אתר ב-300 שקלים???

חד וחלק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;1775449:
לא.

הלקוח משלם תשלום חודשי. 4000 ש"ח לשנה. כל שנה. כל חודש - 370 ש"ח.

איפה כתוב שם מחירים?
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L

חד וחלק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
עימוד ספרים
אז כל פתיחת האשכול הזה, בטעות יסודה.
הלקוח אמר שמציעים לו אתר ב-300 ש"ח...
 

רמה פלוס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ראיתי פעם מודעה על מכירת רכבים חדשים מהניילונים..
היה שם סופרב, והמחיר היה משהו כמו 1700 שקל..
מישהו יכול לתת לי פרטים על המכירה הזו?


סליחה מראש על הציניות :) :)
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
אין צורך בציניות.

הלקוח מבולבל, ובצדק. זוהי טקטיקה ישנה שבאנגלית נקראת "להטעות את האויב" או "לבלבל את האויב".

מבצעים כמו בתחום הדירות החדשות "קנה עכשיו, שלם מתי שתרצה", מבחינת הלקוח, זה בעצם לא לשלם, כי הוא אף פעם לא ירצה. מבחינת החברה, כשתשלם תקבל את המפתח. אז מתי נעשית הקניה?החברה בלבלה את הלקוח והרוויחה את המקדמה.

אגב, גם בזירה הצרכנית הפרטית, זה עובד ככה. משקלים שונים ומשונים של אריזות מזון. חבילת פסטה במשקל 400 גרם, מול חבילת ג'מבו של 1.100 ק"ג. עכשיו לך תשווה מחירים. המטרה לבלבל.

לפני כ-20 שנה, נפגשתי עם הבעלים של אחת מרשתות המזון הגדולות במגזר החרדי, ושאלתי אותו למה בצרכניות שלו, אפשר למצא מלפפונים חמוצים ליד הטיטולים, ואת האפונה ליד המשקאות? ולמה הטופי של כרמית, לא נמצא על מדף סמוך לטופי של עלית, אלא בכלל בטור אחר?

התשובה שלו הייתה, שבמציאות הלקוחות שרואים מבחר, מתחילים להתלבט, והתלבטות לדעתו מורידה בערך הקניה ולפעמים מונעת אותה. לכן, הוא מביא את כל המבחר הקיים, אבל לא נותן ללקוח אפשרות לחשוב ולהתלבט. מה שנקרא לבלבל את האויב - הפוך על הפוך.


קצת קשה למצא יושרה ואמינות בשיטת מסחר בסגנון הזה. אני נתקל בלקוחות שהצליחו לבלבל אותם לפחות פעם בשבוע.

לדעתי, אנו כפרינלסרים וכעצמאים, צריכים לשווק את השקיפות והיושרה האישית, שהיא תמיד תמיד לטובת הלקוח. אמינות בסגנון הזה, בטווח של זמן, זולה ללקוח, ומשרתת הרבה יותר את האינטרסים העסקיים שלו.

הדרך לעשות זאת, זה לדבר על טווחים של זמן, ולהציג את כל העלויות הגלויות והנסתרות, מול השירות והתמורה שהלקוח מקבל בתקופת הזמן האמורה.
 

חד וחלק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
עימוד ספרים
אני רוצה לשאול שאלה של מתחילה בתחום.
למה כשאני שולחת עבודה לדפוס אני לא מקבלת הצעות מחיר בהפרשים מטורפים?
וגם אם כן, יש תמיד סיבה שעומדת מאחורה, שאני כוותיקה בתחום יודעת לשים את האצבע על נקודת התורפה.
למשל היתה לי עכשיו לקוחה שעשתה הזמנה של אלפי ספרים,
מפיק דפוס נתן הצעת מחיר של 10 ש"ח לספר,
ובית דפוס נתן הצעת מחיר של 8 ש"ח לספר.
מכיון שמדובר באלפי שקלים הפרש, היא הלכה לבית הדפוס השני. כי היא חשבה שכל ההפרש הוא רק בגלל שמפיק הדפוס לוקח דמי טירחה (ובצדק). היא החליטה לעשות את כל העבודה בעצמה ולחסוך את הפער במחיר.
למעשה- היא כלקוחה ראתה רק את השורה התחתונה של המחיר,
אבל פתאם שמתי לב, שבית הדפוס נתן הצעת מחיר, אבל היה כתוב בה 2 פרמטרים שונים מאלו שהגשנו לו.

-4 מ"מ באורך וברוחב שהוא 'הוריד'. (אנחנו הגשנו 21.4 והוא כתב 21)
- כריכה בעובי 250 גר' במקום 300 שאנחנו כתבנו.

וכאן שאלתי-
מה למעשה נותנים ללקוח אותם אתרים 'בחינם', לעומת מה שבונה אתרים מקצועי נותן להם?
 

s976

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
נכתב ע"י חד וחלק;1776254:
אני רוצה לשאול שאלה של מתחילה בתחום.
למה כשאני שולחת עבודה לדפוס אני לא מקבלת הצעות מחיר בהפרשים מטורפים?
וגם אם כן, יש תמיד סיבה שעומדת מאחורה, שאני כוותיקה בתחום יודעת לשים את האצבע על נקודת התורפה.
למשל היתה לי עכשיו לקוחה שעשתה הזמנה של אלפי ספרים,
מפיק דפוס נתן הצעת מחיר של 10 ש"ח לספר,
ובית דפוס נתן הצעת מחיר של 8 ש"ח לספר.
מכיון שמדובר באלפי שקלים הפרש, היא הלכה לבית הדפוס השני. כי היא חשבה שכל ההפרש הוא רק בגלל שמפיק הדפוס לוקח דמי טירחה (ובצדק). היא החליטה לעשות את כל העבודה בעצמה ולחסוך את הפער במחיר.
למעשה- היא כלקוחה ראתה רק את השורה התחתונה של המחיר,
אבל פתאם שמתי לב, שבית הדפוס נתן הצעת מחיר, אבל היה כתוב בה 2 פרמטרים שונים מאלו שהגשנו לו.

-4 מ"מ באורך וברוחב שהוא 'הוריד'. (אנחנו הגשנו 21.4 והוא כתב 21)
- כריכה בעובי 250 גר' במקום 300 שאנחנו כתבנו.

וכאן שאלתי-
מה למעשה נותנים ללקוח אותם אתרים 'בחינם', לעומת מה שבונה אתרים מקצועי נותן להם?
לגבי האתרים "בחינם" הענין די ברור. את פשוט תהי מאוד מאוד מוגבלת, ובדרך כלל גם האתר לא יראה סולידי. (יחד עם זאת, אני חושב שבמקרים מסוימים זו יכולה להיות בחירה נכונה).
אבל בכלל ההשוואה עם התחום של הדפוס לא רלוונטית. גם בין בוני האתרים יכולים להיות הפרשי מחירים משמעותיים מאוד ויהיה קשה "לשים את האצבע על נקודת התורפה".
כשבונה האתרים נותן הצעת מחיר לאתר טיפה מורכב, בדרך כלל מדובר בהשערה די גסה של זמן והכוחות הנדרשים להשלמת הפרויקט. ניקח גם בחשבון שהלקוח כמעט אף פעם לא יודע איזה בדיוק פוקציאנליות בונה האתרים צריך להטמיע באתר.
וכיון שכבר בין כך לא שייך מחיר מדויק, אז מתחילים לשחק עוד יותר. אצלי למשל יכול להיכנס השיקול האם עצם הפרויקט ומטרתו מדברים אלי (ואז המחיר יהיה יותר נמוך), או שזה משהו משעמם תופת. אם בונה האתרים עסוק עכשיו, וממש לא דחוף לא לקחת עוד פרויקט, הוא יכול להרגיש בנוח להעלות את המחיר. ועוד כהנה וכהנה.
דיברתי על בעלי מקצוע ישרים. אצל הלא ישרים, הקטע של המחירים (והנימוקים למחיר) זה בכלל קרקס.
 

Tomim

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
בעולם הדפוס הפערים לא גדולים. אבל בעולם הגרפיקה, שאותו אתה בטח מכיר הפערים יכולים להיות גדולים מאוד. יש לוגו ב150 ש"ח ויש ב2500?

למה יש הבדל ביניהם? כי דפוס זה משהו פיזי, הוא לא דורש יצירתיות רעיון והשראה, אפשר להגדיר בדיוק מראש את התוצאה, כל הדפוסים עובדים עם אותם חומרי גלם ושיטות הדפסה וההבדל בין הדפוסים השונים נשאר בפרטים יחסית שוליים של גימור מהירות ושירות.
לעומת גרפיקה...

בדיוק אותו דבר והרבה מעבר לזה בבניית אתרים.
בניגוד למילה "ספר" שהיא מאוד מאוד מוגדרת, המילה "אתר" יכולה להיות טווח אין סופי של רמות שונות, ומכאן נובעים הפרשי המחירים הגבוהים.

נכתב ע"י חד וחלק;1776254:
אני רוצה לשאול שאלה של מתחילה בתחום.
למה כשאני שולחת עבודה לדפוס אני לא מקבלת הצעות מחיר בהפרשים מטורפים?
וגם אם כן, יש תמיד סיבה שעומדת מאחורה, שאני כוותיקה בתחום יודעת לשים את האצבע על נקודת התורפה.
למשל היתה לי עכשיו לקוחה שעשתה הזמנה של אלפי ספרים,
מפיק דפוס נתן הצעת מחיר של 10 ש"ח לספר,
ובית דפוס נתן הצעת מחיר של 8 ש"ח לספר.
מכיון שמדובר באלפי שקלים הפרש, היא הלכה לבית הדפוס השני. כי היא חשבה שכל ההפרש הוא רק בגלל שמפיק הדפוס לוקח דמי טירחה (ובצדק). היא החליטה לעשות את כל העבודה בעצמה ולחסוך את הפער במחיר.
למעשה- היא כלקוחה ראתה רק את השורה התחתונה של המחיר,
אבל פתאם שמתי לב, שבית הדפוס נתן הצעת מחיר, אבל היה כתוב בה 2 פרמטרים שונים מאלו שהגשנו לו.

-4 מ"מ באורך וברוחב שהוא 'הוריד'. (אנחנו הגשנו 21.4 והוא כתב 21)
- כריכה בעובי 250 גר' במקום 300 שאנחנו כתבנו.

וכאן שאלתי-
מה למעשה נותנים ללקוח אותם אתרים 'בחינם', לעומת מה שבונה אתרים מקצועי נותן להם?
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
מצטרף למה שתומים כתב, ורוצה להוסיף עוד נקודה חשובה.

ראשית, חשוב להבין שאף אחד לא נותן מתנות חינם. כל אחד עובד בשביל להרוויח, והוא חייב לצאת עם רווח בסופו של יום. (אם המוצר או השירות נמכר בהיקפים גדולים מאד, ניתן להוזיל את המחיר ללקוח, כי הרווח של היצרן או נותן השירות מתקבל מעשרות אלפי לקוחות. בסופו של יום, חייב להיות רווח).

לעתים הרווח הוא מיידי, ולעתים הרווח הוא עתידי. כאשר הרווח הוא עתידי, נותן השירות או המוכר חייב לקשור את הלקוח אליו, כדי להשיג את הרווח העתידי, מהמתנה או ההוזלה שהוא נותן כרגע.

ברגע שהלקוח קשור בעבותות לנותן השירות, הוא למעשה בן ערובה בידיו, ויתכן מאד ואפילו קרוב לוודאי, שבעתיד הוא ישלם על השירות פי כמה וכמה, מהשירות שנושא רווח מידי.


זה למעשה מה שקורה בתחום בניית האתרים. האתרים היקרים יותר, בדרך כלל נותנים ללקוח את כל החירות על האתר שלו, והוא לא כבול בשום צורה לבונה האתר או לשרת האכסון.

מה שאין כן באתרים החינמיים או הכמעט חינמיים (אתר ב50 ש"ח בחודש), הלקוח, כנראה, יהיה כבול לחלוטין לבונה האתר או לחברה המפתחת. ובהמשך על כל שדרוג, עדכון וכדומה הוא ישלם טבין ותקילין, כי אין לו ברירה אחרת. הוא לא יכול לקחת מפתח אחר, הוא לא יכול להעביר את האתר "שלו" לאכסון אחר, ולמעשה הוא שבוי. האתר לא ממש שלו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה