קורונה ביצה של יונה לקערה בליל הסדר?

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הטור כותב כך:
"ושני תבשילין, אחד זכר לפסח ואחד זכר לחגיגה, מאיזה מין שירצה, ונהגו בבשר וביצה. ונהגו ליקח זרוע רמז לובזרוע נטויה". (סי' תעג)
אפשר גם דג מבושל. אם בכל זאת ביצה של יונה אז לבשל אותה כמובן, אחרת לא מקיימים את זה.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מישהו יודע האם אפשר לשים בקערה ביצה של יונה
(היונים החומות של ירושלים)
ואם אפשר מקור בבקשה
לא ברור שאפשר
היונים החומות של ירושלים נקראות צוצלת
לדעת האשכנזים לפחות אין מסורת על כשרותם
לענ"ד זאת שאלת רב הבקי בפרטי הכשרות
 

אבישלום

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
המשנה ברורה כותב שעדיף ב' מיני בשר על בשר וביצה, כי אחד זה זכר לקרבן פסח ואחד זכר לקרבן חגיגה
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אז איזה יונה אכלתי בחדר יחוד?
דבר ראשון כל הכבוד על האומץ
מהניסיון שלי רוב הזוגות בקושי מעיזים להציץ על היונים, ומכסים אותם במפית בפינת החדר...
(אני אישית טעמתי, וזה עשוי כל כך גרוע, כך שאין לי מושג אם זה אמור להיות טעים או לא...)
דבר שני - אכלת יונה אפורה, יונת סלעים.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
יונת סלעים יש בצבעים אפור, לבן וחום (חום אדמדם, שונה במקצת מהצוצלת. גם מבנה הגוף שלהן שונה יונת הסלעים קצת יותר גדולה). כמדומני שאת הזֶכר לקרבנות (פסח וחגיגה) אין מכינים ממינים הקרבים על המזבח, שלא יבואו לידי טעות.
 

דבר סתר

משתמש פעיל
יונת סלעים יש בצבעים אפור, לבן וחום (חום אדמדם, שונה במקצת מהצוצלת. גם מבנה הגוף שלהן שונה יונת הסלעים קצת יותר גדולה). כמדומני שאת הזֶכר לקרבנות (פסח וחגיגה) אין מכינים ממינים הקרבים על המזבח, שלא יבואו לידי טעות.
יש הרב ה שבדווקא מניחים זרוע של כבש
 

הקיפוד המיקרוביוטי

משתמש מקצוען
D I G I T A L
עימוד ספרים
לא ברור שאפשר
היונים החומות של ירושלים נקראות צוצלת
לדעת האשכנזים לפחות אין מסורת על כשרותם
לענ"ד זאת שאלת רב הבקי בפרטי הכשרות
שולחן ערוך יורה דעה סימן פב סעיף ד:
מִי שֶׁהוּא מִמָּקוֹם שֶׁנּוֹהֲגִין אִסוּר בְּעוֹף אֶחָד מִפְּנֵי שֶׁאֵין לָהֶם מָסֹרֶת, וְהָלַךְ לְמָקוֹם שֶׁיֵּשׁ לָהֶם בּוֹ מָסֹרֶת, יָכוֹל לְאָכְלוֹ בַּמָּקוֹם שֶׁהָלַךְ שָׁם, וַאֲפִלּוּ דַּעְתּוֹ לַחֲזֹר. וְאִם יָצָא מִמָּקוֹם שֶׁיֵּשׁ לָהֶם מָסֹרֶת וְהָלַךְ לְמָקוֹם שֶׁאֵין לָהֶם מָסֹרֶת, מֻתָּר לְאָכְלוֹ.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
יש הרב ה שבדווקא מניחים זרוע של כבש
האמנם? והאם הם גם נוהגים לבשלה קודם הצליה?
מקובלני מבית אבא - אשכנזים - שאת ה'זרוע' יש לבשל קודם הצליה כדי שלא יטעה מאן דהוא שמא הצלי הזה פסח - הגם שמדובר בחלק של עוף! כמו"כ נמנעו בליל פסח מאכילת כל צלי שהוא - אף צלי עוף וצלי קדרה בכלל - כדי שיהיה ברור בתכלית שאין בידינו קרבן פסח.
 

אבישלום

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
השאלה לא הייתה מה המנהג אלא אם אין ביצה אפשר לשים בשר לכתחילה, (היום במקום מבקשים בירושה ביצה לא דירה)
 

סתם אחד

משתמש פעיל
האמנם? והאם הם גם נוהגים לבשלה קודם הצליה?
מקובלני מבית אבא - אשכנזים - שאת ה'זרוע' יש לבשל קודם הצליה כדי שלא יטעה מאן דהוא שמא הצלי הזה פסח - הגם שמדובר בחלק של עוף! כמו"כ נמנעו בליל פסח מאכילת כל צלי שהוא - אף צלי עוף וצלי קדרה בכלל - כדי שיהיה ברור בתכלית שאין בידינו קרבן פסח.
האיסור [במקום שנהגו שלא לאכול צלי] הוא מדין הגמרא.
מאידך אופן צליית הזרוע מבואר בשו"ע [תע"ג ד, ע"ש במ"ב סקכ"ט] שיהי' באופן שכשר לק"פ, לכן המנהג שלא לבשל קודם הצלייה.
 

דבר סתר

משתמש פעיל
האמנם? והאם הם גם נוהגים לבשלה קודם הצליה?
מקובלני מבית אבא - אשכנזים - שאת ה'זרוע' יש לבשל קודם הצליה כדי שלא יטעה מאן דהוא שמא הצלי הזה פסח - הגם שמדובר בחלק של עוף! כמו"כ נמנעו בליל פסח מאכילת כל צלי שהוא - אף צלי עוף וצלי קדרה בכלל - כדי שיהיה ברור בתכלית שאין בידינו קרבן פסח.
ידוע לי שמקפידים על הבשר שאוכלים בליל הסדר ולא על מה שבקערה
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה