מיתוג דמותג - דמות שטוחה או עגולה?

יהודית רשי

משתמש מקצוען
פרסום וקופירייטינג
שלום לכולם,
אני עוסקת כעת בבניית דמותג
[כמובן - לא במידול / עיצוב, אלא בחשיבה ובתהליך המיתוג וההטמעה]
ומוצאת את עצמי מתלבטת עד כמה היא צריכה להיות מאופיינת.
האופציות שאני נעה ביניהן:
1. לדמות יש מראה, שם, מסר מרכזי, שדה סמנטי / עולם תוכן בגדול.
וזהו, מכאן יוצאים לדרך.
2. לדמות יש סיפור: ברור לילדים מאין היא הגיעה, מה בדיוק גבולות היכולת שלה [בין דמיון למציאות]
יש לה אוסף אביזרים קבועים ומוכרים, ההתנהגות שלה צפויה.

הנטייה שלי היתה לאופציה 2. אבל כשאני חושבת על 'חמודי' או על 'קופלע'
הם לגמרי אופציה 1.
מה דעתכם?

עלה בדעתי שאולי אופציה 2 [דמותג מאופיין לעומק] מתאימה לדמותג
שהוא למעשה גיבור סיפור. כמו הארי פוטר, למשל.
לא משהו שנולד לצורך המותג, אלא גיבור שהפך למותג.

ואם שרדתם עד כאן... אשמח מאד להחכים מתובנות / נסיון / מחשבות.
תודה רבה!
 

יהודית רשי

משתמש מקצוען
פרסום וקופירייטינג
הדמותג מלווה פעילות לילדים באופן קבוע.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
פרסום וקופירייטינג
הדמותג מלווה פעילות לילדים באופן קבוע.
חמודי הגיע מקומיקס שמישהי ציירה במקומון
ונרכשה לצורך הענין של הפרסום לכללית.

הייתי מיעצת לך להתחיל מהשטח ,
לנסות לצייר אותה טכנית.
אם את לא מציירת איך היית מדריכה ציירת
לצייר אותה.
אולי דפדפי בקומיקסים להשראה.
פעילות לילדים יכול להיות כיף ,השתוללות
ויכול להיות העשרה וקניית חכמה,תתחשבי בזה.

לטעמי .דמותגים לילדים אמורים להיות בהירים ,אופטימיים,אולי קפיציים,לא מידי עמוקים.
אם זה לבנות אז רגישות כאלה מלא לבבות לבנים דמויות של אמיצים וחכמים.
 

EPaP

Moderator
מנהל
פרסום וקופירייטינג
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
עיצוב גרפי
תלוי לאן את רוצה להגיע עם זה,
איור חמוד ומזוהה עם המותג (אופציה א)
או לנכס מותגי שמתפקד גם בפני עצמו (אופציה ב)


*ניסיתי לחשוב על דוגמאות לדמויות שהם עמוקות,
היחיד שעלה לי זה פופאי. כנראה יש דוגמאות טובות יותר.

הצלחות!
 

לללי

Moderator
מנהל
פרסום וקופירייטינג
יכול להיות שדמות עגולה תשרת אותך היטב
השאלה היא מה מטרתה, ועד כמה החיבור שלה לקהל אמור להיות פנימי ולא עיצובי.

אם היא מהווה רק תזכורת וגריד עיצובי, אין בזה טעם, בעיני.
 

EPaP

Moderator
מנהל
פרסום וקופירייטינג
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
עיצוב גרפי
אם הדמותג הוא חלק מסיפור המותג
כדאי שהוא יהיה גם ב core או בexstended
(אם את עובדת לפי המודל של אאקר)
ובמקרה הזה - כמה שיותר עמוקה תעזור לך יותר.

שימי לב
שאישיות המותג תהיה תואמת לפוטפרינט.
שהדמותג יעמוד בפני עצמו.
במקרה של ילדים - כדאי כמה רבדים: הבסיסי שהוא האוביאס, העגול שהוא בהיכרות קצת יותר נרחבת, ועמוקה - שיכולה להוציא לך 360.

נשמע מסקרן, שתפי בהחלטות ובתוצאה הסופית
 
נערך לאחרונה ב:

יהודית רשי

משתמש מקצוען
פרסום וקופירייטינג
אם המותג הוא חלק מסיפור המותג
כדאי שהוא יהיה גם ב core או בexstended
(אם את עובדת לפי המודל של אאקר)
ובמקרה הזה - כמה שיותר עמוקה תעזור לך יותר.

שימי לב
שאישיות המותג תהיה תואמת לפוטפרינט.
שהדמותג יעמוד בפני עצמו.
במקרה של ילדים - כדאי כמה רבדים: הבסיסי שהוא האוביאס, העגול שהוא בהיכרות קצת יותר נרחבת, ועמוקה - שיכולה להוציא לך 360.

נשמע מסקרן, שתפי בהחלטות ובתוצאה הסופית
הצילו!
זה בסדר אם לא הבנתי כלום?
את מדברת על תוכן או על עיצוב ומידול?
אללי לי. דווקא חשבתי שאני מבינה בתחום...
 

יהודית רשי

משתמש מקצוען
פרסום וקופירייטינג
זה בסדר גמור.
משום מה הבנתי שאת אסטרטגית. כנראה שלא.

את שואלת מבחינת קופי בלבד?
טוב, ההודעה שלך ערערה אותי ליממה, מודה באשמה.
ואסביר -
למדתי פרסום בבצ'פר - שלוחה חרדית - לפני 9 שנים, קורס כולל של מיתוג, פרסום ויח"צ.
נכון, לא חפרנו את תחום האסטרטגיה שלוש שנים, אבל בהחלט למדנו הרבה וטוב.
מאז, עסקתי הרבה בקופי ומעט באסטרטגיה והרבה בשניהם יחד.
השאלה שלך גרמה לי לעצור ולשאול את עצמי האם אני עושה משהו לא נכון או לא הגון?
הרי אני מציעה שירותי אסטרטגיה, מציגה את עצמי כבעלת מקצוע, נסיון והבנה.
ומה, בסוף מודלים שאת אמורה להכיר נשמעים לך טורקית?

אז קודם כל שאלתי את גוגל על אאקר, וגיליתי שהבור שלי לא כל כך עמוק...
מכירה את העקרונות, את הנושאים, אבל לא כמודל כ"כ מאורגן.
ואח"כ התדיינתי עם עצמי,
ואשמח לדמוע גם חוות דעת של הנוכחים כאן:
נצא מנקודת הנחה שאם משאבי הזמן והממון בלתי מוגבלים,
יהיה נפלא אם הארגון/חברה יעזרו באסטרטג + יועץ שיווקי + איש יח"צ + מנהל קשרי לקוחות + קופירייטר + וכולי וכולי
אבל בשטח, מגיע לקוח ואומר: 'אני מבין שאני צריך להתקדם. לעשות צעד שיביא יותר לקוחות / שייתן לי נראות טובה יותר'. המשאבים שלו מוגבלים, הוא צריך מישהו שיעשה 'גם וגם'.
ואז הוא פוגש אותי, למשל.
ואני מציעה לו ייעוץ אסטרטגי + תהליך מיתוג ושיווק בהתאם לאסטרטגיה + קופי
האם יש בזה טעם לפגם?
אני מניחה שיש כאלה שהתמחו באסטרטגיה ובפועל מציעים גם שירותי קופי.
SO WHAT?
מעבר לשאלת התקציב, הרבה פעמים ללקוחות לא גדולים אין כח להתעסק עם כמה אנשים. 'קחי את העבודה ותמצאי את גרפיקאית'. מכירים?
הם גם לא תמיד מבדילים בעצמם בין אסטרטגיה לקופי (:
האם העובדה שארגז הכלים המקצועי שלי לא מכיל ידע תאורטי מעמיק באסטרטגיה אמור למנוע ממני להציע ללקוחות ייעוץ בתחום?
העובדות הן שברוך השם, לקוחות שנעזרו מרוצים מאד.
ולמעשה, קשה מאד להפריד בין קופי לאסטרטגיה.
כך ש...
אם הגעתם עד כאן, תודה על ההקשבה, ואשמח לתובנות / המלצות / מחשבות / דעות בנושא.
 

יהודית רשי

משתמש מקצוען
פרסום וקופירייטינג
אם הדמותג הוא חלק מסיפור המותג
כדאי שהוא יהיה גם ב core או בexstended
(אם את עובדת לפי המודל של אאקר)
ובמקרה הזה - כמה שיותר עמוקה תעזור לך יותר.

שימי לב
שאישיות המותג תהיה תואמת לפוטפרינט.
שהדמותג יעמוד בפני עצמו.
במקרה של ילדים - כדאי כמה רבדים: הבסיסי שהוא האוביאס, העגול שהוא בהיכרות קצת יותר נרחבת, ועמוקה - שיכולה להוציא לך 360.

נשמע מסקרן, שתפי בהחלטות ובתוצאה הסופית
ואחרי כל מה שכתבתי בהודעה הקודמת, אני מנסה להבין את ההמלצות שנתת לי:
הדגשה אדומה - האם כוונתך לומר שבמידה והדמותג הוא חלק מסיפור המותג עליו להשתלב בערכי הליבה של המותג או לפחות חלק ממעגל האסוציאציות והערכים הרחב יותר של המותג?
או שדיברת על הCORE / EXSTENDED של הדמותג עצמו?

הדגשה ירוקה - האם התכוונת פשוט לומר שהויזואליות של הדמותג צריכה להתאים היטב לאישיות? או שלא הבנתי נכון את המונח 'פוטפרינט'?

הדגשה
סגולה - את מציעה חלוקת רבדים חד-משמעית? אם נתרגם לפרטיקה: האם בכל פעם שנצא לפעילות שיווקית סביב הדמותג נבחר רובד מסוים וניצמד לגבולות הגיזרה שלו, או שהחלוקה הזו היא יותר לצורך בניית הדמותג, ובפעילות השיווקית העתידית אין צורך להיצמד לרובד מסוים בכל פעם?


כמו שהבנת, אכן - הדמותג נולד אחרי המותג. המותג קיים. הוא עובר מוטציה מסוימת, שכדי להטמיע אותה אנחנו יוצרים את הדמותג. כמובן, שהמטרה היא לחבר את ה'לקוחות' אל המותג הכללי.
ואם הבנתי נכון, התייחסת לסוגיה של 'מערך היחסים בין המותג לדמותג'. וזו סוגיה חשובה שאני אכן מתחבטת בה:
הדמותג אמור לחשוף את הילדים למותג וגם לקדם שינוי תפיסת מותג.
לשם כך, הדמותג צריך להכיל את אישיות המותג כיום, ויחד עם זה להביא את האישיות החדשה שאנחנו מעוניינים ליצור לו. זה איזון דק מאד, וכמו שאמרת, כנראה שעבודת עומק טובה של אפיון, תעזור לי לקבל את ההחלטות המעשיות.
תודה רבה! קידמת אותי מאד!
ואם תעני לי - או מתנדבים אחרים - על השאלות הנ" ל- תודה נוספת מראש!

 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
עיצוב גרפי
טוב, ההודעה שלך ערערה אותי ליממה, מודה באשמה.
ואסביר -
למדתי פרסום בבצ'פר - שלוחה חרדית - לפני 9 שנים, קורס כולל של מיתוג, פרסום ויח"צ.
נכון, לא חפרנו את תחום האסטרטגיה שלוש שנים, אבל בהחלט למדנו הרבה וטוב.
מאז, עסקתי הרבה בקופי ומעט באסטרטגיה והרבה בשניהם יחד.
השאלה שלך גרמה לי לעצור ולשאול את עצמי האם אני עושה משהו לא נכון או לא הגון?
הרי אני מציעה שירותי אסטרטגיה, מציגה את עצמי כבעלת מקצוע, נסיון והבנה.
ומה, בסוף מודלים שאת אמורה להכיר נשמעים לך טורקית?

אז קודם כל שאלתי את גוגל על אאקר, וגיליתי שהבור שלי לא כל כך עמוק...
מכירה את העקרונות, את הנושאים, אבל לא כמודל כ"כ מאורגן.
ואח"כ התדיינתי עם עצמי,
ואשמח לדמוע גם חוות דעת של הנוכחים כאן:
נצא מנקודת הנחה שאם משאבי הזמן והממון בלתי מוגבלים,
יהיה נפלא אם הארגון/חברה יעזרו באסטרטג + יועץ שיווקי + איש יח"צ + מנהל קשרי לקוחות + קופירייטר + וכולי וכולי
אבל בשטח, מגיע לקוח ואומר: 'אני מבין שאני צריך להתקדם. לעשות צעד שיביא יותר לקוחות / שייתן לי נראות טובה יותר'. המשאבים שלו מוגבלים, הוא צריך מישהו שיעשה 'גם וגם'.
ואז הוא פוגש אותי, למשל.
ואני מציעה לו ייעוץ אסטרטגי + תהליך מיתוג ושיווק בהתאם לאסטרטגיה + קופי
האם יש בזה טעם לפגם?
אני מניחה שיש כאלה שהתמחו באסטרטגיה ובפועל מציעים גם שירותי קופי.
SO WHAT?
מעבר לשאלת התקציב, הרבה פעמים ללקוחות לא גדולים אין כח להתעסק עם כמה אנשים. 'קחי את העבודה ותמצאי את גרפיקאית'. מכירים?
הם גם לא תמיד מבדילים בעצמם בין אסטרטגיה לקופי (:
האם העובדה שארגז הכלים המקצועי שלי לא מכיל ידע תאורטי מעמיק באסטרטגיה אמור למנוע ממני להציע ללקוחות ייעוץ בתחום?
העובדות הן שברוך השם, לקוחות שנעזרו מרוצים מאד.
ולמעשה, קשה מאד להפריד בין קופי לאסטרטגיה.
כך ש...
אם הגעתם עד כאן, תודה על ההקשבה, ואשמח לתובנות / המלצות / מחשבות / דעות בנושא.
זה בסדר גמור.
זה בדיוק מה שהייתי מחפש (ועדיין..) בתור טכנאי מחשבים ובתור מפתח מערכות כעסק אחר ומקביל.
וכן, אני יודע שחברות וארגונים עתירי ממון לוקחים לכל דבר את בעל המקצוע שלו ויחד יוצא משהו מפוצץ (אולי) אבל אני לא שם.

בתור איש מקצוע בתחומים שלי עברתי מספר משברונים כאלו בתחילת דרכי, ואני יכול לומר לך לקחת את כל התגובה הארוכה שכתבת לשני מקומות:
א. לדעת לאורך כל הדרך שיש לך לאן להתמקצע בשעות הפנאי.
ב. לקחת בחשבון בתמחור שישנם כאלו שספצים בתחומם.. (מנגד, לא לשכוח שאת נותנת מספר סוגי שירותים ללקוח).

בהצלחה
 

לללי

Moderator
מנהל
פרסום וקופירייטינג
בעיני (כעשור בתחום), המודלים טובים בעיקר לתחילת הדרך.
אחרי שהרעיון מוטמע בתהליך העבודה, אין בם צורך ממשי.
הם לא מגלים עולם בד"כ, אלא מסייעים לסדר בראש, לחידוד רעיונות ולהעמקת האסטרטגיה.

תרגישי בנח להמשיך להוביל לקוחות להצלחה, בס"ד.
 

EPaP

Moderator
מנהל
פרסום וקופירייטינג
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
עיצוב גרפי
טוב, ההודעה שלך ערערה אותי ליממה, מודה באשמה.
...
השאלה שלך גרמה לי לעצור ולשאול את עצמי האם אני עושה משהו לא נכון או לא הגון?
הרי אני מציעה שירותי אסטרטגיה, מציגה את עצמי כבעלת מקצוע, נסיון והבנה.
ומה, בסוף מודלים שאת אמורה להכיר נשמעים לך טורקית?
אז קודם כל - סליחה. לא התכוונתי.
אפשר לפתוח את מה ששאלת באשכול חדש, אבל אם כבר, אז כבר...


אני לא חושבת שהכרה של מודל כזה או אחר משנה את ההבנה האסטרטגית.
אלו פשוט שיטות עבודה. וזה בסדר גמור לא להכיר או לא לעבוד עם כולם.

מנגד, חשוב לעבוד בשיטת עבודה ממודלת
ובגלל זה אני לא מסכימה עם @לללי

אחרי שהרעיון מוטמע בתהליך העבודה, אין בם צורך ממשי.
הם לא מגלים עולם בד"כ, אלא מסייעים לסדר בראש, לחידוד רעיונות ולהעמקת האסטרטגיה.
המודלים מפשטים את הרעיון לנקודות מובנות.
דווקא אחרי שמסיימים את תהליך הטמעת הרעיון - כשהלקוח כבר לא צריך ליווי
אז הוא נצרך למסמך מסודר, התוויית דרך שהוא יכול לבחון את העסק בכל זמן נתון
ולראות שאין סטיה מהאסטרטגיה שהוחלטה.

אמנם אין לי את כמות הניסיון שלך
אבל ראיתי במוחש איך לקוחות שלא מקבלים את המודלים
נשארים אבודים בסיום ההטמעה.
ברור להם התהליך השיווקי והרעיון המיתוגי
אבל בסופו של יום - בתקשורתי - הם לא יודעים מאיפה להתחיל.

אז להוציא לקוח עם תוצר מוחשי ולא רק רעיוני זה חשוב נורא בעיניי.

למדתי פרסום בבצ'פר
יש לי חברה שבדיוק מתעניינת על זה.
יש מצב לקבל קצת פרטים באישי?

אני מציעה ייעוץ אסטרטגי + תהליך מיתוג ושיווק בהתאם לאסטרטגיה + קופי
האם יש בזה טעם לפגם?
ממש לא. רובינו עושים כך
רק חברות אסטרטגיה מתעסקות רק בזה. בלי תהליך של ההפקה.
והם לרוב נותנים שירותים לחברות ענק.

קשה מאד להפריד בין קופי לאסטרטגיה
מה?
 
נערך לאחרונה ב:

EPaP

Moderator
מנהל
פרסום וקופירייטינג
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
עיצוב גרפי
במידה והדמותג הוא חלק מסיפור המותג עליו להשתלב בערכי הליבה של המותג או לפחות חלק ממעגל האסוציאציות והערכים הרחב יותר של המותג?
כן. זה היה נראה לי נכון. אבל תבדקי אם זה מתפקד טוב.
(שוב- אם הדמותג הוא עמוק ולא שטחי)

הויזואליות של הדמותג צריכה להתאים היטב לאישיות?
זה ברור.
מבחינת פוטפרינט התכוונתי שמאפייני האישיות של הדמותג
חייבים להיות לא סותרים את מאפיינים המותג עצמו, וכמה שיותר דומים - עדיף.
לדוג: אם המותג הוא חכם או חנון, הדמותג לא יכול להיות "שאינו יודע לשאול"
ועל זאת הדרך

את מציעה חלוקת רבדים חד-משמעית? אם נתרגם לפרטיקה: האם בכל פעם שנצא לפעילות שיווקית סביב הדמותג נבחר רובד מסוים וניצמד לגבולות הגיזרה שלו, או שהחלוקה הזו היא יותר לצורך בניית הדמותג, ובפעילות השיווקית העתידית אין צורך להיצמד לרובד מסוים בכל פעם?
חלוקת רבדים עדיפה לדעתי. אבל תראי מה שדורש ממך בשטח.
לא בוחרים רובד מסויים, פשוט הם קיימים, רק שלא כולם מכירים את כל הרבדים
והבחירה בידייך לחשוף מי באיזה שלב ידע מה.
כמו שלכל בנא יש מעגל של מכרים, חברים ומשפחה
ולכל מעגל כזה הוא נפתח וחשוף בעומקים שונים
כך יכול להיות עם הדמותג.
בפעילות שיווקית כמובן שהיא נגזרת מהרובד העמוק יותר וכך היא יותר עשירה ומחברת.


הצלחות!
 
נערך לאחרונה ב:

לללי

Moderator
מנהל
פרסום וקופירייטינג
דווקא אחרי שמסיימים את תהליך הטמעת הרעיון
דיברתי על תהליך ההטמעה של המודל בשיטת העבודה של האסטרטג
לא בתהליך פרטני מול לקוח.

וללקוח את אמורה להשאיר הוראות ברורות להמשך (במידה ועברת איתו תהליך מיתוגי)
ולא מודל. בד"כ אין לו כלים להתמודדות עם מילים גבוהות כמו מודלים והטמעות ;)
 

EPaP

Moderator
מנהל
פרסום וקופירייטינג
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
עיצוב גרפי
דיברתי על תהליך ההטמעה של המודל בשיטת העבודה של האסטרטג
לא בתהליך פרטני מול לקוח.
כן. הבנתי
עניתי מהבחינה הזו כי לא ממש משנה לי על איזה מודל האסטרטג עובד
אבל חשוב לדעתי שיהיה מודל. בגלל הלקוח.

וללקוח את אמורה להשאיר הוראות ברורות להמשך (במידה ועברת איתו תהליך מיתוגי)
ולא מודל. בד"כ אין לו כלים להתמודדות עם מילים גבוהות כמו מודלים והטמעות ;)
ברור.
לקוח לא רק מקבל הוראות להמשך אלא פגישת פרזנטציה כולל הכל:
הרעיון, הדרך, הוראות הפעלה. אל תדאגי :D

המודלים, כמו שכתבתי, לוקחים את הרעיון המופשט
ומסבירים אותו במילה אחת.
הלקוח רואה את הכל במבנה מסודר ובגרף
שעושה לו סדר בראש ומעמיד היררכיה בין ערכים.
(קחי פוטפרינט לדוגמא. במודל היא טבלה של 2*3 שמסכמת את אישיות המותג.
לעומת פסקה ארוכה כתובה, שלרוב לא ממוקדת אלא נראת יותר כמו קהל קונספטואלי)


בסופו של יום, כשאני עובדת עם לקוח -
אני רוצה שבעוד 3-5 שנים מהיום המותג יפעל מעצמו לפי האסטרטגיה.
וחוץ מרעיון מרכזי והוראות הפעלה, הוא צריך את גיידליין וזה בדיוק מה שהמודלים משמשים.
את יכולה לקרוא לזה ספר מותג מבחינתי. רק לא מהצד העיצובי אלא האסטרטגי.
 

יהודית רשי

משתמש מקצוען
פרסום וקופירייטינג
מה עשית בסוף?

בדיוק נתקלתי בדמותג לחוגים כאן:
https://www.prog.co.il/media/דמותג-חוגים.9593/
תודה, אפקט'
עדיין בעבודה.
מכיון שמדובר בדממותג שאמור ללוות את הארגון לאורך שנים בעז"ה,
אני כן עושה עבודה מעמיקה של בניית אישיות,
ונקבע מסגרות ברורות לעבודה עם הדמותג.
נשתף בהמשך, בעז"ה...
 

אירועים קרובים

ראש פינה

הפרוגיסטים נותנים בראש

לוח דרושים

למעלה