גבורה יהודית

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י פוטוגרפי;1680223:
בדיוק כך
אבל אני לא יודעת אם בעבר הלכו לפי דעות מחמירות פחות או יותר
זה פשוט היה קוד הלבוש אז והפולמוס סביב הנושא לא היה כל כך סוער מן הסתם:)

הלכו לפי הדעות המחמירות זה הסכמנו שכן.
האם הסיבה הייתה ההלכה - זה באמת מעניין.
אני מאמינה שאפשר למצוא ראיות לכאן או לכאן בספרים השונים, אבל זה לא באמת משנה לנו :)
 

הגפן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
כבר בזמן המשנה היו מקומות שבהן הלכו בצורה צנועה יותר ועפ"כ יהודים במקומות אחרים לא הלכו כך.
במשנה במסכת שבת (פרק ו משנה ו) כתוב: עַרְבִיוֹת יוֹצְאוֹת רְעוּלוֹת - מבאר שם הברטנורא: מעוטפות בראשן, ופניהן מכוסות חוץ מן העינים, כדרך הערביות:
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י הגפן;1680314:
כבר בזמן המשנה היו מקומות שבהן הלכו בצורה צנועה יותר ועפ"כ יהודים במקומות אחרים לא הלכו כך.
במשנה במסכת שבת (פרק ו משנה ו) כתוב: עַרְבִיוֹת יוֹצְאוֹת רְעוּלוֹת - מבאר שם הברטנורא: מעוטפות בראשן, ופניהן מכוסות חוץ מן העינים, כדרך הערביות:

וההמשך: שהמטרה בהתעטפות הזו היא למשוך (לגרום שיתאווה "לזון עיניו במראה הלסתות", אם אני זוכרת את המילים המדוייקות, ואם זה אכן מופיע במקור הזה).
 

הגפן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י GRN;1680349:
וההמשך: שהמטרה בהתעטפות הזו היא למשוך (לגרום שיתאווה "לזון עיניו במראה הלסתות", אם אני זוכרת את המילים המדוייקות, ואם זה אכן מופיע במקור הזה).
שם לא מופיע כזה דבר!
 

C H A N Y

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י הגפן;1680314:
כבר בזמן המשנה היו מקומות שבהן הלכו בצורה צנועה יותר ועפ"כ יהודים במקומות אחרים לא הלכו כך.
במשנה במסכת שבת (פרק ו משנה ו) כתוב: עַרְבִיוֹת יוֹצְאוֹת רְעוּלוֹת - מבאר שם הברטנורא: מעוטפות בראשן, ופניהן מכוסות חוץ מן העינים, כדרך הערביות:

לא אמרנו שכל ניואנס היה אותו דבר אצל כולם.
אבל בגדול סגנון הלבוש הושפע מהתרבות שלידה גרו.
 

הגפן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י פוטוגרפי;1680364:
לא אמרנו שכל ניואנס היה אותו דבר אצל כולם.
אבל בגדול התלבשו בהשראת התרבות שלידה גרו.
לא הבנת!
המשנה אומרת שבין הערבים היהודיות הלכו כמותן, אבל אעפ"כ לא נהגו כך בשאר המקומות.
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י GRN;1680213:
(ביהדות, לא בגלל הנצרות והאיסלם. היה כנראה יותר קל בגלל שלא הייתה השפעת הסביבה).

זה במפורש השפעת הסביבה.
הנצרות והאיסלם הן תיאולוגיות שמאמינות בצניעות (כל אחת והצניעות המזויפת שלה).

אם תלכי לזמן יון ורומי תגלי שהגויים לא היו צנועים (בלשון המעטה ממש) את יכולה לתת לי מקורות לכך שגם בזמנים ההם נשים יהודיות הלכו באורך שאת מדברת עליו? (-ובכלל בכל הסגנון לבוש כולו)
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י יונה יונה;1680383:
זה במפורש השפעת הסביבה.
הנצרות והאיסלם הן תיאולוגיות שמאמינות בצניעות (כל אחת והצניעות המזויפת שלה).

אם תלכי לזמן יון ורומי תגלי שהגויים לא היו צנועים (בלשון המעטה ממש) את יכולה לתת לי מקורות לכך שגם בזמנים ההם נשים יהודיות הלכו באורך שאת מדברת עליו? (-ובכלל בכל הסגנון לבוש כולו)

לא אמרתי את זה.
בבקשה אל תחטאי גם את בלהכניס לאנשים מילים לפה ;)
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י הגפן;1680368:
לא הבנת!
המשנה אומרת שבין הערבים היהודיות הלכו כמותן, אבל אעפ"כ לא נהגו כך בשאר המקומות.

את יכולה להביא את לשון המשנה במלואה?

בכל אופן, מצאתי את ההתייחסות לרעלות ככלי לחוסר צניעות (זה רש"י :) ):
"והרעלות. צניף שמצניפות כל פרצופיהם חוץ מגלגל העין, כדי שיתאוה אדם ליזון במראות הלסתות (סא"א). לשון אחר: והרעלות מיני סרבלים נאים להתעטף בהן ובלשון משנה יש ערביות רעולות במס' שבת".
 

C H A N Y

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אז לא כל הניואנסים נשמרו בכל מקום
[יכול להיות שזה בכלל היה החוק במקום שמחייב ללכת כך עם הרעלה או שיהודיות לא רצו שידעו שהן יהודיות]
אבל הלבוש הארוך ושלל הכיסויים ,כך הלכו כולם.
ובמקומות אחרים בעולם הלכו אחרת. כמנהג המקום.

[להטמע בסביבה זה גם צניעות הרי]
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אני פשוט סותרת את דברייך.
את טוענת שזה לא קשור להשפעת הסביבה הגויית ואני טוענת שכנראה זה כן קשור.

לא ראיתי איזה מילים הכנסתי לפיך???
 

הגפן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י GRN;1680398:
את יכולה להביא את לשון המשנה במלואה?

בכל אופן, מצאתי את ההתייחסות לרעלות ככלי לחוסר צניעות (זה רש"י :) ):
"והרעלות. צניף שמצניפות כל פרצופיהם חוץ מגלגל העין, כדי שיתאוה אדם ליזון במראות הלסתות (סא"א). לשון אחר: והרעלות מיני סרבלים נאים להתעטף בהן ובלשון משנה יש ערביות רעולות במס' שבת".
מקור?
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י פוטוגרפי;1680401:
אז לא כל הניואנסים נשמרו בכל מקום
[יכול להיות שזה בכלל היה החוק במקום שמחייב ללכת כך עם הרעלה או שיהודיות לא רצו שידעו שהן יהודיות]
אבל הלבוש הארוך ושלל הכיסויים ,כך הלכו כולם.
ובמקומות אחרים בעולם הלכו אחרת. כמנהג המקום.

[להטמע בסביבה זה גם צניעות הרי]

אם אני מבינה נכון, מה שאת רוצה לומר זה שמעולם לא נהגו להלכה את הדעה שטוענת ששוק הוא מהברך למטה.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י יונה יונה;1680402:
אני פשוט סותרת את דברייך.
את טוענת שזה לא קשור להשפעת הסביבה הגויית ואני טוענת שכנראה זה כן קשור.

לא ראיתי איזה מילים הכנסתי לפיך???

אני לא טענתי כזה דבר.
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י GRN;1680213:
בעבר הקפידו יותר בצניעות ונהגו לפי הדעות המחמירות יותר (ביהדות, לא בגלל הנצרות והאיסלם. היה כנראה יותר קל בגלל שלא הייתה השפעת הסביבה).

ואיך אני אמורה להבין את המשפט הזה?
כלפיו היתה מכוונת התגובה שלי.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י יונה יונה;1680420:
ואיך אני אמורה להבין את המשפט הזה?
כלפיו היתה מכונת התגובה שלי.

כאן כתבתי שהסיבה שהם נהגו כך הייתה בגלל שיש דעה כזאת ביהדות, ולא בגלל מנהג המקום.
אבל זה שהמקום השפיע על כך שהם הקפידו על הדעה הזאת - אין ספק, ואפילו נראה לי שצלצלתי בעניין הזה למישהי כאן.
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אין לך שום יכולת לדעת אם הקפידו על זה הלכתית או פשוט לבשו כך כי ככה כולם התלבשו.
זו שאלה חברתית שקשה מאוד לענות עליה ממרחק השנים.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
עייני בתגובה שלי, מספר 701
ואני חושבת שכן אפשר לענות על השאלה הזאת, מתוך ספרי הלכה והגות שנכתבו באותם שנים באותם מקומות.
 

C H A N Y

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י GRN;1680411:
אם אני מבינה נכון, מה שאת רוצה לומר זה שמעולם לא נהגו להלכה את הדעה שטוענת ששוק הוא מהברך למטה.

אני לא נכנסת לפרטי הלכות בכלל
אני רק אומרת שדברים שיש בהם מחלוקות והם לא גופי הלכה
בכל מקום /עדה בצורה מוחלטת השורש שלהם נעוץ בתנאים שונים שהשתרשו במהלך הדורות בהתאם למקומות/המצב /הממשל/האקלים וכו'
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה