דחוף - ייבוא בלנדר למאיה!

הנושא בפורום 'פורום בלנדר' פורסם ע"י צבי גרינוולד, ‏28/12/16.

  1. צבי גרינוולד

    צבי גרינוולד משתמש מקצוען הדמיות בתלת מימד

    הצטרף:
    ‏28/11/13
    הודעות:
    417
    תודות :
    102
    נקודות:
    84
    אני צריך לייבא למאיה קבצי בלנדר. ניסיתי על ידי ייצוא מבלנדר כFBX, אבל זה התקבל מבולגן וללא הטקטוסטורות. מה עושים? דחוף!
     
  2. יניב

    יניב משתמש מקצוען הדמיות בתלת מימד

    הצטרף:
    ‏20/7/08
    הודעות:
    887
    תודות :
    3
    נקודות:
    54
    מודלים בלבד: נסה OBJ, אלו קבצי טקסט כך שאם אתה לא מקבל את הטקסטורות טוב אפשר לערוך את הקבצים, לפעמים הקישור לטקסטורה מכיל רווחים וכל מיני תווים שמבלבלים את התוכנה כך שאני ממליץ לייצא לפורמט הזה כאשר שומרים בספריה שהנתיב אליה מכיל רק תווים באנגלית וללא רווחים.

    לגבי אנימציה ודברים יותר מורכבים היתי מנסה שוב לייצא ל-FBX אבל מתחיל מהקל למורכב ומייצא קודם כל קוביה פשוטה לראות שהדברים הפשוטים עובדים, אח"כ מוסיף UV וטקסטורות וכו'.
     
  3. trew

    trew תלת מימד איור וציור מקצועי פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים עיצוב גרפי הדמיות בתלת מימד

    הצטרף:
    ‏23/2/10
    הודעות:
    8,349
    תודות :
    91
    נקודות:
    89
    alembic ניסית?
     
  4. יניב

    יניב משתמש מקצוען הדמיות בתלת מימד

    הצטרף:
    ‏20/7/08
    הודעות:
    887
    תודות :
    3
    נקודות:
    54
    Alembic כבר בשל מספיק?
     
  5. trew

    trew תלת מימד איור וציור מקצועי פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים עיצוב גרפי הדמיות בתלת מימד

    הצטרף:
    ‏23/2/10
    הודעות:
    8,349
    תודות :
    91
    נקודות:
    89
  6. יניב

    יניב משתמש מקצוען הדמיות בתלת מימד

    הצטרף:
    ‏20/7/08
    הודעות:
    887
    תודות :
    3
    נקודות:
    54
    לא נראה לי שהפורמט הזה מיועד להעביר מידע רגיל, לפי מה שיש באתר הראשי של הפורמט הזה:
    http://www.alembic.io
    במילים אחרות:
    הפורמט הזה מאפשר להעביר מידע מתוכנה אחת לשניה ע"י זיקוק הנתונים שנמצאים בסצנה לפורמט שלא ניתן לעריכה אבל ניתן לשימוש.
    והדוגמה שהם מביאים באתר:
    "This 'distillation' of scenes into baked geometry is exactly analogous to the distillation of lighting and rendering scenes into rendered image data" - ה'זיקוק' של הסצנה למידע גאומטרי "אפוי" זה כמו הזיקוק שעושה מנוע הרינדור לסצנה = הוצאת תמונה מהסצנה.
    רק שכאן המידע אינו תמונה דו מימדית אלה מידע שניתן לרינדור, לשימוש בסימולציות שונות וכד'.

    למיטב הבנתי זה כמו ליצא ל-STL רק שיש תמיכה באנימציה של הקודקודים...
     
  7. yon145

    yon145 משתמש רשום הדמיות בתלת מימד

    הצטרף:
    ‏9/5/14
    הודעות:
    20
    תודות :
    9
    נקודות:
    24
    אני השתמשתי באלמביק להעביר אנימצייה (קיפריימים) למאיה, לאנימציה של מצלמה.
    לי עבד מצוין.
    אבל אי אפשר לייבא את האנימציה לתוך מאיה צריך שהקובץ אלמביק יהיה קיים ואם מזיזים אותו או מעבירים למחשב אחר, וזה לא באותו מיקום, (לדוגמא: D:\New folder 3\proj) צריך לייבא שוב
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/3/19