המדריך היומי גיבוי- הלכה למעשה

נקדן זריז

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ברור שאפשר להוריד.
מה השגיאה?

אולי תתקין את התוכנה והכל יסתנכרן לך למחשב.
כן. התקנתי והכל ירד לי למחשב. תודה רבה.
כנראה שבעת שזה ירד זה לקח את כל הרשת ולכן היה שגיאה בהורדה.
אגב, כעת כל מה שאני ישנה במחשב לאחר שזה ירד, זה גם ישתנה שם?
 

תודה רבה!

מהמשתמשים המובילים!
אגב, כעת כל מה שאני ישנה במחשב לאחר שזה ירד, זה גם ישתנה שם?
על מה שהסנכרון מוגדר אם זה תיקייה בודדת או על כל המחשב.

אם התוכנה של הסנכרון מופעלת כל מה שתשנה באחד מן המקומות זה ישנה גם בשני.
 

נקדן זריז

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אכן.
פשוט שליח משמים יום אחד בודד לפני שהכל קרס.
ושוב. תודה רבה לה'. וגם לשליחיו המיוחדים.
 

999931555555

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
פתרון גיבוי ואחסון נוסף שאט אט תופס לעצמו אוהדים הוא מעין 'ענן פרטי' שמיושם בפועל ככונן קשיח בעל נפח גדול המתחבר לרשת הביתית ומציע בנוסף גם גישה מרחוק. ווסטרן דיגיטל (Western Digital) הייתה אחת החלוצות בתחום הזה ויש לה מספר מוצרים בתחום. לאחרונה היא השיקה את My Cloud Home, דגם משודרג לכונן My Cloud הוותיק של החברה שמציע מעבד מהיר וחזק יותר, גישה מכל מכשיר וגם אפליקציות ייעודיות המשדרגות את יכולות הענן הפרטי.

מוכן לעבודה
בדומה למוצרי NAS אחרים – התקני אחסון צמודי רשת או Network Attached Storage – גם My Cloud Home אינו זקוק לחיבור פיזי ישיר למחשב. תכונה זו מאפשרת למקם אותו בכל מקום בבית, אם כי הוא חייב להיות בקרבת נקודת חשמל ועם אפשרות להתחבר לרשת הביתית עם כבל. מכיוון שהוא מציע עיצוב אלגנטי למדי, ניתן גם במרחבים מעוצבים בבית, והוא נראה ומשתלב מצוין גם שמניחים אותו על שידת הטלוויזיה.

ההתקנה עצמה מהירה וקלה והיא דורשת שימוש בטלפון בלבד. מחברים את הכונן לחשמל ולרשת הביתית בעזרת כבל רשת הכלול בערכה, מורידים את האפליקציה ומייד עם ההפעלה שלה הכונן מזוהה באופן מיידי. יש לאמת את קוד האבטחה, לפתוח חשבון וזהו – הכונן מוכן לשימוש. אם רוצים לגשת לכונן דרך המחשב יש להתקין תוכנה ייעודית בשם WD Discovery. התקנתה מאפשרת גישה ישירה לכונן החיצוני כאילו היה כונן פנימי במחשב, וזאת באמצעות אות זיהוי כונן נפרדת וייעודית.

התוכנה מאפשרת מספר פעולות נוספות עליהן נרחיב בהמשך.

תפקודיות מורחבת ב-My Cloud Home
הדבר הבסיסי שאפשר לעשות עם My Cloud Home הוא לגשת לקבצים האישיים מכל מקום, בין אם דרך אפליקציה בטלפון או דרך אתר האינטרנט של החברה. אבל כאמור, My Cloud Home מציע יותר אפשרויות בהשוואה לדור הקודם.

אחת התכונות החדשות יותר נקראת Social and Cloud Import. באמצעותה ניתן לגבות ולסנכרן קבצים משירותי ענן אחרים ישירות לכונן. השירותים הניתנים לגיבוי הם Box (בוקס), Google Drive וכן Drop Box. בנוסף ניתן לגבות קבצי מדיה שהועלו לרשת החברתית פייסבוק (Facebook). הגיבוי מתבצע בצורה פשוטה למדי וכל שנדרש הוא לבחור את השירות ממנו רוצים לגבות את הקבצים ולהזין את פרטי החשבון. בנוסף, לאחר מכן, כל קובץ שיועלה לשירותי האחסון בענן המסונכרנים יגובה אוטומטית גם ב-My Cloud Home.

הגיבוי מתבצע ברקע ואינו דורש מהמשתמש פעולה כלשהי. עם זאת, במהלך הבדיקות שלנו נתקלו בבעיות בגיבוי עם Google Drive. הכונן לא גיבה את כל הקבצים הקיימים והיינו צריכים לכבות את השירות בכונן ולהפעיל אותו שוב כדי ששאר הקבצים יועברו. בשאר שירותי הענן לא נתקלנו בבעיות להוציא גיבוי התמונות של פייסבוק אבל מסיבה אחרת: השירות הופסק באופן זמני לאחר שפייסבוק שינתה את תנאי השימוש שלה. בווסטרן דיגיטל יצטרכו לעדכן את האפליקציה בהתאם. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, לא ניתן לבצע גיבוי עד שפייסבוק תאשר את האפליקציה החדשה, כשזו תהיה מוכנה.

צריך גם לזכור שגיבוי ראשוני, שסביר להניח מכיל מידע בנפח רב, יתפוס חלק נכבד מנפח התעבורה ברשת הביתית והוא יימשך זמן רב למדי אם נעשה שימוש פעיל במיוחד בשירותי האחסון בענן. מכיוון שכך כדאי להתחיל את הגיבוי הראשוני בשעות בהן לא משתמשים ברשת הביתית. היה נחמד אם הייתה אפשרות להגדיר את זמני העבודה של הגיבוי בהתאם לכך.

בכל מקרה, גיבוי שירותי הענן ב-My Cloud Home הוא פתרון מצוין למי שחושש לשמור את כל הקבצים האישיים שלו 'בסל אחד', כלומר רק בענן.

לקוח מי https://www.tgspot.co.il/western-digital-my-cloud-home-review/
 

999931555555

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית

רוצים לחסוך את דמי השימוש הקבועים באיחסון בענן? או אולי לא סומכים על האח הגדול? חברת WD מציעה ‘ענן ביתי’. לקחנו אותו לבדיקה


צילום: גיקטיים

כמעט אין אחד שלא מאחסן מסמכים, תמונות או כל סוג אחר של קבצים בשירות ענן דוגמת דרופבוקס, גוגל דרייב, iCloud ודומיהם. היתרונות הרבים ביניהם זמינות מכל נקודה בעולם וגיבוי קבצים למקרי אסון – הפכו אותם לפופולאריים במיוחד. אבל מצד שני, יש להם גם חסרונות. כדי לענות על צרכים כמו נפח איחסון גדול, מהירות ופרטיות הוציאה ענקית האיחסון האמריקאית WD (ווסטרן דיג’יטל) את כונן ה-My Cloud Home שנועד לספק לנו “ענן ביתי”. לקחנו אותו לבדיקה.

מה בקופסה

צילום: גיקטיים

כונן My Cloud Home

מדריך למשתמש

כבל חשמל

כבל רשת – Cat 5e – במהירות 1Gbps

עיצוב

צילום: גיקטיים

ה-My Cloud Home מעוצב בסגנון מינימליסטי למדי, כשמחציתו פלסטיק לבן מבריק, מחציתו מרקם כסוף ובחלקו העליון גריל לאוורור המכשיר. אישית, לא השתגעתי על העיצוב, אבל כל אחד והטעם שלו. בחלקו האחורי תמצאו את חיבור החשמל, חיבור ה-Ethernet (במהירות 1Gbps), חיבור USB 3.0 וכפתור איתחול למכשיר.


צילום: גיקטיים

לבחירתכם מגוון די רחב של נפחי איחסון על פי הצרכים שלכם – מ-2 טרה-בייט ועד 16 טרה-בייט. גרסת ה-Duo כוללת 2 דיסקים, כך שתוכלו להגיע עד ל-20TB ולהשתמש בהם בתצורת RAID 1, כלומר הם יגבו אחד את השני במקרה של כשל חומרתי. עם זאת, שימו לב שלא כל נפח האיחסון זמין לשימושכם. כך למשל, היחידה שאנחנו קיבלנו לסקירה היתה 3 טרה-בייט, אבל בפועל הנפח הזמין לאיחסון עמד על 2.7 טרה-בייט בלבד. להבדיל מדיסק חיצוני רגיל, ה-MyCloud Home כולל כמובן מעבד – במקרה הזה, מעבד 4 ליבות במהירות 1.4GHz של RealTek בתוספת 1GB של זיכרון RAM.

התקנה זריזה

צילום: גיקטיים

ההתקנה היתה פשוטה למדי. וכשאנחנו כותבים פשוטה למדי, הכוונה לא רק לגיקים טכנולוגיים, אלא גם לקהל הרחב. פשוט מחברים לחשמל, מחברים לראוטר, מחכים שהאור יפסיק להבהב וזהו בערך. לא סתם לא מצאנו בערכה חוברת הדרכה שמנמנה אלא דף דו-צדדי עם איורים גדולים ומעט טקסט.

לאחר שתיכנסו לממשק הניהול, תתבקשו ליצור חשבון משתמש ואז תוכלו להמשיך במחשב (יש אפליקציית נייטיב) או בסמארטפון שלכם. שימו לב שלמרות תהליך ההתקנה הפשוט והמהיר, תהליך ההוספה של כל מיני אופציות כמו גיבוי קבוע וגיבוי מהרשת – ידרוש קצת יותר ידע טכני וסבלנות.

גם במחשב האישי וגם בסמארטפון
לאחר ההתקנה תוכלו לבחור את התיקיות והקבצים שתרצו לגבות ואת התיקייה אליה תרצו לגבות. הכונן יעבוד גם עם הגיבוי המובנה של Windows וגם עם ה-TimeMachine במק. מרגע זה, הכונן יגבה את הקבצים והתיקיות שלכם בצורה רציפה. אם תרצו תוכלו גם לבחור שירותי רשת שונים כמו דרופבוקס, בוקס וכו והכונן יגבה אותם אוטומטית. אם אתם חוששים למידע שלכם, תוכלו אפילו לבחור סינכרון עם רשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, כך שכל התמונות והסרטונים שתעלו יגובו. אנחנו גם אהבנו את האפשרות להתממשק לשירות האוטומציה הפופולארי IFTTT, מה שיאפשר לכם לבחור גיבוי סלקטיבי על פי תסריטים (‘מתכונים’) מוכנים מראש. הפייבוריט שלנו למשל היה גיבוי אוטומטי של כל הקבצים המצורפים שקיבלנו בג’ימייל.


צילום מסך: גיקטיים

NAS: מרגע שתתקינו את ה-MyCloud Home, יתווסף גם אייקון וכונן לשולחן העבודה שלכם, מה שיאפשר לכם להעתיק אליו ישירות את הקבצים – ולגשת אליהם מכל מקום בעולם עם חיבור רשת. אגב, אם אתם בעניין של סקיילביליות, ותרצו להרחיב את האיחסון שלכם בעתיד, הכונן מציע לכם אפשרות לחיבור של כונן חיצוני נוסף בעזרת חיבור ה-USB 3.0 שנמצא מאחור.

העבודה זרמה היטב, כשהקצבים בפועל היו תלויים בחיבור הרשת שלנו, בעומס העבודה ובמפרט של המחשב שלנו. בדקנו העתקה של קובץ אחד בגודל 1GB והצלחנו להגיע למהירויות של 90MB/s בקריאה ו-70MB/s בכתיבה.

בסך הכל, המכשיר עשה את העבודה, גיבה את החומרים בלי להציק יותר מדי עם התראות, התראות שווא או הצעות שיווקיות ואפילו מאפשר להשתמש בו כשרת Plex להזרמת מדיה לסטרימרים.

חוץ מהמחשב האישי, תוכלו כמובן להתקין את האפליקציה של MyCloud Home לסמארטפונים. באפליקציה תוכלו לגשת לכל החומר שמגובה על הכונן ולבחור גם לגבות את הטלפון שלכם ב-Auto Backup – כלומר, העלאה רצופה של כל התמונות והסרטונים שצילמתם בטלפון – לענן הביתי שלכם.

אפליקציה
ואם אנחנו בענייני האפליקציה, הרי שבניגוד לחוויית הדסקטופ, אפליקציית המובייל דווקא לוקה בחסר. כך למשל כל התמונות והוידאו בגיבוי הופיעו לנו תחת תאריך ההוספה לענן – כלומר, היא לא שאבה את הנתונים מהמטא של הקובץ; בנוסף, ה-UX מוזר קצת. כך למשל הופתענו לגלות שאין אפשרות לבחירה מרובה על ידי לחיצה ארוכה על תמונה – או בכלל. אם אתם רוצים לשתף או למחוק מספר תמונות או סרטונים – תאלצו לעשות זאת בבודדת. באופן לא מפתיע זכתה האפליקציה לציון נמוך במיוחד של 2.3 בגוגל פליי ואנחנו מקווים שב-WD ייקחו את זה לתשומת לבם ויפתחו אפליקציה דמויית האפליקציה המעולה של דרופבוקס.

לסיכום

צילום: גיקטיים

למרות הפופולאריות של שירותי הענן של דרופבוקס, גוגל דרייב ודומיהם, קיימות לא מעט סיבות להשתמש ב’ענן פרטי’. החל מחיסכון כספי על מינוי חודשי ועד פרנויות או חשש מוצדק (מחקו את המיותר) מהאח הגדול שמחטט לכם בקבצים. מהבחינה הזו, הענן הביתי שמציעה WD עם My Cloud Home יעשה את העבודה היטב. גם משתמשים בשירותי ענן ציבוריים שירצו לגבות את החומרים שלהם – כעוד שכבת הגנה – יוכל לעשות זאת ללא בעיות עם הענן הביתי.

עם זאת, חשוב לזכור שיש בו גם לא מעט חסרונות כמו למשל אפליקציית מובייל בינונית. בנוסף, אם הגיבוי נמצא אצלכם בבית – וקורה אסון כלשהו כמו שריפה, רעידת אדמה או פריצה – כל המידע שלכם ייפגע גם הוא, בניגוד למצב שבו הוא מאוחסן בענן ציבורי.

הכונן נמכר כיום בישראל, כשמחירו מתחיל ב-650 ש”ח ומטפס מעחה על פי נפח האיחסון.


https://www.geektime.co.il/my-cloud-home-review/
 

שי1

משתמש מקצוען
תודה לעוזרים ולמסייעים
יש לי כבר גיבוי בגוגל דרייב מלפני כמה שנים.מחולק לתיקיות.
איך אני מגבה שוב מבלי לחזור על קבצים שכבר נמצאים בגיבוי?
תודה
 

שוהם307

משתמש מקצוען
@פרסומון , הסברים נפלאים יש לך וסבלנות...
אני מחפש פונקציה מסויימת שבינתיים לא מצאתי אותה בתוכנות, יש אותה בגיבוי המובנה של ווינדוס 10 (שבדרך כלל לא יודע להיות פעיל),
והפונקציה היא שהגיבוי אכן מעתיק את הקבצים אבל לא משאיר אותם שם לעולם ועד, שהרי אם כן אצטרך כל תקופה לקנות דיסק קשיח יותר גדול, אלא אחרי תקופה מסויימת שאני מגדיר לו הוא מוחק את הקבצים ומעדכן את הקבצים החדשים של הגיבוי החדש, מה שקורה שאין לי אינפלציה של קבצים אלא יותר מעודכנים,
מה אתה אומר?
 

פרסומון

משתמש סופר מקצוען
@פרסומון , הסברים נפלאים יש לך וסבלנות...
אני מחפש פונקציה מסויימת שבינתיים לא מצאתי אותה בתוכנות, יש אותה בגיבוי המובנה של ווינדוס 10 (שבדרך כלל לא יודע להיות פעיל),
והפונקציה היא שהגיבוי אכן מעתיק את הקבצים אבל לא משאיר אותם שם לעולם ועד, שהרי אם כן אצטרך כל תקופה לקנות דיסק קשיח יותר גדול, אלא אחרי תקופה מסויימת שאני מגדיר לו הוא מוחק את הקבצים ומעדכן את הקבצים החדשים של הגיבוי החדש, מה שקורה שאין לי אינפלציה של קבצים אלא יותר מעודכנים,
מה אתה אומר?
כבר הרבה זמן שחשבתי שצריך לעשות מדריך מפורט רק על תוכנת הגיבוי freefilesync, בינתיים ברוך השם אין זמן :)
האופציה שביקשת, קיימת נושמת ובועטת.
בחלון הבא:
1596002217766.png

בחלקו האמצעי, מחק קבצים, ישנה אפשרות להגדיר שיעביר לסל המחזור מיידית (ואז אתה יכול למחוק מידי פעם את הסל המחזור), אפשר 'קבוע', שזה אומר שהוא פשוט מוחק דברים ישנים, ויש (מה שכרגע מודגש) 'גרסאות', ניתן להגדיר תיקייה לגירסאות קודמות של קבצים. אחרי ההגדרה הזו (אחרי שבוחרים מיקום ע"י בחירה ב'עיין'), ניתן לסמן 'הגבל גירסת קובץ' לX ימים (כרגע כתוב X, ברגע שמסמנים את האפשרות ניתן כמובן לבחור כמה ימים).
 

שוהם307

משתמש מקצוען
@פרסומון, אבל להשאיר את האופציה 'דו כיווני'? זה נראה שזה סותר לאופציה שישאיר גרסאות.
וחוץ מזה, אני יצטרך להשאיר פנוי כפול שטח בדיסק קשיח, נכון?
 

שוהם307

משתמש מקצוען
@פרסומון
1. אני יצטרך להשאיר כפול שטח בדיסק קשיח?
2. אני לא יכול לסמן את האפשרות של X ימים. גם כשאני בוחר תיקייה ב 'עיין'
 

דוד יצחק

משתמש פעיל
יש עוד ענן media fire אפשר לקבל רק 1000 TB.
3.25 $
צילום מסך: (למי שלא מאמין)
20200805_012143.jpg


קישור
 
נערך לאחרונה ב:

א. פלוני

משתמש רשום
@פרסומון
בתוכנה FreeFileSync יש אפשרות שהתכנה תזהה באיזה קבצים יש פעולה חדשה במחשב, ואיזה קבצים עם פעולה חדשה בכונן, ותעדכן את החדשים בשני המקומות?
הוא גם מזהה קבצים חדשים בתיקיה שהגדרתי לסנכרן? ומה הוא עושה אם מחקתי באחד המקומות?
ועוד שאלה: אם עשיתי פעולות חדשות גם בקובץ שבמחשב וגם בקובץ שבכונן, את מה הוא יסנכרן? הוא יציג לי על זה הודעה כדי שלא למחוק פעולות באחד מהם?
תודה רבה על כל העזרה. התחלתי לגבות בזכותך, והציל לי לא מזמן חומר מאוד חשוב.
 
נערך לאחרונה ב:

פרסומון

משתמש סופר מקצוען
@פרסומון
בתוכנה FreeFileSync יש אפשרות שהתכנה תזהה באיזה קבצים יש פעולה חדשה במחשב, ואיזה קבצים עם פעולה חדשה בכונן, ותעדכן את החדשים בשני המקומות?
הוא גם מזהה קבצים חדשים בתיקיה שהגדרתי לסנכרן? ומה הוא עושה אם מחקתי באחד המקומות?
ועוד שאלה: אם עשיתי פעולות חדשות גם בקובץ שבמחשב וגם בקובץ שבכונן, את מה הוא יסנכרן? הוא יציג לי על זה הודעה כדי שלא למחוק פעולות באחד מהם?
תודה רבה על כל העזרה. התחלתי לגבות בזכותך, והציל לי לא מזמן חומר מאוד חשוב.
לא הבנתי את השאלה.
 

א. פלוני

משתמש רשום
לא הבנתי את השאלה.
השאלה היא, אם יש לי תיקיה במחשב שמסונכרנת גם לדיסק און קי וכל חומר שנמצא בתיקיה מגובה ומסונכרן לדיסק און קי, וערכתי מסמך שנמצא בדיסק און, האם התוכנה יודעת שהגירסה שבדיסק און קי היא המתוקנת, ותתקן את המסמך במחשב, או שלא? (או הכי גרוע, תמחק את התיקונים שבדיסק און קי לפי מה שבמחשב).
זאת אומרת: האם התוכנה מזהה איזה מסמך יותר מתוקן, או שהיא תמיד תעתיק שמה שבתיקיה X יהיה גם בתיקיה Y.
והשאלה בסוף הכוונה היא, [אם התכנה יודעת איזה מסמך יותר מתוקן ומתקנת לפי זה] אם ערכתי גם את המסמך שבמחשב וגם את המסמך שבדיסק און קי, את איזה גירסה התוכנה תשאיר?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה