דרוש עורך - ביאור משולב.

אליז

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מבין ריסיו של מר ניכרת השקעה מרובה ואמיתית, וכבודו ראוי על כך להערכה מרובה.
אבל יש כאן גם ענין של תכונות נפש.
כשלעצמי, כשאני לומד לפי הסדר והצורך של דרישות מלמעלה, ולא יכול ואין לי גם זמן לתת ביטוי לעצמי ואפילו לא למחשבות שלי בסוגיא ובנושא, אז לא משנה על כמה ספרים אני יעבור וכמה ידיעות אני ארכוש (נכון שבסדר מפליא!), חסר לי גם בסיפוק הרוחני. והוא על כל פנים ודאי לא עצום.
א. סיפוק רוחני עצום זה בעיקר מכך שכשאתה כותב במחשב המקרטע שלך ביאור לפמ"ג, אתה יודע שבעשרות שנים הבאות, עשרות אלפי יהודים שלא הורידו את העינים בכלל לכיוונו של הפמ"ג, יזכו להנות מאורו הזורח ומגאונותו המבהילה.
ב. אין מציאות לכתוב סימנים בבירור הלכה - אוצר עיונים ללא ביטוי עצמי.
 

2u2

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
ניסיתי.
לא עבד.
אם אתה יודע מישהו שזה עבד לו, אשמח לשמוע!
מכיר.
אבל יתכן שהטריגר היה מחמת שהיה עמודים של נושאי כלים בלבד, והוא טען שזה עבודה קשה לעבור על הכל, אבל זה לא מתומחר כעמוד רמב"ם.
 

כלפי לייא

משתמש פעיל
עריכה תורנית
א. סיפוק רוחני עצום זה בעיקר מכך שכשאתה כותב במחשב המקרטע שלך ביאור לפמ"ג, אתה יודע שבעשרות שנים הבאות, עשרות אלפי יהודים שלא הורידו את העינים בכלל לכיוונו של הפמ"ג, יזכו להנות מאורו הזורח ומגאונותו המבהילה.
מסכים לגמרי. מוכרת לי התחושה אם כי קצת בפן שונה (כשאתה כותב במחשב המקרטע שלך הרחבה לדברי רמב"ם בלתי ידוע בנושא אנמי כביכול, ואתה יודע שכל בר דעת ימצא כאן שולחן ערוך מטעמים). אבל זה סיפוק רוחני, לא תורני.
 

אליז

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מסכים לגמרי. מוכרת לי התחושה אם כי קצת בפן שונה (כשאתה כותב במחשב המקרטע שלך הרחבה לדברי רמב"ם בלתי ידוע בנושא אנמי כביכול, ואתה יודע שכל בר דעת ימצא כאן שולחן ערוך מטעמים). אבל זה סיפוק רוחני, לא תורני.
לפצח פמ"ג זה חד משמעית סיפוק תורני!
 

כלפי לייא

משתמש פעיל
עריכה תורנית
זה:
לפצח פמ"ג זה חד משמעית סיפוק תורני!
לא זה:
סיפוק רוחני עצום זה בעיקר מכך שכשאתה כותב במחשב המקרטע שלך ביאור לפמ"ג, אתה יודע שבעשרות שנים הבאות, עשרות אלפי יהודים שלא הורידו את העינים בכלל לכיוונו של הפמ"ג, יזכו להנות מאורו הזורח ומגאונותו המבהילה.
 

מתקדם

משתמש פעיל
עריכה תורנית
ברמב"ם שיש עליהם שולחן ערוך, העבודה לא בטוח פחותה. ובאלו שלא, הצורך לחרוש את כל אוצר החכמה כדי למצוא חומר איכותי עם בשר, מבזבז המוווווווווון שעות. כבר נכתב פעם בפורום העורכים שעיקר הזמן מתבזבז על זה, מה שאין כן בשו"ע שלרוב הבסיס די מסודר בנו"כ ושו"ת.
בשביל מה יש ספר המפתח של פרנקל?
משתלם ועוז והדר הם תרתי דסתרי!
העבודה שם נותנת סיפוק תורני עצום, סיפוק חומרי קצת פחות.
הג"ר @אליז , ההשקעה המרובה ניכרת היטב לכל מי שלומד בכרכים שכבר יצאו לאור,
חבל רק שאין הרבה כאלו [שלומדים בהם].
אם היו שם משווקים טובים השו"ע היה חייב להכנס לכל בית כנסת, לפחות כמו המתיבתא שעל הש"ס.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נושאים רבים יש כאן...
מכיר כמה וכמה עורכים ברמב"ם שמקבלים לפי שעה.
עיקר הקושי בשו"ע הוא ביאור הפרי מגדים, שאפשר לשבור עליו את הראש ימים רבים, ואחר כך עוד להתווכח קשות עם המבקר על כל קוץ וקוץ בכוונתו...

אין הרבה הבדל בין ה'בירור הלכה' בשו"ע ובין ה'ילקוט ביאורים' ברמב"ם, מלבד זאת שבשו"ע צריך להקיף את כל הסוגיא שעליה נכתב הסעיף, ולבסוף לרדת לרזולוציות של אחרוני האחרונים בנידונים יומיומיים, וברמב"ם צריך להקיף את כל מי שכתב אי פעם ספר על הרמב"ם והוא לא בחיים, ויש כאלו שמעולם לא שמעת את שמם, וספריהם נמצאים אך ורק ב'אוצר החכמה', באותיות שבורות ומקוטעות...
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הג"ר @אליז , ההשקעה המרובה ניכרת היטב לכל מי שלומד בכרכים שכבר יצאו לאור,
איזה כרך כבר יצא לאור, מלבד הכרך על הלכות נדה שיצא לפני שנים רבות?
 

עורך ותיק

משתמש צעיר
עריכה תורנית
בשביל מה יש ספר המפתח של פרנקל?
בספר המפתח צויין כל מי שהזכיר את הרמב"ם עם כותרות בסיסיות, (אולי בזמנים החדש כבר השתנה)
אם צריך להביא כל מי שעוסק בנושא גם בלי שהזכיר את הרמב"ם, לא יעזור הרבה.

ברמב"ם שיש עליהם שולחן ערוך, העבודה לא בטוח פחותה. ובאלו שלא, הצורך לחרוש את כל אוצר החכמה כדי למצוא חומר איכותי עם בשר, מבזבז המוווווווווון שעות. כבר נכתב פעם בפורום העורכים שעיקר הזמן מתבזבז על זה,
אם זה רלוונטי,
אפשר לפנות אלי באישי
מסתמא אוכל להקל הרבה על העבודה.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בספר המפתח צויין כל מי שהזכיר את הרמב"ם עם כותרות בסיסיות, (אולי בזמנים החדש כבר השתנה)
אם צריך להביא כל מי שעוסק בנושא גם בלי שהזכיר את הרמב"ם, לא יעזור הרבה.


אם זה רלוונטי,
אפשר לפנות אלי באישי
מסתמא אוכל להקל הרבה על העבודה.
למה לא לדבר על כך בפורום הסגור?
 

עורך ותיק

משתמש צעיר
עריכה תורנית
איני חבר בפורום הסגור, ואיני בטוח שאני עונה לקריטריונים.
וכן יש דברים שאין מוסרים אלא לצנועים.
לכשאתפנה אולי אגבש הצעות הראויות לפרסום.
אני מציע לחו"ר הפורום כאן שהדברים נוגעים אליהם
להצטרף לשם.
 
נערך לאחרונה ב:

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מבלי לתייג - כדאי שתדעו:
ככל הידוע לי, מערכת עוז והדר הפיקה לקחים ממתיבתא ושות' שתלמידי החכמים אפילו לא פתחו, והחלו להעביר כל חומר עריכה כפולה אצל אברך מתחיל, ואז להעביר אותו לעורך מקצועי.

ככה חוסכים בכסף, ומקבלים תוצאות שמשביעות את רצון הקונים באופן יחסי.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ככל הידוע לי, מערכת עוז והדר הפיקה לקחים ממתיבתא ושות' שתלמידי החכמים אפילו לא פתחו, והחלו להעביר כל חומר עריכה כפולה אצל אברך מתחיל, ואז להעביר אותו לעורך מקצועי.
לא הצלחתי להבין.
כלומר, אחרי כל המשא ומתן בין העורך למבקר, החומר מקבל עריכה חדשה על ידי 'עורך מקצועי'?
ולמה עורכים שנמצאים במערכת עשר שנים לא יכולים להקרא 'עורך מקצועי'?
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לא הצלחתי להבין.
כלומר, אחרי כל המשא ומתן בין העורך למבקר, החומר מקבל עריכה חדשה על ידי 'עורך מקצועי'?
ולמה עורכים שנמצאים במערכת עשר שנים לא יכולים להקרא 'עורך מקצועי'?
איני מכיר את המערכת לעומק.
אני מיודד עם אחד מראשי הסניפים, ושאלתי אותו איך הוא חושב להתחרות עם רציניים בשוק, כשהוא מעסיק אברכים שזיפי זקנם יצמחו בעוד שנה וחצי.
הנ"ל היתה תשובתו בגדול.
 

לצדדין קתני

משתמש פעיל
עריכה תורנית
דא עקא,
שרוב הפרוייקטים שלהם מהשנים האחרונות
ברמה טובה.
אחד שעבד בשני הפרוייקטים, העבודה על השו"ע קשה לאין ערוך מהעבודה על הרמב"ם.
ישנם הרבה סעיפים שלצורך עריכתם נדרשתי לעבור על אלפי ספרים!
זכורני סעיף אחד שנצרכתי לעבור בערך על 3000 ספרים, ביניהם שני סימנים בשאגת אריה, סימן בכתב סופר, ריכוז ס"ק מוקשים בקרבן נתנאל , וכו' וכו'.
העבודה שם נותנת סיפוק תורני עצום, סיפוק חומרי קצת פחות.
מבקש לסייג את דברי אלו:
והתוצאות לפנינו...
חילוק עצום ישנו בין הפרויקטים בדרוש וחסידות, לבין הרמב"ם, השו"ע והתוספות. לטובת האחרונים כמובן.
מלבד זאת, אין כוונתי לרמה נמוכה באופן כללי וגורף, בכל תחום שהוא ישנם סוגיות שעריכתם לא מביישת את מכון 'ארטסקרול' המפורסם. רק חבל שלא דואגים [והם יכולים, כנזכר פה מפי רבנן ותלמידיהון], שהכל יהיה ברמה הזו.
מחילה מכת"ר של חו"ר מכון עוז והדר. מכיר לא מעט, ורבים הם בכמות ובאיכות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה