בקשה לשעות פנאי...

יוסי בן לול

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
כתבתי מאמר...
ראשון בחיי...(עד כמה שזכור לי)
לא מידי ארוך...
אשמח מאד מאד להערות והארות...
אז מי שמסכים לקרוא אותו בין באתר ובין בשעות פנאי ואח"כ להגיב שבבקשה יעשה זאת:eek:

זה יכול להועיל לי מאד...

בבקשה ושוב בבקשה...

האדם
אני זוכר שכשהייתי ילד לקחו אותי טיול לפינת החי... הלכנו הסתובבנו פיטפטנו צחקנו וכמובן נעצרנו בכלוב של הקופים... בעודי מתבונן להנאתי צצה במוחי שאלה מעניינת: תתאר לעצמך שיום אחד אתה מטייל ברחוב להנאתך לפתע ניגשים אליך שתי גברתנים מזריקים לך זריקת הרדמה ואתה מתעורר בתוך כלוב... לא פחות ולא יותר... אתה ישר נתקף בהלם משפשף את עיניך בתימהון ולמרבה התדהמה אתה מגלה את מוישי חבר החדר שלך בישיבה נמצא לידך!!! פתאום נכנסים לכלוב אותם שתי גברתנים ואומרים לך "חביבי, שמע! ביררנו עליך הרבה לפני שהבאנו אותך לפה, שמענו שאתה יודע לעשות פרצופים חבל על הזמן, משהו מצחיק מצחיק.. אז יאללה, אל תאכזב את הצופים ותעשה את זה כמו שצריך..." דבר ראשון אתה מחליט 'מצידי שעשו שמיניות באוויר!! פרצוף אחד הם לא יראו ממני' אך לאחר יומיים אחד מהם נכנס ואומר לך "שמע חמוד, המבקרים מתלוננים עליך... אל תגרום לי להרעיב אותך! היום לא תקבל אוכל..." בהתחלה אתה מנסה להתמודד אבל אחרי תקופה שניסית לברוח, ניסית לצרוח, למרוח, לטרוח, לפרוח, לזרוח, לשמוח, וכו' לא נותר לך אלא להשלים עם המצב ו...להתחיל לעשות... פ ר צ ו פ י ם!!! אז שניה אחת, בגלל זה נהיית ק ו ף??? כמובן שלא!!! אבל יש לי שאלה אחרת: האם במצב כזה שבמציאות אתה לא שונה מהקוף בשום דבר אתה עדיין יותר שווה מקוף??? אני יודע שאתה ישר תקפוץ מהכסא ותצעק שוודאי שאתה שווה יותר, וכשאני אשאל אותך למה, תענה לי את התשובה הלכאורה מובנת מאליה ש"קוף גם אם הוא יהיה מחוץ לכלוב הוא יהיה קוף ואילו אתה כשתהיה בחוץ תהיה בן אדם צר לי להגיד לך את זה כל כך דוגרי אבל... טעית!! (אבל אני לא מאשים אותך כי בכל זאת זה טעות די אנושית..) ואסביר לך למה...

כידוע העולם מחולק לארבעה רמות: דומם צומח חי ומדבר, דומם – זה כל החפצים הדוממים שאין להם שום פעולה מצד עצמם בלי שהאדם יפעיל אותם, צומח- מעלה אחת מעל הדומם, יש כבר פעולה עצמית, של צמיחה, אך בכל זאת חוץ מלצמוח או לנבול אין להם שום פעולה אחרת וגם זה לא לבחירתם אלא מצד הטבע שהקב"ה הכניס בהם, הבעיה שלנו מתחילה בין החי למדבר מה ההבדל ביניהם... לכאורה התשובה הפשוטה היא שהאדם יש לו את כח הדיבור שהקב"ה העניק לו משא"כ לחי... אבל בואו נהיה קצת יותר ריאליים, הרי החיות בינם לבין עצמם יכולים לפטפט שעות ארוכות לא פחות ממך ובסופו של דבר לא אתה מבין אותם ולא הם מבינים אותך! אז מה היתרון שלך עליו???
במה אתה מקטלג את עצמיך רמה אחת מעליו בזה שאתה קורא לו חי ולעצמיך מדבר???
עכשיו בוא נחזור לקוף שלנו... כשאתה עושה פרצוף והקוף מחקה אותך לקול צחוקם של הצופים מה הוא בעצם עשה? הוא גרם לצופים לתת לו צומי!! הוא גרם לצופים להשליך לו בננה!! מה אתה חושב הקוף טיפש??? החוקרים גילו שהקוף הוא מהבעלי חיים הכי חכמים בעולם!!! הוא ראה אותך מחזיק בננה ובפרצוף אחד הוא קיבל את זה!! הוא רצה צומי ובקפיצה אחת לגובה הוא קיבל את זה! ועוד במנות גדושות!!! אתה טוען שכשתהיה מחוץ לכלוב אתה תתנהג כמו בן אדם, כשאתה הולך לחבר שלך מספר לו בדיחה והוא צוחק, במה אתה שונה מהקוף?? כשאתה לומד בשביל לקבל הערכה (צומי בלע"ז) במה אתה שונה מהקוף?? עוד יותר, כשאתה הולך ועובד בשביל לעשות כסף במה זה שונה מהפרצוף שהקוף עושה בשביל לקבל בננה?? בזה שאתה עושה את זה קצת יותר מכובד?? אדרבה! לקוף אין את המחסומים האלה ששמם כבוד הערכה וכו', אז אתה הנחות פה לא הוא... עכשיו תתעצבן ותשאל: "אז מה אתה רוצה שאני אמות מרעב?!" כמובן שלא, אבל אני רוצה שתסביר לי מה היתרון שלך על הבעלי חיים?? עכשיו תגיד לי "כן... אבל בכל זאת לאדם יש שכל, יש לו מוח, יש לו את כוח המחשבה משא"כ לבעלי חיים", אז תאמר לי בבקשה, מוח ל-מה? לעשות כסף? לבקש הערכה? תסתכל באיזה קלות הקוף עושה את זה! בלי סיבוכים בלי שום בעיה, הכל אחד שתים, אז תסביר לי, בשביל זה יש לנו מח? בשביל שיהיה לנו חיים יותר מתוסבכים ומסובכים? וזה עושה אותנו יותר שווה מהקוף? חיים מסובכים??

התשובה פשוטה:
לפני כן הגדרנו מה זה דומם ומה זה צומח כעת בואו נגדיר מה זה חי ומדבר
חי-יש להם את כל הפעולות שיש למדבר אך אין להם בחירה להחליט דבר נגד רצונם, מדבר- יש לו בחירה על כל דבר אם לעשות את זה ולמה לעשות את זה, ואסביר:

ההבדל בין החי למדבר שלחי האוכל זה מטרה ולאדם האוכל זה אמצעי לאדם יש ת כ ל י ת, דבר אחד שלחי אין, לאדם יש ייעוד בחיים, הוא צריך להגיע לאנשהוא (לאן שהוא), יש לו יעד מסוים נעלה לאין ערוך מהיעד שיש לבעל חי, האדם נברא בשביל לעבוד את מלכו של עולם! במילים אחרות גם הקוף עושה פעולה מסוימת וגם האדם, השאלה היא למה!! אם אתה אוכל כי עדיין לא מתחשק לך למות אז אתה באמת לא שונה מקוף, אבל אם אתה אוכל כדי שתוכל לעבוד את קונך ביתר שאת ויתר עוז אז ללא ספק אתה ברמה גבוהה לאין שיעור מרמתם של בעלי החיים... כעת נחזור לשאלה דלעיל והיא: "כשאתה נמצא בכלוב ועושה פרצופים כדי לקבל אוכל במה אתה שווה יותר מהקוף?" התשובה הראשונה שניסינו לענות הייתה שכשנהיה מחוץ לכלוב נתנהג כמו בני אדם וההתנהגות ה'קופית' הזאת היא רק מכורח המציאות, לאחר כל מה שדיברנו התשובה היא קצת אחרת כשאני אהיה בחוץ יהיה לי אפשרות להתנהג כמו בן אדם!!! ולמען האמת גם בתוך הכלוב יש לנו אפשרות להתנהג כמו בני אדם כיון שאף שאני והקוף עושים אותם פעולות לי יש בחירה להחליט למה אני עושה את זה!!! לי יש את כח המחשבה להחליט מה המניע שלי לפעולות האלו אף שבפועל על הפעולה עצמה אין לי כל כך את האפשרות לבחור...
 

קבצים מצורפים

  • לעולם יהא אדם2.pdf
    KB 165.6 · צפיות: 12

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
ממליצה להעלות אותו כתוב כאן .
כך יש יותר פניות לקריאה
 

שפריץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתבת מאוד יפה. תכננתי לרפרף קלות אבל נמשכתי אל הקטע.
מעניין, מוסבר מעולה.

פה ושם דרושים מעט תיקוני פיסוק והגהה אבל בגדול, יפהפה.
 

azsx

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מאד מעניין וזורם
הכתיבה באמת מושכת
אני אישית לא אוהבת שמשתמשים בסימני פיסוק בצורה מופרזת
(יותר מדי סימני קריאה ושלוש נקודות...)
 

GOV

משתמש צעיר
יפה מאד
הרבה פסיקים וסימני קריאה.

הרעיון הוא נכון מאד בבחינת ו"מותר האדם מן הבהמה אין כי הכל הבל"
זה אגב המקום ממנו מגיעים ה"צמחוניים" בטענה מה אני שונה מהפרה שאני אוכל אותה...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה