למה לא העריכה התורנית הקלאסית?שזה בעצם עריכה מחקרית, לא העריכה התורנית הקלאסית.
למה לא העריכה התורנית הקלאסית?שזה בעצם עריכה מחקרית, לא העריכה התורנית הקלאסית.
נראה לי שהמחירים האלו הם בעיקר בתחום הקבלה, שם המחירים לכתחילה גבוהים יותר, גם במכונים כמו עוז והדר או אהבת שלום. הלא כך, @תא חזי?ואולי סוף סוף מישהו יסביר היכן מוצאים עבודה קבועה במחירים שנקראים אצלכם 'שפויים', דהיינו 80 ש"ח לשעה, ואיזה מכון מסודר משלם סכומים כאלו.
ולא, תפילות זו לא תשובה.
נראה לי שהמחירים האלו הם בעיקר בתחום הקבלה, שם המחירים לכתחילה גבוהים יותר, גם במכונים כמו עוז והדר או אהבת שלום. הלא כך, @תא חזי?
הסיבות לכך הן: א. ענין של היצע וביקוש [פחות עורכים מוכשרים שמכירים טוב את התחום]. ב. בתחום הזה מסתובב הרבה מאד כסף, ואימפריית אהבת שלום תוכיח [וגם הנסיון של עוז והדר לפרוץ לנישה הזו בכל מחיר]. לא יודע מה בדיוק ההסבר לכך, אולי סוד ה"קבלה"...
א. המחירים לא בהכרח יותר גבוהים בתחום הקבלה. אני מכיר עורכים בתחומי קבלה וחסידות שעובדים במחירי רעב (אפילו פחות מחצי מהנ"ל). אבל יש משהו במה שאמרת - מחפשים כאלה (יאללה חבר'ה רוצו לשיעור הקבלה הקרוב לביתכם....).
בכל מקרה - צריך לדעת שיש לא מעט עורכים קבליים גאונים (לאחרונה נפגשתי עם אחד כזה, כרכא דכולא ביה. מי שיצליח לשכנע אותו שיעבוד אצלו - ירוויח, אני לא הצלחתי) שמושכים ידיהם מ"עריכה סיטונאית".
ב. מי אמר לך שבתחום הזה מסתובב כסף?! ממה שאני יודע, זה לא ממש נכון. מה שכן - כסף נשפך שם, אבל לא תמיד חוזר. ישנו ראש מכון אחד ש"נתקע" עם אלפיים עותקים של ספר מסויים (לא "ספר עונתי"), וכבר שנתיים שלא מצליח למכור אותם. ובכל זאת הוא ממשיך את הפרוייקט.
לא הכל היצע וביקוש. יש גם כאלה שרוצים להשאיר כסף של הפרוייקט אצלם, כדי להרוויח מעבודה של אחרים (אני לא נכנס ללגיטימיות של זה). ולכן, זה שיש ביקוש, זה לא אומר שמסכימים לשלם סכומים גדולים. בזמנו כשביקשו ממני לגייס ולארגן פרוייקט (לפני שנה) לא רצו לשמוע על עורכים שרוצים יותר מ45 שקל לשעה. בקבלה. לא חסידות. ק ב ל ה.כב' סותר את עצמו מיניה וביה, ומסכת עירובין שנו כאן...
א. אם מחפשים כאלה אז בהכרח שהמחירים גבוהים, כי הכל ענין של היצע וביקוש. מה שכתבת אולי נכון לתחום החסידות, שם השוק באמת רווי, ושם מצויות מאד משכורות רעב.
ב. כשאמרתי שמסתובב שם הרבה כסף לא התכוונתי אל הקונים, התכוונתי אל העוסקים בתחום. מאד קל להוציא כסף מגבירים בשביל כל מה שמריח "קבלה [ומיסטיקה]". ומה שאתה כתבת יוכיח, אם הוא תקוע עם 2000 ספרים וממשיך את הפרויקט הא גופא ראיה שהוא לא בונה על הקונים, אלא על הכסף ש'נשפך' כלשונך מלמעלה, ממממני הפרויקט. וא"ש ואת"מ.
יש ויש. לי יש נתונים אחרים. ברור שיש מהכל בכל מקום, דיברתי על המגמה הכללית.לא הכל היצע וביקוש. יש גם כאלה שרוצים להשאיר כסף של הפרוייקט אצלם, כדי להרוויח מעבודה של אחרים (אני לא נכנס ללגיטימיות של זה). ולכן, זה שיש ביקוש, זה לא אומר שמסכימים לשלם סכומים גדולים. בזמנו כשביקשו ממני לגייס ולארגן פרוייקט (לפני שנה) לא רצו לשמוע על עורכים שרוצים יותר מ45 שקל לשעה. בקבלה. לא חסידות. ק ב ל ה.
כל מה שכתבת ברור, עדיין לא סותר את מה שאני כתבתי שיש בשוק זה הרבה כסף, ויותר קל לגייס כסף. אהבת שלום [ועוז והדר] יוכיחו, וכנ"ל.בסופו של דבר, יש גבול כמה ראשי מכונים רוצים להוציא ספרים לא רווחיים ולא נמכרים. גם אם יש דליים של כסף מגבירים, רוצים בכ"ז להוציא ספרים שיהיו פחות או יותר שימושיים ושיהיה בהם "חידוש" כנ"ל... כרגע הוא ממשיך את הפרוייקט כי יש "הוראה מלמעלה", וגם כי יש לו קצת געשמאק והתרוממות הנפש מזה, אבל אמר לי שבפעם הבאה ידפיס רק 1000 או אפילו 500. לא יותר. משמע שפניו מועדות אל סגירת ה"באסטה" בעניין הזה.
אבל מה זה משנה המגמה הכללית אם בתכלס לא כ"כ רוצים עורכים "יקרים" מדי?יש ויש. לי יש נתונים אחרים. ברור שיש מהכל בכל מקום, דיברתי על המגמה הכללית.
כל מה שכתבת ברור, עדיין לא סותר את מה שאני כתבתי שיש בשוק זה הרבה כסף, ויותר קל לגייס כסף. אהבת שלום [ועוז והדר] יוכיחו, וכנ"ל.
וכי אני דברתי על פרויקטים חסרי תוחלת בדווקא?רק לפרוייקטים חסרי תוחלת?
למה זה בכלל משנה מלכתחילה מי צודק?וכי אני דברתי על פרויקטים חסרי תוחלת בדווקא?
בכל אופן אף אחד לא יתחיל ללמוד קבלה בעקבות השרשור הזה, ככה שזה לא מאד משנה מי בדיוק צודק ובכמה אחוזים.
מישהו שאל שאלה, ועניתי תשובה. זה משנה האם תשובתי נכונה, לא כך?למה זה בכלל משנה מלכתחילה מי צודק?
לא.אפרש שיחתי: כשעוז והדר לשם הדוגמא רוצים להפיק פרויקט של שו"ע המבואר, אזי יש להם מבחר גדול של אברכים מוכשרים בכתיבה שיודעים ללמוד שו"ע, וממילא המשכורות בהתאם. משא"כ כשהם עובדים על זוהר המבואר, הרי שהמבחר של אברכים מוכשרים שיודעים ללמוד זוהר ומפרשיו כראוי מצטמצם משמעותית, וממילא הם מוכנים לשלם יותר לעורכים מוכשרים כדי שיבואו לעבוד איתם. פשוט, לא?
על פניו - אתה כתבת שיקול (היצע מול ביקוש, יותר קל להוציא מגבירים כסף אז בטח ישלמו יותר לעורכים).מישהו שאל שאלה, ועניתי תשובה. זה משנה האם תשובתי נכונה, לא כך?
אף אני כנ"ל. לכן כתבתי - יש ויש.אני כתבתי מציאות שחוויתי בעצמי.
אפשר לגייס כסף מגבירים על ספרי קבלה, לא אומר שגם מוכרחים להשתמש בכסף הזה רק לפרוייקטים חסרי תוחלת.
לאחרונה נפגשתי עם אחד כזה, כרכא דכולא ביה. מי שיצליח לשכנע אותו שיעבוד אצלו - ירוויח, אני לא הצלחתי) שמושכים ידיהם מ"עריכה סיטונאית".
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכא
א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם: