האוטוביוגרפיה הבדיונית של קלמי

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
הלכתי לקרוא עוד פעם.
שאלה טובה.
התשובה היא שבגלל מבנה המשפט, הוא כתוב בצורה כזאת שהקריינות (הכתובה בלשון הווה) עוטפת את הציטוט (הכתוב בלשון עבר) במקדימה וגם מאחורה. תוך כדי משפט אחד.
ככה: מסנן בשיא הזלזול <קריינות> אז מה? עבדת עלינו? <ציטוט> ונותן לי סטירה <קריינות>
היות וכך, שני לשונות ההווה נשברות בציטוט, שהוא בלשון עבר. לכן לוקח לתת מודע שניה אחת מיותרת בתוך משפט אחד, כדי להתאפס חזרה על לשון ההווה.
בדרך כלל לא מומלץ לגרום לתת מודע של הקורא להתעכב תוך כדי קריאה. ולכן, למרות היופי של המשפט, המלצתי היא להפוך אותו חזרה למסודר:
הוא תוקע אצבע מתחת לסנטר ומכריח אותי להסתכל בעיניים שלו וכו'. (סוף משפט, משפט חדש) "אז מה, עבדת עלינו? אתה משת"פ?" הוא מסנן בשיא הזלזול עלי אדמות, ונותן לי סטירת לחי מצלצלת.
 

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
איזה יופי.
תודה רבה.
למוד אלמד את ההודעה היטב.
יישר כוח.
ואם כן, נשאלת השאלה, אם בסופו של דבר המעבר בין כתיבה בעבר להווה פועלת יפה, למה המילה האחרונה שכתובה בהווה (נותן) צורמת?
אנסה את כוחי

אני חושב שהבעיה היא לא במילה האחרונה אלא בכך שבעצם אין נחיתה.
באיזה שלב געציל שכנע אותנו להכנס לזכרון שלו, ואופס נשארנו שם כבולים, ואנו מגלים את עצמנו בסוף ולא יודעים איך לחזור למציאות העכשוית
 

פסיק

עורך תורני וכותב תוכן
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
חן חן מיסטר גלנט.
מחכים לעוד פרק משובח.

החום שלו היה מדבק, כי פתאום גם אני חייכתי. אכלתי כל פעם שלוש קוביות שוקולד בבת אחת, בקושי לעסתי, מיהרתי לבלוע כדי להרגיש את הטעם,
לא יודע אם כיוונת עד כדי כך. אבל לדעתי, מכאן באה האובססיה של געציל לשוקולד (כמובן בספר תן לישון שם הוא אינו מפסיק לזלול קוביות). הייתי מאבחן את זה כפוסט טראומה חיובית.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
חן חן מיסטר גלנט.
מחכים לעוד פרק משובח.


לא יודע אם כיוונת עד כדי כך. אבל לדעתי, מכאן באה האובססיה של געציל לשוקולד (כמובן בספר תן לישון שם הוא אינו מפסיק לזלול קוביות). הייתי מאבחן את זה כפוסט טראומה חיובית.
תודה רבה.
אגב, הגעציל פה הוא דמות שונה מהגעציל של תן לישון. אני לא מנסה לבנות להם שום דבר משותף, ויכול להיות שיהיו סתירות בהמשך.
הדבר היחיד ששמרתי על עקביות קשורים לאזכורים לאחיו זעליג. יש מצב שהיה עדיף מלכתחילה לקרוא לו שם אחר באמת.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים

פסיק

עורך תורני וכותב תוכן
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
אני רוצה לנסות לקחת את 'געציל' הספרותי, ולבנות סביבו אוטוביוגרפיה.
אני לא מנסה לבנות להם שום דבר משותף, ויכול להיות שיהיו סתירות בהמשך.
וזאת הסתירה הראשונה.

ויש ליישב שבראשונה רצית לנסות לקחת את געציל הספרותי והידוע.
אמנם בסוף לא אסתייע מילתא, ואתה לא מנסה כרצונך הקדום.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
היות וכך, שני לשונות ההווה נשברות בציטוט, שהוא בלשון עבר. לכן לוקח לתת מודע שניה אחת מיותרת בתוך משפט אחד, כדי להתאפס חזרה על לשון ההווה.
בהתחלה באמת לא שמתי לב שלפני 'ונותן לו סטירה' יש עוד פעולות שמתוארות בהווה.
מעניינים תעתועי המח האלו...
 

רותי רפפורט

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
התחלתי לקרוא בציפייה דרוכה בשל הכרותי את הסגנון המעולה של הכותב.
ההתחלה הייתה מבטיחה ומקורית: בן להורים גרושים או פרודים, המתגורר אצל דודה קמצנית מושבעת וגם לא טובת לב במיוחד. ציפיתי להמשך שיראה כמה עצב יש לפעמים בחיים של בחור "רגיל" ממשפחה "רגילה" שמתמודד עם קשיים לא צפויים בחייו, עד כדי שאין לו בית, פשוטו כמשמעו. שמעתי על נערים כאלו, והסיפור שלהם לא הובא מעולם בספרות שלנו. נערים שלומדים בחיידר רגיל ובישיבה טובה, ובתוך תוכם הלב שלהם בוער בגעגוע לחיים הרגילים של החברים שלהם. כי להם אין בית. כלפי חוץ הם בסדר: הדודה מגדלת אותם, אולי אפילו הם נמצאים במשמורת אצל אחד ההורים, אבל הם לא מעניינים אותו או את ההורה השני, והם נרמסים עד דק, לאבק ולעפר. צריך הרבה כוחות כדי להתרומם מילדות-נעורים כאלו.
אבל... מה הלאה? סטייה חדה אל סיפור סטראוטיפי לעוס על נער ברזלים מהשכונה הלא נכונה, שגדל בסביבה של פשע... כאלו דברים שמענו, וקראנו, ואין אחד שלא מכיר סיפור אחד או שניים מהז'אנר הזה.
בקשתי שטוחה לעשות סיבוב פרסה, לעזוב את ז'קי וחבר מרעיו ולחזור לסביבה המהוגנת, הקלאסית, שלא מבינה למה געציל שוב לא למד כמו שצריך. לך ספר למלמד, שאתמול היה עד לסצנת ריב מחרידה בין הוריו. שאתמול חזר אחרי חצות ואף אחד לא שם לב. שכבר חודשיים לא אכל ארוחה מבושלת.
ספר לנו על זה. לא על הדרמות המבעיתות של אנשי פשע. בבקשה.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
פרק ה.

ידעתי שהסטירה תבוא. עוד קודם לכן, ברגע שהתחלתי לחשוד שזקי באזור, כבר ידעתי שתהיה סטירה. האיש מת על סטירות. יום שהוא לא סוטר איזה חמש עשרה - עשרים סטירות, זה בשבילו יום מבוזבז. פעם מישהו אמר לי שאם אין לזקי למי לסטור, הוא פשוט סוטר לעצמו. חבל לו על הסטירות שישארו כאילו באוויר, לא מנוצלות. זקי חושב שיש לו מחסנית של סטירות שהוא חייב לבזבז, אחרת יקרה אסון. האיש שרוט לגמרי.

*

הרב ויינגרטן פסע קדימה בצעד מרשים, ואיכשהו היה ברור לכולם שהוא הסמכות. בלי עוררין. הוא אמר משפט אחד, חזק ומצלצל, בקול פסקני וחותך: תתנצל. אף אחד לא מרביץ פה ככה.
כל אנשי החבורה המביטים בנו קפאו עוד יותר, אחד מהם פיתח 'טיק' בעין ימין. היה דומה שהאוויר לא זז, והרב נעץ מבט פלדה קשה בזקי.
ו... הוא הצליח.

זקי מצמץ ראשון.

זקי טפח על עצמו עם הידיים, בסחבנות כזו, כאילו עייפות קוסמטית, ומלמל: טוב, נו, מצטער. היה לי יום רע.
הוא התחיל לסגת אחורנית באיטיות, וקולו של הרב עצר אותו. משהו בקולו גורם לו לעצור ולכבד את הסמכות. יש אנשים שיודעים להפיק קול כזה. הרב אמר: חכה! קלמי סולח לך?

כולם הסתכלו עליי.

כן כן, הכל בסדר, השבתי מוכנית, והחבורה כולה המתינה עוד שניה ואז התאדתה בין העצים, שמעתי איוושושים הולכים ומתרחקים, ויצאתי מהגינה בעקבות הרב, לא ממש במצב הכי טוב שלי. ניסיתי לעכל את מה שקרה פה עכשיו. הרב, זקי, ההאשמה כלפיי, הסטירה, ההתנצלות, גדול עליי.
הבנתי שהרב לא כבשה תמימה כמו שחשבתי, ויכול להיות שהוא נכנס מלכתחילה לשכונת התקווה.

וככה, בנקודה זו, בלי יותר מידי עניינים, הרב נפרד ממני. הוא הושיט לי פתק קטן מהפנקס שלו, ושם כתב בעט אדומה מספר טלפון, ורשם מתחת "בכל שעה". הוא הוסיף שני קווים מדגישים, קיפל את הפתק, מסר לי אותו - וקרץ בידידות.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
התחלתי לקרוא בציפייה דרוכה בשל הכרותי את הסגנון המעולה של הכותב.
ההתחלה הייתה מבטיחה ומקורית: בן להורים גרושים או פרודים, המתגורר אצל דודה קמצנית מושבעת וגם לא טובת לב במיוחד. ציפיתי להמשך שיראה כמה עצב יש לפעמים בחיים של בחור "רגיל" ממשפחה "רגילה" שמתמודד עם קשיים לא צפויים בחייו, עד כדי שאין לו בית, פשוטו כמשמעו. שמעתי על נערים כאלו, והסיפור שלהם לא הובא מעולם בספרות שלנו. נערים שלומדים בחיידר רגיל ובישיבה טובה, ובתוך תוכם הלב שלהם בוער בגעגוע לחיים הרגילים של החברים שלהם. כי להם אין בית. כלפי חוץ הם בסדר: הדודה מגדלת אותם, אולי אפילו הם נמצאים במשמורת אצל אחד ההורים, אבל הם לא מעניינים אותו או את ההורה השני, והם נרמסים עד דק, לאבק ולעפר. צריך הרבה כוחות כדי להתרומם מילדות-נעורים כאלו.
אבל... מה הלאה? סטייה חדה אל סיפור סטראוטיפי לעוס על נער ברזלים מהשכונה הלא נכונה, שגדל בסביבה של פשע... כאלו דברים שמענו, וקראנו, ואין אחד שלא מכיר סיפור אחד או שניים מהז'אנר הזה.
בקשתי שטוחה לעשות סיבוב פרסה, לעזוב את ז'קי וחבר מרעיו ולחזור לסביבה המהוגנת, הקלאסית, שלא מבינה למה געציל שוב לא למד כמו שצריך. לך ספר למלמד, שאתמול היה עד לסצנת ריב מחרידה בין הוריו. שאתמול חזר אחרי חצות ואף אחד לא שם לב. שכבר חודשיים לא אכל ארוחה מבושלת.
ספר לנו על זה. לא על הדרמות המבעיתות של אנשי פשע. בבקשה.
סיפור שמצליח לאכזב / להרגיז / לטעת תקוות כבר לאחר ארבעה פרקים - הוא סיפור שאני רוצה להמשיך לכתוב...
תודה רבה על הפידבק:) מקווה ומאמין שתשנו את דעתכם בהמשך.

היום העליתי פרק קצר, הבא יהיה ארוך יותר. אז לקחת אוויר.
 

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הכתיבה פשוט כיפית.
וההתנצלות לא מידי מהירה? במיוחד הלהגיד 'מצטער'?
אם הוא המלך והמחליט וכל הזבובים סביבו, מפחדים מהסטירות והגחמות שלו, נשמע שהוא אמור להיות קצת יותר חזק ולא מתקפל בשניה.
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
הכתיבה פשוט כיפית.
וההתנצלות לא מידי מהירה? במיוחד הלהגיד 'מצטער'?
אם הוא המלך והמחליט וכל הזבובים סביבו, מפחדים מהסטירות והגחמות שלו, נשמע שהוא אמור להיות קצת יותר חזק ולא מתקפל בשניה.
מסכים.
גם לי זה היה קצת לא אמין.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
הכתיבה פשוט כיפית.
וההתנצלות לא מידי מהירה? במיוחד הלהגיד 'מצטער'?
אם הוא המלך והמחליט וכל הזבובים סביבו, מפחדים מהסטירות והגחמות שלו, נשמע שהוא אמור להיות קצת יותר חזק ולא מתקפל בשניה.
אני שומע, תודה רבה על הפידבק. ננסה לתקן מתישהו.
נ.ב. לפעמים הבריון הכי גדול הוא הראשון שנכנע מול מישהו שקצת יותר סמכותי ממנו.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נ.ב. לפעמים הבריון הכי גדול הוא הראשון שנכנע מול מישהו שקצת יותר סמכותי ממנו.
נכון, אבל לא יראה את זה כך לעיני כולם, ימצא תירוץ להסתלק איתו ולהשאר גבר, ולא ימלמל שהיה לו יום רע.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
פרק ו

עכשיו, יוצא מביתם של דודה נחמה, מחזיק בקושי את הצ'ימידן בכתף אחת ואת המזוודה המיושנת ביד השניה, נזהר לא לחטוף זצים מפינות הפליז, נזכרתי בכל ההכרות שלנו. הרב ויינגרטן היה זה ששכנע אותי בסופו של דבר ללכת לישיבה החרדית 'שערי בשורות טובות', במקום לתיכון ליידי גרובייס. ההורים שלי לא התלהבו, כל אחד מסיבותיו, ושניהם גם יחד התהפכו לגמרי על עצמם והתלהבו כשהבינו שמדובר בישיבה עם פנימיה.

לא שהם לא אהבו אותי, הם פשוט היו עסוקים בצרות הפרטיות שלהם, ושמחו על הכיוון שלקחתי לעצמי בחיים בזכות הרב ויינגרטן. כיוון שפתר להם בעיה גדולה; כל השנה האחרונה הם לא הפסיקו להתווכח לאן אני הולך ללמוד שנה הבאה, ואצל מי אני אגור. שניהם ידעו שצורי וציפ ממילא יעשו מה שבא להם.

כשאני קיבלתי את ההחלטה הם כבר חיו בנפרד, והחיים שלהם היו מרוסקים לגמרי, ולאף אחד מהם לא היה יותר מידי סבלנות אליי. ופה אני חייב להיות פייר ולהגיד שלפני שהכל נשבר הם כן ניסו להציל את המצב, בעיקר בשביל הילדים.

ההורים שלי, למרות ואחרי הכל, אף פעם לא היו אנשים שלא אכפת להם מהילדים שלהם. הם תמיד רצו בשבילנו את ההכי טוב, כל אחד בדרך שלו. שניהם ידעו שפירוק החבילה, כמו החרדים קוראים בשפה עדינה לגירושין, זה ממש המוצא האחרון.

בקיצור, באותם ימים ששוטטתי בשכונת התקווה והרב ויינגרטן התגנב בחוכמה לתוך החיים שלי, זו הייתה התקופה הכי קריטית לנישואין שלהם. באותם ימים הם עשו צעד נואש, הנשק האחרון שעוד נותר ב"ארסנל הכלים של כפיר ממן להצלת הנישואין", ושקלו לעבור דירה למקום חדש. הבעיה שהם לא הסכימו כמובן לאיפה.

אבא שלי דיבר הרבה על המעבר. הוא כבר מזמן התייאש מהחלום לגור בחיספין, אולי בגלל שהוא פחד מהקטיושות שירו עליהם לפעמים. עכשיו הוא החליט שהוא צריך לגור בעתניאל, היישוב החופשי בגבעות נוף, ורק שם. ומצידו, ציטוט, "שהעולם יתהפך ויעשה סלטות שבע מאות עשרים ואחת פעם".

אמא התנגדה, אמרה שמדובר במקום לא דתי, והיא מוכנה לעשות הכל כדי להמשיך לחיות ביחד - אני וצורי שמענו ממנה את המשפטים האלו עשרות פעמים ביום באותם ימים - אבל בלי לזוז מהיהדות.

אבא שלי צעק עליה שהתורה רוצה שהאשה תעשה מה שהבעל רוצה, והיא יודעת כמה בא לו לפתוח מבשלה, והוא כבר מצא שטח טוב בעתניאל שמתאים בול.

היא לא צעקה, וענתה לו בקול הרגיל שלה, העייף והשחוק: עודד, אל תשכח שאם אני עוזבת את בית היתומים, אף אחת אחרת לא תדאג לבנות שם כמוני. וגם לילדים שלנו לא יהיה טוב בעתניאל. חצי מהמושב שם חילונים לגמרי, והחצי השני בקושי נכנסים לבית הכנסת בשבת. בדקתי את זה, כל השבוע אין שם אפילו תפילות במניין. פה הילדים שלנו עדיין חרדים, שם הם יהיו תוך יומיים כמו הבנים של שֶזִי ונועה המסכים.

זה היה השלב הקבוע ששניהם הפסיקו לדבר, והסתכלו עלינו. עליי, על צורי ועל ציפ.

לא יודע אם צורי שם לב בכלל. הוא תמיד היה קורא וקורא. במיוחד ספרים בלי כריכות. לא שיש בהם משהו מיוחד, פשוט אותם הוא מקבל בחינם מרחמים שם טוב הכורך. הוא היה קובר את עצמו בהם, שוכח מעצמו, לא אוכל ולא שותה. כמעט לא זז חוץ מיד ימין, שאיתה הוא היה מועך את "כדור העצבים" - גוש קטן מספוג דחוס, מתנה מרחימה העובדת סוציאלית. היא חילקה אותם בקביעות לכל המשפחות שלה. היו לנו עשרות כאלה בבית. על כולם מודפס בקטן: "מתנת הג'ויינט ישראל והצלב האדום, שי למשפחות קשות יום". כולנו שנאנו אותם, הם היו תזכורת לעוני בבית, למצב הסוציואקונומי שלנו. לא שהכרנו את המינוח הזה, כמובן. צורי לימד אותנו.

עד פה לגבי צורי. לציפ המצב לא הזיז. היא הייתה עסוקה כל הזמן. באה והולכת עם חברות שלה, כולן מבוגרות ממנה וכולן כאלו שאמא ממש לא סבלה אותן. ציפ אף פעם לא הביאה הביתה חברות שלה מהסמינר. תמיד בנות מהשכונה, שגם נראות ככה.

ליד הארונית של צורי היו לה שלושה מדפים, עמוסים בקלסרים ובטבלאות עם מלא מספרים. מתחת לכל הערימה היו לה מכתביות ויומנים וורודים עם מנעול קטן בצורת לב שהיא קיבלה לפני המון שנים מאמא. לא חושב שהיא כתבה ביומנים אי פעם משהו, רק שמרה אותם.

מה שהיא כן כתבה היו מכתבים לחברי כנסת. דפים דפים מלאים בכתב יד קטן וצפוף, משפטים ארוכים ומנוסחים. פעם הצצתי לה באחד הקלסרים וניסיתי לקרוא משהו. זה היה צילום של מכתב שהיא שלחה היה לשר הדואר, ושם היא ניסתה לבקש ממנו שהבולים של הדואר יהיו עם תמונות של נשים ולא רק גברים. נראה לי שזה מה שהיא רצתה, אני לא יודע מה בדיוק. לא הבנתי כמעט כלום בתוך כל המילים הגבוהות שהיא השתמשה בהם.

רויזי פרקש, הרווקה הזקנה שגרה בקומה מעלינו, זו שיש לה תפקיד בכיר במשרד המשפטים, הייתה עוזרת לה לכתוב ולפעמים מנסחת לה הכל מחדש. היא גם ניסתה לשכנע אותה להצטרף לתא הנוער של מפלגת מרצ, איזו טרללה שהיא. אני וצורי שנאנו אותה. מכשפה שחיה בעולם משפטי ושונאת בטירוף כל דבר יהודי.

גם אמא בכלל לא שמחה שהן בקשר, וממש שנאה ורחמה על רויזי. היא רחמה עליה כמו כולם, וגם שנאה אותה, ואמרה שרויזי היא "מכונה מסוכנת שהורסת את החינוך של בנות ישראל". משהו כזה.

זה קצת מצחיק, האמת. כי אותה רויזי פרקש, זו ששונאת חרדים ונלחמת נגד בתי כנסת, בכלל נולדה בבית חרדי במאה שערים. היא הבת האחרונה של עזרא סטפנסקי, ראש העיר הראשון של העיר החרדית גבורות עילית.

באחת הפעמים שאמא ניסתה לבקש מציפ שתפסיק את הקשר שלה עם רויזי, היא אמרה לה שרויזי לא כזו ליברלית והגונה כפי שהיא מציגה את עצמה, ושבגלל כל השקרים שהיא סיפרה לתקשורת על אבא שלה - הוא יושב עד היום בכלא שמריהו באגף עברייני משפחה. ציפ אמרה לה שהיא ורויזי מדברות הרבה גם על זה, ורויזי אומרת שהיא לא המציאה שום דבר, ואבא שלה לא סתם נמצא בכלא. רויזי אמרה לה שאבא שלה הוא "אדם נוראי, שפל וצבוע שאשם בכל הסעיפים, ובגללו שיניתי את שם המשפחה שלי".

אמא כעסה עליה ואמרה שזו רכילות של שונאי חרדים, וציפ ענתה לה שיש לה הוכחה: הראש ישיבה הצדיק, גדול הדור, לא מזכיר את עזרא סטפנסקי באף דרשה. יותר מזה, הוא גם לא מסכים לחתום על שום דף מטעם העירייה אם כתוב שם את שם המייסד. הוא גם לא מרשה לעיתון החרדי דגל הזהב לכתוב או להזכיר באגביות את השם עזרא סטפנסקי בצורה מפורשת, ואם אין ברירה אז לכנות אותו 'הידוע' וזהו.

אמא אמרה לה שהיא מאמינה שהכל שטויות ולשון הרע ורויזי הרסה לאבא שלה את החיים עם עלילות מרושעות, וציפ לא התווכחה ורק אמרה: "בית המשפט בדק לעומק, וכל התלונות בכתב האישום נמצאו נכונות".
לציפ יש קור רוח אמיתי.


*


לא רק קור רוח. גם חלומות גדולים. חוץ מההתפרצות שלה על הטלוויזיה כשהיא הייתה עוד ילדה קטנה, היא תמיד הייתה מנותקת מכל הג'יפה מסביב. היו לה חלומות משלה. כולנו ידענו שהיא לא תשאר דתיה בהמשך, ושהיא רוצה להיות עורכת דין שמטפלת באפליה עדתית ומגדרית. כבר אז היא ידעה בדיוק מה היא תהיה. וואלה עד היום אני לא מבין איזה מן מקצוע היא בחרה לעצמה. מצאה לה כל מיני נשים שמאלניות טחונות בכסף, וביחד הן מקשקשות בלי סוף על פמיניזם, נשים בעידן המודרני, המפלגות החרדיות השוביניסטיות, ועוד שטויות מהסוג הזה. היא אחת המקימות של עמותת 'הבונות היוצרות'. ארגון שהוקם כדי לגשר על פערי התרבות וכדי ליזום שיח משותף בין נשות האיכרים בעזה ובין נשות הקיבוצים בעוטף.

לא חושב שהן מצליחות במיוחד, יפה שהן ממשיכות לנסות. אני הייתי מתייאש מזמן.
 
נערך לאחרונה ב:

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
טוב, לפני ההערות, חייבים לכתוב גם משהו חיובי, אז הסיפור ממש קולח ומרתק לקרוא. באמת!

אפשר לעבור לחלק השני? טוב.

אז ככה. מפריעים לי השמות האלו. הם לא קשורים בעליל.
ואם כבר רויזי שינתה שם משפחה, למה לא שינתה גם את השם הפרטי? (מה גם שהיא החליפה פרה בחמור)
גם זעליג וגעציל, זה פשוט מיד מוריד את אמינות הסיפור.
למרות ההסבר הזה:
אני חצי עיראקי וגם רבע קווקזי. לא יודע למה, איכשהו יצא שאמא שלי גדלה בבית יתומים אשכנזי, עם כל הפולניות שם. שם היא נהייתה חרדית ודתיה חזק. היו להם מלא הרצאות, השקפה, היא מדברת על התקופה הזו בגעגועים לא נורמלים. מכל הרבנים של המוסד היא הכי כיבדה את הרב געציל ירוסלבסקי. הנשיא והמייסד של המקום.

לגבי רויזי, נשמע קצת סטייה מסיפור החיים של געציל. אא"כ היא ממש תהיה חשובה בהמשך.

עוד הערונת, כל פרק ממש באורך אחר אולי כדאי לנסות לשמור על אחידות מסוימת (בערך, כן?).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה