• פרוג למען העצמאים!

    כפורום העצמאים והעסקים הקטנים המוביל בציבור החרדי, אתר פרוג נרתם לעזרתכם. בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והשפעתו על המשק, נגרמים נזקים כלכליים לעצמאים רבים אשר מתמודדים עם מחסור בלקוחות. לכן החלטנו להושיט לכם יד ואנו מעניקים לכם, חברי האתר היקרים, את מערכת הפרסום העצמאית שלנו ב30% הנחה!!!

    למימוש ההטבה, אין צורך בהקלדת קוד קופון, פשוט פרסמו!

    לתשומת לב! המבצע עד חג הפסח

    למעבר ליצירת קמפיין >>>
     
    להתייעצות ועזרה בין חברי הפורום >>>
     
    לחבילת פוש לעסקים לחץ כאן >>>
     

דיון דרושה כותרת מתאימה!

@Simcha

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אחד הקשיים המשמעותיים הניצבים בפתחו של יוצר ספרות זהו בחירת הכותרת אשר תתאים לטקסט אותו הוא רוצה לשחרר החוצה.
ישנם כאלו אשר מזלזלים בבחירת השם ונותנים איזה ציטוט אקראי מתוך הטקסט ובכך יוצאים ידי חובה בבחירת השם.
אך טעות מרה הם עושים, הקורא הנאור מתחיל לקרוא את הטקסט כבר מהכותרת, אדם בונה את ציפיותיו, מקבל החלטות גורל כגון האם לפתוח את המאמר הנ"ל וכן לאחר שהתחיל בקריאתו האם להמשיך או שעל פי הכותרת והפתיח הוא כבר מבין את הפאנצ' ליין וחבל לו לכלות את זמנו בקריאה.

על כן ברור הדבר כי בבחירת כותרת יש לתת משקל כבד כמעט כמו בכתיבת הטקסט ופעמים אף יותר. נצרך שם מגרה ומסקרן אך כזה שלא מגלה את הסוף. שם קצר וקליט אשר משקף את הרעיון המרכזי אותו הכותב מנסה להעביר אל שוב בלי לגלות.. וראוי להימנע מכותרת אשר מתחננת לקורא "אנא קרא אותי", לרוב הדבר עלול להעיד על רמת הטקסט.

השאלה היא מה עושה הכותב האומלל אם לאחר שכתב טקסט מוצלח נורא עדיין אינו מצליח למצוא שם אשר יעשיר את מספר הצפיות באופן אקספוננציאלי. שם אשר יותיר את הקורא פעור פה עד סוף קריאת הטקסט. שם אשר מתחבר באופן אמיתי וכנה עם הטקסט?
האם לגנוז את הטקסט כולו? האם לבחור שם מסקרן ומושך אך לא תואם את תוכן הטקסט לחלוטין? האם לבחור שם בנאלי ולהסתמך על כך שהקורא הנבון ידע להבחין כי מסתתר פה יהלום?
אנא עצותיכם.
 
נערך לאחרונה ב:

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופירייטינג
כתיבה ספרותית
מזכיר לי משהו שכתבתי פה לא מזמן:

אַחְח
הַכֹּל יוֹשֵׁב בּוּל
כְּמוֹ חַיָּלִים בַּמִּסְדָּר.
אֵין אוֹת חֲסֵרָה
אוֹ מִלָּה מְיֻתֶּרֶת.
גַּם הַפִּסּוּק מוֹנֵעַ תַּ'בִּלְבּוּל
וְאֵין טָעוּת בַּמִּגְדָּר.
אַךְ
נִשְׁאֲרָה פִּנָּה שֶׁטֶּרֶם נִסְגְּרָה:
אֵין לִי הַשְׁרָאָה לַכּוֹתֶרֶת.
 

דיונון

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
כתיבה ספרותית
שיקרא לזה - 'ברלין'.
כ-ו-ל-ם יפתחו את זה, יקראו, יהנו או שלא, ואז -
המשופשפים והמחוספסים (איך שניהם משמשים ככינוי לאותה קבוצה, זה לא תרתי דסתרי??) יבינו את כוונת ה'מכתיר' המתחכם.
ואלה שלא, לא יבינו... טו בד.
הצעה טרייה מרגע זה - לקרוא לסוגת הכותרות הזו: 'כותרות ברלין'. קרדיט לי.

אַחְח
הַכֹּל יוֹשֵׁב בּוּל
כְּמוֹ חַיָּלִים בַּמִּסְדָּר.
אֵין אוֹת חֲסֵרָה
אוֹ מִלָּה מְיֻתֶּרֶת.
גַּם הַפִּסּוּק מוֹנֵעַ תַּ'בִּלְבּוּל
וְאֵין טָעוּת בַּמִּגְדָּר.
אַךְ
נִשְׁאֲרָה פִּנָּה שֶׁטֶּרֶם נִסְגְּרָה:
אֵין לִי הַשְׁרָאָה לַכּוֹתֶרֶת.
זכור לטוב!
 
נערך לאחרונה ב:

@Simcha

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
המשופשפים והמחוספסים (איך שניהם משמשים ככינוי לאותה קבוצה, זה לא תרתי דסתרי??)
לאחר שדבר משתפשף הוא נעשה מחוספס.. משופשפים על שם הפעולה שהביאתם עד הלום ומחוספסים שם התואר המצהיר על מהותם היום.

שיקרא לזה - 'ברלין'.
כ-ו-ל-ם יפתחו את זה, יקראו, יהנו או שלא,
כפי שציינתי לעיל בנתינת שם אשר לא תואם את הטקסט גם אם הוא מבריק מסיבות אחרות הקורא ישאר עם טעם לפגם ואכזבה מכך שהונו אותו.

'כותרות ברלין'. קרדיט לי.
בטוחני כי לא קם האדם אשר יעשה שימוש בכותרת זה ללא מתן הקרדיט הראוי לך ולכשרונך הברוך.
 

דיונון

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
כתיבה ספרותית
לאחר שדבר משתפשף הוא נעשה מחוספס.. משופשפים על שם הפעולה שהביאתם עד הלום ומחוספסים שם התואר המצהיר על מהותם היום.
מ'פתאום?
השפשוף נועד לשיוף דברים מחוספסים על מנת שיהפכו לחלקים.
 

@Simcha

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מ'פתאום?
השפשוף נועד לשיוף דברים מחוספסים על מנת שיהפכו לחלקים.
השפשוף נועד לגרד את המצב הקיים ולהביאו למצב חדש. אם משפשפים באופן אחיד על משטח מחוספס ניתן להגיע למצב חלק. אם משפשפים רכב חדש אזי הוא יתחספס לנו בצער.
 

טלח

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כותרות זה גם עניין של 'מודה'.
פעם יותר גילו הכותרות את הנאמר. (לאן נעלמו משקפיו של ברוך...)
אחר כך היו אמורות להוות הפתעה ומשחק מילים. (מעקף על משקף/ הברוך (בחולם) של ברוך (בשורוק))
היום זה רק עניין גרפי... (המשקפיים של ברוך)
 

דיונון

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
כתיבה ספרותית
ממקורותינו עולים לי 'שפשופים' רק במשמעות החלקה.
 

@Simcha

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כותרות זה גם עניין של 'מודה'.
טענה מעניינת.
אך איני מתייחס בשאלתי לטור בעיתון של מלהג חובבן אשר זקוק לכותרת בשביל שהעורך לא יכעס עליו. אני מדבר על טקסטים אומנותיים אשר נכתבים בידי סופרים ואישי רוח ונושאים בחובם תוכן עשיר ומרתק. במקרים אלו הגדרת התוכן בכמה מילים מסכמות הן חלק מהותי בשלמות הטקסט.
 

yonatanr

משתמש מקצוען
פרסום וקופירייטינג
עריכה תורנית
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
אחד הקשיים המשמעותיים הניצבים בפתחו של יוצר ספרות זהו בחירת הכותרת אשר תתאים לטקסט אותו הוא רוצה לשחרר החוצה.
ישנם כאלו אשר מזלזלים בבחירת השם ונותנים איזה ציטוט אקראי מתוך הטקסט ובכך יוצאים ידי חובה בבחירת השם.
אך טעות מרה הם עושים, הקורא הנאור מתחיל לקרוא את הטקסט כבר מהכותרת, אדם בונה את ציפיותיו, מקבל החלטות גורל כגון האם לפתוח את המאמר הנ"ל וכן לאחר שהתחיל בקריאתו האם להמשיך או שעל פי הכותרת והפתיח הוא כבר מבין את הפאנצ' ליין וחבל לו לכלות את זמנו בקריאה.
יש לציין שהמשקל המשמעותי לכותרת ניתן באינטרנט, כשהטקסט נקרא רק לאחר שלוחצים על הקישור, כאשר הכותרת היא זו שיכולה לחרוץ את גורלו של הטקסט לשבט או לחסד.
השאלה היא מה עושה הכותב האומלל אם לאחר שכתב טקסט מוצלח נורא עדיין אינו מצליח למצוא שם אשר יעשיר את מספר הצפיות באופן אקספוננציאלי. שם אשר יותיר את הקורא פעור פה עד סוף קריאת הטקסט. שם אשר מתחבר באופן אמיתי וכנה עם הטקסט?
האם לגנוז את הטקסט כולו? האם לבחור שם מסקרן ומושך אך לא תואם את תוכן הטקסט לחלוטין? האם לבחור שם בנאלי ולהסתמך על כך שהקורא הנבון ידע להבחין כי מסתתר פה יהלום?
מה יעשה כותב שאין לו מה לכתוב? יאמץ את ראשו וימצא.
 

@Simcha

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
יש לציין שהמשקל המשמעותי לכותרת ניתן באינטרנט, כשהטקסט נקרא רק לאחר שלוחצים על הקישור, כאשר הכותרת היא זו שיכולה לחרוץ את גורלו של הטקסט לשבט או לחסד.
מקבל החלטות גורל כגון האם לפתוח את המאמר הנ"ל

מה יעשה כותב שאין לו מה לכתוב? יאמץ את ראשו וימצא.
אכן פיתרון ראוי.
 

גוגלית

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופירייטינג
כתיבה ספרותית
אחד הקשיים המשמעותיים הניצבים בפתחו של יוצר ספרות זהו בחירת הכותרת
למה קשיים, זה החלק הכי כייפי!
רק מלקרוא את רשימת סוגי הכותרות אפשר לקבל השראה לכותרת.

האם לגנוז את הטקסט כולו?
נו ווי.
ממשיכים לחשוב.
(כשאני מבקשת מהילדים שלי לחפש משהו והם חוזרים בלעדיו כי 'לא מצאו', אני אומרת להם שזה סימן שהם לא סיימו לחפש...)
 

סיפורים

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
שאלת המיליון!
@SIMCHA, תודה על הצפת הנושא.
כל כך הרבה פעמים קורה לי שאני מסיימת טקסט מעולה, כתוב טוב, ערוך טוב, בנוי, מרגש, מפתיע...
ו...
אין מה שמשוך את הקורא להתחיל להנות.
והחומר ממתין לרגע נדיר של השראה (שמופיע בד"כ ברגעים הכי עמוסים כמו דקה לשמונה וכל הילדים בבית או בשיא הבישול הולכת לפתוח מחשב...)

יש כמה סוגי כותרות: @SIMCHA אולי עוד יעלה את זה בפוסט נפרד. יש את הבנאליות, יש את המוזרות, יש את המרתיעות, יש את הפונות אישית לקורא, יש כאלו שמרמזות על הנושא המרכזי, ויש את שיביעו את דווקא את טענת הנגד.

ניקח לדוגמא את הכותרת הנוכחית.
לא יכולתי להתעלם ממנה...
מי לא רוצה לדעת איך כותבים כותרת?
היא ממוקדת במדויק לקהל היעד, אם הנושא היה מכותרת? (תרתי משמע, כותרת וכיתור) לא בטוח שהייתי פותחת.
למרות שאני בהחלט מרגישה מכותרת כולי, כשאין לי כותרת מתאימה.
 
נערך לאחרונה ב:

@Simcha

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
זהו אינו הניק אינו שלי, משתמש אלמוני אשר פתח אותו אי שם קרוב למאה הקודמת ומני אז לא נודעו עקבותיו..
הניק שלי הינו @@Simcha.. קצת קשה למציאה.


יש כמה סוגי כותרות: @SIMCHA אולי עוד יעלה את זה בפוסט נפרד. יש את הבנאליות, יש את המוזרות, יש את המרתיעות, יש את הפונות אישית לקורא, יש כאלו שמרמזות על הנושא המרכזי, ויש את שיביעו את דווקא את טענת הנגד.
רעיון לניתוח באמת.. השאלה איזו כותרת אתן לזה..

תודה!
 

מ. י. פרצמן

משתמש מקצוען
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
באמת נושא חשוב.
כותרת בעצם מבוססת על משמעות המילה, הסימנטיקה. מה המילה הזאת מעלה לקורא? היא מורכבת גם מקונוטציות, ומעוד כמה מרכיבים.
כדי למצוא את הכותרת המתאימה, יש לבודד ( - למה משמעות המילה הזאת מעלה לי גרדת?) את משמעות הטקסט, לאגד אותה למילה אחת/עד שלוש, ואז לקחת את המשמעות הזאת ולהפוך אותה למשהו שיווקי יותר. והרי כותרת.
באופן הזה הכותרת תכיל את המשמעות הרצויה של הקטע כולו, בתור קפסולה מרוכזת.
אהבתי גם מה שכתב @yonatanr למעלה, אם אין כותרת - תמשיכו לחשוב...
(יותר ארבעים יום קודם היווצרות הטקסט נוצרה לו הכותרת, עוד מאז המצאת השפה. צריך רק למצוא אותה.)
 

לוח דרושים

למעלה