קורונה בא לי להמשיך לחיות בעיר הזאת :(

  • פותח הנושא neom
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

פנינה 99

משתמש סופר מקצוען
שר הבריאות בממשלת ישראל הרב יעקב ליצמן הוא חרדי !, האחראי מטעם ראש הממשלה לטיפול במגזר החרדי - הרב אריה דרעי, הוא חרדי !, הממשלה עובדת עם החרדים. זה שבועדת הקורונה הזמנית שהוקמה במחטף ע"י האופוזיציה (ייתכן שבמטרה לנגח את הממשלה) לא שמה האופוזיציה ח"כ חרדי (לפי הנכתב שאין שם חרדי לא בדקתי) זה ענין שולי לגמרי, ולא קשור להתנהלות הממשלה בענין הקורונה.

שר הבריאות החרדי הרב יעקב ליצמן הוא בעצמו הורה לפני מספר ימים להכין את תכנית הסגר על ב"ב מתוך מטרה צודקת להגן על תושבי המדינה מכל המגזרים מהתפשטות המגיפה,, ועם כל התלונות אין מה לעשות המיקוד כולו חייב להתרכז כעת בהצלת חיי אדם, ורק אחרי שעשינו את זה נוכל לתת את הדעת לעניינים האחרים.

כן במהלך התנהלות חירום להצלת חיים יש טעויות אלו הם החיים, לטעמי כל הפלפלת המיותרת חוטאת למטרה העליונה של הצלת חיי אדם.
אפשר לענות על כל ענין לגופו למשל ההבדל בין הפגנות למנינים (מספר מועט מאד של הפגנות לעומת אלפי מנינים), אולם תמיד יהיו כאלו שימצאו (או ימציאו) ראיות נוספות להתעללות בציבור החרדי, הגיע הזמן שתתעוררו אנשים מאבדים את חייהם בזמן שיש כאלו שבוחרים למצוא ק"ן טעמים מדוע הסגר על ב"ב נובע מעלילת דם מודרנית.
ליצמן רצה להגן על כל המגזרים.
כל המגזרים לא מגינים עליו כשהוא חולה .
וזורקים עליו אבנים...
ומחפשים אותו בפינות.
ולצערינו גם מוצאים.
כי זה כוחה של תקשורת מלאת שנאה והסתה.
שימו לב ליוצא מפיכם ומעטכם נגד אחיכם!
 

אנונימי/ת

משתמש מקצוען
ההבדל הגדול
שאצל החילונים ראו תמונות של סין ואיטליה וזה הפחיד אותם
הציבור החרדי ראה שליצמן סגר את הכניסות לארץ והיה רגוע
ועוד
שלציבור החילוני לא היה היכן להתאסף סגרו להם את כל מוקדי הבילוי
 

אנונימי/ת

משתמש מקצוען
ליצמן רצה להגן על כל המגזרים.
כל המגזרים לא מגינים עליו כשהוא חולה .
וזורקים עליו אבנים...
ומחפשים אותו בפינות.
ולצערינו גם מוצאים.
כי זה כוחה של תקשורת מלאת שנאה והסתה.
שימו לב ליוצא מפיכם ומעטכם נגד אחיכם!
אנשים עצבנים על המצב
ואת כל העצבים שלהם הם מוציאים על החרדיים והבניברקים
 

3333ציפי

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
ההבדל הגדול
שאצל החילונים ראו תמונות של סין ואיטליה וזה הפחיד אותם
הציבור החרדי ראה שליצמן סגר את הכניסות לארץ והיה רגוע
ועוד
שלציבור החילוני לא היה היכן להתאסף סגרו להם את כל מוקדי הבילוי


לא מסכימה עם זה בכלל
שוב פעם הגענו לזה שהחרדים "לא מעודכנים"
 

ngp

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
שר הבריאות בממשלת ישראל הרב יעקב ליצמן הוא חרדי !, האחראי מטעם ראש הממשלה לטיפול במגזר החרדי - הרב אריה דרעי, הוא חרדי !, הממשלה עובדת עם החרדים. זה שבועדת הקורונה הזמנית שהוקמה במחטף ע"י האופוזיציה (ייתכן שבמטרה לנגח את הממשלה) לא שמה האופוזיציה ח"כ חרדי (לפי הנכתב שאין שם חרדי לא בדקתי) זה ענין שולי לגמרי, ולא קשור להתנהלות הממשלה בענין הקורונה.

שר הבריאות החרדי הרב יעקב ליצמן הוא בעצמו הורה לפני מספר ימים להכין את תכנית הסגר על ב"ב מתוך מטרה צודקת להגן על תושבי המדינה מכל המגזרים מהתפשטות המגיפה,, ועם כל התלונות אין מה לעשות המיקוד כולו חייב להתרכז כעת בהצלת חיי אדם, ורק אחרי שעשינו את זה נוכל לתת את הדעת לעניינים האחרים.

כן במהלך התנהלות חירום להצלת חיים יש טעויות אלו הם החיים, לטעמי כל הפלפלת המיותרת חוטאת למטרה העליונה של הצלת חיי אדם.
אפשר לענות על כל ענין לגופו למשל ההבדל בין הפגנות למנינים (מספר מועט מאד של הפגנות לעומת אלפי מנינים), אולם תמיד יהיו כאלו שימצאו (או ימציאו) ראיות נוספות להתעללות בציבור החרדי, הגיע הזמן שתתעוררו אנשים מאבדים את חייהם בזמן שיש כאלו שבוחרים למצוא ק"ן טעמים מדוע הסגר על ב"ב נובע מעלילת דם מודרנית.
לפי איך שאתה מדבר אתה לא היית בבני ברק בימים האחרונים. ואני כן בדקתי שאין בוועדה חרדי אז תבדוק לפני שאתה כותב.
אין קשר בין חובת בטיפול והשמירה לבין הצורה המגעילה שעושים את זה ואי אפשר לקרוא טעות לכך שעושים בדיקות ליד בתים ומתעלמים מתגובת העירייה
גם לא יתכן שמנכל !!! במכבי ישקר ויזרע פאניקה ולכלוך על הציבור בלי שום אחריות ותקרא לזה טעויות שקורות.
מי דיבר על ליצמן?
מי אמר שהוא לא בסדר?
הנקודה היא לא הטיפול אלא הדרך לטפל שכוללת הבטחות מוזרות לספק ביצים לב"ב ע"י הצבא כאילו תנובה לא יכולה לעשות את זה בעצמה ועוד ועוד הצהרות פופוליסטיטות מהסוג הזה.
אין סיבה לשקול היום במוצש סגר על ערים חרדיות דדוקא במקום סגר על מקומות בעלי אחוז הדבקה גבוה ולאו דווקא חרדים
מי שלא רואה את האנטישמיות פה הוא עיוור ואלה שמגינים על אותה התנהגות מכוערת רק מעודדים את המשכה והתפשטותה לרעת כולנו
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
עניתי לך במקום אחר.
המכירות התבצעו לפי החוק בלבד.
מה שהחסיר בהם מוצרים וביטל את המכירה המיוחדת לבית.

שמן סוכר מלח ירקות - סופקו תחת פיקוח.

התלונות הם על מוצרים רגישים שלא סופקו מחשש לקלקול והמכירה המיוחדת לבית שבוטלה.
אז בואי, שוב אספר לך מה היה "אצלנו" דאגו שהמוצרים הרגישים יבואו בכמה פעימות וכך הם לא התקלקלו. גם אס זה עולה יותר כסף היה מתאים שאת ההפרש הזה העיריה תיספוג. אבל משום מה זה לא עלה דעתם.
הלאה, גם במכירה שלנו היו דברים אחרים מלבד מזון, דברים שחיוניים לאנשים לפסח. כל זה הוסבר למי שצריך והם הרשו לפרוש את המכירה על נק' נוספות שתכיל גם את זה. הכל מתחיל ונגמר בהידברות, בראש פתוח, ברצון לפתור את הבעיות וזה נראה חסר למישהו בעיריית ב"ב.
 

תהילה ברג

משתמש פעיל
הנה למשל מה שהעיריה יכולה לעשות:
לפרסם ולהשיג עובדים מיידי. יש מספיק בחורים שירצו
לעבוד בשיתוף פעולה עם מכירות שכונתיות, ועם משנת יוסף, ולדאוג לחלוקה.
כמה כסף זה כבר עולה ביחס לכל הדברים האחרים?
עיריה מתפקדת בהחלט אמורה לדאוג לזה!

אם הבנתי נכון, את לא בני ברקית, אז את מדברת מתוך ידיעה? מתוך רצון ללבות לבה?
סליחה, לא אישי כלפייך,

אבל לכל הניקים\יות שחושבים שזה הדבר הנכון לעשות עכשיו, להדליק את הציבור, שכאילו חסר לו לא אש ולא דלק
אולי תחשבו שוב פעם


(גלבוע ^)

ודבר נוסף,
בחיאת. למה קשור עירייה? לכל מי שנתקע עכשיו בלי מה שהיה צריך כי שבועיים קודם הסתובב בקידי שיק שמא לא יהיה בגדים, לאגור אוכל? להישאר בבית? מי חשב על זה בכלל? ולמה?
והגדילו לעשות הבני ברקיות שטענו שמה, בני ברק זה עיר קדושה, (מקור? שמעתי בעצמי) לא יקרה פה כלום.
העיקר שיהיה בגדים לחג.

למה? בירושלים העירייה תפקדה טוב יותר? חוץ מלעודד את התושבים?
לאץ
אבל התושבים מצד אחד ראו את הנולד, ואגרו ועשו מה שצריך
ומצד שני, שמרו על הכללים
עירייה או לא עירייה לא קשורה לכאן חוץ מלדאוג שלא יהיה סגר על בני ברק, שזה גרוע לתושבים וטוב לכל הארץ,
וזה עיריית בני ברק עשתה ועוד איך.
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
רה״מ נתניהו הציג את ההחלטה הסופית - ״לאור המצב המיוחד בו נתונה בני ברק בעקבות ההגבלות בגין מגיפת הקורונה, יוטל על צה״ל לאלתר להגיש את הסיוע האזרחי הנידרש לעיריית בני ברק כדי לממש את אחריותה״.
כבר דובר על זה.ֿ
ואנשים זעמו שמכריחים אותם לראות חיילים וחיילות :confused:
 

צחור

משתמש מקצוען
אני מלינה על משו אחר לחלוטין
רוצים סגר
נושוין
למה לבודד את פרדס כץ מבני ברק????????
אני על סף חירפון
המשלוח אוכל שלי אצל ההורים שלי
המשחקים והכלים אצל גיסתי
ואין לעבור מקרית הרצוג לתוך בניברק
@קצרה הרבמתי טלפון למר רובינשטיין בעצמו (לא רוצה להגיד איך הוא היה נשמע)שצרח שהיו לא תהיה ושננסה שוב
וניסינו
ושוב לא נתנו לנו......!!!
אז יש מחדל או אין מחדל???
 
נערך לאחרונה ב:

חור שחור

משתמש צעיר
לפי איך שאתה מדבר אתה לא היית בבני ברק בימים האחרונים. ואני כן בדקתי שאין בוועדה חרדי אז תבדוק לפני שאתה כותב.
אין קשר בין חובת בטיפול והשמירה לבין הצורה המגעילה שעושים את זה ואי אפשר לקרוא טעות לכך שעושים בדיקות ליד בתים ומתעלמים מתגובת העירייה
גם לא יתכן שמנכל !!! במכבי ישקר ויזרע פאניקה ולכלוך על הציבור בלי שום אחריות ותקרא לזה טעויות שקורות.
מי דיבר על ליצמן?
מי אמר שהוא לא בסדר?
הנקודה היא לא הטיפול אלא הדרך לטפל שכוללת הבטחות מוזרות לספק ביצים לב"ב ע"י הצבא כאילו תנובה לא יכולה לעשות את זה בעצמה ועוד ועוד הצהרות פופוליסטיטות מהסוג הזה.
אין סיבה לשקול היום במוצש סגר על ערים חרדיות דדוקא במקום סגר על מקומות בעלי אחוז הדבקה גבוה ולאו דווקא חרדים
מי שלא רואה את האנטישמיות פה הוא עיוור ואלה שמגינים על אותה התנהגות מכוערת רק מעודדים את המשכה והתפשטותה לרעת כולנו
כפי שטרחתי להסביר אין קשר בין ניהול המשבר והטלת סגר על בני ברק לבין ועדת הקורונה שאינה נותנת ההנחיות לטיפול במשבר.
בודאי שניתן לטעות במיקום הקמת מרכזי הבדיקות, וכולי תקווה שאין כאלו שכבר טוענים שהקימו אותם בסמיכות לבנינים בכוונה כדי שאנשים יידבקו חלילה.
ליצמן תמך בסגר על בני ברק והוא צדק לחלוטין!!! חיי תושבי בני ברק וחיי אדם קודמים לנוחותם של תושבי בני ברק.
תנובה לא יכולה לשמור שהחלוקה לא תהווה מוקד הדבקה ע"י התקהלות ולכן הצבא צריך לעשות את זה.

כפי שכבר כתבתי ניתן לענות על כל טענה בנפרד אולם אלו שמסרבים להביט למציאות בעיניים ולראות את חיי האנשים הרבים המוטלים פה על הכף שום תשובה לא תספק אותם, המבט הנכון חייב להיות ממוקד כולו בהצלת חיי אדם, אם רק נחשוב לאן זה עלול להתפתח היל"ת בטוחני שכולם יסכימו על כך.
 

שרית קובל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אני מלינה על משו אחר לחלוטין
רוצים סגר
נושוין
למה לבודד את פרדס כץ מבני ברק????????
אני על סף חירפון
המשלוח אוכל שלי אצל ההורים שלי
המשחקים והכלים אצל גיסתי
ואין לעבור מקרית הרצוג לתוך בניברק
@קצרה הרבמתי טלפון למר רובינשטיין בעצמו שצרח שהיו לא תהיה ושננסה שוב
וניסינו
ושוב לא נתנו לנו......!!!
אז יש מחדל או אין מחדל???
מהלילה בחצות
סוגרים את זבוטינסקי מבן גוריון ועד לכביש גהה,
תוכלו לעבור באמצע בקלות כנראה...

ואגב - גם אם לא,
אפשרי ללכת ברגל ,
אז מביאים עם רכב עד לקצה בני ברק - עוברים ברגל את זבוטינסקי, ומשם בתוך פרדס כץ, אפשרי בקלות.
 

שריתאליז

משתמש מקצוען
*ציטוט:*
במגיפה השחורה שנאו את היהודים ועשו בהם פוגרומים כי הם היו היחידים שלא נדבקו במחלה. אותנו ישנאו כי כן נדבקנו. המגיפה היא רק תירוץ. השנאה מגיעה בכלל בלי קשר אליה.


*בידוד בתוך בידוד*
*אות חיים*
*חיים ולדר*

1.
נתחיל בדברים הפחות נעימים.
אין ספק שהציבור החרדי סופג מכות גדולות מנגיף הקורונה, יותר מהאחוז שלו באוכלוסיה
התופעה הזו נובעת משתי סיבות עיקריות:
הסיבה הראשונה חיובית דווקא. אורח החיים החרדי מתאפיין בחיי קהילה, להבדיל מהאינדיווידואליות שמאפיינת ציבורים אחרים. *בימים כתיקונם אדם חרדי פוגש לפחות שלושים אנשים בכל יום*. ואני מדבר על המינימום שזה בני משפחתו והמניין שהוא מתפלל שלוש פעמים ביום. בדרך כלל מדובר בהרבה הרבה יותר משלושים אנשים. מפני שרוב המניינים אינם מונים רק עשרה בני אדם אלא יותר בכיוון של חמישים אנשים ולא לקחתי בחשבון עבודה, מכולת, חברותא, "שלום זכר" "חתונות, בר מצוות, שיעורי תורה, טישים, ועוד...
כמו כן, בניין רגיל בן 12 דירות מונה *36 נפשות לכל היותר,* ואילו בניין חרדי בן 12 דירות מונה *96 נפשות לכל הפחות...* והוא בדרך כלל קרוב מאד, מרחק 2 כיפות מהבניין הבא...
כשמדובר בהרגלים אנושיים, לעבור ממצב a למצב b, זה דבר שלוקח לבני אדם שנים רבות ולמען האמת, מי כמונו יודע שרוב האנשים לא משתנים כל החיים.
*למרות זאת נעשה שינוי*, והוא שינוי היסטורי ממש ובלתי אנושי כמעט ונעשה יחסית בזמן קצר מאד.
מנקודת ההסתכלות הזו, *הציבור החרדי דווקא ראוי לשבח*, מפני שהוא הצליח לוותר על דברים שהם מבחינה נפשית סוג של "יהרג ואל יעבור" ואני מדגיש מבחינה נפשית. לא הלכתית.
לומר לאנשים לא להתפלל במניין, לא ללכת למקווה לא ללמוד בביהמ"ד לא ללכת לטיש, לא לשמח חתן וכלה ולא לכבד את המת בהלוויה רבת משתתפים, זוהי "גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה" ואף על פי כן *רוב רובו של הציבור עמד בה בגבורה* וראוי לכל שבח על כך ולא להפך.
2.
תרשו לי לחדד כאן נקודה נוספת הקשורה לדברים שכתבתי לעיל:
תגידו: גם החילוניים מוותרים על דברים. אין ספורט, אין אירועי זמר ופסטיבלים.
כל זה נכון. אבל אם יאמרו לחילוני מהשורה: תוותר על הסמערטפון שלך על הטלוויזיה שלל ועל כל מכשירי התקשורת שלך, יש מצב שהוא לא יעמוד בזה. יהיו שיאמרו: "כבר לא משתלם לי לחיות ככה".
לרוב החרדים אין טלפון חכם, ובוודאי שלא כלי תקשורת מתוחכמים שיכולים להעביר את זמנם.
ויתרה על כך, תפילה ומנין ולימוד וקריאת התורה הם בשביל החרדי משהו שדומה לחמצן. הוא לא יכול בלעדיהם. ובהעדרם חייו אינם חיים לכן ניתן להבין את הקושי לשנות את ההרגל.
אני נזכר בסבא שלי יחיאל זאב ריזל ז"ל שעד הרגע בו יכול היה לדדות לבית הכנסת "פועלי אגודת ישראל" ברחוב ארלוזרוב פינת רחוב מיכאל בחיפה, מרחק רב מבית הורי שם התגורר בעשור האחרון לחייו, הוא היה הולך לשם, מתפלל ויושב ולומד חצי יום. אחרי שגופו בגד בו הוא הלך ודעך. לא היה טעם לחייו.
אני מכיר אנשים מבוגרים שלא מצליחים אפילו לחשוב על תפילה בלי מניין. וכשהם מודדים את המושג "חיים" הפלא בטוחים ששווה להם לחיות בלי זה.
אל לנו לזלזל בכל הנתונים הללו. אל לנו לזלזל בערבות ההדדית שגרמה לרבים, לפחות בתחילת המערכה, כשלא היה לגמרי ברור המשמעות שלה, שלא לעמוד מנגד דמעותיה של כלה ולרצות לשמחה, שלא לוותר על שמחת הפורים שלא לוותר על מניין על מקווה ועל קריאת התורה.
ועדיין רובם ככולם התעשתו. החתונות הצטמצמו לעשרה, הת"תים והישיבות סגרו את שעריהם, הטישים בטלו, המקוואות נסגרו, ולאחר מכן בתי הכנסת. הכל שבת ודמם. אמנם לקח קצת יותר זמן אבל *הציבור עשה את השינוי.*
3.
הסיבה השניה לאחוזים הגבוהים של ההדבקה היא שלילית בתכלית. קבוצות קטנות בשולי הציבור היו "אויבר חכמים" ו"עשו דווקא".
אלא הן קבוצות שעושות לנו נזק כל ימי השנה ובזמנים אלה בצורה כפולה ומכופלת.
הנזק הפחות חמור הוא תדמיתי. הם מוציאים את דיבתינו עוד לפני מגיפת הקורונה והוסיפו חטא על פשע במהלכה, כי הקורונה, זה כבר לא אי נוחות מול הפגנה. זו תחושה של הציבור החילוני שמישהו מתעלם מהבריאות שלו, שלמישהו לא ממש איכפת שיחלה וימות. הם אינם מעלים בדעת שמדובר בקבוצה קטנה ושולית שמזיקה בעיקר לציבור החרדי.
אלה שחרגו מההוראות כי לא הבינו אותם או כי לא הצליחו לעמוד בהן, הם בחזקת "שוגגין", אך אלה שעשו "דווקא" שאמרו "אף אחד לא יגיד לנו מה לעשות" הם בבחינת "מזידים", ואם חלילה מישהו יאבד את חייו כתוצאה מהזלזול המכוון שלהם, זה ייזקף לחובתם, *אם כי ברור לי שגם אותם אנשים לא באמת התכוונו לפגוע או להרוג.*
גם חורבן ירושלים התרחש בשל סיקריקים שעשו "דווקא" ושרפו לכולם את מחסני התברואה.
תראו כמה ההיסטוריה חוזרת על עצמה.
כך או כך, הנזק כבר נעשה, וכעת אנחנו צריכים להתמודד עם תוצאותיו.
4.
אנחנו נתמודד, הוהו נתמודד. שיהיה ברור שכבר כעת חרדי שיוצא למקום חילוני יזכה במקרה הטוב להתרחקות מנומסת ומפוחדת בדיוק כמו היחס אל הפועלים הסיניים בתחילת המגיפה, ובמקרה הרע לאלימות מילולית קשה ואולי אפילו פיזית.
בימים ש"יוסל'ה שוכמכר" נחטף עשו בזה שלטונות מפא"י שימוש להשתלחות בחרדים, שחלקם חטפו מכות ברחובות.
בעוד שבוע וחצי, למרבה הצער, עלולים חלילה למות יותר ויותר אנשים. עלינו להתכונן ליחס מאד לא נעים בלשון המעטה מצד הציבור החילוני שלא מכיר את הניואנסים ויחסי הכוחות בתוך הציבור החרדי. כולי תקווה שהמשטרה תיערך להגן עלינו, *כי אם לא, עלינו להתארגן ולהגן על עצמנו. ממש כך.*
אם אתם מטילים ספק במה שכתבתי, תראו את השיח בתוכנו פנימה.
יש איזו נטייה אנושית "למצוא אשמים" בכל דבר. כבר בילדות, כשקבוצה של ילדים מפסידה במשחק, יהיה תמיד מישהו שיחפש וימצא מישהו בתוך הקבוצה לתלות בו את "האשמה".
והאמת היא, שחוץ ממקרים בהם אחד מחברי הקבוצה עשה "דווקא" והרס במתכוון לקבוצתו או חמור מכך, סייע לקבוצה היריבה שאז הוא באמת אשם, , אין באמת אשמה בקבוצה שהפסידה. שכן כל אחד עשה את ההשתדלות שלו והם פשוט לא הצליחו בגלל שהקבוצה השניה הייתה טובה יותר או בגלל שנעשו טעויות בתום לב. טעות אינה אשמה.
אם אנו עצמנו מחפשים אשמים בקרב כאלה שפעלו בתום לב, מה לנו כי נלין על החילוניים?
לכן, כעת, כשכולם יודעים את האמת לגבי המגיפה, עלינו להניח להאשמות ולהתאחד מול הצונאמי שממתין לנו. זה הבריאותי וזה התדמיתי.
5.
איך מתמודדים?
ישנם שתי אמירות שאני שומע במרחב הציבורי בימים האחרונים.
האחת: "איזה בושות עושים לנו".
השנייה "אני מתבייש להיות חרדי".
עם הראשונה אני מסכים לחלוטין. למרות שמדובר במיעוט שולי, הציבור החילוני במדינת ישראל לא רוצה להבחין בין חרדי לחרדי ואכן אותו מיעוט שולי, חוץ מהנזק הבריאותי החמור עושה לנו בושות, שלא לדבר על חילול שם שמים.
לגבי "אני מתבייש להיות חרדי" עם זה לא רק שאני לא מסכים, אלא אני מציע לכל מי שאומר זאת או חושב זאת, לשקול את החשיבה שלו מחדש, ולחקור מהיכן היא נאמרה.
לשם כך עלינו לסור אל המושג המוכר כל כך "ביטחון עצמי"
כי האמירות הנ"ל בפירוש נובעות מחוסר ביטחון עצמי, אולי לא אישי אלא ציבורי. מכיוןמשאנו עומדים בתקופה שעלולה לפגוע ב"גאוות היחידה החרדית" אסביר:
6.
"ביטחון עצמי" קשור לדימוי האישי של האדם – קרי *מה האדם חושב על עצמו*.
בתקופת הילדות, בבואו של ילד להחליט מה הוא חושב על עצמו, הוא מביט על הסביבה ושואל עצמו: *"מה הילדים אחרים חושבים עלי"*. יוצא איפה שהדבר הקריטי הזה, ששמו "ביטחון עצמי" אינו בשליטתו של הילד, ובעצם נתון לשליטתם של בני אדם אחרים.
ככל שבנאדם מתבגר, הוא חייב להיגמל מהמדד של "מה אחרים חושבים עלי" ולגבש עמדה *עצמאית* כלפי עצמו, כזו שאינה מושפעת מאחרים אלא באה מצד עצמו וזהו הביטחון העצמי האמיתי .
גם "ביטחון עצמי ציבורי" חייב להתעצב בדרך זו.
ככל שהאנשים המרכיבים את הציבור בטוחים בצדקת דרכו, בעדיפות שלו, בדברים הטובים שהוא מציע ומעניק להם ובהבדל החיובי שיש בו כלפי אחרים, כך הם יתעלמו ממה שציבורים אחרים חושבים עליהם, במיוחד שהם יודעים שאותן מחשבות יסודן בשנאת הדת בלי להתייחס למציאות שאותה הם מכירים מקרוב שרוב הציבור שומר על הכללים.
כולנו כמובן מעדיפים שיחשבו עלינו טובות, אבל מי שיש לו *ביטחון עצמי ציבורי* ומאמין בחברת הדרך, אך אחד לא יכול לערער לו את זה. וגם אם יהיו כאלה שישתלחו וינאצו את הציבור, זה לא יפגע במאומה באמונה בצדקת הדרך ותחושת האושר והגאווה להיכלל בציבור הזה.
7.
לומר שנעים לי כל מה שקורה לאחרונה? ממש לא! אבל מכאן ועד "להתבייש בציבור שלי" המרחק רב כרחוק מזרח ממערב.
אני מציע לכל אחד ואחד שלא להתרשם ממה שאחרים אומרים עלינו וממה שיאמרו הלאה.
אין שום גוף אכיפה שמכריח מישהו להיות חרדי. רוב רובו של הציבור החרדי, שייך אליו *כי הוא רוצה להשתייך.*
ישנם שוליים שלא חשים כך. חלקם כי נפגעו מאד מהציבור או מגופים ופרטים בו, וחלקם כי התחברו יותר מדי ל"מה החילוניים חושבים עלינו" ואימצו את דעתם השלילית, מפני שמלתכחילה לא היו סגורים על עצמם, ובדומה לילד חסר ביטחון, לא גיבשו דעה משלהם כי אם הסתמכו כל "מה אומרים עליהם".
(זה בדיוק מה שקורה לאנשי שמאל מול השנאה שמופנית כלפי ישראל והיהודים מצד אומרת העולם. הם מתביישים על הישראליות והיהדות שלהם ומאמצים עמדה של "פוסט ישראליות" וביקורת קשה מבית כדי לאותת לאומות " אנחנו לא כאלה... אנחנו אחרים וזאת בשל בושה איומה ואי התחברות שלהם עם היהדות והישראליות.
אם גיבשתם לעצמכם דעה טובה כלפי מי שאתם והציבור שאתם חיים בו. אם השייכות שלכם לציבור החרדי היא מרצון, תתעלמו ממה שאומרים וממה שעוד יאמרו. *הם שנאו אותנו לפני כן וישנאו אותנו גם אחרי כן. במגיפה השחורה שנאו את היהודים ועשו בהם פוגרומים כי הם היו היחידים שלא נדבקו במחלה. אותנו ישנאו כי כן נדבקנו. המגיפה היא רק תירוץ.* השנאה מגיעה בכלל בלי קשר אליה.
הנה ימים באים. לא פשוטים. אם נתאחד, נפנים את הכללים ונפעל לאורם, ונפסיק לחפש אשמים. נתגבר עליהם אי"ה.
ועל כך נאמר *"חֲזַק וְנִתְחַזַּק בְּעַד עַמֵּנוּ וּבְעַד עָרֵי אֱלֹהֵינוּ וַד' יַעֲשֶׂה הַטּוֹב בְּעֵינָיו. (שמואל ב', י"ב)*
 

צחור

משתמש מקצוען
מהלילה בחצות
סוגרים את זבוטינסקי מבן גוריון ועד לכביש גהה,
תוכלו לעבור באמצע בקלות כנראה...

ואגב - גם אם לא,
אפשרי ללכת ברגל ,
אז מביאים עם רכב עד לקצה בני ברק - עוברים ברגל את זבוטינסקי, ומשם בתוך פרדס כץ, אפשרי בקלות.
הלוואי וזה יקרה!
ברגל?
כן ואם זה לסחוב דברים..?
 

שרית קובל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הלוואי וזה יקרה!
ברגל?
כן ואם זה לסחוב דברים..?
כבר קרה
סגור מכביש גהה ועד לבן גוריון.

אפשרי לרוץ על הכביש :) רק להזהר ממשטרות, יש שם מלא כאלה.. שנוסעים לבדוק אם אין מנין מעריב ב1 בלילה על כביש זבוטינסקי.

ואם צריך לסחוב דברים אני חושבת שהרכבים עוברים חופשי,
בטח מסוקולוב לאבוחצירא...
 

צחור

משתמש מקצוען
כבר קרה
סגור מכביש גהה ועד לבן גוריון.

אפשרי לרוץ על הכביש :) רק להזהר ממשטרות, יש שם מלא כאלה.. שנוסעים לבדוק אם אין מנין מעריב ב1 בלילה על כביש זבוטינסקי.

ואם צריך לסחוב דברים אני חושבת שהרכבים עוברים חופשי,
בטח מסוקולוב לאבוחצירא...
את גרה שם?
מחפשת מישהו עם מידע מדויק שיגיד לי שהמחסומים ירדו
ואז אולי תוכל לרדת לי גם האבן מהלב
 

שרית קובל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
את גרה שם?
מחפשת מישהו עם מידע מדויק שיגיד לי שהמחסומים ירדו
ואז אולי תוכל לרדת לי גם האבן מהלב
לא.
אבל לפי מה שקראתי זה המצב,
אם זה חיוני מאד עבורך, אולי אצא עוד מעט להליכה לכיוון שם [צורך חיוני סוף סוף]
 

חור שחור

משתמש צעיר
*ציטוט:*
במגיפה השחורה שנאו את היהודים ועשו בהם פוגרומים כי הם היו היחידים שלא נדבקו במחלה. אותנו ישנאו כי כן נדבקנו. המגיפה היא רק תירוץ. השנאה מגיעה בכלל בלי קשר אליה.


*בידוד בתוך בידוד*
*אות חיים*
*חיים ולדר*

1.
נתחיל בדברים הפחות נעימים.
אין ספק שהציבור החרדי סופג מכות גדולות מנגיף הקורונה, יותר מהאחוז שלו באוכלוסיה
התופעה הזו נובעת משתי סיבות עיקריות:
הסיבה הראשונה חיובית דווקא. אורח החיים החרדי מתאפיין בחיי קהילה, להבדיל מהאינדיווידואליות שמאפיינת ציבורים אחרים. *בימים כתיקונם אדם חרדי פוגש לפחות שלושים אנשים בכל יום*. ואני מדבר על המינימום שזה בני משפחתו והמניין שהוא מתפלל שלוש פעמים ביום. בדרך כלל מדובר בהרבה הרבה יותר משלושים אנשים. מפני שרוב המניינים אינם מונים רק עשרה בני אדם אלא יותר בכיוון של חמישים אנשים ולא לקחתי בחשבון עבודה, מכולת, חברותא, "שלום זכר" "חתונות, בר מצוות, שיעורי תורה, טישים, ועוד...
כמו כן, בניין רגיל בן 12 דירות מונה *36 נפשות לכל היותר,* ואילו בניין חרדי בן 12 דירות מונה *96 נפשות לכל הפחות...* והוא בדרך כלל קרוב מאד, מרחק 2 כיפות מהבניין הבא...
כשמדובר בהרגלים אנושיים, לעבור ממצב a למצב b, זה דבר שלוקח לבני אדם שנים רבות ולמען האמת, מי כמונו יודע שרוב האנשים לא משתנים כל החיים.
*למרות זאת נעשה שינוי*, והוא שינוי היסטורי ממש ובלתי אנושי כמעט ונעשה יחסית בזמן קצר מאד.
מנקודת ההסתכלות הזו, *הציבור החרדי דווקא ראוי לשבח*, מפני שהוא הצליח לוותר על דברים שהם מבחינה נפשית סוג של "יהרג ואל יעבור" ואני מדגיש מבחינה נפשית. לא הלכתית.
לומר לאנשים לא להתפלל במניין, לא ללכת למקווה לא ללמוד בביהמ"ד לא ללכת לטיש, לא לשמח חתן וכלה ולא לכבד את המת בהלוויה רבת משתתפים, זוהי "גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה" ואף על פי כן *רוב רובו של הציבור עמד בה בגבורה* וראוי לכל שבח על כך ולא להפך.
2.
תרשו לי לחדד כאן נקודה נוספת הקשורה לדברים שכתבתי לעיל:
תגידו: גם החילוניים מוותרים על דברים. אין ספורט, אין אירועי זמר ופסטיבלים.
כל זה נכון. אבל אם יאמרו לחילוני מהשורה: תוותר על הסמערטפון שלך על הטלוויזיה שלל ועל כל מכשירי התקשורת שלך, יש מצב שהוא לא יעמוד בזה. יהיו שיאמרו: "כבר לא משתלם לי לחיות ככה".
לרוב החרדים אין טלפון חכם, ובוודאי שלא כלי תקשורת מתוחכמים שיכולים להעביר את זמנם.
ויתרה על כך, תפילה ומנין ולימוד וקריאת התורה הם בשביל החרדי משהו שדומה לחמצן. הוא לא יכול בלעדיהם. ובהעדרם חייו אינם חיים לכן ניתן להבין את הקושי לשנות את ההרגל.
אני נזכר בסבא שלי יחיאל זאב ריזל ז"ל שעד הרגע בו יכול היה לדדות לבית הכנסת "פועלי אגודת ישראל" ברחוב ארלוזרוב פינת רחוב מיכאל בחיפה, מרחק רב מבית הורי שם התגורר בעשור האחרון לחייו, הוא היה הולך לשם, מתפלל ויושב ולומד חצי יום. אחרי שגופו בגד בו הוא הלך ודעך. לא היה טעם לחייו.
אני מכיר אנשים מבוגרים שלא מצליחים אפילו לחשוב על תפילה בלי מניין. וכשהם מודדים את המושג "חיים" הפלא בטוחים ששווה להם לחיות בלי זה.
אל לנו לזלזל בכל הנתונים הללו. אל לנו לזלזל בערבות ההדדית שגרמה לרבים, לפחות בתחילת המערכה, כשלא היה לגמרי ברור המשמעות שלה, שלא לעמוד מנגד דמעותיה של כלה ולרצות לשמחה, שלא לוותר על שמחת הפורים שלא לוותר על מניין על מקווה ועל קריאת התורה.
ועדיין רובם ככולם התעשתו. החתונות הצטמצמו לעשרה, הת"תים והישיבות סגרו את שעריהם, הטישים בטלו, המקוואות נסגרו, ולאחר מכן בתי הכנסת. הכל שבת ודמם. אמנם לקח קצת יותר זמן אבל *הציבור עשה את השינוי.*
3.
הסיבה השניה לאחוזים הגבוהים של ההדבקה היא שלילית בתכלית. קבוצות קטנות בשולי הציבור היו "אויבר חכמים" ו"עשו דווקא".
אלא הן קבוצות שעושות לנו נזק כל ימי השנה ובזמנים אלה בצורה כפולה ומכופלת.
הנזק הפחות חמור הוא תדמיתי. הם מוציאים את דיבתינו עוד לפני מגיפת הקורונה והוסיפו חטא על פשע במהלכה, כי הקורונה, זה כבר לא אי נוחות מול הפגנה. זו תחושה של הציבור החילוני שמישהו מתעלם מהבריאות שלו, שלמישהו לא ממש איכפת שיחלה וימות. הם אינם מעלים בדעת שמדובר בקבוצה קטנה ושולית שמזיקה בעיקר לציבור החרדי.
אלה שחרגו מההוראות כי לא הבינו אותם או כי לא הצליחו לעמוד בהן, הם בחזקת "שוגגין", אך אלה שעשו "דווקא" שאמרו "אף אחד לא יגיד לנו מה לעשות" הם בבחינת "מזידים", ואם חלילה מישהו יאבד את חייו כתוצאה מהזלזול המכוון שלהם, זה ייזקף לחובתם, *אם כי ברור לי שגם אותם אנשים לא באמת התכוונו לפגוע או להרוג.*
גם חורבן ירושלים התרחש בשל סיקריקים שעשו "דווקא" ושרפו לכולם את מחסני התברואה.
תראו כמה ההיסטוריה חוזרת על עצמה.
כך או כך, הנזק כבר נעשה, וכעת אנחנו צריכים להתמודד עם תוצאותיו.
4.
אנחנו נתמודד, הוהו נתמודד. שיהיה ברור שכבר כעת חרדי שיוצא למקום חילוני יזכה במקרה הטוב להתרחקות מנומסת ומפוחדת בדיוק כמו היחס אל הפועלים הסיניים בתחילת המגיפה, ובמקרה הרע לאלימות מילולית קשה ואולי אפילו פיזית.
בימים ש"יוסל'ה שוכמכר" נחטף עשו בזה שלטונות מפא"י שימוש להשתלחות בחרדים, שחלקם חטפו מכות ברחובות.
בעוד שבוע וחצי, למרבה הצער, עלולים חלילה למות יותר ויותר אנשים. עלינו להתכונן ליחס מאד לא נעים בלשון המעטה מצד הציבור החילוני שלא מכיר את הניואנסים ויחסי הכוחות בתוך הציבור החרדי. כולי תקווה שהמשטרה תיערך להגן עלינו, *כי אם לא, עלינו להתארגן ולהגן על עצמנו. ממש כך.*
אם אתם מטילים ספק במה שכתבתי, תראו את השיח בתוכנו פנימה.
יש איזו נטייה אנושית "למצוא אשמים" בכל דבר. כבר בילדות, כשקבוצה של ילדים מפסידה במשחק, יהיה תמיד מישהו שיחפש וימצא מישהו בתוך הקבוצה לתלות בו את "האשמה".
והאמת היא, שחוץ ממקרים בהם אחד מחברי הקבוצה עשה "דווקא" והרס במתכוון לקבוצתו או חמור מכך, סייע לקבוצה היריבה שאז הוא באמת אשם, , אין באמת אשמה בקבוצה שהפסידה. שכן כל אחד עשה את ההשתדלות שלו והם פשוט לא הצליחו בגלל שהקבוצה השניה הייתה טובה יותר או בגלל שנעשו טעויות בתום לב. טעות אינה אשמה.
אם אנו עצמנו מחפשים אשמים בקרב כאלה שפעלו בתום לב, מה לנו כי נלין על החילוניים?
לכן, כעת, כשכולם יודעים את האמת לגבי המגיפה, עלינו להניח להאשמות ולהתאחד מול הצונאמי שממתין לנו. זה הבריאותי וזה התדמיתי.
5.
איך מתמודדים?
ישנם שתי אמירות שאני שומע במרחב הציבורי בימים האחרונים.
האחת: "איזה בושות עושים לנו".
השנייה "אני מתבייש להיות חרדי".
עם הראשונה אני מסכים לחלוטין. למרות שמדובר במיעוט שולי, הציבור החילוני במדינת ישראל לא רוצה להבחין בין חרדי לחרדי ואכן אותו מיעוט שולי, חוץ מהנזק הבריאותי החמור עושה לנו בושות, שלא לדבר על חילול שם שמים.
לגבי "אני מתבייש להיות חרדי" עם זה לא רק שאני לא מסכים, אלא אני מציע לכל מי שאומר זאת או חושב זאת, לשקול את החשיבה שלו מחדש, ולחקור מהיכן היא נאמרה.
לשם כך עלינו לסור אל המושג המוכר כל כך "ביטחון עצמי"
כי האמירות הנ"ל בפירוש נובעות מחוסר ביטחון עצמי, אולי לא אישי אלא ציבורי. מכיוןמשאנו עומדים בתקופה שעלולה לפגוע ב"גאוות היחידה החרדית" אסביר:
6.
"ביטחון עצמי" קשור לדימוי האישי של האדם – קרי *מה האדם חושב על עצמו*.
בתקופת הילדות, בבואו של ילד להחליט מה הוא חושב על עצמו, הוא מביט על הסביבה ושואל עצמו: *"מה הילדים אחרים חושבים עלי"*. יוצא איפה שהדבר הקריטי הזה, ששמו "ביטחון עצמי" אינו בשליטתו של הילד, ובעצם נתון לשליטתם של בני אדם אחרים.
ככל שבנאדם מתבגר, הוא חייב להיגמל מהמדד של "מה אחרים חושבים עלי" ולגבש עמדה *עצמאית* כלפי עצמו, כזו שאינה מושפעת מאחרים אלא באה מצד עצמו וזהו הביטחון העצמי האמיתי .
גם "ביטחון עצמי ציבורי" חייב להתעצב בדרך זו.
ככל שהאנשים המרכיבים את הציבור בטוחים בצדקת דרכו, בעדיפות שלו, בדברים הטובים שהוא מציע ומעניק להם ובהבדל החיובי שיש בו כלפי אחרים, כך הם יתעלמו ממה שציבורים אחרים חושבים עליהם, במיוחד שהם יודעים שאותן מחשבות יסודן בשנאת הדת בלי להתייחס למציאות שאותה הם מכירים מקרוב שרוב הציבור שומר על הכללים.
כולנו כמובן מעדיפים שיחשבו עלינו טובות, אבל מי שיש לו *ביטחון עצמי ציבורי* ומאמין בחברת הדרך, אך אחד לא יכול לערער לו את זה. וגם אם יהיו כאלה שישתלחו וינאצו את הציבור, זה לא יפגע במאומה באמונה בצדקת הדרך ותחושת האושר והגאווה להיכלל בציבור הזה.
7.
לומר שנעים לי כל מה שקורה לאחרונה? ממש לא! אבל מכאן ועד "להתבייש בציבור שלי" המרחק רב כרחוק מזרח ממערב.
אני מציע לכל אחד ואחד שלא להתרשם ממה שאחרים אומרים עלינו וממה שיאמרו הלאה.
אין שום גוף אכיפה שמכריח מישהו להיות חרדי. רוב רובו של הציבור החרדי, שייך אליו *כי הוא רוצה להשתייך.*
ישנם שוליים שלא חשים כך. חלקם כי נפגעו מאד מהציבור או מגופים ופרטים בו, וחלקם כי התחברו יותר מדי ל"מה החילוניים חושבים עלינו" ואימצו את דעתם השלילית, מפני שמלתכחילה לא היו סגורים על עצמם, ובדומה לילד חסר ביטחון, לא גיבשו דעה משלהם כי אם הסתמכו כל "מה אומרים עליהם".
(זה בדיוק מה שקורה לאנשי שמאל מול השנאה שמופנית כלפי ישראל והיהודים מצד אומרת העולם. הם מתביישים על הישראליות והיהדות שלהם ומאמצים עמדה של "פוסט ישראליות" וביקורת קשה מבית כדי לאותת לאומות " אנחנו לא כאלה... אנחנו אחרים וזאת בשל בושה איומה ואי התחברות שלהם עם היהדות והישראליות.
אם גיבשתם לעצמכם דעה טובה כלפי מי שאתם והציבור שאתם חיים בו. אם השייכות שלכם לציבור החרדי היא מרצון, תתעלמו ממה שאומרים וממה שעוד יאמרו. *הם שנאו אותנו לפני כן וישנאו אותנו גם אחרי כן. במגיפה השחורה שנאו את היהודים ועשו בהם פוגרומים כי הם היו היחידים שלא נדבקו במחלה. אותנו ישנאו כי כן נדבקנו. המגיפה היא רק תירוץ.* השנאה מגיעה בכלל בלי קשר אליה.
הנה ימים באים. לא פשוטים. אם נתאחד, נפנים את הכללים ונפעל לאורם, ונפסיק לחפש אשמים. נתגבר עליהם אי"ה.
ועל כך נאמר *"חֲזַק וְנִתְחַזַּק בְּעַד עַמֵּנוּ וּבְעַד עָרֵי אֱלֹהֵינוּ וַד' יַעֲשֶׂה הַטּוֹב בְּעֵינָיו. (שמואל ב', י"ב)*
חשוב להדגיש שיש הבדל בין נושא האשמת החרדים שהוא ענין נפרד (שעליו כותב חיים ולדר),
לבין הנושא של התנהלות הממשלה בהטלת הסגר על ב"ב וכדומה שהוא ענין אחר שבו כולם צריכים לתמוך
כיוון שמדובר בהצלת נפשות ממש.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה