גרירה בפלאש: כל הסודות

הנושא בפורום 'פורום אנימציה (דו מימד)' פורסם ע"י אלי ויסברג, ‏17/4/09.

  1. אלי ויסברג

    אלי ויסברג משתמש פעיל עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏21/7/08
    הודעות:
    1,919
    תודות :
    7
    נקודות:
    54
    דווקא אני זה שמעוניין לדעת על כל הסודות.

    בבנית משחק אידיוטי זה נדרש אנוכי לגרום שע"י גרירת אובייקטים אל תוך שטח מסויים (ואת זה אני יודע לעשות) יופיעו אובייקטים אחרים, בסדר מסוים.

    כלומר, התפילין שם במרכז נגררות אל הארגז בתחתית, והשאלה היא כיצד לגרום לנורות / כפתורים או איך שלא תקראו לחירבוש שם למעלה בצד ימין להופיע, על פי הסדר מימין לשמאל, ללא קשר לסדר ההשחלה לארגז.

    הכפתורים ממוקמים במסמך בשני שכבות, אחת למצב שלפני מיקום האובייקטים בארגז, ואחת לאחרי האירוע המרגש.

    האקשן בשכבה נפרדת, ולא על הכפתורים עצמם.
     

    קבצים מצורפים:

    • 83769.jpg
      גודל הקובץ:
      KB 599.6
      צפיות:
      1
  2. אלי ויסברג

    אלי ויסברג משתמש פעיל עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏21/7/08
    הודעות:
    1,919
    תודות :
    7
    נקודות:
    54
    וגם: מה העניין שב Action Script 3 אי אפשר להעניק פקודות למובי קליפ?
     
  3. RA221

    RA221 משתמש רשום

    הצטרף:
    ‏26/8/08
    הודעות:
    136
    תודות :
    0
    נקודות:
    17
    אני לא ממש מבין בזה. אבל אני חושב על דרך כזאת (נראה לי קצת חאפר).
    אחרי שאתה גורר פריט (לא משנה איזה) - זה מדליק נורה. כשהכנסת אות לסל - זה עובר לסצינה הבאה. בסצינה הבאה כל פריט שתגרור ידליק את הנורה השניה וכו'...
    אם אתה מחפש את הדרך האמיתית, חכה לTomim
     
  4. Tomim

    Tomim משתמש צעיר עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏23/7/08
    הודעות:
    509
    תודות :
    30
    נקודות:
    39
    באם הבנתי נכון את השאלה, הדרך הכי פשוטה לדעתי היא - לעשות מובי קליפ שבבתוכו יהיו הנורות: בפריים הראשון כל הנורות כבויות, בפריים הבא נורה אחת דולקת, 2 נורות וכו'. ואז בגרירת כל פריט אתה נותן את הפקודה "NextFrame" למובי קליפ של המנורות.

    לגבי הAS3, ההגיון הוא שהמתכנת לא צריך לחפש את הקוד על פני עשרות אובייקטים שמפוזרים בעומק הסרט בעשרות מקומות שונים, אלא הקוד מרוכז יותר.
     
  5. studio dv.d

    studio dv.d מנהלים פורום עיצוב גרפי פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים עיצוב גרפי פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏14/1/08
    הודעות:
    3,728
    תודות :
    44
    נקודות:
    110
    ולכן בas3 צריך להקפיד של שלושה דברים
    1. מי צריך להפעיל את המאורע (איזה כפתור צריך להילחץ)
    2. מה המאורע שצריך לקרות
    3. התשובה או הפעולה הבאה אחרי שהצאורע יתרחש
     
  6. אלי ויסברג

    אלי ויסברג משתמש פעיל עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏21/7/08
    הודעות:
    1,919
    תודות :
    7
    נקודות:
    54
    תודה לכולם.

    תמים - רק איפה בהתניה אני מכניס את הnext frame?

    ולגבי הAS3 - אני עובד בשיטה הזו מאז שהכרתי את פלאש. גם בדוגמא האקשן נמצא בשכבה אחת.
     
  7. Tomim

    Tomim משתמש צעיר עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏23/7/08
    הודעות:
    509
    תודות :
    30
    נקודות:
    39
    ]]
     
  8. אלי ויסברג

    אלי ויסברג משתמש פעיל עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏21/7/08
    הודעות:
    1,919
    תודות :
    7
    נקודות:
    54
    תודה.כן, כתבתי לבד.
     
  9. studio dv.d

    studio dv.d מנהלים פורום עיצוב גרפי פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים עיצוב גרפי פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏14/1/08
    הודעות:
    3,728
    תודות :
    44
    נקודות:
    110
    בas2 לא היית צריך את שלב 1 כי היית בוחר את השחן שיפעיל את המאורע ולא לכתוב איזה שחקן יפעיל מה
    נ.ב. אני כרגע לומד וזה הלוגיקה שהבנתי שכך זה עובד
     
  10. אלי ויסברג

    אלי ויסברג משתמש פעיל עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏21/7/08
    הודעות:
    1,919
    תודות :
    7
    נקודות:
    54
    בעיה פתאומית > דחוף

    דחוף!

    הפלאש התחרפן פתאום.

    אותו קטע הקוד, אותו המסמך, הכל נראה כשורה -

    הוא מציג שגיאות קוד ובבדיקת הסרט העסק לא זז.

    יתרה מזו: כעשיתי עוד פעם בשביל צילום המסך הוא הכניס לי עוד שגיאה פתאום.
    כולם על התחימה בתוך סוגריים.

    רק תפילה אשא
     

    קבצים מצורפים:

    • 83769.jpg
      גודל הקובץ:
      KB 220.4
      צפיות:
      0
  11. Tomim

    Tomim משתמש צעיר עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏23/7/08
    הודעות:
    509
    תודות :
    30
    נקודות:
    39
    לא סגרת סוגריים!
     
  12. אלי ויסברג

    אלי ויסברג משתמש פעיל עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏21/7/08
    הודעות:
    1,919
    תודות :
    7
    נקודות:
    54
    וזה עבד לי קודם עלא כיפאק.

    וכאשק אני סוגר סוגריים, פונקציית הגרירה פועלת, אך העניין עם העזיבה בתחום המסוים לא פועל.

    אם תוכל לעזור לי, Tomim נפלא חסידי שכמוך, ולתת לי הוראות מדוייקות.

    אני כותב אקשנים שאני רואה בכל מיני מקומות, אבל אני לא כל כך בטוח בדיוקים הקטנים. אני עדיין בשלב הלמידה של האקשן סקריפט.

    בתודה
     
  13. Tomim

    Tomim משתמש צעיר עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏23/7/08
    הודעות:
    509
    תודות :
    30
    נקודות:
    39
    בדיוק בגלל זה שאלתי אותך האם כתבת לבד או שהעתקת את הקוד... כדי שאדע איך להסביר לך.

    אתה צריך לסגור פעמיים את הסוגריים פעם אחת בשביל התנאי ופעם שניה בשביל הפונקציה.

    אחרי שורה 12 (NextFrame) תוסיף פעמיים סוגריים:
    קוד:
    [INDENT]}
    [/INDENT]}
    
    אם זה לא עוזר, תעלה FLA או קוד
     
  14. אלי ויסברג

    אלי ויסברג משתמש פעיל עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏21/7/08
    הודעות:
    1,919
    תודות :
    7
    נקודות:
    54
    תודה.
    מוזר, שהסרטון עבד לי לפני כן (בזמן צילום הדוגמא הראשונה) גם בלי סגירת הסוגריים.
    לפני שאמרת ניסיתי לסגור סוגריים אחרי כל פקודה, ולא שניים בסוף, כך שהעסק לא זז.

    עם הnextFrame לא הכי הולך לי:
    אני כותב בסוף, לפני סגירת הסוגריים כך:

    nextFrame (_root.dugma); a


    כש"דוגמא" זה מחליף את שם הסימבול, כמובן.(הa זה בשביל התצוגה בפורום פה, שלא יתהפך).
    ניסיתי גם עם play במקום nextFrame. לא הולך.
     
  15. Tomim

    Tomim משתמש צעיר עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏23/7/08
    הודעות:
    509
    תודות :
    30
    נקודות:
    39
    קוד:
    _root.dugma.nextFrame();
    תעטוף בתגית קוד, זה לא יתהפך
     
  16. אלי ויסברג

    אלי ויסברג משתמש פעיל עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏21/7/08
    הודעות:
    1,919
    תודות :
    7
    נקודות:
    54
    תודה רבה לך, אדוני התמים.

    הכל הסתדר על הצד היותר טוב, ב"ה.


    איז'ו
     
  17. אלי ויסברג

    אלי ויסברג משתמש פעיל עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏21/7/08
    הודעות:
    1,919
    תודות :
    7
    נקודות:
    54
    אגב, נדמה כי הכותרת "גרירה בפלאש: כל הסודות" מצליחה להביא אל קרבה הרבה קוראים...

    זה היה שיעור מס' 1 בשיווק.
     
  18. Tomim

    Tomim משתמש צעיר עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏23/7/08
    הודעות:
    509
    תודות :
    30
    נקודות:
    39
    שמח שעזרתי.

    וד"א - את התוצאות לטווח ארוך של שיווק מטעה ומעצבן לומדים בשיעור השני.. :rolleyes: