בשורה לצעירים: מענק עבודה החל מגיל 18

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
בפעילות יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וחבר הועדה ח"כ ינון אזולאי אישרה הוועדה את התוספת למס הכנסה שלילי, גם קרובי משפחה גם יזכו לתוספת.

מליאת הכנסת צפויה לאשר את החוק סופית בשעות הקרובות, ורשות המסים תעבירו מידית לזכאים כך שיגיע לחשבונם בימים חמישי או שישי.

בסיכום אליו הגיעו נציגי משרד האוצר יחד עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וחבר הועדה ח"כ ינון אזולאי סוכם כי בתקציב מס הכנסה שלילי לשנת 2021, גיל הזכאות למענק יירד ותיבחן האפשרות לזכאות הגשת מס הכנסה שלילי מגיל 18 במקום 23 הקיים היום.
בדיוני תקציב רשות המיסים לשנת 2021 יישבו הצוות המקצועי במשרד האוצר יחד עם היו"ר ח"כ גפני וח"כ אזולאי ויגיעו להסכמות בעניין.

בנוסף, לאחר שהתגלה עוול בחוק המענק החד פעמי שניתן לאזרחים, כשרשות המיסים ניצלה לקונה משפטית הקובעת שמי שלא הגיש דוחות כספיים בשנת 2018 לא יזכה לקבלת המענק, בסיכום של ח"כ גפני, אזולאי ופינדרוס הוכנסה הסתייגות שגם מי שלא הגיש את הדוחות הכספיים של שנת 2018 יזכה כעת לקבלת המענק החד פעמי.

מס הכנסה שלילי (מענק עבודה) הוא תוספת שניתנת לעובדים שמקבלים שכר נמוך ועונים על מספר תנאים נוספים. התוספת היא שנתית וניתנת בדיעבד על פני השנה החולפת.
 

ברברוג

משתמש פעיל
יש למישהו מושג מה החוק במקרה שאדם נהיה בן 23 בסוף שנת 2020האם הוא זכאי
 

גדיי כהן

משתמש פעיל
מהו "מענק עבודה"?
מענק עבודה, המכונה לעיתים "מס הכנסה שלילי" הוא תוספת הכנסה המשולמת ע"י רשות המסים ישירות לחשבונות הבנק של הזכאים העומדים בקריטריונים הקבועים בחוק. מטרתו לשפר את מצבם הכלכלי של העובדים ברמות השכר הנמוכות, לצמצם פערים כלכליים-חברתיים ולהוות תמריץ להשתלבותם בשוק העבודה, זאת על מנת לסייע בשיפור מצבם הכלכלי, בהווה ובעתיד.

מי זכאי לקבל את המענק?
שכיר או עצמאי שעמד בכל שלושת התנאים הבאים:

  1. א. הכנסתו החודשית הממוצעת מעבודה ו/או מעסק גבוהה מ- 2,080 ש"ח ונמוכה מ- 6,957 ש"ח.
    ב. לגבי מי שהוא הורה יחיד - הכנסתו הממוצעת כאמור, גבוהה מ- 1,280 ש"ח ונמוכה מ- 11,566 ש"ח.
  2. מלאו לו 23 שנים ויש לו ילד אחד לפחות (שטרם מלאו לו 19 שנים);
    או שמלאו לו 55 שנים, גם ללא ילדים;
    או שהוא זכאי לשכר מותאם (ואז גובה ההכנסה יחושב באופן יחסי לשכר המותאם שנקבע).
  3. במועד כלשהו, מלבד דירת מגורים יחידה, לא היתה בבעלותו זכות במקרקעין העולה על 50%.
 

ברברוג

משתמש פעיל
גיל 23 בעת הגשת הבקשה או על שנת הבקשה?
מי שהיום בן 23 ומגיש על 2019 מקבל??
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה