גוגל מתקדמת הלאה Suggest מותאם אישית

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
בחמש עשרה השנים שחלפו מאז שהאינטרנט התחיל להיות כלי פופולארי, מנועי החיפוש עברו כמובן שיפורים גדולים, שלכמעט כולם אחראים גוגל.
השיפור הטכנולוגי החשוב ביותר היה כמובן האלגוריתם הבסיסי שלה, שיודע לדרג תוצאות חיפוש בצורה טובה, כלומר בצורה שממקמת את התוצאות שהגולש ציפה להן בראש עמוד התוצאות.
עם הזמן בגוגל לא רק הבינו שהאינטראקציה של הגולשים עם תוצאות החיפוש יכולות להיות מידע חשוב ביותר - כי אם גם מצאו דרכים כדי לנצל את המידע הזה. לדוגמה, אם גולשים רבים שהשתמשו באותן מילות חיפוש בוחרים בתוצאה מסוימת, הרי שהדבר מעיד על כך שזו התוצאה הרצויה.
לפני חמישה ימים גוגל הודיעה על שיפור נוסף במנוע החיפוש שלה. הגלישה באינטרנט בנויה כך שכל גולש מביא איתו מידע מסוים לאתר שאליו הוא מגיע. אחד מהם הוא כתובת ה-IP שממנה הוא מגיע - סדרה ייחודית של ספרות לכל גולש המוקצית לו על ידי ספק האינטרנט שלנו. בישראל כתובת ה-IP די חסרת משמעות, אבל בארה"ב היא מכילה מידע די מדויק על המיקום הגיאוגרפי של הגולש.
השירות החדש של גוגל מתאים את התוצאות למיקומו של הגולש במסגרת Google Suggest (תוצאות החיפוש המוצגות בעת ההקלדה), כנראה על בסיס כתובת ה-IP שלו.
בפוסט שבו הכריזה על כך, גוגל נתנה שתי דוגמאות. אחת מהן היא של מילת החיפוש bart. התוצאות הראשונות שיוצגו לגולש מישראל הן bartpe, bartender riddle ו-barton fink, אבל התוצאה הראשונה שתוצע לגולש מסן פרנסיסקו היא bart schedule, שכן BART היא רשת התחבורה של סן פרנסיסקו, Bay Area Rapid Transit.
מעניין אך אזוטרי? ממש לא. מעבר לכך שזה עשוי לייתר מדריכים קיימים (תחשבו למשל מה זה יכול לעשות למדריכי מסעדות), זה מאפשר לגוגל למכור פרסום עוד יותר מקומי כלומר יותר יקר.
השירות החדש של גוגל רחוק מלמצות את מה שהיא יכולה לעשות כדי להתאים את התוצאות למחפשים בצורה אינטימית יותר.
תחשבו "זיהוי". לגוגל יש הרי שירות דואר אלקטרוני מאוד פופולרי - Gmail - שיש לו כ-180 מיליון משתמשים בחודש. הזיהוי עצמו חסר משמעות ללא המידע הנלווה אליו - וגם את זה יש לגוגל, שכן דרך Gmail יש לה גישה לרשימת הכתובת של המשתמשים ולהיסטוריית המיילים שלהם ודרכם לרשת החברתית שלהם.
אם גוגל תעשה בזה שימוש אזי מנוע החיפוש שלה יוכל להציע לגולשים תוצאות הקשורות למעגל החברתי שלהם, לדוגמה תכנים שחבריהם כתבו.
נכון, יש את עניין הפרטיות, אבל הוא לא בלתי פתיר - אפשר לקבוע שזו תהיה אופציה שהגולש יצטרך לבחור בה, מה גם שממילא אין חדירה ממשית לפרטיותו מכיוון שרק הוא רואה את מה שגוגל מציעה לו, כשם שגולש אחר יראה תוצאות אחרות שמתאימות למעגל החברים שלו.
אבל אפשר להבין למה גוגל תרצה לעשות את זה: עוד יותר רלוונטי שווה עוד יותר ערך למפרסמים ועוד יותר כסף לגוגל על פרסום.

http://cafe.themarker.com/view.php?t=1557771

===========
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אני כעת נזכר בדבר שמאוד הפתיע אותי, לשונית אחת שלי היתה פתוחה על דף עם קישור מוטמע ליוטיוב, סרט לא עכשווי ממש ענתיקה הוא וכל מה שקשור אליו, בלשונית אחרת פתחתי את דף הבית של הטיוב, למעלה תמיד מוצעים הסרטים הנצפים כעת בעולם, נעצרתי לכמה שניות בתדהמה כי ראיתי שם את אותו קישור, מתוך מאות מליוני הסרטים שם זה ממש לא מקובל לקבל זאת! אז או שקרתה פה תופעה כזו, מה שקשה להניח מצד אחד כי תופעה כזו אינה רנדומלית ואם היא קבועה היא מתועדת. או שמא לחצתי [מה שלא נראה לי] על אותו קישור בלשונית הראשונה, ולכן ראיתי בשניה שכעת צופים בה...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה