בירור שוק

מאכער

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
שלום רב!
רציתי לעשות בירור בקרב האדריכלים בענין התקשרות עם לקוחות,
לשיטה הכי יעילה ונעימה לטובת שני הצדדים.
1)כיצד מתחילים פרויקט עם לקוח?
2)כיצד מתבצע התשלום?
3)מה נכלל בסטנדרט של התיכנון ומה מעבר?
4)כיצד מגישים ללקוח את התוכניות בסוף הפרויקט?

אשמח לקבל תשובות ליעול ושיפור ולטובת כולם.
תודה מראש!
 

הודיה ה.

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
אשמח לשמוע גם מניסיון של אדיכליות ומעצבות אחרות...
 

תמר רנד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
אצלי זה עובד כך:
לקוח מתקשר לברר ולשמוע הצעת מחיר. אני שואלת אותו בטלפון את כל השאלות הרלוונטיות כדי להבין היטב מה בדיוק הוא רוצה. סקיצות חלוקה וסט תכניות עבודה? מפרט טכני וכתב כמויות? פיקוח בניה? עיצוב פנים? פריסות נגרות? בחירת חומרים?
אחרי שאני שומעת בדיוק מה הוא רוצה אני שולחת לו במייל הצעת מחיר מפורטת - רשום על דף באופן מסודר מה המחיר שאני גובה ומה בדיוק הוא מקבל - כמה סקיצות, כמה פעמים של יציאה לבחירת חומרים, כמה פגישות, כמה פריסות נגרות/ קרמיקה וכו'.
גביית התשלום היא כזו - 10% מיד כשסוגרים איתי כדי שתהיה מחויבות
ואח"כ לפי מה שהלקוח רצה, הוא משלם לי את הכסף עם התקדמות העבודה. אם למשל הוא רצה עיצוב מלא של דירה כולל חלוקה ועיצוב פנים מלא אז:
30% לפני שאני מוסרת סקיצות חלוקה
20% לפני שאני מוסרת תכניות עבודה
20% לפני שאני מוסרת פריסות נגרות
והשאר כשנפגשים לבחירת חומרים.
כמובן שיש אנשים שתוך כדי העבודה מחליטים שהם רוצים עוד דברים אז אם זה לא מסוכם בהצעת מחיר הראשונית אז את זה אני מתמחרת בנפרד (כמובן שאני מוזילה כי הם לקוחות שלי.....)
לגבי השאלה מה נחשב בסטנדרט של התכנון - אצלי תכנון כולל סקיצות חלוקה ללא הגבלה, ואח"כ העמדת ריהוט מתוכננת היטב על הסקיצה הנבחרת. (לא כולל פריסות ריהוט מפורטות לנגר)
מקווה שעזרתי.....בהצלחה!
 

מאכער

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
אצלי זה עובד כך:
לקוח מתקשר לברר ולשמוע הצעת מחיר. אני שואלת אותו בטלפון את כל השאלות הרלוונטיות כדי להבין היטב מה בדיוק הוא רוצה. סקיצות חלוקה וסט תכניות עבודה? מפרט טכני וכתב כמויות? פיקוח בניה? עיצוב פנים? פריסות נגרות? בחירת חומרים?
אחרי שאני שומעת בדיוק מה הוא רוצה אני שולחת לו במייל הצעת מחיר מפורטת - רשום על דף באופן מסודר מה המחיר שאני גובה ומה בדיוק הוא מקבל - כמה סקיצות, כמה פעמים של יציאה לבחירת חומרים, כמה פגישות, כמה פריסות נגרות/ קרמיקה וכו'.
גביית התשלום היא כזו - 10% מיד כשסוגרים איתי כדי שתהיה מחויבות
ואח"כ לפי מה שהלקוח רצה, הוא משלם לי את הכסף עם התקדמות העבודה. אם למשל הוא רצה עיצוב מלא של דירה כולל חלוקה ועיצוב פנים מלא אז:
30% לפני שאני מוסרת סקיצות חלוקה
20% לפני שאני מוסרת תכניות עבודה
20% לפני שאני מוסרת פריסות נגרות
והשאר כשנפגשים לבחירת חומרים.
כמובן שיש אנשים שתוך כדי העבודה מחליטים שהם רוצים עוד דברים אז אם זה לא מסוכם בהצעת מחיר הראשונית אז את זה אני מתמחרת בנפרד (כמובן שאני מוזילה כי הם לקוחות שלי.....)
לגבי השאלה מה נחשב בסטנדרט של התכנון - אצלי תכנון כולל סקיצות חלוקה ללא הגבלה, ואח"כ העמדת ריהוט מתוכננת היטב על הסקיצה הנבחרת. (לא כולל פריסות ריהוט מפורטות לנגר)
מקווה שעזרתי.....בהצלחה!
כיצד אתם מגישים ללקוח את התוכניות?
 

תמר רנד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
מה פירוש?
שולחת במייל בקובץ pdf
בדר"כ כשלקוח רוצה לבחור סקיצה של חלוקה מבין 5 סקיצות הוא גם רוצה פגישה ואז אנחנו מחליטים יחד.
את כל השאר במייל
 

מאכער

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
אפשר בבקשה לראות עותק רעיוני להסכם(חוזה)?
 

תמר רנד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
דוגמה ללקוח שרצה תמחור של פגישות בנפרד.
אפשר לעשות את זה אם הלקוח סומך לגמרי על המעצבת והיא מפרטת בתכניות גם חומרים וגימורים ומספר הפגישות מצטמצם משמעותית.
 

מבחר הקורסים המקצועיים של פרוג!

פְּרוֹגְלַיין | לוח אירועים

למעלה