עזרה בשם האיזון - יש לכם סיפור על מלמד טוב במיוחד? שתפו!

  • פותח הנושא 550
  • פורסם בתאריך

ציפופו 1

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
סתם ככה לעורר נקודה נוספת, שיש אנשי צוות נוספים בחיידר, והם לפכמים נותנים לילדים כל כך הרבה, ששווה לתת גם להם התייחסות מדי פעם.
בחיידר של הילדים שלי אחד הבולטים הוא נהג האוטובוס, שמקבל כל ילד כל בוקר בשמו הפרטי ושואל לשלומו עם חיוך. רואים שהוא אוהב את הילדים ונהנה מהעבודה שלו.
כל יום שישי קייצי הוא מחלק להם כשהם יורדים מהאוטובוס קרטיבים לכבוד שבת ובחורף קרמבו.
שבוע אחד הגדיל לעשות וכל ילד חזר הביתה עם קופסא חד פעמית קטנה ובתוכה דג זהב שוחה במים.
היום הילדים שלי כבר לא נזקקים להסעה כי עברנו לגור במרחק הליכה קצר מהחיידר, והם ממש מצטערים ע"כ. אפילו הקטן שלא נסע אף פעם באוטובוס, שואל לפעמים למה הוא לא נוסע באוטובוס כי נורא כיף שם.
אבל בוקר שהוא מגיע לחיידר בזמן שהאוטובוס מגיע הוא זוכה למלוא תשומת הלב מהנהג ומדי פעם גם לצ'ופר טעים.
 

-אפרת-

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
מכירה ילד שגדל בלי אבא...
והרבה שלו למד איתו כל מוצ"ש
ישב איתו בבית הכנסת...
השקיע בו רבות.
אני מאמינה שהרבה בזכותו
הוא גדל לבחור ישיבה טוב ב"ה...
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
אשכול מיוחד. יישר כח!!
סיפור שקרה בי''ז בתמוז -
בחיידר עשו קייטנה.
חלק מהילדים נשארים לצהרון וחלק לא, ואלו שנשארים - אחד המלמדים החליט לעשות להם צהרון
אלא מה, לא היתה הסעה.
משום מה נשארו כמה ילדים שלא באו לקחת אותם, כי ההורים חשבו שגם ביום זה יש הסעה.
המלמד החליט לקחת את כל הילדים הביתה.. ולהפתעתי דופקים בדלת המלמד, עם עוד 3 ילדים - בינהם הבן שלי.
הוא לא הסתפק בבניין אלא עלה איתו לוודא שפותחים לו את הדלת.
ולהזכירכם - מדובר בצום!!
ורק אציין שהמרחק היה בערך 10 דקות הליכה מהחיידר עד הבית. אם לא קצת יותר מזה.

עכשיו יש לבן שלי מלמד שממחיש להם באופנים ממש יצירתיים את הלימוד, שפשוט תענוג לשמוע.
לדוגמא הוא הוציא את הטלפון מהכיס, עשה את עצמו מחייג וקרא "הלו, מוישה, כבר הביאו את הביכורים לבית המקדש? כן? יופי! אפשר לאכול מהתבואה החדשה!"
ויש עוד הרבה.. זה מה שעלה לי הרגע.
 
נערך לאחרונה ב:

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
סיפור על קולגה שלי.
כל יום בהקראת שמות,
אם חסר ילד בכיתה,
הוא ישר על המקום עוד לפני התפילה הוא מטלפן לפני כל הכיתה אל הילד לבית,ומתעניין מה קרה, ושהוא חסר לכיתה, וכולי.
עזבו את זה שהרב'ה הזה עם לב גדול.
אני חושב שיש בו אפקט חינוכי מדרגה ראשונה.
הלואי עליי להיות כזה רב''ה.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
הרב'ה של הבן שלי, כיתה ח', כל כך משקיע להאהיב עליהם את הלימוד!
על כל דף שהבן שלי נבחן הוא מקבל תעודת הצטיינות קטנה, ובכל תעודה הרב'ה כותב שבחים אחרים, מתאימים לילד הספציפי הזה.אני ממש מתפעלת מהמחשבה והאכפתיות!
חוץ מזה, הוא גם מארגן להם כל מיני הפתעות ופינוקים, כמו טשולנט (בלי גלוטן - כי ילד אחד צליאקי) וטוסטים באיזה בוקר, ועוד כל מיני רעיונות.
אני ממש רואה איך הוא משפיע על הילד שלי טוב. ישלם השם שכרו. (והאשכול הזה נותן לי רעיון להתקשר לאשתו... קצת פדיחה כי היתה מורה שלי :D)
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
רבה שאני מכירה היטב:

לא מעביר מקומות ביום שלא כל הכיתה נמצאת, "כי זה מאד לא נעים לבוא לשבת במקום הרגיל שלך, ולגלות שם מישהו אחר" וכמה פעמים דחה העברת מקומות כמה ימים כשכל יום מישהו החסיר.

כל הגישה שלו בנעימות ואהבה, ואומר כל הזמן- הם לא יזכרו מה שלמדו, אלא איך למדו, את הטעם והחוויה,

מדבר המון עם ילדים על רגשות בכלל, ועל הפגנת רגשות, (למשל בסיפור על יוסף הצדיק, מדבר על זה שהוא בכה, כן, גם מבוגרים בוכים, וזה לא בושה,)

יכול להרים טלפון להורים על זה שהילד מתפקד נפלא אבל נראה שהוא קצת לחוץ ואיך אפשר לעזור,

כשילד בכיתה היה בלחץ מטעויות, ונבהל כל פעם שלא ייצא לו בדיוק מדוייק וטוב, וכו', הרבה בכוונה "טעה" בכל מיני טעויות ותיקן מול כולם, ודיבר על זה שוב ושוב, עד שהילד נרגע.
 
נערך לאחרונה ב:

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
ועוד ממנו:

כשפעם בטעות כעס על ילד שהתברר שלא היה אשם, קרא לילד מול כל הכיתה ואמר "אני חייב לבקש מיוסי סליחה! אני חשבתי שיוסי... ולכן כעסתי עליו, ויוסי בכלל לא...! ועכשיו אני מצטער מאד ומבקש מיוסי סליחה!" וגם נתן לו ממתק קטן לפיצוי.

ילד עם קושי רגשי גדול (שבמשך כל השנה ירק דם כדי ליצור אמון אצלו, ולעזור לו, ולשכנע את ההורים שהוא צריך עזרה), התחיל לקבל טיפול רגשי רק חודש קודם לתעודות, והציונים וההתנהגות השתפרו מאד, אבל בהנהלה לא הסכימו שהתעודה תכלול רק את החודש האחרון. אז הוא כתב את התעודה הכוללת על נייר, וכתב לו עוד תעודה רק על החודש האחרון, על נייר של תעודה אמיתית, עם מכתב אישי ארוך על כל המאמצים שלו, ועל זה שעכשיו רואים את .. האמיתי, וכו' וכו'
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
רבה של בני בכתה ח', (אחה"צ, אפילו לא מחנך!)
ראה שלילד קשה עם "חזרות", כי קולט מהר, ואין לו סבלנות, בזמן שכולם חוזרים ישב אתו ועם עוד אחד לחברותא על מה שבחרו, בחום ושמחה והתלהבות!

כשדיברנו איתו, ידע והכיר בדיוק את הילד על כל נקודות החוזק והחולשה שלו. פירגן והתלהב ממנו, דיבר מכל הבחינות, איך יהיה לו טוב, ואיך יעזור לו כך וכך, שישמח, שיהנה מהלימוד וכו'.
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
ועוד על רבה מיוחד-
באסיפת הורים, יושב עם ההורים, (וגוזל את זמנם!! כן!! גם על ילדים טובים ומוכשרים שאפשר לעשות עליהם V וללכת), בנחת, ומדברים על הילד, בכללותו, על כל ההיבטים, לא רק תפקוד וציונים, ואם ההורים צריכים לשמוע משהו כמו הפניה לאבחון או אחר, מתנהל בשיחה בנחת עד שמרגיש שאפשר לדבר על זה.
ומבקש מההורים לכתוב לילד משהו ולהשאיר לו בכיתה, עם ממתק שהוא מביא.
 

miri

מירי הס- אמנית ציור
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
עוד משהו שנזכרתי,
שלחתי פתק עם הבן שלי על שחזר על החומר ונראה שהבין מצוין
הבן שלי סיפר שהרבה הכניס את הפתק לכיס ואמר שזה נותן לו כוח
הוא סיפר עם עיניים נוצצות והרגשת חשיבות, יש יותר חשוב מזה?
מקנאה בעולם הבא של הרבה הזה!
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
את זה אפשר לטעון על כל צ'ופר שמקבל ילד מצטיין
אולי נפסיק לעודד את המצטיינים כדי שהאחרים לא יפגעו..
בכאלו דברים גדולים לענ"ד זה יוצר לילדים הפחות טובים אישור לכך שהם פחות טובים וברור שנשאר להם הטעם הזה גם אחרי 20 שנה
הרבה היה צריך לתת לו למסור שיעור על חומר קל וכד'
 

סתם אחת

משתמש מקצוען
לקרוא,
להתרגש
ולאמץ בחום רעיונות מדהימים,
גם בבית וגם בהוראה.
אולי אנחנו צריכים לעשות את תחרות הכתרת המלמד הטוב ביותר בציבור.
ישנם מקומות בהם אכן עורכים טקס בחירת-מורה-מצטיין (בוחרים מכל בי"ס מורה מצטיין שמקבל תעודת הערכה)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה