דרוש מקור

לעבדיג יענקל

משתמש פעיל
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בספרי החסידות מובא שמי שיש לו אהבת ישראל הקב"ה אוהב אותו, כמו שהאב אוהב את מי שאוהב את בניו. היכן יש מקור מפורש לכך?
 

מתקדם

משתמש פעיל
עריכה תורנית
מסילת ישרים סוף פרק יט:

כי אין הקב"ה אוהב אלא למי שאוהב את ישראל וכל מה שאדם מגדיל אהבתו לישראל, גם הקב"ה מגדיל עליו,
ואלה הם הרועים האמתים של ישראל שהקב"ה חפץ בהם הרבה, שמוסרים עצמם על צאנו, ודורשים ומשתדלים על שלומם וטובתם בכל הדרכים, ועומדים תמיד בפרץ להתפלל עליהם ולבטל הגזירות הקשות ולפתוח עליהם שערי הברכה, הא למה זה דומה לאב שאינו אוהב שום אדם יותר ממי שהוא רואה שאוהב את בניו אהבה נאמנת והוא דבר שהטבע יעיד עליו, והוא ענין כהן גדול שאמרו עליו (מכות י"א): שהיה להם לבקש רחמים על דורם ולא בקשו. וכן אמרו (שם): ההוא גברא דאכליה אריא ברחוק תלת פרסי דריב"ל ולא אשתעי אליהו בהדיה, הרי לך החובה המוטלת על החסידים לבקש ולהשתדל על בני דורם.
 

מאיר למברגר

משתמש פעיל
עריכה תורנית
מענין לענין באותו ענין: יש משפט ידוע שמי ששונא יהודים או מרכל עליהם או מציק להם הריהו משניא עצמו/מרחיק עצמו מהקב"ה, כי אין דבר שאבא שונא יותר ממי שמציק לילדיו. יש לזה מקור?
 

מאיר למברגר

משתמש פעיל
עריכה תורנית
כמה נעים לראות את דקדוק לשונו הזהב של החפץ חיים.
כי הפריע לי תמיד, שהלא גם המרכל/המציק הוא בנו של הקב"ה, ולמה ישנא האב בן אחד בגלל שהוא מציק לבן השני? והלא בדרכי בני אדם לא ראינו כזאת - שאבא ישנא את בנו בגלל שהוא מציק לבן אחר !?
אבל "תרעומת" ודאי יש לאבא על הבן המציק לבן השני, "ומי הוא האיש הסכל והפתי שירצה לשאת תרעומת ה' יתברך"

ברוך שחלק מחכמתו ליראיו
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה