר
    הקבצות לא תמיד אומר... אצלי לדוגמא זה היה כי זילזלתי בלימודים בכיתה ח
     
    שירה 123 מודה על התגובה.
  4. מ. י. פרצמן

    מ. י. פרצמן משתמש מקצוען פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים עיצוב גרפי כתיבה ספרותית

    הצטרף:
    ‏12/11/18
    הודעות:
    1,582
    תודות :
    5,994
    נקודות:
    184
    עיסוק:
    עריכה ספרותית https://writing.yummiaction.com
    לא. הן לא צודקות. במחילה.
    אני מתכנתת, והמקצוע דורש השקעה. אי אפשר להיות מתכנתת טובה בלי להשקיע.
    גם הגאוניות, ואני מכירה כאלו, משקיעות. אפילו יותר מהממוצעות.
    הן יושבות ימים שלמים על גוגל כדי למצוא תכנית פשוטה.
    הן משקיעות שעות בלנסות לפענח שגיאה קטנה.
    הן צופות ביוטיוב כדי ללמוד חידושים.
    הן עובדות, ועומלות, ומשקיעות.
    אפשר לחפף ו"לעבור מבחנים",
    אי אפשר להיות בפועל מתכנתת טובה, עם כל מה שהמקצוע דורש, ולהמשיך לחפף. זה פשוט לא עובד ככה.
    יש כאן מתכנתות נוספות שסוברות אחרת ממני?
     
  5. java

    java משתמש מקצוען כתיבה ספרותית

    הצטרף:
    ‏18/8/16
    הודעות:
    813
    תודות :
    8,009
    נקודות:
    149
    עיסוק:
    מפתחת full stack
    הבוס שלי פתח את החברה שלו בגיל 47.
    אבל בהחלט יש אפליה על רקע גיל גם במקצוע זה, ואולי אף יותר ממקצועות אחרים.
     
    UU ו-משה פישר מודים על התגובה.
  6. java

    java משתמש מקצוען כתיבה ספרותית

    הצטרף:
    ‏18/8/16
    הודעות:
    813
    תודות :
    8,009
    נקודות:
    149
    עיסוק:
    מפתחת full stack
    אז אנחנו צודקות.
    זה בדיוק מה שטענו.
     
    k1234 מודה על התגובה.
  7. מ. י. פרצמן

    מ. י. פרצמן משתמש מקצוען פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים עיצוב גרפי כתיבה ספרותית

    הצטרף:
    ‏12/11/18
    הודעות:
    1,582
    תודות :
    5,994
    נקודות:
    184
    עיסוק:
    עריכה ספרותית https://writing.yummiaction.com
    אה, אוקי. אני לא אוחזת בכל השמות שמתרוצצים כאן.
    עושה לי פריחה כשאני שומעת דעות של "את גאונה אז את מסודרת".
     
    לילך אור, שירה 123 ו-java מודים על התגובה.
  8. java

    java משתמש מקצוען כתיבה ספרותית

    הצטרף:
    ‏18/8/16
    הודעות:
    813
    תודות :
    8,009
    נקודות:
    149
    עיסוק:
    מפתחת full stack
    תנוח דעתך,
    לא היתה פה אף עובדת שטענה כך.
    הטענה הזו נשמעה מפי סטודנטית בלבד.
     
    שירה 123 מודה על התגובה.
  9. שירה 123

    שירה 123 משתמש מקצוען פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים איור וציור מקצועי

    הצטרף:
    ‏12/12/17
    הודעות:
    609
    תודות :
    2,212
    נקודות:
    169
    ובטוח שבשנה הראשונה שלה..
    הבנתי את זה על בשרי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/8/19
    אדם לעמל יולד ו-java מודים על התגובה.
  10. java

    java משתמש מקצוען כתיבה ספרותית

    הצטרף:
    ‏18/8/16
    הודעות:
    813
    תודות :
    8,009
    נקודות:
    149
    עיסוק:
    מפתחת full stack
    ואגב,
    לפי מה שאני רואה - ככל שאת מוכשרת יותר, דורשים ממך יותר.
    ומילא - את צריכה לעבוד יותר קשה.
     
    UU, נחליאלי(ת), rd1 ומשתמש נוסף מודים על התגובה.
  11. UU

    UU משתמש מקצוען פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים

    הצטרף:
    ‏10/10/18
    הודעות:
    1,333
    תודות :
    9,464
    נקודות:
    184
    אכן
    הלימודים מלמדים תוכן
    בעבודה צריך הרבה פרקטיקה.
    מי שמוכרת בכך נכנסת זה מהר מאד, חודש עבודה וכבר שכחו מה היה בלימודים (האכילו אותנו את החומר בכפית לדעתי, לעומת העבודה בפועל)
    ואגב - עד כמה שהבנתי מחברות רבות - זה כך בכל מקצוע (ראיית חשבון, הנה"ח ועוד)
     
    Ruty Kepler ו-אדם לעמל יולד מודים על התגובה.
  12. UU

    UU משתמש מקצוען פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים

    הצטרף:
    ‏10/10/18
    הודעות:
    1,333
    תודות :
    9,464
    נקודות:
    184
    כיום - העובדים מעל גיל 40 מתקשים להשתלב בשוק דינאמי סוער ועתיר חידושים כמו התיכנות
    פשוט משום שהם בקושי הכירו את המחשב בתור ילדים
    מה שקצת שונה ממי שגדל בתוך זה, ומאמינה שלא נסגר לו הראש כשעובר את גיל ה-40
    מה שכן - יש איזשהיא תקרת זכוכית בתיכנות שצריך לפרוץ אותה כדי להתקדם.
    בגילאים 30-35 כבר אין הרבה התקדמות באופן שהיה בתחילה, והעבודה כמו גם המשכורת דורכת במקום
    אם פורצים את תקרת הזכוכית הזו - כלומר - ממשיכים ללמוד חידושים נוספים עדכניים, לחילופין פותחים חברה ועוד - אפשר הגיע להרבה הרבה יותר
    וכמובן לעבור את גיל 40 בקלות

    אגב - גם כיום יש יוצאי דופן ואני מכירה כמה שעובדות בתיכנות מעל גיל 40, וכן התחילו ללמוד מאוחר יחסית, רק שבד"כ מדובר בנישה פשוטה ולא משתנה כ"כ
     
    mini mouse ו-משה פישר מודים על התגובה.
  13. ערער בערבה

    ערער בערבה משתמש צעיר

    הצטרף:
    ‏8/2/16
    הודעות:
    147
    תודות :
    97
    נקודות:
    29
    אני מתכנתת, ויש לי רק תוספת קטנה -
    לא תמיד מי שמבריקה בלימודים, תצליח גם בעבודה, ולהיפך.
    יש לי דוגמאות נגדיות לשני הצדדים.

    וכללית - הרעיון בתכנות הוא המון יכולת למידה עצמאית, קליטה טובה וגישה לנושא.
    לדעתי - את התעודה של מה"ט אפשר להוציא בהשקעה סבירה יחסית. תואר זה כבר סיפור אחר, והרבה יותר קשה - דורש יכולות שבאמת אין לכל אחת.
    (יכול להיות שגם הדרישות במה"ט השתנו, שמעתי על זה דיבורים, אני אומרת את מה שאני יודעת נכון ללפני כ-5 שנים.)
     
    נעמה :) מודה על התגובה.
  14. שלמה וייס

    שלמה וייס משתמש מקצוען מוזיקה ונגינה פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏25/12/16
    הודעות:
    531
    תודות :
    3,291
    נקודות:
    159
    עיסוק:
    כל מה שקשור לנסיעה לחו"ל טיסה, מלון, רכב, ועוד...
    מיקום:
    צפת
    דף הבית:
    סוג מצלמה:
    F7745964@GMAIL.COM
    משהו פה מכיר את התכנית של פיתוחים?
     
  15. xyzw

    xyzw משתמש צעיר מוזיקה ונגינה

    הצטרף:
    ‏11/6/17
    הודעות:
    94
    תודות :
    252
    נקודות:
    39
    אני :)

    אני חולקת על ההקבלה בין ההשקעה בלימודים לבין ההשקעה בעבודה.
    זה מזכיר לי את המורות בסמינר שאמרו לנו שאם לא נתרגל לבוא בזמן לסמינר, איך לא נאחר לעבודה?
    לדעתי, כל דבר בזמנו.

    אם את מצליחה במבחנים - למה להשקיע מעבר לכך?
    אני לא בעד זלזול, לא בעד להגיע לציון "עובר" וזהו,
    אבל באותה מידה אני לא בעד להשקיע כשאין צורך ממשי בכך.
    את מוכשרת ומסוגלת לקבל 90+ גם בלי לחרוש את החומר? מעולה! אין עניין להשקיע רק בשביל לקבל את ה-100.

    זה לא אומר שכזו תלמידה תחפף כך גם בעבודה.
    אי השקעה בלימודים - לא מחייבת אי השקעה בעבודה.
     
  16. שימיגם

    שימיגם משתמש פעיל מוזיקה ונגינה

    הצטרף:
    ‏3/11/18
    הודעות:
    48
    תודות :
    591
    נקודות:
    89
    מי שלומד תכנות בלי השקעה לדעתי זה נקרא שהוא לא מכין את עצמו היטב.
    אופי העבודה בזה דורש פתרונות עצמיים שאיש לא פתר לפניך
    כשרונות יש הרבה, אבל אין כמעט אף אחד שפתר את אותה הבעיה שניצבת לפניך.
     
    שירה 123 מודה על התגובה.
  17. מ. י. פרצמן

    מ. י. פרצמן משתמש מקצוען פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים עיצוב גרפי כתיבה ספרותית

    הצטרף:
    ‏12/11/18
    הודעות:
    1,582
    תודות :
    5,994
    נקודות:
    184
    עיסוק:
    עריכה ספרותית https://writing.yummiaction.com
    מתנגדת נחרצות.
    בעבודה לא צריך את הידע עליו את נבחנת.
    גם אם עברת חמישים מבחנים בהצלחה, את עדיין לא יכולה להיות מתכנתת. אבל יש לי ידע! יופי. אבל עברתי מבחנים! נהדר. זה לא אומר שאת יודעת להיות מתכנתת.
    להיות מתכנתת זה לא רק "לדעת" ולא רק "לקדד". זה לחשוב, לחקור, להעמיק, לנסות, לנתח, לבדוק, לדבג, לחשוב עוד פעם. ושוב.
    זה עצבי ברזל. זו השקעה עצומה. תכנות זה לא לבעלי לב חלש.

    זה כמו שבת 10 תגיד לי "אני יודעת איך ללחוץ על הדוושה ואיך ללחוץ על הברקסים, איך להעביר הילוך ואיך לעבור נתיב, אז אני יודעת לנהוג".
    יפה מאוד. ניסית פעם לנהוג? לא.
    "אני יודעת לקדד", זה יפה. אבל מה תעשי כשהקוד שלך לא עובד?
    לתרגל שלושים שעות של דיבוג, ושוב דיבוג, ושוב דיבוג, זה לא כלול במבחן.
     
    פררו רושה, לילך אור ו-efrat1 מודים על התגובה.
  18. xyzw

    xyzw משתמש צעיר מוזיקה ונגינה

    הצטרף:
    ‏11/6/17
    הודעות:
    94
    תודות :
    252
    נקודות:
    39
    מי שלומד בלי להשקיע - ומצליח -
    א"א לומר עליו שהוא נטול כשרונות...
    מאמינה שלאחד כזה לא יהיה כ"כ קושי למצוא פתרונות לבעיות.

    זו לא פונקציה של לימוד.
     
  19. xyzw

    xyzw משתמש צעיר מוזיקה ונגינה

    הצטרף:
    ‏11/6/17
    הודעות:
    94
    תודות :
    252
    נקודות:
    39

    את טוענת שהשקעה בלימודים היא היא זו שגורמת למציאת פתרונות לבעיות שנתקלים בהם בעבודה, ולכך שהמתכנת ידע לחקור, לחשוב וכו' בעבודה.

    אני טוענת שאדם מוכשר, שאין לו צורך בהשקעה במבחנים, כי הוא ממילא מקבל ציונים גבוהים גם ללא השקעה במהלך הלימודים - ממילא זה מעיד שיש לו כשרונות יותר מאחד שצריך להשקיע בלימודים בשביל להגיע לאותם ציונים,
    וממילא העבודה, עם כל מה שכרוך בה - חשיבה מעמיקה, חקירה, ניתוח וכו' - תהיה קלה לאדם מוכשר כזה יותר מאשר לאדם שצריך להשקיע בלימודים.

    ובכל מקרה - הלימודים, קשים שיהיו - לא מגיעים ברמתם לחודש עבודה...
     
    אמא לשתיים ו-אדם לעמל יולד מודים על התגובה.
  20. קצרה

    קצרה משתמש מקצוען

    הצטרף:
    ‏22/1/15
    הודעות:
    57
    תודות :
    2,182
    נקודות:
    139
    לא אומר שאנשים שבלימודים מחפפים ומסתפקים בלעבור את המבחנים בהצלחה-
    לא יהיו מתכנתים מעולים שחוקרים , מרשימים ומצליחים.
    מעידה על עצמי שהייתי תלמידה כייפנית וקיבלתי 95 במבחנים כשאולי יכולתי את ה-100 אם הייתי מתאמצת ללמוד יותר.
    אז מה. כשהלכתי לעבודה הצלחתי מעולה בדרכי שלי.
    כמו שבחורה שלא מבשלת הרבה בבית - יכולה להפוך לסופר בשלנית.
    ככה גם מי שלא השקיעה את מרצה בלימודים - יכולה להשקיע את מרצה בעבודה.

    לימודים ועבודה זה כל כך שונה - כרחוק מזרח ממערב.
    נתחיל מזה שבניגוד לתיאורים שכתבת - הלימודים היו הרבה יותר קשים מחשבתית מהעבודה.

    בעבודה יש הרבה קטעים "חזרתיים".
    במקום עבודה רגיל - הרבה מהזמן כותבים או אותו רעיון של קוד שכתבו אתמול. ובדרך כלל גם לא כותבים "התחכמויות" כמו בלימודים - כדי שהקוד יהיה פשוט וברור. למעט במערכות שדורשות ביצועים משופרים במיוחד...
    וגם כשלומדים משהו חדש - לא מדובר בחומר כמו סטטיסטיקה , אלגברה לינארית , אינפי או דיבוג קוד ללא עזרת קומפיילר אלא על דף. זה יותר בקטע של קריאה עיונית. מי שיש לו מספיק ניסיון בתכנות ומספיק כשרונות - לא מתאמץ על זה יותר מדי.

    דרך אגב אם את מוצאת את עצמך 30 שעות מדבגת ומדבגת ומדבגת - אני חושדת שהעבודה שלך היא הרבה יותר תחזוקה מפיתוח. וזה הזמן לחפש מקום עבודה מעניין יותר... משהו שתלמדי בו דברים חדשים ותחפשי בגוגל יותר זמן ממה שאת מדבגת...