בקשה לחוות דעת על פונט אבוקה של פונטביט

שלימות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
מה אתם אומרים, שווה לקנות?
צילום מסך 2020-11-08 151745.jpg
 

תלמידים

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
אם יש לך חבילה ויש לך שימוש נרחב בטקסט רץ, זו בחירה טובה מאד.
 

מענדי מ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
לא שווה לקנות בשביל זה חבילה.
שווה בלי קשר חבילה רצינית בפונטביט, יש שם המון קלאסיקות

אני חושב אבל שלעימוד ספר קודש או חוברת רצינית אל תעשה ניסויים מיותרים.
תן לזה להיות קלאסי ויפה וקריא.
אלא אם כן יש לך סיבה מוצקת לבחור אחרת...
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אני עדין מתלבט איך זה יתאים לספרי קודש, מה אתם אומרים?
לעניות דעתי לא רק שזה יתאים - זה יהפוך לאחד מהגופנים ה"מודרניים" הכי חזקים (גם בספרי קודש @מענדי מ ). כמו הדסה בעבר, ותהילה/מזל כיום.
אבל כמו שמענדי אמר - רק אם יש לך חבילה.
רק חבל שאין להם גם משקל קל, משהו בעובי של האות במשקל רגיל הופך אותה לדעתי לקצת קשה לקריאה בגדלים קטנים, לפחות במסכים. אבל בלי קשר לזה כל משקל שם הוא פשוט מעולה.
אין אפשרות הקלדה בפונטים החדשים באתר של פונטביט.
 

מענדי מ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
לדעתי לא.
אין מה להשוות להדסה בכלל.

כי הדסה מביא סנס סריפיות וצורניות לספרי קודש שכולם סריפיים וקליגרפיים.
מזל ותהילה הם בדרך כלל נותנים תחושה יותר ספרדית ולא כל כך קלאסיים.
אגב מזל מאוד קריא. תהילה לא משהו בכלל מבחינת קריאות

אבוקה כן קריא, אבל כמוהו פונטביט מוציאים כל שנה פונט ספר וטוענים שהם עבדו על זה שנים.
לפי מה שראיתי. הקטלוג האחרון מדהים, אבל לרוב או הכל יש שורש בולט בפונטים אחרים שלהם או שלא.
 

תלמידים

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
אגב מזל מאוד קריא. תהילה לא משהו בכלל מבחינת קריאות
אני שם לב שהרבה מעמדים רואים את מזל כקריא, ומעולם לא הצלחתי להבין אותם... (תהילה יותר יפה מקריא, אבל בעיני יותר קריא ממזל הקוצני).
יצוין שאני מחסידיו של נדב עזרא בכל הקשור למומחיות לטקסט רץ, לא יודע כמה מתחרים אמתיים יש לו בתחום הזה, הוא נושא קשה, כי זה בד"כ דורש ויתור על יופי, פונטים יפים הרבה יכולים ליצור, קריאים בצורה זורמת - מעטים ממש.
והדברים עתיקים.
 

שלימות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
דיברתי איתם, עוד שבוע יהיה אפשר להוריד את הפונטים למי שיש חבילה, אני פשוט על הקשקש לא נשאר לי שם עוד משקלים כל כך, והיסתפקתי על מה ללכת. אבל נראה לי שאני ינצל את מה שנשאר לפונט הזה.
 
נערך לאחרונה ב:

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
*קשקש

לדעתי לא.
אין מה להשוות להדסה בכלל.

כי הדסה מביא סנס סריפיות וצורניות לספרי קודש שכולם סריפיים וקליגרפיים.
מזל ותהילה הם בדרך כלל נותנים תחושה יותר ספרדית ולא כל כך קלאסיים.
אגב מזל מאוד קריא. תהילה לא משהו בכלל מבחינת קריאות
היא הנותנת. דווקא בגלל זה הם צוברים פופולריות. והדסה יחסית מאבד מומנטום.
מזל/תהילה/ספרדי אכן לא אורתודוקסיים. אבל (אני מדבר כמעמד, לא כלומד) כמה אפשר לראות מיליון וריאציות של פרנק/וילנא עד סוף כל הדורות? קצת נמאס.
לגבי תהילה אני מסכים. קשה לקריאה, אבל זה תלוי באיזה גדלים, מה התוכן, ומי המעמד.
אבוקה כן קריא, אבל כמוהו פונטביט מוציאים כל שנה פונט ספר וטוענים שהם עבדו על זה שנים.
לפי מה שראיתי. הקטלוג האחרון מדהים, אבל לרוב או הכל יש שורש בולט בפונטים אחרים שלהם או שלא.
תכלס. ואז מה?
אני חושב שהשנה נתקלתי אולי ב40 פונטים חדשים (ממעצבים שונים) שכתבו עליהם שהם מקבלים השראה מפונט הדסה/פרנק וכו'. ככה זה בעולם שבו מעצבים עובדים על פונט שנה-תיים, ומתבססים על פונטים שלקחו חיים שלמים כדי ליצור (למשל הדסה, נרקיס, וכו').
 

תלמידים

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
ומתבססים על פונטים שלקחו חיים שלמים כדי ליצור
ואף אחד עדיין לא מצליח להסביר מה לקח 40 שנה ליצור את פונט הדסה, משהו כמו שנה וחצי לאות...
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ואף אחד עדיין לא מצליח להסביר מה לקח 40 שנה ליצור את פונט הדסה, משהו כמו שנה וחצי לאות...
40 שנה בסך הכל.
בפועל לקח לו 19 שנה (1931-1950) לתת דוגמא די דומה למה שיש היום
קרא כאן

בכל מקרה, הסיבה מדוע זה לוקח כל כך הרבה זמן זה כי לומדים את "שלד" האותיות מאפס, בעוד שהרבה פעמים פונטים מודרניים נעשים לאחר אפיון לצרכים צרים ומסויימים, שמתבסס על טיפוס קיים (פעם אם היית יוצר אות, היו צריכים ליצוק ממנה חתיכות עופרת או לגלף חתיכות עץ בשביל סדַר, ובתיאוריה זה היה משהו ל20-30 שנה קדימה, היום זו "רק" תוכנת מחשב, ויש מבחר עצום של תחליפים) או שזו רסטורציה של אות שכבר עשו פעם. אז אין מקום למשחקים ושינויים, ואין "אתר" או "אימייל" שבו אפשר לעדכן אם עשית שינויים בפונט. כל שינוי אומר ליצוק/לגלף סטים של אותיות מחדש, בגדלים שונים... אז כל דבר מקבל משנה חשיבות.
 
נערך לאחרונה ב:

עמירם יוסף

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
לדעתי לא.
אין מה להשוות להדסה בכלל.

כי הדסה מביא סנס סריפיות וצורניות לספרי קודש שכולם סריפיים וקליגרפיים.
מזל ותהילה הם בדרך כלל נותנים תחושה יותר ספרדית ולא כל כך קלאסיים.
אגב מזל מאוד קריא. תהילה לא משהו בכלל מבחינת קריאות

אבוקה כן קריא, אבל כמוהו פונטביט מוציאים כל שנה פונט ספר וטוענים שהם עבדו על זה שנים.
לפי מה שראיתי. הקטלוג האחרון מדהים, אבל לרוב או הכל יש שורש בולט בפונטים אחרים שלהם או שלא.
תהילה זה אחד הפונטים הכי קריאים ידידי
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
אני שם לב שהרבה מעמדים רואים את מזל כקריא, ומעולם לא הצלחתי להבין אותם... (תהילה יותר יפה מקריא, אבל בעיני יותר קריא ממזל הקוצני).
יצוין שאני מחסידיו של נדב עזרא בכל הקשור למומחיות לטקסט רץ, לא יודע כמה מתחרים אמתיים יש לו בתחום הזה, הוא נושא קשה, כי זה בד"כ דורש ויתור על יופי, פונטים יפים הרבה יכולים ליצור, קריאים בצורה זורמת - מעטים ממש.
והדברים עתיקים.
מזדהה איתך בכל מילה!
 

מענדי מ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
אגב למה כתבתי שמזל קריא ותהילה לא?

קראתי ספר חסידי של סיפורים ואמרות, כשסיימתי את הראשון פתחתי את השני והתחלתי לקרוא.
חשכו עיני.

איזה פונט נוראי, למה הם החליפו את הפרנקריל היפה בתהילה הזה!

אני פותח שוב את הספר הקודם.. חחח.. זה בכלל מזל...
מסתבר שהוא היה ממש קריא ו׳נעלם׳ בעין ונותן לרוץ...


מאז אני סובר כנ״ל.
אין לו למעמד אלא מה שעיניו רואות
 

hamefoar

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אגב למה כתבתי שמזל קריא ותהילה לא?

קראתי ספר חסידי של סיפורים ואמרות, כשסיימתי את הראשון פתחתי את השני והתחלתי לקרוא.
חשכו עיני.

איזה פונט נוראי, למה הם החליפו את הפרנקריל היפה בתהילה הזה!

אני פותח שוב את הספר הקודם.. חחח.. זה בכלל מזל...
מסתבר שהוא היה ממש קריא ו׳נעלם׳ בעין ונותן לרוץ...


מאז אני סובר כנ״ל.
אין לו למעמד אלא מה שעיניו רואות
אכן מזל קריא כטקסט רץ הרבה יותר מתהילה, אבל עדיין תהילה גם יתאים לטקסט רץ.
המקרה שאתה מתאר מסביר טוב מדוע אתה סובר שזה לא, כי באמת שאחרי לקרוא במזל, זו תהיה התחושה כלפי תהילה.
מאידך, כלפי ספרים תורניים, תהילה יתאים ומזל לא.

אגב, יש גופנים שעל המסך הם ממש לא קריאים ונראים הרבה פחות טוב מאשר על דף מודפס. תהילה אחד מהם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה