רכישות בחו"ל בעקבות העיכובים - אשכול הסכסוכים הגדול, הזמנות מאלי אקספרס שלא הגיעו, ועוד...

תלמידים

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
רשום שהכסף יוחזר עם זה לא מגיע.

ואם מקבלים את המוצר אחרי זה, לא צריכים להחזיר להם?
רבו הדעות.
מהם אומרים שאסור, מהם שמותר והגדילו האומרים שמצווה.

אני שילמתי (חלקית עכ"פ) בדברים שהיה נראה לי כמעט ברור שהאשמה היא בדואר ישראל המעולה.
 
שאלתי פעם את פייפאל מה עושים אם המוצר מגיע, וכבר קיבלתי החזר, אז הם אמרו לי שבעיקרון אי אפשר לחייב אותי להחזיר כיוון שהמוכר לוקח תאריך ארוך כדי לא לקחת סיכונים, ושאלתי אותם האם זה ראוי שאני יחזיר, הם קצת גיחכו על השאלה, ובסוף הם ענו לי שאני יעשה כרצוני, ואם אני מרגיש שזה לא יפה אז שאני ידבר עם המוכר ובטח הוא ירצה להגיע לאיזה הסדר,
תכלס כבר הגיעו לי כמה מוצרים אחרי שקיבלתי החזר, ולפעמים אפי' חצי שנה אחרי שקיבלתי החזר, ורק כשבאמת המוכר היה ממש אדיב וניסה ככל יכולתו לעזור לי אז עזרתי לו ושילמתי, אבל כאשר הוא ניסה לנתק קשר או רק לחשוב על שמו כדי שאני לא יתן לו ביקורת שלילית, אבל הוא מצידו לא ניסה אפי' לעזור אז שיהיה לו כל טוב.
בנוסף שאלתי רב ג"כ פעם בעניין הזה האם צריך מצד הדין להחזיר, והוא טען לי שאם זה גוי באופן ברור ואין סיכוי שהוא ידע מזה כגון שזה נאבד ואין מעקב על הפריט בכלל, כך שלא יצא מזה חילול השם אזי אין מה לחשוש, וזכינו, אבל אם יש סיכוי שזה יהודי אז צריך לברר טוב טוב, או לחילופין לשלם או להגיע להסדר מול המוכר.
ותאמת אני יגיד שקצת קשה לברר ושאלתי את הרב איך אפשר לברר, והעלה רעיון לדבר איתו ולתת לו מחמאה על הלב הטוב שלו ולשאול אותו אם הלב הטוב שלו זה בגלל שהוא יהודי, ואם הוא באמת יהודי סיכוי גדול מאוד שהוא יתפרגן מזה, הבעיה היא שיש חברות ואנשים בעלי עסקים שמוכרים באיביי ובאמזון ובעוד שהם יושבים בבית רגל על רגל ויכול להיות שהם יהודים, רק שהם מביאים לאיזה סיני או יפני או אפי' לאמזון לתת שירות לקוחות תחת תמורה קטנה, ואז הוא בכלל לא מקבל שום הודעה, אא"כ זה ממש דחוף או קריטי לעסק, כגון שנגמר המוצרים וצריך להזמין עוד וכדומ'.
דבר נוסף שיש לשים לב אליו שבעלי אקספרס לדוגמא רוב רובם המוחלט ממש לדעתי אפי' למעלה מ 99% הם סינים, וקשה להאמין שהם יהודים, אבל אי אפשר ללכת בזה אחרי הרוב, כי זה ניתן לבירור, ובגלל עוד סיבות המובאות בגמ'.
מקווה שלא הארכתי מיד הרבה.
בהנאה
 

ישראלים

משתמש מקצוען
ידוע לי שיש אשכולות על הנושא בכל אופן לא מצאתי.

הזמנתי ב 15.12.2019 מספר פריטים מעלי,
אף אחד מהם לא הגיע ובמספר מעקב רק מופיע שנשלח מארץ היעד, ובחלק מהם שאני בודקת בטראק, זה כותב פריט לא נמצא,
כבר ביקשתי מהם להאריך את הגנת הרכישה.
אבל עד מתי? כמה לחכות? יכול להיות שכן הגיעו רק לא מופיעים במעקב?

כל מידע בנושא יעזור לי מאדדדדד
עוד טי טיפה סבלנות והכל יגיע.
השבוע הגיעו אלי מלא מוצרים גם כאלו מלפני כמה חןדשים.
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
ואם מקבלים את המוצר אחרי זה, לא צריכים להחזיר להם?
ברור, על דעת זה אנשים מזמינים, והמוכר יודע את זה מראש.
זהו תנאי גמור, שאפי' אם המוכר הוא יהודי, אין שום חובה הלכתית להחזיר, אין הבדל בין זה לבין כל חוזה שנעשה עם תנאים ברורים של קנסות באי עמידה בזמנים וכדו'
(מצפונית/מוסרית זה כבר נתון למחלוקת)

אגב, ככל שיפתחו יותר סכסוכים על חבילות שמאחרות,
כך ישתפר השירות לציבור בישראל, וכולנו נרוויח!!!
ישנם החוששים שמוכרים יפסיקו לשלוח לישראל בגלל זה...
אבל זה בדיחה,
מי שקצת מבין איך עובד השוק הזה,
וכמה מלחמה יש לכל מוכר שיקנו ממנו את המוצרים שלו,
ובפרט הישראלים, שהם בין הקניינים הגדולים בעולם! (יחסית לגודל האוכלוסייה)

לאט לאט יותר מוכרים מתחילים לעבוד עם שירות המשלוחים החדש של אלי-אקספרס,
הכי מהיר שיש, שווה להם להשקיע שזה יהיה המשלוח הסטנדרט שלהם, כדי שהם לא יפסידו את הכסף על כל המוצר...
תכלס' זה בסוף יהיה לטובת כולנו!

אם רוצים, לפנים משורת הדין,
אפשר להחזיר (למרות שיש הטענו שזה עבירה להחזיר מדין אבידת עכו"ם...) כתבתי על זה כבר הרבה בעבר...
בגדול, הדרך היחידה להחזיר למוכר, היא להזמין שוב, ולהתכתב עם המוכר שלא ישלח כי זה על הזמנה ישנה, (כדאי כמובן לפרט לו שעושים את זה בגלל יהדותכם, לזכות בקידוש ד')
ולאחר כמה ימים לסמן שהמוצר הגיע אליכם,
אז אלי-אקספרס ישחררו למוכר את הכסף.
 

qq

משתמש רשום
האם המוכר יודע שקיבלנו את ההזמנה ?
האם הוא יודע מזה יהודי?
 

טוליפ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
יש מדיניות לאתר, והמדיניות שלהם שיש זמן מקסימלי לקבלת המוצר. ואם המוצר לא התקבל בטווח הזמן מגיע החזר כספי. זה שבסוף קיבלתם - תהנו.
קראתי ראיון פעם עם נציג של 'דואר ישראל' הוא טען שלחבילות מאלי הם מתיחסים בזלזול כי כל מה שמעניין את אלי זה משלוח זול - לכן הם מקבלים שירות זול.
(ראו ערך נקסט 5 ימים מקסימום וזה אצלי, אפילו נותנים לי לבחור יחידה)
למעשה: אם יש מוצר שזמן ההגנה עומד להסתיים והמוצר עדיין רלוונטי לי אני מתחשבת במוכר (שיכול להיות סיני עני) ומבקשת להאריך את זמן ההגנה, בשבוע, כי לפעמים זה בארץ ואפילו בתחנה המקומית אבל יש עיכוב בסריקה. אם המוכר לא מתייחס לבקשת הארכה של זמן ההגנה - זה כבר בעיה שלו. ומבקשת החזר. יש מוכרים שעוקבים ושמים לב לבד שזמן ההגנה עומד להסתיים ושולחים לי מייל שהאריכו את הזמן.
 

אורית סופר

משתמש צעיר
שאלה אולי מגוכחת... אבל משהו יכול להסביר לי בבקשה אך פותחים סכסוך?
ב"ה לא נתקלתי עד כה במוצרים שלא הגיעו אלי
הפעם הזמנתי מס' מוצרים שלא הגיע ופג תוקף זמן ההמתנה להגעת המוצר.
האם להשאיר הודעה בContact Seller זה נקרא לפתוח סכסוך??
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
משהו יכול להסביר לי בבקשה אך פותחים סכסוך?
לוחצים על 'פרטי ההזמנה'
ואז יש אפשרות של 'סכסוכים פתוחים' או באנגלית "Open Dispute"

תמונת מסך מלא 07 יוני 2020 164401.bmp.jpg
 

במקום שאין אנשים ;)

משתמש מקצוען
ומה עושים אם לאחר הסכסוך החליטו בעלי שקיבלתי את המוצר (מה שעובדתית לא נכון וגם לפי המעקב רואים זאת) והחליטו על החזר כספי של 0.00$?
ניסיונותי להתכתב על אווה עלו בתוהו והתגובה היחידה לאחר מספר פעמים של ניסיונות היתה חזרה על סיום הסכסוך.
יש משהו לעשות מעבר?
 

A052

משתמש סופר מקצוען
אפשר לנסות לקבל החזר גם דרך חברת האשראי, לומר שלא קיבלתם תמורה.
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
ומה עושים אם לאחר הסכסוך החליטו בעלי שקיבלתי את המוצר (מה שעובדתית לא נכון וגם לפי המעקב רואים זאת) והחליטו על החזר כספי של 0.00$?
ניסיונותי להתכתב על אווה עלו בתוהו והתגובה היחידה לאחר מספר פעמים של ניסיונות היתה חזרה על סיום הסכסוך.
יש משהו לעשות מעבר?
במקרה כזה מתייעצים עם @קופצנית שהיא מספר אחת בתחום.
 

קופצנית

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי

במקום שאין אנשים ;)

משתמש מקצוען
תודה @קופצנית
הזמנתי מוצר בעלי.
המוצר לא הגיע ופתחתי סכסוך.
עלי התערבו, ופסקו שהמוצר הגיע ולכן מגיע לי החזר של 0.00$.
גם לפי מעקב המשלוחים, המוצר הגיע לארץ ב22/4, אבל לא הגיע אלי.
כל ניסיונותי לתקשר מול "אווה" לא נענו, למעט פעם אחת, בה חזרו על הפרטים של הסכסוך, ועל כך שזוכיתי בסכום של 0.00$.
שאלתי אם תוכלי לעזור לי מה עושים במקרה כזה.

ושוב אני מודה לך מראש
 

קופצנית

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
תודה @קופצנית
הזמנתי מוצר בעלי.
המוצר לא הגיע ופתחתי סכסוך.
עלי התערבו, ופסקו שהמוצר הגיע ולכן מגיע לי החזר של 0.00$.
גם לפי מעקב המשלוחים, המוצר הגיע לארץ ב22/4, אבל לא הגיע אלי.
כל ניסיונותי לתקשר מול "אווה" לא נענו, למעט פעם אחת, בה חזרו על הפרטים של הסכסוך, ועל כך שזוכיתי בסכום של 0.00$.
שאלתי אם תוכלי לעזור לי מה עושים במקרה כזה.

ושוב אני מודה לך מראש

שמת בסכסוך צילום מסך של פרטי המעקב באנגלית באתר משלוחים גלובלי כלשהו?
חבל שפונים אלי בשלב הזה, כבר אין לי כל כך איך לעזור...
אחרי שהסכסוך סגור מסובך מאד לשנות אותו
אם כי התעקשתי פעם על נציג, לא הוירטואלית כמובן, והסברתי שמעולם לא קיבלתי את המוצר, ושיוכיחו לי אחרת
והנציג פתח למעני סכסוך חדש.
האנגלית שלך טובה?

בלי קשר, יש לי פה באתר איזה אשכול הסבר איך פותחים סכסוך.
משו עתיק אבל רלוונטי.
ממליצה לקרוא אותו
 

במקום שאין אנשים ;)

משתמש מקצוען
@קופצנית
איך הצלחת להגיע לנציג לא וירטואלי? ככל שניסיתי לא הצלחתי לעשות זאת.
ואגב, לא עלה בדעתי לצרף צילום מסך שלא קיבלתי.
מעולם לא קרה לי שלא כיבדו לי סכסוך וטענו שקיבלתי דבר שלא.
אגב, הנזק שלי לא משמעותי, לא מדובר במוצר יקר.
הנזק שלהם, שלא נעז לקנות מוצרים יקרים שעלולים לא להגיע - גדול יותר.
 

קופצנית

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
@קופצנית
איך הצלחת להגיע לנציג לא וירטואלי? ככל שניסיתי לא הצלחתי לעשות זאת.
ואגב, לא עלה בדעתי לצרף צילום מסך שלא קיבלתי.
מעולם לא קרה לי שלא כיבדו לי סכסוך וטענו שקיבלתי דבר שלא.
אגב, הנזק שלי לא משמעותי, לא מדובר במוצר יקר.
הנזק שלהם, שלא נעז לקנות מוצרים יקרים שעלולים לא להגיע - גדול יותר.

מקשקשים לאווה עד שמוכנה להעביר לנציג
הנציגים שלהם, בניגוד למה שרובם חושבים, הם לא סינים, הם אנגלים. ואדיבים בהתאם.
אני מעולם!!! לא חששתי להזמין מוצרים יקרים.
נברשת, ברזים, עגלה, וכו' בשווי מאות דולרים כל אחד.
תמיד כשלא קיבלתי, קיבלתי את הכסף.
רק בשבועיים האחרונים נסגרו לי 7 סכסוכים בהחזר מלא.
אחד מהם זוג סנדלים לביתי, בשווי 17 דולר.
שהגיעו כמובן כמה ימים אחר כך...

שמחה מאד בשבילך שמדובר במוצר לא יקר
ולהבא, אכן, להעלות צילומסך כמו שכתבתי.


מצרפת לכל המעוניין את הטיפ שלי בנושא סכסוכים
ואני כאן לכל שאלה
 

זהבית87

משתמש מקצוען
@קופצנית
אשמח להיעזר בך.
קניתי 2 מכשירים ניידים. אחד מצוין והשני קצת פגום.
פתחתי סכסוך והתכתבתי עם המוכר. הגענו להסכם שהוא שולח מכשיר נוסף ואני משלמת דולר (כתב משהו על המשלוח).
קיבלתי את הקישור ושילמתי. המוכר ביקש שאסגור את הסכסוך, אך לא ידעתי איך עושים את זה (גם קצת התלבטתי אם זה הזמן לסגור סכסוך, ומה יהיה אם שוב אקבל מוצר פגום או שלא אקבל בכלל).
אחכ המוכר כתב לי שאליאקספרס סגרו את הסכסוך וזה רע לו.
לא הבנתי כלום. מי ביקש מהם להתערב? ולמה זה רע לו? ואיך בכלל סוגרים סכסוך?
אשמח אם תפרטי לי שאדע להבא.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה