גודל או רוחב

שריטה

משתמש צעיר
תרשו לי לשתף אותכם בתהיה קטנה שמלווה אותי מידי פעם:

שני השבועונים הפופולארים במגזר משפחה ובקהילה (שלדעת כולם כוחם כמעט זהה, עם מאפיינים שונים לכל אחד מהם)
בעמוד מספר 2 של המגזין / עיתון ילדים / מוסף נשים מבית משפחה מחולקים עשרות קרדיטים לכותבים, עורכים, מפיקים, עורכי משנה, מגישים לדפוס, גרפיקאיים, מעמדים ועוד. ו... זה בנוסף למשרד פרסום שמפרנס עוד לא מעט אנשים מהעיתון הנ"ל.
לעומת זאת "בקהילה" מונה 4 כתבי מערכת ועוד מספר מועט של כותבי טורים. רכז מערכת אחד (שמתחלף לעיתים קרובות מידי) מנהלת תיקי לקוחות תותחית ושני יורי"ם.
וזהוא.
וההצלחה, המזומנים, הסקופים, והתפוצה. לא רחוקים.

יש גם משרד פרסום אחד שהוא גדול-קטן. מימד. משרד משפחתי כמעט. עם עוד מספר עובדים. משרד חמים ותקציבי ענק.

מסקנה אחת יש לי- לא משנה באיזה גודל אתה, משנה כמה גדול אתה חושב.
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
יח"צ בינוני ומטה.
אולי גם משנה כמה גדול אתה חושב. אבל במשפחה אתה מרגיש את זה בכל עמוד.
 

שריטה

משתמש צעיר
גילוי נאות וכנה.
אין לי אינטרסים בשום גוף מסחרי שהזכרתי לעיל.
 

רימון

משתמש רשום
כוחם זהה? לא בטוח כלל!!!

ולא לשכוח, לבקהילה אין מוסף לילדים, מוסף משפחה, ומוסף תורני, התוספות האלו מצריכות תקנים נוספים במערכת,

ולמשל לוח משפחה מצדיק שזה יעסיק עובד נוסף, ואילו לבקהילה אין את זה,

אולי יגיע יום ובקהילה יגיע לעוצמתו הכלכלי של משפחה ואז תראה שפתאום נוספו עוד שורות של עורכים וסגני עורכים,
 

פעיל

משתמש רשום
לאחרונה משפחה קראו למשרדי הפרסום לבוא לראות את הדפסת העיתון בדפוס "המקור" ביבנה.

הם רצו להוכיח את הכמויות: 24,000 עותקים כל שבוע בעברית + 17,000 עותקים באנגלית.
לבקהילה גם יש 41,000 עותקים?
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
שריטה, אין שום סיבה שאני יאמין לכך.
רימון, יש עוד משהו. כמה שיותר סיעור מוחות, כמה שיותר סיכויים לדבר מושלם יותר.
פעיל, כבר צחקנו כאן על הגימיק הזה. אבל זה לא קשור לכאן. אני חוזר שוב: יח"צ בינוני ומטה, אז למה אתם נלחצים :)
 

שריטה

משתמש צעיר
מבחינת פרסום- טווח ההשפעה והתגובות הרמה כמעט זהה.
ונתנו, לא כך?
 

רימון

משתמש רשום
ונתנו, למה אתה רק לא מאמין, תהי' בטוח שלמשרד הפרסום המשפחתי יש גם מישהו שמנסה ליחצ"ן אותם כמו הרבה משרדי פרסום שכותבים כאן בגלוי או בנסתר...
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
התגובות וההשפעה מעיתון מרכז הענינים יותר גדול בהרבה (עפ"י רוב) מעיתון משפחה, זה אומר שכוחם זהה, ואולי אפילו יותר גדול?
 

פעיל

משתמש רשום
התכוונתי לשאול פשוט האם מישהו יודע בכמה עותקים מודפס "בקהילה"?
 

רימון

משתמש רשום
פרסום במגזין כרומו הוא הרבה יותר מכובד מפרסום שמודפס באיכות לא הכי טובה.

[השתכנעתי ממה שהמודיע כתב לפני שנה, שיש הבדל אם אותו פרסום מופיע בחינמון שכמעט כל חומר נכנס אליו או שהוא יפיע בעיתון עליו שילמת ושהוא עיתון שיש לו ערכים, בקהילה הוא לא חינמון אבל הוא רחוק מהמכובדות של 'משפחה']
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
נניח וזה מודפס במליון עותקים, זה ישנה כאן את המציאות? (תחשוב שזה מודפס ב11500 עותקים לפני חג, ו8500 בשבוע רגיל)
 

פעיל

משתמש רשום
רוב האנשים הפשוטים שאני מכיר, מסתכלים / קונים "משפחה"
רק אלו שמחפשים 'אקשן' ופוליטיקה עסיסית קונים את "בקהילה".
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
רימון. מכובד לגרפיקאי או למעצב, אבל ממש לא מחייב שזה יותר מוכר.

בדיקת שטח של החברות שאני עובד איתם הוכיח:
בהמודיע אוכלים הכל, פרסומות וכתבות. הקריאה עומד על 50%. השפעת הפרסומות 75%. (!! - לא כולל פרסומות שוב שבוע על עמודים שלמים, שם ההשפעה נמוכה בהרבה)
במשפחה אוהבים לקרוא (85%), הפרסומות לא אפקטיביות במיוחד (25%).
בקהילה די קרוב למשפחה בקריאה (80%), בהשפעת הפרסומות הם אפילו יותר טוב (35%).
שעה טובה, הקריאה עומד על 55%, הפרסומות בסביבות 30%.
מרכז העניינים, הקריאה עומד על 30%, השפעת הפרסומות לפחות 75%.
קו עיתונות דתית, הקריאה עומד על 30%, השפעת הפרסומות על 60%.

זה שמאגזין מוכר יותר ממשנהו, עוד לא אומר שקוראים יותר, וודאי שלא אומר שהשפעת הפרסומות שלו זהה בכוחו למתחרהו.
 

רימון

משתמש רשום
פעיל, יש משהו במה שאתה אומר,

הייתי מניח, ש-80 % מקוראיו של 'בקהילה' הם צעירים. וזה אומר הרבה לגבי השיקול של המפרסם.
 

רימון

משתמש רשום
טוב, לא ערכתי מחקרים, וגם לא דיברתי עם האנשים בתחום,

מה שאני יכול כן לומר בבטחה, שכשאני מדפדף בהשבוע בירושלים [מקומון חינמי] אני לא עוצר בשום פרסומת, אין ערך לעיתון כזה, משא"כ במשפחה אני עוצר כמעט בכל פרסומת, ונדמה לי שיש לזה השפעה,

אכן, מרכז הענינים הוא יותר מכובד מהחינמון המתחרה, אך שוב זה לא מגיע להשפעה של עיתון שאתה משלם עליו,
 

פינוקיו

משתמש צעיר
שריטה, אני הייתי עושה את זה טוב יותר...

סתם מעניין, כמה עולה עמוד בבקהילה? וגם הם מתעקשים על המחיר המלא בלי שטיקים (חוץ ממקרים ממש מיוחדים)?

אני במקרה לא קורא את שניהם בדר"כ
אבל להשוות בין בקהילה למשפחה זה כמו להשוות בין יתד להמודיע.
 

רימון

משתמש רשום
פינוקיו, אתה יכול לפתוח אשכול חדש שבו תכתוב על מחשבה שעלה לך בראש, ובסוף יגיע המשפט 'שגם המודיע'...:)
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
רימון, אתה ואני בתור מעצבים/פרסומאים, עוצרים, מתפעלים מהעיצוב או שלא.
אנחנו אוהבים להסתכל ולדמיין לעצמנו: האם זה השפיע עלי? ולפעמים עונים לבד: כן.
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
פינוקיו, אני הייתי עושה את זה עוד יותר טוב.
סתם מעניין, כמה עולה עמוד בהמודיע? וגם הם מתעקשים על המחיר המלא בלי שטיקים (חוץ ממקרים ממש מיוחדים)?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  23  פעמים

לוח מודעות

למעלה