התייעצות גנב קטן. תמונותיו בידי. מסתובב בחנויות גאולה וגונב

מצב
הנושא נעול.

חנון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הלקח מהסיפור:
אל תשאירו ארנקים בגגות של עגלות.
יש עוד מישהו שמשאיר ארנקים בגגות / תיקים של עגלות?
בכל תקופה יש כייסים אחרים
בתור ילדה נכנסתי עם אחותי לחנות וכדרכם של ילדים בדקנו מה שיש שם
משום מה המוכרת חשדה בנו בגניבה וביקשה את המספר של ההורים
ברחנו כל עוד נפשנו בנו והיא טרחה להתקשר להורים לשמוע מהם שלא היה ולא נברא
לא יצאו לי משקעים יותר מדי אבל אחותי שהיתה קטנה יותר זוכרת את זה כסיוט
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
לא מבין בכלל את הדיון הזה.
היה מקרה. תפסו אותו. החזירו את הארנק. ב"ה.
בסוף מדובר בילד.
ילד חסידי טהור.
למה לעשות כ"כ הרבה רעש ?!
ואולי אמא שלו נמצאת בפורום וקוברת את עצמה מבושה ?!
מי אמר שהוא טהור?
אולי נשאל אחרת, מה זה טהור?
 

brod

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
ואם זה היה ילד חילוני בן 8 - כן ראוי להזמין משטרה? אני לא בטוחה בכלל...
גם הוא ילד טהור.

קודם שהציבור החרדי ילך למשטרה בנושאים החשובים באמת, אחר כך נתלהם על ילד שלקח ארנק...
 

ממוקד

משתמש מקצוען
אני חושב שהתערבב כאן שני עניינים שונים לחלוטין, ראשית יש כאן עניין של מה שעברה פותחת האשכול ועוד נוספות שנעקצו על ידו, אין ספק שניתן (וצריך) להזדהות עמם/ן, (אני עצמי נעקצתי ברמאות הרבה יותר גדולה ע"י אדם שנתקע באמצע הלילה במקום וחייב לחזור עם מונית וכו וכו וכו, הכעס היה גדול והסכום ג"כ היה גדול הרבה יותר)
אך נוצר כאן עירבוב שבגלל שמאד מזדהים עם האנשים הנגנבים לכן מערבבים כאן ויכוח אחר לגמרי אם אפשר לחרוץ את גורלו לכל חייו,
וצריך להבין שילד שמסתכלים עליו במבט של גננבבב... יוצרים ממנו גנב הרבה הרבה יותר גדול ממה שהוא היה קודם לכן, ואני מביא כאן כמה ציטוטים מפותחת האשכול שפגשה בו ואף שמסתבר שהיא לא אמרה לו בפנים מה שהיא כתבה כאן מ"מ המסר הועבר בוודאות בלי מילים,
להלן הדוגמאות
הגנב הקטן בידינו.
הוא שדד היום עוד אנשים, בין היתר בגל פז.
הוא גנבון מיומן ומתורגל
השודד הקטן גזל אותן, ברשעות שאין כמוה
כעת הילד תופס צעד אחורה, ומבין שהוא כנראה הרבה יותר גנב ממה שהוא עצמו חשב קודם לכן ובפעם הבאה יעשה את זה הרבה יותר במיומנות והרבה יותר במקצוענות כך שודאי לא יתפס,

מצד שני אפשר לראות גישה אחרת שפחות מוציאה תיסכולים אך מביאה תוצאה הרבה יותר טובה
להלן
כמו כן בעלה נדיב הלב של אחת הנשדדות העיקריות בפרשה, ששמה חסוי מטעמי פרטיות, קונה לו ברגעים אלו משו טעים לארוחת ערב.
התנהגות כזו משדרת לו- היית כנראה רעב, אנחנו אוהבים אותך כמו שאתה למרות שרק מקודם נעקצנו על ידך, ואתה יותר חשוב שלו מהכסף שכמעט גנבת לנו לפני רגע,
המסר שהוא מקבל זה שכנראה הוא לא כזה גנב כמו שהוא חשב קודם לכן, ואולי באמת לגנוב זו לא הדרך להיות שבע. לדעתי זו בהחלט דרך הרבה הרבה הרבה יותר יעילה.

ושוב אין כאן הנושא האם מסכנים אלו שנתקעו בלי רב קו וכו', אלא מה עושים עם הילד הזה שהוא נשמה בפני עצמה ואנחנו לא רוצים שיצא גנב מתוחכם במקצועו
 

בן ציון הלמ

משתמש מקצוען
הדרשנים הספרדים אוהבים לספר את הסיפור הבא.
גנב נתפס ונידון למוות.
בבקשה האחרונה שלו הוא מבקש לגלות את הסוד שלו,
הוא יודע לזרוע חיטה ויגדל מהזרע זהב !
אממה, צריך שישתול את הזרע אדם שלא גנב מעולם...
לא נלאה אותכם, התליין פסל את עצמו מלזרוע מטעמים מובנים...
כך ג"כ השוטרים ואפילו מפקד המשטרה.
עלו למעלה בקודש אל שר המשטרה, שר האוצר,
עד שהגיעו למלך בכבודו ובעצמו...
כולם ללא יוצא מן הכלל הודו שגם הם גנבו וממילא לא יכולים לזרוע...
כך החכם הציל את עצמו.
נראה לי שכל מילה נוספת מיותרת.
אמנם הברנש שלנו, קצת הגזים לילד בן שמונה,
אבל תפסיקו לבלבל את המוח,
כל אחד ואחת מאיתנו היה נגוע במידה הרעה הזאת בגיל שמונה !!!
 

ריש בית

משתמש פעיל
הדרשנים הספרדים אוהבים לספר את הסיפור הבא.
גנב נתפס ונידון למוות.
בבקשה האחרונה שלו הוא מבקש לגלות את הסוד שלו,
הוא יודע לזרוע חיטה ויגדל מהזרע זהב !
אממה, צריך שישתול את הזרע אדם שלא גנב מעולם...
לא נלאה אותכם, התליין פסל את עצמו מלזרוע מטעמים מובנים...
כך ג"כ השוטרים ואפילו מפקד המשטרה.
עלו למעלה בקודש אל שר המשטרה, שר האוצר,
עד שהגיעו למלך בכבודו ובעצמו...
כולם ללא יוצא מן הכלל הודו שגם הם גנבו וממילא לא יכולים לזרוע...
כך החכם הציל את עצמו.
נראה לי שכל מילה נוספת מיותרת.
אמנם הברנש שלנו, קצת הגזים לילד בן שמונה,
אבל תפסיקו לבלבל את המוח,
כל אחד ואחת מאיתנו היה נגוע במידה הרעה הזאת בגיל שמונה !!!

ממש לא.
מזכיר לי את סיפור שלמה המלך על שלושה שותפים...
 

bekkiback

משתמש מקצוען
לא חושבת שנכון "לוותר" ולא לספר למנהל שלו
מישהו צריך לעזור לילד הזה! ומהר!! לפני שיגדל!!! ויאמץ את הדפוסים האלו לנצח!!!
בן כמה הוא התכשיט?
הוא חייב מבוגר שיעשה לו גבול חד משמעי!
להגיד לו שפעם הבאה תלשינו עליו, לא יעזור, הוא ילך לאנשים חדשים, הוא נשמע מתוחכם מספיק.
(הייתי לוקחת אותו לכמה שיחות- אם היה איכשהו תלמיד או שכן שלי)

המשפט בן כמה ה'תכשיט' ?
מעיד על גישה מסוימת לעניין.

לטפל בנושא הזה צריך לבוא
ממקום נקי.

גבולות חד משמעיים לבד הם לעתים פתרון אינסטנט.

זה חייב לבוא בשילוב עם רגישות גבוהה.
 

bekkiback

משתמש מקצוען
יש כאן הרבה נשים שמתייחסות לילד כאילו היה שלהן, וזה יפה. בחודש אלול זו בדיוק הראיה שצריך שתהיה לנו על יהודים אחרים, אבל המעשה הזה וכל הסימפטומים שלו מעידים שהוא לא ילד נורמטיבי ממשפחה נורמטיבית.

זה יכול להיות ילד אומנה או ילד על סף משפחת אומנה או ממשפחה מזניחה או ילד עםעבעיה שצריכה טיפול או אלף סיבות אחרות.
המשטרה או הרווחה הם לא נציגי השאול או מדינת הציונים המסיונרית. להפך. דם יכול להיות דווקא על ידיהם של מי שלא דיווחו, יפי הנפש.

כמובן, מסייגת כל פרט שאפשר לסייג בפסקה שכתבתי כאן, אבל הדברים צריכים להאמר.
רק אומרת.

ומה תגידי אם תגלי בסוף שהוא 'בן טובים'?


יכולות להיות אלף סיבות ועוד אחת חוץ ממה שכתבת.
 

ששל

משתמש מקצוען
המשפט בן כמה ה'תכשיט' ?
מעיד על גישה מסוימת לעניין.
אז עכשיו את יודעת מה הגישה שלי???

הגיל בעיני מאד משמעותי לדרך הטיפול וצורת השיח בעניין
גבולות חד משמעיים לבד הם לעתים פתרון אינסטנט.

זה חייב לבוא בשילוב עם רגישות גבוהה.

כתבתי גבולת חד משמעיים לבד???
דווקא כשכתבתי על הגבולות לא התכוונתי לאינסטנט בכלל, אלא שחלק מהמסר צריך להיות שהתנהגות כזו לא מתקבלת בשום אופן!!!מכאן מתחיל השיח הטיפול

שאם אני הייתי עושה אותו היה בו הרבה שיקוף של הגורמים להתנהגות הזו (בצורה שאני בוחרת להציג ולנסח), חשיבה על פתרונות אפשריים, חשיבה על העתיד שהמעשים האלו גוררים וכו'- תלוי סגנון הילד/ רקע/ משפחה/ גיל/ אופי/ מנת משכל/ תרבות
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה