בן ציצית הכסת איך מנקדים.

  • פותח הנושא net13
  • פורסם בתאריך

2u2

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
בֶּן צִיצִית הַכֶּסֶת
 

-אליה-

טכנאי מחשבים - מכירה, התקנות מרחוק, שדרוג
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים

net13

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יוצרי ai
יש גם דעה של שוא פתח?
 

2u2

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
הכוונה לכר וכסת לפי שני הפירושים בגמרא, אז מדוע יהיה שינויי ניקוד מכסת בכל מקום?
 

#ליבא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הכוונה לכר וכסת לפי שני הפירושים בגמרא, אז מדוע יהיה שינויי ניקוד מכסת בכל מקום?
כי מדובר על אדם. כמו: ספן, שען, מלח, טבח.

למעשה:
בגמרות המנוקדות מופיע כך -
מתיבתא, שוטנשטיין, ושננתם - בשני סגולים.
שטיינזלץ (בשתי המהדורות) - שווא, קמץ.
 

#ליבא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אבל הוא לא עושה כסתות, ולא מכסה אחרים.
אז אתה מציע שנקרא לו בן ציצית הכסות (כ' קמוצה)/המכוסת? זה גם לא עולה עם דברי הגמרא (הוא לא היה מכוסה בכסת). אם אכן ננקד כך (ולע"ע לא מצאתי לכך בית אב) נפרש שהכוונה שהכסות מיוחסת אליו ומאפיינת אותו.
גם לדברי כת"ר לא אבין את המשמעות - זה כמו להתבטא: בן שמעון השעון.
אולי היה מקום לבאר אליבא דל"ק שהייתה ציציתו מוטלת וכו' שהכוונה היא בסמיכות: בן ציצית-הכסת, כלומר הציצית של הכסת, וא"ש. ואכתי לל"ב לא אבין.

עכ"פ נראה שרוב מנקדי הגמרות אחזו או קבלו מסורת ככבודו.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אבל הוא לא עושה כסתות, ולא מכסה אחרים.
זה לא טיעון, כי 'חַמָּר' או 'גַמָּל' אינו עושה חמורים או גמלים אלא מוביל אותם.
ולגבי רגילות הביטוי ׁ - יש הרבה מלים שרגילות הביטוי שלהם ׁׁ(אצל אשכנזים לפחות) שגויה, כמו: גֶּזֶל - שזו בעצם צורת הסמיכות של גָּזֵל, או 'צֶלַע' שמשמעה - מכאוב, חולי, ואילו את האשה ה' ברא מ'צֵלָע'.
 

מאיר d

משתמש פעיל
עריכה תורנית
כמדומה שהמקובל מרבותינו בהגי' ליטאית לקרותו
בן ציצית הַכַּסָת
אך אין זה מכריח על הניקוד המדויק שלו
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה