דיון קיובייס או אדובי אודישן

YONI10

משתמש פעיל
שלום לכל המשתתפים!
אני רוצה להעלות פה דיון
על איכות שתי התוכנות האלו
על החסרונות והיתרונות של כל אחת מהן!!!
כמובן שיש תוכנות איכותיות יותר אך בחרתי בשתי אלו
כי הן הפשוטות אך מקצועיות ונגישות כמעט לכל אחד...
אודה אם תשתתפו!!!!

יוני​
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
אני אוייב מובהק של קיובייס ושולט מעולה באודיישן, אבל אין לי כל ספק שקיובייס הרבה הרבה יותר טובה מא' גם יש בה ת'שליטה במידי עם מקלדות וגם כלים אינסטרומנטליים, וגם היא נחשבת אחת מהתוכנות הטובות ביותר והמקצועיות ביותר שקיימות בעולם
היא, פרו טולס, ועוד.

היא הרבה יותר מקצועית מא',בזה אין ספק, וכל טכנאי מתחיל כבר יודע זאת.
אבל ומכיוון שאני חושב שבשביל ללמוד אותה אתה צריך קודם שיסבירו לך אותה כי הממשק ניהול שלה הוא מוזר, לכן אני לא סובל אותה, ועובד מעולה עם הא' בממשק הרגיל והסטנדרטי של חברת אדובי.

כל חברה שמוציאה דברים שקשורים לסאונד כמו פלאגינים וכדו', הם כמעט לא מזכירות את א' בכלל.

כמובן שיש עוד חסרונות ויתרונות.

אבל להשוות בינהם זה כמו להשוות בין מרצדס לפיאט משוכללת -שאמנם יש יתרונות וחסרונות. אבל עדיין.... מרצדס תמיד תשאר מרצדס...


זה לפחות לעניות דעתי אשמח לשמוע עוד דעות בעניין.
 

גוונים

משתמש רשום
אחד על אחד

אדרבה!
שימו אחד כנגד השני...
איזה מעלה יש בקיובייס שאין באדובי?
וכן להיפך...

נתחיל במעלות קודם. אח"כ החסרונות...
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
בואו ונדבר על קיובייס קצת, כי אני כלל לא מכיר את האדובי ויתכן שפונקציות רבות קיימות גם בה:
הרציונל של התוכנה בנוי כך שכל "התוספות", (ואני מדבר עכשיו על הWAV לא על המידי שגם בה היא מאד מתוחכמת) מתלבשות על הערוץ מבחוץ. כלומר, הקובץ המקורי שהוקלט על ידי המיקרופון, לא משתנה. הוא נשאר בדיוק כפי שהוקלט, ועליו כביכול "מניחים" אפקטים חיצוניים. אינני יודע איך באדובי, אבל בינתיים בתוכנות אחרות כמו סאונדפורג' וכאלה, זה משנה את קובץ הבסיס.
מה המשמעות של זה? המשמעות היא שניתן לעבד במהירות קבצי ענק, ולמי שלא יודע, קבצי שמע הם כבדים מאד! בפרט כשהם מרובי ערוצים. אני אישית עבדתי פעם על קובץ ששקל מעל 12 ג'יגה!
ניתן להסיר ולהוסיף אפקטים וכלי עבודה שונים על הערוץ, מבלי להכביד על תהליך העיבוד שבעצם לא נעשה כלל, כי כאמור הקובץ המקורי נותר כשהיה.
הקיובייס היא תוכנה מקצועית, ומשתמשים בה מליוני אנשים בעולם, להקלטות רב ערוציות, להקלטות אירועים (ב"פול טראקס") למיקסים, ולמאסטרינג.
אינני יודע מדוע יצא לה שם של תוכנה מסובכת, לדעתי, אם מישהו מתמצא קצת בשמות התכונות (שהן זהות בכל התוכנות, כמו "הדגשה" בוורד וכו') בתוך שעה שעתיים של הדרכה יכול להתחיל לעבוד ולהנות מהתוכנה. אני ממליץ מאד, וגם כמה חברים שקיבלו ממני הדרכה בטלפון קלטו צ'יק צק את הענין ורצו קדימה.
לפרט מה יש בקיובייס זה מאד קשה, אם תשאלו על משהו ספציפי, איך עושים וכו', או איך ניתן לעשות, אשמח לעזור במידע שברשותי.
 

דינקיס

משתמש פעיל
D I G I T A L
הופס...
אני לא מסתובב כאן משום מה, אע"פ שאני שולט ברזי המוזיקה והתכנות האולפני בצורה לא רעה בכלל, נס שהדיון הזה קפץ לראשי כך שמייד נכנסתי להגיב...

אני לא מכיר את האדובי אדישן אבל די שולט בקיובייס, במיוחד בתור תוכנת סיקוונסר לייב פחות במידי.
אפשר לומר עליה בוודאות שחוץ מפרוטולס זו התוכנה הכי טובה בעולם להקלטות אולפן. מניסיון.
אם תצטרכו עזרה בקיובייס אשמח לעזור..
אבל אם אתם צריכים אותה בשביל פסי קול לסרטים וכדו' הייתי ממליץ ללכת יותר על נואנדו של סטיינברג שהיא למעשה גם מייצרת את קיובייס. יודעי דבר טוענים שהנואנדו מיועדת יותר לפסי קול מאשר קיובייס.
 

גוונים

משתמש רשום
אני חושב שההבדל העיקרי בין נואנדו לקיובייס הוא בעבודה עם MIDI
ואגב, יש בהם פונקציה נהדרת בשם FREEZ
שכביכול נועלת את האפקט על הערוץ, עד לשינוי חדש, וכך התוכנה לא צריכה "לסחוב על גבה" את כל מערכת האפקט או הפלאג שלעתים מאד כבדים.
יש את זה בעוד תוכנות?
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י גוונים;221338:
אני חושב שההבדל העיקרי בין נואנדו לקיובייס הוא בעבודה עם MIDI
ואגב, יש בהם פונקציה נהדרת בשם FREEZ
שכביכול נועלת את האפקט על הערוץ, עד לשינוי חדש, וכך התוכנה לא צריכה "לסחוב על גבה" את כל מערכת האפקט או הפלאג שלעתים מאד כבדים.
יש את זה בעוד תוכנות?
אני לא יודע אם זו המשמעות של הFREEZ, אם רוצים לחסוך במשאבי פלאגינס ניתן לעשות זאת בצורות מחוכמות אחרות, כמו לדוגמה ערוץ אפקט. אם יש לך אפקט מסויים שהית רוצה להשתמש איתו על הרבה ערוצים, אין צורך שתגדיר אותו בכל ערוץ מחדש. אתה פותח ערוץ אפקט, ומכל ערוץ אחר אתה מתלבש עליו עם שליטה נפרדת, כאשר בסופו של דבר אתה משתמש עם אפקט יחיד על כל הערוצים ובשליטה מטורפת מכל ערוץ בנפרד.
כמו כן, בתום העבודה יש אפשרות של מיני מייז, הקטנה של הקובץ שנעשית על ידי הסרת כל הטייקים הבלתי רלוונטיים, (שבסופו של דבר לא מושמעים) שעד אז נשמרים בתיקיות הקובץ. מנסיון - זה יכול לכווץ את הקובץ למחצית מגודלו.

וברוכים הבאים לדינקיס!!! הפתעת!
 

דינקיס

משתמש פעיל
D I G I T A L
נכתב ע"י אברימי;221528:
וברוכים הבאים לדינקיס!!! הפתעת!
אכן הופתעתי לגלות את התת פורום הזה החמוד הזה שמדבר על מוזיקה ואולפן. אני עדיין לא החלטתי אם הוא נעלם מעיני או שאולי הייתי עסוק יותר מידי אצל השכנים. :confused:

בכל אופן למי שלא מכיר, אני דינקיס. נושם וחי ביומיום את עולם הפרסום מה שלא הפריע לי לגדול על אדני המוזיקה והקלידים. ברשותי קיים אולפן ביתי קטן וחמוד המהווה פורקן ליצרי המוזיקליים בשעות משבר. אני אחד שאוהב ליצור, לדמיין, לעוף ובעיקר לדעת כל דבר.
זהו, עכשיו הגיע הזמן לומר "ברוכים הנמצאים"!
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
אז ככה בתור אחד שגם לומד ואוהב לדעת הכלללל
אני מאוד רוצה לדעת את קיובייס מהסיבה שזו התוכנה היחידה שאני אל מסתדר איתה

את טכנאות האולפן קיבלתי שיעורים על פרוטולס אבל קיובייס ניסיתי כמה פעמים וזה פשוט משגע אותי, וגם אין לי כל כך הרבה זמן.


ההבדל הפשוט והיסודי בין קיובייס ל אודיישן זה שבא' אין אין אין -מידי כלומר אי אפשר ליצור בה שום צליל -כלום!
אין כלים אינסטרומנטליים ואין מקלדות שליטה -כלום זו רק תוכנה לצליל (WAV)

אבל לעומת מה שאברימי אמר שיש בקיובייס אז דווקא יש גם בה את החלת האפקט על הערוץ ולא בצליל עצמו -וכן פתיחת BUS -ערוץ אפקטים שמקשרים אליו ערוצים אחרים.

אז יידע כל מי שעובד בקיובייס ויש לו שם את האורגן ליצור מקצבים ושירים -על בסיס MIDI, אין את זה באודיישן.

ועוד דבר וכמו שאמרו לעיל -באתר של חברת סטיינברג
הם כותבים מפורש שהנאנדו מיועדת לפסי קול לוידאו בעיקר
והקיובייס לסאונד בלבד בעיקר.

וטיפ יומי : כיוון שבטח כולם מכירים את חברת WAVES הישראלית לשעבר, שנחשבת חברת הפלאגינים מהטובות בעולם -יחפש לו באינטרנט כל אחד לעצמו את חבילת
MERCURI, אשר מכילה מאות פלאגינים ועולה באתר שלהם 7500$ !!!!

ולאחר מכן ישתעשע לו כאוות נפשו וילמד הרבה דברים מעניינים.

בהצלחה לכולם.
 

גוונים

משתמש רשום
אברימי, הFREEZ בא לידי ביטוי יותר בMIDI - להוריד את המשקל של המודול או הדגימה - שאז לא עוזר לשים אחד על כל הערוצים - היות וכל כלי מקבל מודול אחר...
אגב, איך עושים את המיני מייז? זה חדש לי...

כמדומני שחוט דקיק מחבר בין עולם העיצוב והמוסיקה - שניהם דמיון פרוע שמודפס ליצירה.
WELCOM לדינקיס!
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
מינימייז:הכן תיקיה ריקה איפשהו. פתח תפריט קובץ/שמור פרוייקט בתיקיה חדשה/בחר את התיקייה שהכנת/ סמן V במינימייז/ אישור.
בהצלחה.
 

גוונים

משתמש רשום
תשמע, זה מאד עוזר...תודה!

אגב, נתקלת בתופעה שלאחר הקלטת אודיו, במקום שיופיע האיור הרגיל של ה"א.ק.ג" - מופיעה קוביה ריקה עם ERORR?
זה קורה לי לפעמים...
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
זה קורה אם מחקת בטעות את קובץ המקור, שנמצא בתיקיה "אודיו" שנפתחת בכל פרוייקט. יתכן שהעברת לתיקיה אחרת או משהו כזה.
 

גוונים

משתמש רשום
לא. זה קורה מיד בתום ההקלטה. (במשך ההקלטה הכל מוצג כראוי, אבל איך שאני עוצר - מופיעה השגיאה)
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
מאד מוזר. לא קרה לי אף פעם. יתכן שזה קשור איכשהו לשימוש במשאבי הזיכרון, אולי הם לא מספיקים וכדו'.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה