גוגל מגייסת אתכם למאבק בחוות התוכן

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אפליקציה נסיונית בדפדפן גוגל כרום מגייסת את הגולשים למאבק באתרים שמנסים להסיט את תוצאות החיפוש לטובתם. או במילים אחרות, נמאס לכם לראות אתרים לא רלוונטיים בתוצאות החיפוש? יש פיתרון
שלי דובילנסקי

אפליקציית גוגל כרום חדשה בשם "Personal Blocklist" מאפשרת למשתמשי הדפדפן לחסום אתרים בתוצאות החיפוש, שנחשבים לקישורים מאיכות ירודה - דוגמת אתרי ספאם מסוג חוות תוכן וחוות קישורים.

לפי הבלוג הרשמי של גוגל, החברה שוקלת להשתמש בנתוני החסימה כדי להשפיע על דירוגם העתידי של אתרים במנוע החיפוש. בנוסף, האפליקציה תביא לשדרוג אישי באופי תוצאות החיפוש, תוך למידת העדפותיו של כל משתמש – מה מעניין אתכם, ומה אתם לא רוצים לראות בתוצאות החיפוש כלל. השימוש באפליקציה תלוי בהסכמת הגולש לכך שגוגל תקבל גישה למידע החסימה האישית ותנתח את דפוסי החסימה.

לאחר התקנת האפליקציה, יופיע תחת כל תוצאת החיפוש קישור המציע לגולש לחסום את האתר. אחרי שחסמתם אתרים, תופיע האפשרות להציג או להסתיר את האתרים החסומים, וגם לערוך את האתרים החסומים בחלון עריכה נפרד.

על מי זה משפיע?
לפי אתר PC Magazine, האפליקציה תשפיע בעיקר על דירוג האתרים מסוג חוות קישורים וחוות תוכן, שכל מטרתם היא להשתמש בקישורים רבים ככל האפשר או במילות מפתח רבות כדי להשיג דירוג גבוה.

המודעות לנסיונות ההתערבות המכוונים בתוצאות החיפוש האורגניות (שאינן ממומנות) של גוגל עלתה בעקבות כתבה בניו יורק טיימס, שחשפה את קידום האתרים הלא לגמרי כשר של חברת J.C. Penney באמצעות מאות קישורים חיצוניים המצביעים על אתר החברה, שהביאו אותה לראש הרשימה בתוצאות חיפוש רבות.

הפיתרון: אתם
אומנם כמעט כל חברה ברשת מנסה את ידיה בקידום האתר באמצעים דומים, אך הדבר נתפס כשלילי בעיני גוגל, ונסיונות נמרצים מדי אף עולים לאתרים בעונשי חסימה והורדה ממנוע החיפוש. נראה שגוגל מקווה שעירוב גורם אנושי באלגוריתם מנוע החיפוש ישים סוף לנסיונות המניפולציה של תוצאות החיפוש, לטובת החברה והגולשים.

http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/ArticleLayout/CdaArticlePrintPreview/1,2506,L-4028922,00.html
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה