"בעלי קוראים"?-הכנסו לכאן!!!

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
כידוע, ההכנה לקריאת התורה נעשית ע"י "תיקון קוראים" המהווה בעצם סימולציה לספר תורה מקורי, הדף כצורתו והאותיות כצורתם, מה שמאפשר לקורא לקלוט בזריזות את כל ההגיות והטעמים.
וכעת למקרה שלי...
לא מזמן החלפתי זמנית בעל קורא כלשהו והכנתי את הפרשה היטב כהרגלי בקודש, אך בפועל גיליתי שהספר תורה שהיה באותו בית כנסת היה בעל עימוד שונה לגמרי מזה המקובל (וכן שונה מזה המובא ב"תיקון קוראים"), מה שגרם לבלבול נורא במהלך הקריאה!!!
ואף לאחר בירור קצר התברר לי שאין זה חילוק כלל בין ספר תורה אשכנזי לבין רעהו הספרדי, אלא ישנם כמה צורות עימוד שונות המקובלות בספרי התורה.
וכעת לשאלה הדחופה!!!
מי ידע לתת לי מידע על צורות העימוד השונות???
וכמו"כ האם ניתן להשיג תיקון קוראים לפי כל שיטת עימוד שהיא???
אנא עזרתכם!!!
 

מ הלוי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
רוב ספרי התורה כתובים אותו דבר, והמדויק בתיקון הקוראים הוא "סימנים" התואם כמעט לכל ספרי התורה.
יש פה ושם כאלו ששונים בעיקר ספרי תורה ישנים.
לא נראה לי שאפשר להדפיס תיקון קוראים על כל ספר תורה שנכתב...
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
והמדויק בתיקון הקוראים הוא "סימנים" התואם כמעט לכל ספרי התורה.
יש לי את ה"תיקון קוראים" הנ"ל, אך לצערי הוא שונה מהספר תורה המדובר.
יש לך אולי פתרון???
איך אני ירכוש בקיאות בפרשה זו גם לגבי ספר תורה שונה???
 

מ הלוי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יש לי את ה"תיקון קוראים" הנ"ל, אך לצערי הוא שונה מהספר תורה המדובר.
יש לך אולי פתרון???
איך אני ירכוש בקיאות בפרשה זו גם לגבי ספר תורה שונה???
כנראה שהבעיה בספר התורה ולא בתיקון קוראים.
אין הרבה מה לעשות.
אם כי בעל קורא מנוסה וותיק זה כבר לא משנה אצלו בדרך כלל.
אולי תנסה לתפוס צורה וסימן דרך הפרשיות סתומות ופתוחות.
בהצלחה.
 

cantor

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
יש לי את ה"תיקון קוראים" הנ"ל, אך לצערי הוא שונה מהספר תורה המדובר.
יש לך אולי פתרון???
איך אני ירכוש בקיאות בפרשה זו גם לגבי ספר תורה שונה???
אני כבר שנים לא בעל קורא
אבל הייתי בישיבה בתור בחור ה"בעל קורא" של הישיבה ושם באמת היה לי תיקון קוראים שלא תאם לס"ת והתרגלתי
 

דיויד כץ

משתמש פעיל
זה דבר ידוע
כשהסופרים כותבים הם מעתיקים מדפים שבד"כ כל הסופרים קונים ומעתיקים אותם דפים
אבל יש מיעוט שכותבים מהעתק של דפים אחרים ולכן זה לא דומה.
חוץ מיזה גם יש לפעמים כל מיני שינוים קטנים אבל ההבדלים הגדולים הם כנ"ל
 

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
כבעל קורא בהווה וכסופר סת"ם בעבר אוכל להוסיף קצת ידע בנושא:
רוב ספרי התורה כיום הם ספרים שנכתבו ע"פ תיקון קוראים של הרב מנחם דוידוביץ' זצ"ל שהוא מחולק ל245 עמודים לכל הספר תורה. גם ספר תיקון קוראים של "סימנים" הודפס ע"פ הסדר הזה. ספרי תורה ישנים יותר מעומדים קצת שונה, אאל"ט עם 248 עמודים.
 

מ הלוי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
את זה כנראה אני מחפש!!!
איך אני משיג את צורת העימוד הזו???
יש תיקוני קוראים ישנים מאד שיתאימו לך, אבל הם מאד קשים לשינון בפרט למי שהתרגל לסימנים, ונראה לי ייצא שכרך בהפסדך... וגם אין אפשרות לקנות אותם .
 

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים

לכתחילה אריבער

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
לא זה לא עוזר
נכון שזה עימוד אחר מ'סימנים' אבל בעצמי אמר לי פעם הגה"ח רבי מנחם דוידוביץ זצוק"ל שעד שהוא הגיע וכן עד שהגיע התיקון קוראים של סימנים לא היה שום גוון יחיד...
היום ב"ה רוב הספרי תורה נכתבים עפ"י התקן של סימנים..
ואגב, @סטודיו לגרפיקה אני מכיר את הצרה טוב טוב מקרוב ממש...
זוכר איך כמה פעמים הייתי בעל קורא אחרי שינון טוב והגיעו ספרי תורה שאינם תואמים ל'סימנים' ופשוט נהפך לי הקריאה לקריאה שוברת שיניים וחוטטרי אוזניים...
נדמה לי שאין מה לעשות...
אבל רק לדעת שאם יודעים טוב את החומר אז בדרך כלל לא מתבלבלים... בדרך כלל זה רק המכה בפטיש...
 

סלאוויטא

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
חבל שיש אנשים המגיבים ללא ידע
וסתם מוספים בלבול

וכעת למציאות:
  • יש ספרי תורה שנעתקו מתוך תיקון סופרים עם 245 [רמה] עמודים (וזה הרוב היום)
  • יש ספרי תורה שנעתקו מתוך תיקון סופרים עם 248 [רמח] עמודים (מיעוט, אבל יותר מהודר)


  • התיקון קוראים המצוי הוא ל-245 עמודים, שהוא המצוי
  • קיים בשוק תיקון קוראים עם 248 עמודים (כמדומני שניתן להשיג במכון פאר ירושלים)
 

כתר מלוכה

משתמש פעיל
חבל שיש אנשים המגיבים ללא ידע
וסתם מוספים בלבול

וכעת למציאות:
  • יש ספרי תורה שנעתקו מתוך תיקון סופרים עם 245 [רמה] עמודים (וזה הרוב היום)
  • יש ספרי תורה שנעתקו מתוך תיקון סופרים עם 248 [רמח] עמודים (מיעוט, אבל יותר מהודר)


  • התיקון קוראים המצוי הוא ל-245 עמודים, שהוא המצוי
  • קיים בשוק תיקון קוראים עם 248 עמודים (כמדומני שניתן להשיג במכון פאר ירושלים)
למה 248 יותר מהודר? וא"כ למה לא כולם עושים כך?
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
חבל שיש אנשים המגיבים ללא ידע
וסתם מוספים בלבול

וכעת למציאות:
  • יש ספרי תורה שנעתקו מתוך תיקון סופרים עם 245 [רמה] עמודים (וזה הרוב היום)
  • יש ספרי תורה שנעתקו מתוך תיקון סופרים עם 248 [רמח] עמודים (מיעוט, אבל יותר מהודר)


  • התיקון קוראים המצוי הוא ל-245 עמודים, שהוא המצוי
  • קיים בשוק תיקון קוראים עם 248 עמודים (כמדומני שניתן להשיג במכון פאר ירושלים)
טוב, בזמן האחרון בגלל הסיבות הנ"ל ערכתי בירור קצר והתוצאות הם מדויקות אחד לאחד למה שכתב סלאוויטא.
בסך הכל ההבדל בין שני התיקונים הוא בחומשים בראשית ושמות, מויקרא הכל מסתדר
אני עצמי רכשתי תיקון קוראים רמח בבני ברק, דוקא תיקון קוראים טוב המשתווה (כמעט!!!) למעלות שיש בתיקון "סימנים"
 

סלאוויטא

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
למה 248 יותר מהודר? וא"כ למה לא כולם עושים כך?
הוא מעומד בצורה שיותר נוחה לכתיבה נורמלית [וזה לא רק "נח" זה נפסק בשו''ע שצריך לכתוב בצורה כזו]

ועוד...

הסיבה היא שקשה לשנות
וכן הבעלי קוראים ש30 שנה הכינו על פי 245
ולא כולם רוצים לעבור ל248
 

גידל

משתמש פעיל
טיפ לבע"ק.
לאחר שאתה גומר להכין קח חומש של "עוז והדר" עם הציורים, יש שם בסוף את הפרשה בלי הטעמים, שנן את הפרשה פעם נוספת משם, לוודא שאתה יודע את הטעמים גם ללא העימוד המקובל.
אבל למה שלא תבקש מהגבאי שיחליף לך ספר תורה נורמלי, וגמרנו??
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  32  פעמים

לוח מודעות

למעלה