דיון למקצוענים: פילם או דיגטאלי

צל99

משתמש פעיל
תמיד יכולה להיות איזה תזוזה קטנה, רק שככל שהפרטים קטנים יותר בפריים (במסגרת), אז התזוזה לא נראית, ככל שתתקרב יותר ויותר הפרטים יגדלו , התזוזה תבלוט והתמונה תראה פחות חדה.

למען האמת רוב מוחלט של התמונות לא נראה ממש חד בקרופ של 100%. לפעמים בגלל איכות המלמה או העדשה ולפעמים בגל התזוזה.

עדשות EFS הם עדשות קנון מסדרת EF שמותאמות למצלמות דיגיטליות בלבד בעלי קרופ 1.6 (לא FF ולא סדרה 1), החל מה300D ואילך. אסור לחלוטין להרכב עדשת EFS על גוף שאינו מותאם כי המראה של המצחמה יכולה להשבר.
העדשות הדיגי של סיגמא וטמרון מסומנות כDC (סיגמא) וכ-DI2 אצל טמרון.
הם יוצרות עיגול אור קטן על FF אך לא גורמות נזק למצלמה.
 

קבצים מצורפים

  • 000026.JPG
    KB 115.6 · צפיות: 10

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
נכתב ע"י צל99;65833:
תמיד יכולה להיות איזה תזוזה קטנה, רק שככל שהפרטים קטנים יותר בפריים (במסגרת), אז התזוזה לא נראית, ככל שתתקרב יותר ויותר הפרטים יגדלו , התזוזה תבלוט והתמונה תראה פחות חדה.

כן, אבל בכ"ז הקרופ הוא פחות משמעותי מהאופטיקה, עד היום הבנתי שאם הזום הוא *10 (יותר קל לי להשתמש במונח הזה, עמכם הסליחה), אז כל תזוזה היא פי 10 ולכן צריך מהירות גבוהה יותר. אבל בקרופ התזוזה לא גדלה יותר. אני פשוט בוחר חלק מהתמונה - זה כמו שתגיד שיש כלל שאם התמונה מודפסת בהגדלה אז צריך להגדיל את המהירות, ואולי כן, אבל פחות מהנוסחה הכוללנית של מרחק 200 - מהירות 200.
נכתב ע"י צל99;65833:
עדשות EFS הם עדשות קנון מסדרת EF שמותאמות למצלמות דיגיטליות בלבד בעלי קרופ 1.6 (לא FF ולא סדרה 1), החל מה300D ואילך.

את זה גם אני יודע. אבל מה ההבדל בפועל.

נכתב ע"י צל99;65833:
אסור לחלוטין להרכב עדשת EFS על גוף שאינו מותאם כי המראה של המצחמה יכולה להשבר.

ניסיתי, ההברגה שונה וזה לא מתחבר, וגם יש עיגול באמצע (כי הרי זה יותר קטן מאחר וזה מותאם לחיישן קטן יותר), ולא נראה לי שזה הגיע למראה (ואחרי ההזהרה אני לא הולך לבדוק...).
נכתב ע"י צל99;65833:
העדשות הדיגי של סיגמא וטמרון מסומנות כDC (סיגמא) וכ-DI2 אצל טמרון.

תודה,
נהניתי מהעובדה שכששואלים על דבר מסויים מקבלים ידע גם על דברים אחרים.

נכתב ע"י צל99;65833:
הם יוצרות עיגול אור קטן על FF אך לא גורמות נזק למצלמה.
לא הבנתי.
 

צל99

משתמש פעיל
גם בהדפסה , ככל שההגדלה גדלה, כל תזוזה בולטת יותר. ולכן הוא הדין בקרופ.

ההבדל המהותי הוא ההיטל אור קטן יותר של העדשה (כמו בתמונה שצרפתי שצולמה עם הטמרון 17-50 2.8 על הפילם.) , כי היא בנויה לכסות שטח של חישן קטן יותר.
אני לא יודע בדיוק מה ההבדל בהברגה.
 

שלמה

משתמש מקצוען
אני חוזר שוב לנושא


הרבה צלמים שצילמו במצלמות פילים והחלו לצלם מצלמה דיגיטלית, היה הרבה שברון לב מהתוצאות.
טשטוש, תמונות אנמיות (בפרט מצלמות ניקון), הטווח דינמי במצלמה הרבה יותר קטן מפילים ועוד ועוד.

מתברר שהמצלמה הדיגיטלית מאוד "מפונקת" ורוצה עדשות מקצועיות (עדשות אספריות 2.8 וכו').
מהירויות שהיו טובות בעדשות על גוף אנלוגי, הם יכולות להיות פחות חדות בדיגטלי.
הדיוק שיש למצלמות הדיגיטליות, הן שהדגישו את הטשטוש שלא תמיד ראו (גם בגלל הגרעיניות )שהיה במלמות הפילם.

מתברר שלאמולסיה של הפילים היו גוונים שהתאימו לעור הפנים ונתנו תחושה של "פנים בשרניות" ולא מה שיוצא ברוב המצלמות הדיגיטליות, חיוור בעל מראה פלסטי, כך שצריך לתת קונטראסט גבוה או להעשיר את הצבע וכו'.
היו סוגים של פילים כמו 160 אסא שנתנו את ה"וררדרדות" לגוני עור הפנים,
היו סוגים של שקופיות כמו "אסטיה" שהתאימו לעור אדם לבן, למרות שייצרו אותם ביפן ששם גון הפנים שונה.
בקיצור, היית קונה פילים על מצלמה של 200$ דולר, הכול היה כלול.
לא סתם עשו את ההשואה שאמרת לD5 שהיא בין המצלמות הבודדות שהיא "פול פריים" שהמחיר שלה "ירד" ל10.000 ש"ח!לעומת מצלמת 200$

מי לא שם לב בתמונות שיצאו לו מהמצלמה הדיגיטלית שלו?
תופעת ה"אדמת" ושאר מרעין בישין של תאורת החדר ששם צילמו השפיעה הרבה יותר ממה שהיה בפילים.

מתברר שתמונה בהירה ברבה יותר קשה לתקן מאשר בפילים, בפרט תמונה שצולמה בJPG שזהו קובץ דחוס מאבד פרטים שיקשו לשחזר פרטים שאבדו.


הנה, אחרי שקנו מצלמה דיגיטלית במינימום של 1000$ הגיע התור להחלפת העדשה "הטובה מהפילים", להשקיע בעדשה טובה 2.8 שעולה 1000$, אח"כ הגיע תור הפלש שהיה טוב למצלמה הישנה, אבל לא תומך בטכנולוגיה TTL שיש במצלמה דיגטלית.


אז הגענו ל2300$ רק מצלמה!!!
מה שהכי כואב בכל הנושא הזה, שמצלמה היא כמו מחשב, אחרי שנתיים, כבר לא יהיה ערך למצלמה שלך, מה שלא היה בעבר.

חשבתם שסיימנו? רגע יש עוד משהו "קטן", צריך לקנות מחשב חזק עם הרבה הרבה זיכרון....אחר כך הגיע תור המסך המכוייל.....אחר כך הגיע תור הפוטושופ....

בקיצור , סכומים כאלו מרשה לעצמו צלם מקצועי שעובד לפרנסתו שיש הצדקה לסכומים האלו.

מי שמחפש מצלמה, שמוציאה תמונה סביר, במינימום השקעה של כסף וזמן ושלא יחשוב פעמיים האם לתת לילד את המצלמה לצלם, שישאר בפילים

מי שרוצה להגיע לתוצאות יותר יפות מפילים, שיידע לקראת מה הוא הולך...

הנה מצלמה שלא פחדתי לתת לילד "לצלם":

 

קבצים מצורפים

  • 83769.jpg
    KB 551.8 · צפיות: 10

צל99

משתמש פעיל
בטח שלא פחדת, כולה מינולטה ז"ל...

בכך מקרה עדיין אין ברשותי 5D אלא רק 2 גופים של 20D (ועברתי בדרך גם אצל ה300 וה350), ועדין לשמושים שלי ולצרכים שלי המדיה הדיגיטלית לא רק נוחה יותר אלא איכותית יותר ומאפשרת לי להגיע לתוצאות טובות יותר.

דרך אגב, עם מה אתה מצלם היום?
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה