באיזו תוכנה?

מתעניין

משתמש חדש
כמי שאינו מתמצא בנושא, רצוני לדעת באיזו תוכנה אני יכול לשרטט לפי קנה מידה מסוים (למשל תכנון של דירה).
משהו פשוט ולא מסובך, בבקשה.
 

tkh

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
התוכנה הבסיסית היא כמובן אוטוקד.
יש תוכנה חינמית ונחמדה בשם ENVISIONEER. חפש אותו בגוגל.
ואם גוגל - יש להם תוכנה בשם GOOGLE SKETCHUP.
 

צמרת

משתמש פעיל
D I G I T A L
"בלנדר" תוכנה לתלת ממד חנמית ששוה הרבה!!!

בבקשה!
למי שלא מכיר בתור התחלה ללחוץ על alt ביחד עם העכבר השמאלי ולהוזיז....
בנוסף.כל המקשים של האותיות הם אופציות. וכן המספרים הימניים...
אז בהצלחה!
http://www.blender.org/download/get-blender/


החלק העליון והגדול ביותר, נקרא חלון התצוגה(או באנגלית: Viewport window). בחלון זה תתרכז רוב הזמן, בזמן המידול(הכנת עצמים תלת מימדיים) והאנימציה בעיקר, מכיוון שבו אתה עורך ומשנה עצמים תלת-מימדיים בסצינה התלת-מימדית שלך. אתה יכול לשנות את גודל החלון ע"י לחיצה ארוכה על הלחצן השמאלי בעכבר על המרווח בין החלון הזה לחלון שמתחתיו(חלון הכפתורים, שאליו נגיע עוד מעט) ולאחר מכן גרירה של העכבר.

[עריכה] חלון הכפתורים

החלק התחתון נקרא חלון הכפתורים (או באנגלית: The Buttons Window). חלון זה יאפשר לך לבצע פעולות רבות על עצמים תלת-מימדיים שתכין ועל המצלמה ועל הרבה דברים נוספים שעליהם תלמד בהמשך הספר.
הערה: אם אתה לא רואה את הכפתורים שבתמונה, לחץ על תפריט הגלילה: panels ותבחר ב-scene ואז ב-F10 , render יעשה את אותה פעולה אוטומטית.

[עריכה] שינוי גודל החלונות


כדי לשנות את גודלו של החלון לחץ על הקו הגלילה (הקו שמסומן עם החיצים) , וגרור אותו למעלה או למטה.
לחיצה על CTRL+מעלה או CTRL+מטה משנה את הזום של החלון הפעיל (החלון הפעיל הוא החלון שסמן העכבר נמצא בו), חזור על הפעולה כדי להחזיר את החלון לגודל המקורי שלו.

[עריכה] חיבור ופיצול חלונות


התיבה הזאת תיפתח לאחר לחיצה ימנית על חיבור בין 2 חלונות


רד בחזרה למטה לחיבור בין חלון ה-3D לחלון הכפתורים, אך הפעם במקום ללחוץ לחצן שמאלי בעכבר, לחץ על הלחצן הימני. תפריט יצוץ ויראה לך את האפשרויות הבאות:
  • Split Area - מפצל את החלון שאליו העכבר נוטה יותר.
  • Join Areas - מאחד את שני החלונות שמשתפים את החיבור לחלון אחד.
  • No Header - מחביא את התפריט הראשי של החלון(יפורט בהמשך).
בוא נבדוק את כל שלושת האפשרויות. בחר באפשרות הראשונה (Split Area). כעת יופיע קו שיראה היכן ייחתך החלון מייד לאחר הלחיצה על הלחצן השמאלי. חשוב: אנחנו מעוניינים לפצל את חלון ה-3D, אם במקרה אתה רואה את פס הפיצול בתוך חלון הכפתורים, לחץ על Esc, והפעם תלחץ לחיצה ימנית על החיבור בין שני החלונות עם נטייה קלה לכיוון חלון ה-3D. כעת, בחר היכן ברצונך לפצל את החלון ולחץ על הלחצן השמאלי בעכבר. החלון כעת אמור להיות מפוצל לשני חלונות שביכולתך לשנות את גודלם ולחצות גם אותם, בדיוק באותה השיטה רק בצורה אנכית. למעשה, ביכולתך לפצל כמה חלונות שרק תרצה ללא הגבלה, וזה יכול להיות דבר טוב עם בזמן המידול אתה מעוניין לראות ממספר נקודות מבט שונות את העצם שעליו אתה עובד, אך קח בחשבון כי ככל שיש יותר חלונות, ככה כל החלונות קטנים יותר ופחות נוחים לעבודה, אלא אם אתם מציגים ברזולוציה גבוהה ביותר (משהו כמו 1600x1200).
כעת, בוא נאחד בחזרה את שני החלונות. לחץ על החיבור בין שני החלונות שכרגע פוצלו מחלון אחד אך הפעם בחרJoin Areas. שני החלונות חזרו להיות חלון אחד.
עכשיו אתה אמור להיות באותו מצב שהיית כשפתחת את התוכנה(ראה התמונה הראשונה בדף הזה).

[עריכה] העדפות המשתמש


החלק השלישי מוחבא. זאת מכיוון שתשתמש בו לעתים רחוקות מאוד ולא תצטרך אותו לפעולות רגילות. החלק הוא שלישי הוא חלון המאפיינים, בו תוכל לשנות את המאפיינים של התוכנה(עניינים ויזואליים בעיקר). כדי להציג את החלון הזה עליך להקטין את חלון ה-3D מלמעלה, או שיותר נכון לומר להגדיל את חלון המאפיינים שמוצג רק חלק קל ממנו(File, Add, Timeline....). ראה את ההסברים שתי פסקאות למעלה כיצד לשנות את גודל החלון. בינתיים, סגור את חלון המאפיינים, לא נזדקק לו עכשיו.

[עריכה] התפריט הראשי של החלון

אתם ודאי שואלים את עצמכם מהו התפריט הראשי של החלון. ובכן, זה מוצג מולכם מאז שפתחתם את התוכנה, אך פשוט לא ידעתם שקוראים לזה כך:

לכל חלון יש תפריט ראשי שבו הפעולות הבסיסיות והחשובות של התצוגה בחלון. בהמשך יפורט על התפריטים הראשיים בכל אחד מהחלונות. תוכלו לזהות בקלות מהו התפריט הראשי של כל חלון, זאת מכיוון שכאשר אתם מעבירים את העכבר על החלון, התפריט הראשי נהיה מודגש(למען האמת, לא מודגש בצורה ברורה, פשוט בהיר יותר). זוהי גם שיטה לבדוק מהו החלון הפעיל(החלון בעל התפריט המודגש).
הערה: כשברצונך לפצל חלון, שים-לב שהחלון שיפוצל הוא החלון הפעיל, ואם במקרה תגלוש לחלון השכן ותהפוך אותו לפעיל - הוא יפוצל.
התפריט הראשי לא חייב להיות במקום קבוע, הוא יכול להיות בראש החלון(כמו בחלון הכפתורים והמאפיינים), ויכול להיות גם בתחתיתו(כמו בחלון ה-3D). ניתן לשנות זאת ע"י לחיצה ימנית על התפריט ולבחור Bottom או Top.
התפריטים מאפשרים לך גם לשנות את סוג החלון. מה הכוונה? הכוונה היא שכמו שיש חלון כפתורים וחלון 3D, ישנם עוד חלונות נוספים ורבים, כגון ה-Outliner. כיצד נוכל לראות חלון זה? בואו נעשה זאת בכמה צעדים:
  1. פצל את חלון ה-3D לשני חלונות.
  2. כעת שנה את גודל החלונות שיצאו מהחלון המפוצל כך שהחלון הימני יהיה גדול יותר מהשמאלי ביחס של בערך 3:1
  3. בצד השמאלי ביותר של כל אחד מהתפריט הראשיים מופיע מעין ריבוע קטן ובו ניתן לבחור מה יהיה סוג החלון. במקרה שלנו מדובר באייקון קטן של טבלה בחלון ה-3D השמאלי. לחץ על הכפתור הזה של הטבלה. מכל האפשרויות בחר בOutliner.

כעת, בוא נניח כי ברצוננו להסיר את התפריט הראשי(מסיבות אלו ואחרות שיתבררו לך בהמשך). ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה ימנית על החיבור של החלון באיזשהו מקום או ע"י לחיצה ימנית על התפריט הראשי ואז לבחור באפשרות No Header. על-מנת להחזיר את התפריט יש ללחוץ לחיצה ימנית על החיבור של החלון ולבחור Add Header.
עוד דבר חשוב שעליך לדעת זה שניתן גם לחצות חלונות מהקצוות של בלנדר. נסה זאת עכשיו!
כל הכבוד! כעת, אתה יודע להשתמש בפונקציונאליות של החלונות של בלנדר מבלי(אני מקווה) ללכת לאיבוד!
כדאי לדעת : כאשר תלמד לשמור את הקובץ שלך, כל השינויים שעשית לחלונות נשמרים בקובץ, כלומר שאם תפתח את הקובץ במחשב אחר שמריץ בלנדר לא תצטרך לארגן מחדש את החלונות.

 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  34  פעמים

לוח מודעות

למעלה