דעה - זכויות יוצרים

הנושא בפורום 'איש את רעהו' פורסם ע"י yooda230, ‏20/5/15.

  1. yooda230

    yooda230 משתמש מקצוען

    הצטרף:
    ‏22/2/15
    הודעות:
    558
    תודות :
    271
    נקודות:
    69
    כידוע שנים רבות מנסים ה"קרטלים" להילחם בתופעת ההורדות ברשת.
    ואני אומר הקרטלים כי לעיתים לאומן עצמו יש דעה סותרת אבל החברות הפצה לא מסכימות לכך.
    אז ככה נקפוץ ישר למסקנה , אין שום אפשרות לחסל את התופעה נקודה.
    השאלה היא אם כן ממה ירוויחו ואיך ניתן יהיה אולי למזער את ה"נזק" בהנחה וישנו..
    אז עלה בדעתי רעיון ואני ישמח לשמוע את דעתכם עליו ובכלל על הנושא הזה...
    נניח ויש סרט חדש שיצא אז למה שהוא לא יועלה לרשת חינם ע"י היוצרים עצמם?
    נניח ליוטיוב שמאפשר סופר HD ללא הגבלת זמן וחינם (חושב גם שניתן למנוע הורדה)..
    להעלות גרסא ליוטיוב ונניח לשים פס כמו שיש בחדשות למטה שירוצו בו פרסומות
    ואו לעיתים להקטין את המסך / לחצות ולשים פרסומת...
    ככה האמן ירוויח תגמולים גם מיויטיוב וגם ממפרסמים
    והגולשים והמלחמה המיותרת הזו תסתיים שכן אתה קיבלת כעת טעימה מהסרט אהבת שווה לשלם עליו?? תלך לקולנוע ..
    אגב.. היה רעיון דומה בתחום הסלולר שהכשילו אותו אותם "קרטלים"
    הרעיון היה שבמקום צליל חיוג יהיה פרסומת!! ובכך השיחות יהיו חינם...
    נשמח לשמוע את דעתכם :) זה נושא שאני מאוד אוהב לדון עליו :)
     
  2. מגדים

    מגדים משתמש רשום

    הצטרף:
    ‏27/1/11
    הודעות:
    420
    תודות :
    4
    נקודות:
    19
    גם אם יש בדבריך משהו, אך על מה אתה מדבר, על יוטיוב??? על סרטים???
     
  3. יונה יונה

    יונה יונה משתמש סופר מקצוען צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏21/12/11
    הודעות:
    5,353
    תודות :
    426
    נקודות:
    129
    סוג מצלמה:
    ניקון D600
    אתה מזלזל באמנות כשאתה מדבר על לשים למטה קטע עם פרסומת או מדי פעם להוריד את המסך לחצי.
    סרט טוב בנוי שכל פריים בו חשוב ובנוי ומקומפז.
    חוץ מזה שדרך יוטיוב אפשר להריץ קטעים וגם זה לא בדיוק מכבד את הסרט ויוצרו.

    בקשר לפרסומות בסלולרי- זה הדבר הכי מטומטם שמישהו יכול לחשוב עליו, זכותי לנהל את חיי ללא פרסומות מטרידות שאני אצלצל לאדם פרטי אחר ואקבל בדרך עוד פרסומת??? קיבלתי כאב ראש.......
     
  4. yooda230

    yooda230 משתמש מקצוען

    הצטרף:
    ‏22/2/15
    הודעות:
    558
    תודות :
    271
    נקודות:
    69
    אני לא מזלזל. הרעיון הוא פשוט, בנאדם אומר לעצמו ראיתי טריילר (בד"כ מפוצץ) כרטיס לקולנוע יקר... אז הוא מוריד את הסרט (לא חוקית לכאורה) וצופה בו (לעיתים באיכות CAM אפילו) אז הרעיון פה הוא לתת אפשרות לראות את הסרט בשביל לתת לך חוות דעת ובמידה ותחליט "לכבד את האמנות" תלך לקולנוע ותהנה מה"אמנות"

    לגבי הרעיון של הסלולר שוב הוא לא קשור ממש לכאן..
    אני רק יאמר שהרעיון היה של הסלולארי עלה לכל אחד מאיתנו מאות שקלים בחודש כך שעכשיו קל לך להוריד את הרעיון בהינף יד :)
     
  5. rosmarin

    rosmarin משתמש מקצוען צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏19/2/12
    הודעות:
    2,544
    תודות :
    5
    נקודות:
    54
    כאן זה הפורום החרדי?
     
  6. גרפולוג

    גרפולוג משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג כתיבה ספרותית

    הצטרף:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    464
    תודות :
    1,337
    נקודות:
    109
    את נושא הפרסומות בסלולרי בדקתי לעומק לפני שנתיים, ומישיבות עם יזמים מבינים בתחום, הנושא מורכב ולא כ"כ מעשי.
    בנוסף גם תדמיתית, החברות אינן מוכנות להצטייר כמי שמנצלות את הלקוח. (למרות שהתמורה היא שיחות חינם, אחרי רפורמת הסלולרי המחיר לא שווה את זה).
    ציטוט יונה יונה:
    הרעיון אינו שהמתקשר שומע פרסומות ללא רצונו, אלא שמי שמעוניין, כאשר הוא מתקשר לכל אחד אז הוא שומע פרסומות. (כך יותר קל לפלח פרסומות רלוונטיות לרשום בשרות). אינני יודע אם זאת כוונת yooda230, אבל כך הייתה אז כוונתי.
    ועוד נקודה, שיש חשש סביר להניח, שהחברות ישהו מענה שיחות לרשומים בשרות, ע"מ להשמיע פרסומות... וזו נקודה שקשה לעקוב אחריה.

    בנוגע לרעיון השני, אין לי ידע על קהל היעד שוחרי ה'קוקנוע', כך שאינני יכול להבין את הרעיון.

    אגב, כל נושא שילוב הפרסומות במוצרים ושרותים ע"מ להזיל עלויות, הוא אפקטיבי בעיקר כשהוא נותן מענה למוצר פרימיום, ולא למוצר יסודי. אף פעם לא יחלקו לך קמח בחינם גם אם יהיו עליו פרסומות מכל כיוון... גם אם זה יהיה שווה לחברה.
    והסיבה היא, כי פרסומת מבקשת את תשומת ליבו של הצרכן. וכאשר תשומת הלב הופכת להטרדה היא מאבדת את מטרתה ויוצרת ריאקציה בין הפרסומת לצרכן. (עיין ערך קווי הנייעס...). וכאשר משלבים זאת במוצר בסיסי, הצריכה התמידית של המוצר יוצרת הטרדה (גם אם לא מתכוונים לכך המפרסמים), וההפסד הוא כפול:
    האחד, נזק לפרסומות, שהופכות למטרידות אצל הצרכן.
    והשני, בתת מודע ריאקציה גם מהמוצר, בעקבות הפלטפורמה שבה הוגש המוצר היסודי. וזהו סיכון גדול לבעלי המוצר. (מלבד הורדת הערך העצמי של המוצר).
    הדברים יותר ארוכים, והעלתי בקצרה את עיקרי הדברים.
    נ.ב. יש יוצאים מן הכלל, אבל זה 'בגלל' אלא 'למרות'.

    בהצלחה רבה