תודה רבה לכל המגיבים[FONT=Times New Roman, serif].[/FONT]
ממש לא חשבתי שהפוסט שלי[FONT=Times New Roman, serif], [/FONT]שבסך הכל בא לענות על המלצה על חסימה[FONT=Times New Roman, serif], [/FONT]יגרור דיונים רבים[FONT=Times New Roman, serif], [/FONT]המשתרעים על פני מספר עמודים[FONT=Times New Roman, serif].[/FONT]
יש לי תשובות הלכתיות מפורטות על כל הנ[FONT=Times New Roman, serif]"[/FONT]ל[FONT=Times New Roman, serif], [/FONT]מבוססות על דברי חז[FONT=Times New Roman, serif]"[/FONT]ל וחכמי הדורות[FONT=Times New Roman, serif], [/FONT]אבל אין כאן מקומם[FONT=Times New Roman, serif]. [/FONT]כי בסך הכל זהו פורום מקצועי של בניית אתרים ולא פורום הלכתי[FONT=Times New Roman, serif]. [/FONT]והדברים כבר יצאו רחוק מתחומו של הפורום[FONT=Times New Roman, serif].[/FONT]
אכתוב רק בקיצור חילוק אחד משמעותי מאד לעניין הלכה[FONT=Times New Roman, serif].[/FONT]
יש הבדל גדול בין אדם שנכנס למקום סיכון רוחני [FONT=Times New Roman, serif]"[/FONT]סתם[FONT=Times New Roman, serif]", [/FONT]לבין אדם שנכנס לצורך פרנסתו[FONT=Times New Roman, serif].[/FONT]
והנה תשובתו של רבי משה פיינשיין זצ[FONT=Times New Roman, serif]"[/FONT]ל ב[FONT=Times New Roman, serif]"[/FONT]איגרות משה[FONT=Times New Roman, serif]" [/FONT]אבן העזר חלק ב[FONT=Times New Roman, serif]' [/FONT]תשובה י[FONT=Times New Roman, serif]"[/FONT]ד[FONT=Times New Roman, serif]:[/FONT]
הרב נשאל האם מותר לנסוע בתחבורה ציבורית בשעה שאי אפשר להזהר מנגיעה ודחיפה בנשים בגלל הצפיפות[FONT=Times New Roman, serif]. [/FONT]
התשובה נכתבה על פני שני עמודים וזה מה שמסכם הרב בסופה[FONT=Times New Roman, serif]:[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]"[/FONT]וכן ליכא איסור מהאי טעמא גם לישב אצל אשה כשליכא מקום אחר[FONT=Times New Roman, serif]... [/FONT]אבל אם יודע שהוא יבוא לידי הרהור יש לו למנוע מללכת אז אם אין נחוץ לו[FONT=Times New Roman, serif], [/FONT]ואם מוכרח לילך אז ג[FONT=Times New Roman, serif]"[/FONT]כ לעבודתו אין לאסור לו אף כה[FONT=Times New Roman, serif]"[/FONT]ג ויתחזק להסיח דעתו[FONT=Times New Roman, serif]... [/FONT]וע[FONT=Times New Roman, serif]"[/FONT]ז יוכל לסמוך ולילך לעבודתו[FONT=Times New Roman, serif].[/FONT]
ואם יודע שטבעו רע ויבוא מזה לידי[FONT=Times New Roman, serif]... [/FONT]אסור לו לילך אז גם לעבודתו[FONT=Times New Roman, serif]. [/FONT]אבל ח[FONT=Times New Roman, serif]"[/FONT]ו לאדם להיות כן דבא לו מבטלה[FONT=Times New Roman, serif]... [/FONT]וצריך לעסוק בתורה ובמלאכה ולא יהיה כן[FONT=Times New Roman, serif]."
עד כאן לשון התשובה.
ועיין בגמרא פסחים דף קי"ג ע"א בסוף א''ר יוחנן שלשה מכריז עליהן הקב''ה בכל יום וכו' עיין שם בהמשך על רב חנינא ורב אושעיא שהיו סנדלרים בשוק של... וחכמים קראו להם "רבנן קדישי דבארעא דישראל" עיין שם.
ואם היה איסור בדבר, לא היו קוראים להם "רבנן קדישי" ולא היו כותבים שעל אנשים כאלה הקב"ה שמח בכל יום.
אלא בוודאי שיש הבדל מהותי בהלכה כאשר מדובר בצורך הפרנסה.
[/FONT]