מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

nikipedia

משתמש פעיל
אתה מאד מאד צודק.
אבל,
גם לאחר שנגדיר היטב את התשובה לשאלה "מה המטרה בלהתחתן?", נצטרך גם להתייחס להיבטים צדדיים יותר כגון:
מי המשפחה של הכלה?, מי הייחוס?, כמה כסף הזוג מקבל מהצדדים?, איזה עיתון יש להם בבית? וכו' וכו'. שגם עליהם יקום ויפול שידוך.
ומכיון שכך, יווצרו 2 דברים שיקשו על הכיוון אליו אתה חותר:
1. כל אחד וראשו, מחשבותיו ורגשותיו, יתן משקל אחר לכל דבר, ולכן גם אם הבחור יהיה לו ברור למה הוא הולך להתחתן, אבל להעדיף לגור במקום חרדי זה משהו מאד עקרוני שהוא מוריד על זה, ואצל הבחורה היידישקייט יהיה לא לקרוא את עיתון "כל העולם כולו" ;) זה משהו מאד עקרוני אצלה שהיא מורידה על זה.
2. בקנית חליפה, אתה יודע מה אתה רוצה: אורך מתאים, גזרה מעוצבת, צבע מסוים ואופנתי, מחיר הגון. בשל כך אתה יכול להחליט לסגור על משהו, לפעמים גם להתפשר על רצון אחר בהבנה מה הרווח מצד שני.
בשידוכים אתה רוצה "הכל", גם אשה טובה (מה צריך באמת לחיי היומיום?), גם חכמה, חריצות, יידישקייט, נעימות, כסף, מראה חיצוני, כבוד, ייחוס, עבודה מכניסה ועוד.. ועוד... (במיוחד על מידות שכשמם כן הם, נמצאים במידה אצל כל אדם)
לדברים הללו אין כללים מוגדרים. (משכורת של 7 אל"ש זה הרבה או מעט?), ובשל כך גם כאשר אני יסכם לעצמי כי המדוברת היא בעלת 7 מעלות מתוך 10 , אולי כדאי לי לחכות ולבדוק עוד משהו? אולי יש מישהי יותר טובה?.

לטעמי, נושא השידוכים סובל מאותה תסמונת בה סובל כל העולם שלנו, מרדידות המחשבה והשטחיות ואהבת הנאות העולם הזה. זה מגיע גם לבחירת ישיבות לבחורים, בחירת סמינרים, וכל דבר שאדם חושב מה יהיה לי כיף וטוב ונעים ולא מה המטרה ברצינות.

לא באתי כאן כדי לערער על בחורי ישראל ובנות ישראל, ברובם הגדול הולכים לפגישות ומתחתנים בהצלחה.
אבל לא נראה לי שהפיתרון יהיה בחינוך דווקא של נושא השידוכים, אלא בהרמת המבט הכללי לכיוון רציני יותר.
אפשר לסכם את המאמר שלך (הגם שאני מסכים איתו) במילים, "אין מה לעשות"
 

טוביT

משתמש פעיל
זה דבר קשה לבקש, בגלל הבדלי מנהגים ומנטליות והנהגות...
זה בקטנה,
הבעיה האמתית היא שהבחורות הלטאיות הרווקות ברובן מעריכות דברים אחרים לגמרי ממה שחונך בחור חסיד ממוצע, טובים מאד נחטפים בחסידות או במשפחה...
והאמת שהרבה יותר קל להיות בחורה טובה מבחור טוב....
אז זה נועד לחיכוחים מהבסיס וחבל
 

שלוומי

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
לעניות דעתי צריך גם להתחזק באמונה שלימה שהקדוש ברוך הוא ,כל יכול , בלי כוכביות בלי סוגריים פשוטו כמשמעו . וכי "קשה" לו לזווג זיווגים ? להוציא שטויות ודרישות לא הגיוניות של בחור או בחורה או הוריהם?? אלא מאי , כמו שאמר הרב אדלשטיין זצ"ל ,"גזירה" . איך מבטלים גזירה? מתפללים , ומתחזקים בקיום התורה. (אם היתה לי מוטיבציה הייתי מארגן קבוצה גדולה שתתחזק בדברים הצריכים חיזוק ,כל תקופה עניין אחר (או כל עניין רוחני ) בטוחני שיועיל לא פחות מהרבה השתדלויות אחרות!!) רואים זאת בחוש במקרים רבים ש"פתאום" בגיל 27 השכן "נזכר" שהוא מכיר משהיא שאולי יכולה להתאים.... ועוד רבים וטובים ,מהיכן "נפל" הרעיון ???? איפה היית שכן היקר 5 שנים???? אולי, והגיוני כך שהזכויות והתפילות פעלו את פעולתם כעת!! ועד עכשיו לא היו מספיק זכויות לבחור או לבחורה או להוריהם ,ואם היו פועלים במישור הרוחני קודם ,הרעיון היה "נופל" קודם!!! הבחורה היתה "מסכימה" להתפשר ,שנתיים לפני ! "ממלא כל עלמין" גם ההחלטות "שלנו" אלוקים יכול להתערב בהם ולהשפיע עליהם.....!!!!! (אנחנו מדמיינים שאנחנו הסכמנו א ב ג אך התפילות והדמעות של האמא או האבא הם הם שפעלו וכן בהרבה דברים בחיינו .עבודה ,כולל, ישיבה ועוד ועוד)
 
נערך לאחרונה ב:

צצצ

משתמש מקצוען
אני רוצה לספר לציבור פה בפרוג על היוזמה של ראש ישיבת סלבודקה הגאון הרב משה הלל הירש שליט"א.
הוא פנה לארגון לב אחד שיעשו משהו לפתור את המצוקה של בחורים ובחורות שנתקעים ולא מתחתנים.
הארגון מנסה לפתור את הבעיה בכמה מישורים.
- קו יעוץ לשאלות בענייני שידוכים.
- אירגון מאגר שמות להקל על שדכנים.

בעניין של מאגר השמות זכיתי לעזור לארגון בענייני אבטחת מידע.
וכן עזרתי להם לבצע ממשק לשדכנים דרכו הם יכולים לנהל שידוכים.
אני חושב שצריך לספר את זה לציבור שקם לו ארגון שרוצה לפתור את הבעיה ואם יש מישהו שזה נוגע לליבו מוזמן לפנות אליהם ולעזור.


אם כבר מדברים על הנושא אני רוצה לעלות את דעתי מה הקושי הגדול ביותר היום בנושא שידוכים.
אני לא בטוח שדעתי נכונה אבל אני אנסה להציע אותה.
אני חושב שחסר לבחור או לבחורה תשובה יהודית על השאלה "למה להתחתן?" "מה המטרה שאמורים להשיג על ידי החתונה?"
למשל המטרה של בחור מחתונה זה לקחת ולקחת כמה שיותר טוב. או לקחת את הכי טוב.
הצפיות הם שהבחורה תהיה כמה שיותר מושלמת תשלם כמה שיותר כסף, וכדומה. כי ככה נמדד מעמדו והצלחתו. ככל שהוא לקח יותר הוא מוצלח יותר.
ולפי התורה המטרה היא הפוכה לגמרי, המטרה היא לתת. כלומר אדם שמתחתן הוא לוקח על עצמו עול של נתינה והוא מתחייב על כך. והמטרה בנתינה הזאת זה להפוך את עצמו מלוקח לנותן וככל שאדם הופך לנותן הוא נהנה הנאה אמיתית יותר בחיים ומתקרב להקב"ה.
אני חושב שהתפיסות האלו קיימות ברמה מאוד חלשה בציבור ומכאן מגיע הקושי להתחתן, כי מחפשים הכי הכי.
כמובן שקשה לחוש את האמת שהמטרה בחתונה זה לתת. אבל איזה פיספוס יש לחיים שאדם מתחתן ולא ממש את המטרה שלשמה הוא מתחתן. וזה בלי לדבר על כאבי האכזבה הבטוחה מהצפיות הלא נכונות.
אני חושב שאם זה נכון צריך להכשיר מרצים לנושא הזה ולתת לבחורים הדרכה לפני שידוכים ולהכליל את הנושא הזה של "מה המטרה בלהתחתן?" כי ככה יש סיכוי שיהיה יותר קל לקרוע את קריעת ים סוף הזאת.
זה הורים וסחף בישיבות על דרישות, לפעמיים הבחור או הבחורה לא מעורבים אולי י צורך לעשות סוג של תקנות על דברים כאלה או משהו זה כי המצב לא טוב באמת. (גם לעניני מקצוע)
וחוץ מזה, ודבר ראשון תפילות ואמונה!.
 

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
מאמין באמונה שלימה שהקדוש ברוך הוא ,כל יכול , בלי כוכביות בלי סוגריים פשוטו כמשמעו . וכי "קשה" לו לזווג זיווגים ?? להוציא שטויות ודרישות לא הגיוניות של בחור או בחורה או הוריהם?? אלא מאי , כמו שאמר הרב אדלשטיין זצ"ל ,"גזירה" . איך מבטלים גזירה? מתפללים , ומתחזקים בקיום התורה. (אם היתה לי מוטיבציה הייתי מארגן קבוצה גדולה שתתחזק בדברים הצריכים חיזוק ,כל תקופה עניין אחר (או כל עניין רוחני ) בטוחני שיועיל לא פחות מהרבה השתדלויות אחרות!!)
כשמנו חז"ל את כל התופעות של עיקבתא דמשיחא, סיימו באומרם "ואין לנו להשען אלא על אבינו שבשמים". והמליץ על כך הגר"א וסרמן זצוק"ל, שאף זו מתופעות עיקבתא דמשיחא, שמתרשלים לתקן את פרצות הדת בטענה שהכל מן השמים ומן השמים ירחמו. אבל באמת לא זו הדרך, ומחובתינו לעשות כל מאמץ שביכולתנו לתקן את פרצות הדת, וכן לעשות כל השתדלות עבור פרנסתם של בני התורה ולבטל את הגזרות הכלכליות שגוזרים עליהם שונאי התורה. אף על פי שהדבר דורש מאמץ מרובה מאוד.
וכמדומני שבכל הגזרות הכלכליות שגזרו עלינו גם יחד לא היתה גזירה נוראה כזו שמטילה עול של מליונים על כל משפחה של בני תורה, ובודאי שיש לעשות כל מאמץ לבטלה. ובאמת לא נדרש כאן כל כך מאמץ כמו בביטול הגזירות מבחוץ, שהרי כאן מדובר בציבור יראים ושלמים, אלא רק הקושי לשנות מוסכמה.
ולמעשה כבר הורו גדולי ישראל במכתבם שיש לעשות כל מאמץ לתקן את הדבר, ושיש בזה משום פיקוח נפש, ו"יפה שעה אחת קודם"
(וגם נראה שלא היתה הכוונה שהתופעה עצמה היא גזירה, כי לא מסתבר שתוטל גזירה כזו דוקא על הציבור הליטאי, אלא כנראה הכוונה שיש גזירה כללית שנתמעטו הלבבות וקשה לאנשים להתבונן ולעשות שינוי גם כאשר התורה והמצפון והשפיות דורשים זאת, אמנם ברור שאין זה פוטר אותנו מלעשות את העבודה).
 
נערך לאחרונה ב:

קווארק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אף פעם לא הבנתי למה אף אחד מכמויות מיזמי השידוכים הבנויים לתלפיות והכל כך הגיונים, לא עולים יפה.
עכשיו, כשאני רואה את מה שמלווה את חלק ממקימי המיזמים, ביניהם המבט השלילי על הרווקים, האשמה (!), דעות קדומות עקומות, שיפוטיות, הסתכלות על הרווקים כ"אחים טועים", וכהנה וכהנה.
מובן מדוע הם לא עולים יפה,
וככל שימשיך כך, ואין סיבה שהבאים יצליחו.
על זה נאמר "לא מדובשך ולא מעוקצך".

אני חושב שהתפיסות האלו קיימות ברמה מאוד חלשה בציבור ומכאן מגיע הקושי להתחתן, כי מחפשים הכי הכי.
 

avi media

משתמש מקצוען
יש מאמר חז"ל שאומר "40 יום קודם יצירת הוולד, בת קול יוצאת ואומרת בת פלוני לפלוני" שזה אומר שלכל אחד יבוא השידוך שלו, במילים אחרות - יורדים לעולם מספר שווה של בנים ובנות ואין מצב כזה של עודף

מי משלם ? ההורים של הבנים או ההורים של הבנות ?
הלוואי וזה היה נכון, בזוה"ק מוזכר הרבה שיש כאלה שאין להם בין זוג כי הם חזרו בגילגול בלי הבן זוג שלהם ויש כאלה שאחרים לקחו להם את הבן זוג ע"י שהקדימו אותם בתפילה ועוד הרבה אפשרויות, בפרט מומלץ לעבור על הזוה"ק בסבא דמשפטים, זה מתרץ הרבה קושיות...
 

צצצ

משתמש מקצוען
אף פעם לא הבנתי למה אף אחד מכמויות מיזמי השידוכים הבנויים לתלפיות והכל כך הגיונים, לא עולים יפה.
עכשיו, כשאני רואה את מה שמלווה את חלק ממקימי המיזמים, ביניהם המבט השלילי על הרווקים, האשמה (!), דעות קדומות עקומות, שיפוטיות, הסתכלות על הרווקים כ"אחים טועים", וכהנה וכהנה.
מובן מדוע הם לא עולים יפה,
וככל שימשיך כך, ואין סיבה שהבאים יצליחו.
על זה נאמר "לא מדובשך ולא מעוקצך".
מסכימה ויש פה גם ענין שלפעמים פשוט לא הולך (ממש משמים) שבחורה נפגשת הרבה או בחור אבל לא "הולך להם"
צריכים כן לנסות להציע לרווקים ולא לפחד (לא הצעות מבזות).
אבל בעיקר תפילות.
 

mat

------- Magicode -------
אף פעם לא הבנתי למה אף אחד מכמויות מיזמי השידוכים הבנויים לתלפיות והכל כך הגיונים, לא עולים יפה.
עכשיו, כשאני רואה את מה שמלווה את חלק ממקימי המיזמים, ביניהם המבט השלילי על הרווקים, האשמה (!), דעות קדומות עקומות, שיפוטיות, הסתכלות על הרווקים כ"אחים טועים", וכהנה וכהנה.
מובן מדוע הם לא עולים יפה,
וככל שימשיך כך, ואין סיבה שהבאים יצליחו.
על זה נאמר "לא מדובשך ולא מעוקצך".

אני ממש מצטער שעשיתי רע ליהודי/ת. ממש לא התכוונתי. זה לא הרוח של המיזם הזה זה נטו הדעה שלי.
והדעה הזאת לא רק על רווקים אלא על כולם. גם נשואים. רק ההבדל בין אלו שהתחתנו לאלו שלא התחתנו שאלו שהתחתנו לא היה להם מספיק שכל להבין שהם עושים טעות. :) .

בכל מקרה מה שראיתי בטענתך שמאוד פגעה בך הדעה שלי, אבל אני אשמח לשמוע סיבה למה הדעה שלי זה דעה קדומה ועקומה.
 

avi media

משתמש מקצוען
אני לא יודע הכל.
אני פועל שנציג של הארגון יענה לכם על השאלות.
ובפרוג לוקח זמן עד שמאשרים לניק חדש להגיב.

ממה שאני שמעתי ההורים רושמים את הבחור למאגר.
זה מגיע כטופס הרשמה שמקבלים בסמינר או בישיבה.

היה כנס שבוע שעבר שהייתי בו הכנס היה מיועד לראשי הישיבות הגדולות וגדולי ישראל דרשו מראשי הישיבות. לפעול כדי שהבחורים בישיבות שלהם ירשמו למאגר.


צפה בקובץ המצורף 869273
אם כבר היה אסיפה לראשי ישיבות, אני מקווה שנצלו את ההזדמנות גם לבקש מהם שלא ללמד את הבחורים לדרוש כספים? אני מכיר כמה וכמה מחברי שלמדו איתי בישיבה קטנה וכשעלו לישיבה גדולה ראש הישיבה שלהם הסביר להם שכדי שיוכלו ללמוד אחרי החתונה הם צריכים לדרוש סכום של------ בזמני זה היה מאד גבוה, היום הסכום שדורשים כבר הכפיל את עצמו, בפועל בגלל זה הם התחתנו כשנתיים אחרי, אלא שעד אז כבר מחיר הדירות עלה יותר מהפער של מה שהוצע להם שנתיים לפני כן והם דחו בגלל דרישתם הכספית המופקעת, כך שתכלס לא הרויחו כלום חוץ משנתיים של שמיעת הצעות ואכזבות וכנראה שבסוף הם התפשרו על עוד דברים כי הם כבר בגדר מתבגרים.
ויש גם ראשי ישיבות שעוזרים לבחור במשא ומתן הכספי לדרוש מהורי הבחורה סכומים גבוהים, לפעמים זה באמת נצרך אבל עד גבול מסוים.
כמובן שאיני כולל את כל ראשי הישיבות כאילו הם מחנכים כך אבל כולם יודעים שזה תופעה די נפוצה בישיבות היום שצריך לעורר עליה.
 

loving music

משתמש מקצוען
בעז"ה יש יוזמה בדרך . פרטים יבואו
לא יודעת על איזה סוג של יוזמה מדובר, אבל לטעמי יוזמה שתנסה להגביל את רמת החתונות בציבור הליטאי (נוסח חתונת המאה ושות') נידונה לכישלון.
ביחס לדירות - הסכום שמשלמים לזמר הוא בדיחה, ולאנשים שחולמים על חתונה מסוימת לא שווה לוותר כל כך הרבה בשביל חיסכון לא מאד משמעותי ביחס לתמונה הכוללת
אני אומרת זאת לאחר שחקרתי וסקרתי אצל רבים, מתחתנים ומחתנים.
אם רוצים לסייע לציבור לחסוך בהוצאות חתונה - הדרך היא לא על ידי חינוך הציבור שלא להזמין את האנשים היקרים להם ליום שמחתם (אצל משפחות רבות 100 אנשים זה אפילו לא כל בני הדודים הראשונים), אלא על ידי שבירת קרטלים למיניהם שקיימים בתחום וד"ל
 

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לא יודעת על איזה סוג של יוזמה מדובר, אבל לטעמי יוזמה שתנסה להגביל את רמת החתונות בציבור הליטאי (נוסח חתונת המאה ושות') נידונה לכישלון.
ביחס לדירות - הסכום שמשלמים לזמר הוא בדיחה, ולאנשים שחולמים על חתונה מסוימת לא שווה לוותר כל כך הרבה בשביל חיסכון לא מאד משמעותי ביחס לתמונה הכוללת
אני אומרת זאת לאחר שחקרתי וסקרתי אצל רבים, מתחתנים ומחתנים.
אם רוצים לסייע לציבור לחסוך בהוצאות חתונה - הדרך היא לא על ידי חינוך הציבור שלא להזמין את האנשים היקרים להם ליום שמחתם (אצל משפחות רבות 100 אנשים זה אפילו לא כל בני הדודים הראשונים), אלא על ידי שבירת קרטלים למיניהם שקיימים בתחום וד"ל
לא מדובר בכלל על החתונה. חתונות קורונה עלו לאנשים יותר כסף מחתונות רגילות
מדובר רק על ההתחייבות לדירות בציבור הליטאי
 

Goldidea

משתמש מקצוען
אם כבר היה אסיפה לראשי ישיבות, אני מקווה שנצלו את ההזדמנות גם לבקש מהם שלא ללמד את הבחורים לדרוש כספים? אני מכיר כמה וכמה מחברי שלמדו איתי בישיבה קטנה וכשעלו לישיבה גדולה ראש הישיבה שלהם הסביר להם שכדי שיוכלו ללמוד אחרי החתונה הם צריכים לדרוש סכום של------ בזמני זה היה מאד גבוה, היום הסכום שדורשים כבר הכפיל את עצמו, בפועל בגלל זה הם התחתנו כשנתיים אחרי, אלא שעד אז כבר מחיר הדירות עלה יותר מהפער של מה שהוצע להם שנתיים לפני כן והם דחו בגלל דרישתם הכספית המופקעת, כך שתכלס לא הרויחו כלום חוץ משנתיים של שמיעת הצעות ואכזבות וכנראה שבסוף הם התפשרו על עוד דברים כי הם כבר בגדר מתבגרים.
ויש גם ראשי ישיבות שעוזרים לבחור במשא ומתן הכספי לדרוש מהורי הבחורה סכומים גבוהים, לפעמים זה באמת נצרך אבל עד גבול מסוים.
כמובן שאיני כולל את כל ראשי הישיבות כאילו הם מחנכים כך אבל כולם יודעים שזה תופעה די נפוצה בישיבות היום שצריך לעורר עליה.
וכן בנתינת דוגמה אישית כאשר הם עצמם משיאים את ילדיהם.
 

טיגריס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
אני לא אומרת שהם לא יתחתנו, וכבר היו שידוכים מרחיקי עדות ומגזרים
אבל זה בהחלט יוצר בעיות ...
אגב בציבור החסידי יש גם תופעה ש'משלמים'' על בנות, בעוד אצל הליטאים זה הפוך לחלוטין
אני מכיר משפחה לטאית שאת בנותיה חיתנו לבחורים חסידים. העיקר כי רצו לחסוך את הכסף לדירה!!!
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
וכן בנתינת דוגמה אישית כאשר הם עצמם משיאים את ילדיהם.
זו בעצם הנקודה.

להבדיל, כשרבן גמליאל ראה את הפער הגדול בין עניים לעשירים [באיכות ועלות התכריכין של מתים] ואת עוגמת הנפש העצומה שזה גרם לעניים שהיו מתביישים לקבור את המתים שלהם, הוא הפסיק את הנוהג הזה על ידי שלקח על עצמו דוגמא אישית ובעקבות כך גזר שכולם ינהגו באופן שווה בצורה פשטנית [תכריכין לבנים פשוטים]. אם הוא לא היה נוהג כך בעצמו, אף אחד לא היה שומע לו. פשוט כך.

להבדיל כמובן, אותו דבר בדרישות הכספים, אם ראשי הישיבות יראו דוגמא אישית ויבקשו בשביל הילדים שלהם את המינימום, רק אז כל המיזם הזה יצליח. כי אם אנשים יראו שאפילו הבן של הראש ישיבה קבל מינימום - מה שלא מוריד מערכו, גם הם לא יחששו לקבל כך.
אבל אם הראשי הישיבות שלנו לא יהוו דוגמא אישית, חבל על הזמן. יקומו אלפי אתרים עם טריליוני רעיונות, והעסק לא יזוז אפילו מילימטר אחד.
 

יאלילי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
קרובת משפחה שלי שדכנית מטעם הארגון הנ"ל.
אחד הקשיים הגדולים שהיא מתארת -
אנשים מביאים פרטים מטושטשים/חלקיים וכו.
למשל -
היא הציעה בחור שהיה רשום עליו שהוא חצי חצי,
לבחורה עם פרטים ממש תואמים.
לאחר שהציעה -
התברר שבנוסף - הבית מפורק על רקע לא פשוט
והבחור גר בבית משפחה של חבר או משהו.
זה משנה את כל התמונה, וחבל:(
היא די התייאשה מהתוכנה,
למרות שהתוכנה עצמה בנויה מצוין!
אבל הפרטים לא מושלמים,
והיא לא יכולה לעבוד בצורה כזאת.

מה שבאתי לומר -
לפחות עם השדכן/ית
תהיו גלויים וכנים,
מאד קשה אחרת.
המאגר הוא רק כלי להתאמת בסיסית,
תפקיד השדכנית לפני שהיא מציעה, להתקשר להורי הבחור/ה ולתחקר אותם,
כך לא יגיעו למצב כזה...
 

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אבל אם הראשי הישיבות שלנו לא יהוו דוגמא אישית, חבל על הזמן. יקומו אלפי אתרים עם טריליוני רעיונות, והעסק לא יזוז אפילו מילימטר אחד.
אנחנו אכן לא חושבים שיש סיכוי גדול לעשות שינוי דרסטי בציבור. המטרה שלנו רק ליצור פינה שפויה שתאגד את אותן המשפחות שכן מוכנות לשמוע עבור בניהם הצעות הגיוניות.

כפי שציינו כאן, אחת הטענות העולות היא שאנשים חוששים להצהיר שהם מוכנים לשמוע הצעות הגיוניות לבנם, מחשש שיאמרו שיש לבנם איזה חסרון. (ואמנם באמת אין זו טענה כלל, כי גם אם נאמר שבתקופת השידוכים הם אכן נאלצים להציג שהם דורשים הרבה כדי לשמור על השם הטוב של בנם בשידוכים, אבל לאחר שכבר התארס, מה ההצדקה לקחת בפועל מהמחותן האברך סכום אגדי זה, השקול כמשכורתו של אברך במשך עשרות שנים? אבל בכל אופן זה המצב.)

לכן אנו מעוניינים שיהיה ידוע בציבור, שיש על כל פנים קבוצה של אנשים, שמשום מה סבורים שלמרות שהבן שלהם מצוין מאוד, וללא שום רבב ח"ו, ואכן ראוי ומתאים לקבל בת ת"ח מצוינת, אין זו סיבה שאותו ת"ח שנותן לו את בתו יצטרך להגיע "קרוב לפיקוח נפש". ולכן הם מסתפקים בסכום פעוט וזניח של מאתים אלף ₪ בלבד. ואין ללמוד מזה שיש איזה חסרון בבנם ח"ו.

ובאמת, משפחות אלו הם המיוחסות שבישראל שראוי להדבק בהן. וכפי שאמרו חז"ל, שהסימן לכך הוא אותם שיש בהם מידותיה של אומה זו, שהם ביישנים ורחמנים, היפך המידות העלולות לגרום לאדם לדרוש מתנה אגדית המביאה את הנותן קרוב לפיקוח נפש, וכפי שהתבטא חריפות בעניין זה הגאון רבי יצחק שיינר זצוק"ל ר"י קמיניץ (מחברי מועצת גדולי התורה) .

ואם יעזור ה' וזה יצליח, יש מקום לקוות שבהמשך זה יתפשט לעוד ועוד חלקים בציבור

יש עוד כמה פרטים בתכנית ונגעתי רק בנקודה אחת.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה