אתגר פרסומי מהרלב"ד עד יום חמישי

הנושא בפורום 'קהילת הפרסום והקופירייטינג' פורסם ע"י דוד ריזל, ‏15/5/18.

  1. דוד ריזל

    דוד ריזל משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג כתיבה ספרותית עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏16/2/17
    הודעות:
    474
    תודות :
    562
    נקודות:
    119
    עיסוק:
    פרסום
    מיקום:
    אלעד

    חרדים וקסדות – מה הקשר?https://www.google.com/url?q=https:...431000&usg=AFQjCNG1fS4pGoPwRFTbEd1picdeLKagYw


    אנחנו צריכים אתכם להדק את הקשר:
    יש לכם רעיון לפרסום שיעודד חבישת קסדה? אנחנו נדאג שכולם יראו אותו!

    אנו מזמינים אותך להשתתף בתחרות ליצירת מודעת עיתון ותשדיר/י רדיו לעידוד חבישת קסדות, ולקיים מצוות "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".
    ההצעה הטובה ביותר תזכה להתפרסם בתקשורת החרדית*.
    ניתן לשלוח הצעות לכתובת:kasdaralbad@gmail.com עד ליום חמישי, 24.5.18, י' בסיוון, תשע"ח.
    *בכפוף לתקנון

    בריף

    : תקציר אסטרטגיית ההסברה בנושא קסדות נקודת המוצא : זה הכול עניין של תרבות, נורמות התנהגות בשנת 2017 ביצעה הרשות לבטיחות בדרכים שינוי אסטרטגי: משיחה (רק) על כללים וחוקים לשיחה על נורמות התנהגות רצויות. האסטרטגיה החדשה מציבה מראה בפני החברה הישראלית ומייצרת מנגנון של אכיפה חברתית/תרבותית (חוסר נעימות מהתנהגות לא ראויה חוקית). על החשיבות של חבישת קסדה המעורבות של רוכבי אופניים בתאונות הפכה בשנים האחרונות לתופעה מדאיגה. הסיכוי של רוכב אופניים בישראל להיפגע בתאונת דרכים באופן חמור גבוה פי 5 משל נוסע ברכב: כ-%16 מכלל נפגעי תאונות הדרכים המגיעים לבתי חולים בארץ הם רוכבי אופניים, ושיעורם הולך ועולה. למרות סכנת ההפגעות בקרב רוכבי אופניים, רק %21 מהרוכבים בדרכים עירוניות חבשו קסדה (בקרב ילדים נמצא אחוז נמוך בהשוואה למבוגרים) עובדה שמסכנת את רוכבי האופניים עוד יותר. למה לא חובשים קסדה? בין רצון להיות מקובלים ונחשבים בחברה לבין חוסר נוחות הסיבות לאי חבישה תלויות בגיל הרוכב: בקרב הקהלים הצעירים  מראה של פחדן  מראה מכוער  הקנטות מהסביבה (לחץ חברתי) בקרב הקהלים הבוגרים  לא נוח לחבוש (תחושה לא נעימה, זיעה)  היעדר מקום אחסון  מראה מטופש  הורס את השיער וכמובן שלא מפנימים בצורה מלאה את הסכנה שבאי חבישת קסדה. קהלי יעד המהלך השיווקי מבקש לייצר שיחה בקרב כלל קהל רוכבי האופניים (והציבור בככל). הרצון שלנו, כמו תמיד, הוא לייצר שיח תרבותי וחברתי, כזה שיכול לגעת כמעט בכולם, כשהבחירה היא להתמקד בקהל .(20-40) הבוגרים קבוצה זו הם בוגרים עצמאיים, שחלקם גם הורים לילדים שמשחקים כאן תפקיד כפול: גם כאינדיבידואלים שרוכבים באופניים (חשמליים או לא) וגם כהורים שאמורים לחנך את הילדים שלהם להתנהגות בטוחה מטרות הקמפיין: 1 .ראשי - לייצר דה לגיטימציה לתופעת הרכיבה ללא קסדה ולזהות אותה עם התנהגות לא אחראית/שלילית 2 .משני – ללמד על הסכנה שבאי חבישת קסדה הבעיה המרכזית: אף אחד לא רוצה להיראות מגוחך עם קסדה אנחנו משקיעים המון זמן בכדי להראות אטרקטביים ולהתנהג בצורה אטרקטיבית. אף אחד לא רוצה להיתפס פחדן, מוזר להיראות מגוחך. כולנו רוצים להיות מקובלים ולא להיות יוצאים מהכלל. לקסדה, ברמה הרציונאלית, יש תפקיד חשוב. הבעיה היא שברמה הרגשית היא גורמת לנו להרגיש לא נעים מכל כך הרבה סיבות: היא הורסת לנו את המראה, היא הורסת לנו את השיער, היא גורמת לנו להראות מוזרים והיא גם גורמת לנו להרגיש פחדנים או לא בטוחים בעצמנו. למה ? כי כשאתה המיעוט שחובש קסדה וכל השאר לא...אתה לא יוצא טוב. האתגר התקשורתי ליצור אישיות חזקה לחובשי הקסדה. זה הכול עניין של אישיות. רוכבי אופניים שבטוחים בעצמם מבינים שהדברים החשובים לפני הכול הם ביטחון והחיים שלנו, ולכן הם לא מושפעים "מאיך הסביבה תראה אותם ומה יגידו עליהם". האתגר בקמפיין ליצור זהות מובילה לאותם אנשים שחובשים קסדה. אנשים עם אישיות חזקה שלא מתרגשים ממה שחושבים עליהם, ובטח לא מוכנים להרוג את עצמם בשביל להיות כמו כולם. בכך, גם לשקף את הצד השני של המשוואה: האנשים שלא חובשים קסדה הם אנשים חלשים שמוכנים לסכן את החיים שלהם. התובנה ילדים, בשונה מבוגרים לכאורה, מושפעים יותר מלחץ חברתי להתבגר זה לעשות מה שטוב לך ובטוח עבורך, על פני שיקולים של מראה או נוחות מידית. במה לכאורה, שונים ילדים ממבוגרים? בעוצמת ההשפעה שיש לסביבה עליהם. נהוג לחשוב כי ניתן "לדרדר" ילדים ביתר קלות למעשים לא מוסריים כי הם ילדים והם לא תמיד יודעים להבחין בין רע לטוב, בין מה שלא מוסרי ובין מה שמוסרי. בוגרים אמורים לדעת טוב יותר את ההבדל ואמור להיות להם את הכוח להתמודד עם השפעה רעה ועם לחצים סביבתיים "ילדותיים". לבוגרים בשונה ממבוגרים אמורה להיות את העוצמה הפנימית לחזור אל הסביבה ולהגיד לא! הקונספט הגיע הזמן להתבגר, כי זו טעות להיהרג רק בשביל להרגיש מקובלים ונחשבים בחברה. אל תאבד את הראש בגלל האופן שבו החברה מסתכלת עליך. נכון קסדה זה לא נוח, זה נראה קצת מוזר וזה הורס את הצורה שבה השיער מסודר. אבל למזלנו אנחנו לא יצורים חסרי ביטחון ומפוחדים. אנחנו אנשים בוגרים עם אישיות חזקה. אנחנו אנשים שכבר לא נכנעים ללחץ חברתי, להערות ילדותיות או לאסטטיקה של השיער. אנחנו לא נסכן את החיים שלנו רק בגלל מה שחושבים עלינו. מה אנחנו מבקשים?  פתרון קריאטיבי הכולל: תשדיר רדיו ומודעה בעיתונות שיגבירו מודעות לחשיבות חבישת קסדה בקרב המגזר החרדי. חובת חבישת קסדה על פי חוק (נכון למרץ 2018( רכיבה בעיר רכיבה מחוץ לעיר עד גיל 16 גיל -18 16 גיל +18 עד גיל 16 גיל -16 18 גיל 18+ אופניים V V אין חובה V V V אופניים חשמליים אסור לרכוב אין V חובה אסור לרכוב V V V V V V V V באופניים ספורטיבית רכיבה רכיבה ספורטיבית באופניים חשמליים אסור לרכוב V V אסור לרכוב V V קורקינט חשמלי (גלגינוע) (הספק עד 250 ואט, ו/או מהירותו המירבית עד 25 קמ"ש ו/או משקלו העצמי עד 30 ק"ג) אסור ל
     
    נהג חדש ו-קופירייטה אוהבים את זה.
  2. דוד ריזל

    דוד ריזל משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג כתיבה ספרותית עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏16/2/17
    הודעות:
    474
    תודות :
    562
    נקודות:
    119
    עיסוק:
    פרסום
    מיקום:
    אלעד
    אני התחלתי עם טיוטה לתשדיר רדיו.מי בא לעזור לי .


    איך התשדיר הזה ?



    תשדיר רדיו – חבישת קסדה לחרדי



    קולות של פעמון אופניים, וחריקה של עצירה פתאומית באופניים.

    שחקן א:

    מה זה ? גם אתה התחלת ללבוש את זה על הראש ?!


    שחקן ב:

    כן !

    גם אני התחלתי להפעיל את הראש !

    קודם כל אני רוצה לחיות בבטחה, ואחר כך אני בודק מה החברים לובשים.


    קריין: ונשמרתם לנפשותיכם, חבישת קסדה בכל נסיעה באופניים.
     
    Rochel L, הסכת ושמע ו-חסידישער אוהבים את זה.
  3. EME

    EME משתמש פעיל צילום מקצועי פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי הפקות ואירועים

    הצטרף:
    ‏29/9/16
    הודעות:
    54
    תודות :
    70
    נקודות:
    29
    סוג מצלמה:
    קנון 700D
    יפה מאד.

    את המשפט "קודם כל... ואחר כך..." מומלץ לשדרג.
    אני אחשוב איך כדאי.

    ובמשפט המסכם: חובשים קסדה.
     
    חסידישער ו-דוד ריזל אוהבים את זה.
  4. כוכב מבריק

    כוכב מבריק משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏6/1/15
    הודעות:
    1,038
    תודות :
    1,436
    נקודות:
    159
  5. דוד ריזל

    דוד ריזל משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג כתיבה ספרותית עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏16/2/17
    הודעות:
    474
    תודות :
    562
    נקודות:
    119
    עיסוק:
    פרסום
    מיקום:
    אלעד
    בינתיים יש לי נצנוץ של רעיוןלמודעה לעיתון,

    תמונה שמתארת את האסון שיכול להיגרם מאי חבישת קסדה. כמו מסלול אופניים שקיר אבן בסופו, אם אפשר שיראו גם את הקידון של האופניים שכאילו הולכים להתנגש בקיר.
    כיתוב: רק שזה לא יקרה לי !
    יתכן ולא ראוי להבליט התרחשות של תאונה, אני מסתפק בזה.
     
    חסידישער אוהב/ת את זה.
  6. דוד ריזל

    דוד ריזל משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג כתיבה ספרותית עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏16/2/17
    הודעות:
    474
    תודות :
    562
    נקודות:
    119
    עיסוק:
    פרסום
    מיקום:
    אלעד
    אולי כך ?
    מה שהכי חשוב לי זה - לחיות !
    כשאדע שאני נוסע בבטחה, יעניין אותי גם, מה חברי לובשים.
     
    חסידישער אוהב/ת את זה.
  7. imagine

    imagine משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏19/11/10
    הודעות:
    2,729
    תודות :
    891
    נקודות:
    134
    "למי מזיז איך שאתה לבוש, כשיש סיכון (חלילה) שלא תוכל יותר לזוז..."
    "לא חסר לך צרות על הראש, רק קסדה."
    "אין חבוש מתיר עצמו" - איזה היתר יש לך לא לחבוש קסדה בכל מצב? ונשמרתם. זה הצו.
    "כשאתה חובש קסדה על הראש - גוברים הסיכויים/יש סיכוי שזה יהיה החובש היחיד שתצטרך לפגוש."

    מה דעתכם?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/5/18
  8. דוד ריזל

    דוד ריזל משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג כתיבה ספרותית עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏16/2/17
    הודעות:
    474
    תודות :
    562
    נקודות:
    119
    עיסוק:
    פרסום
    מיקום:
    אלעד
    זה קצר וברור !
    צריך קצת שיוף שלא ישמע כאילו גם הקסדה היא צרה.
    חסר לך צרות על הראש ?
    רק קסדה !
     
  9. imagine

    imagine משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏19/11/10
    הודעות:
    2,729
    תודות :
    891
    נקודות:
    134
    אהבתי את השיוף. יישר כח!
     
  10. דוד ריזל

    דוד ריזל משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג כתיבה ספרותית עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏16/2/17
    הודעות:
    474
    תודות :
    562
    נקודות:
    119
    עיסוק:
    פרסום
    מיקום:
    אלעד
    מה דעתכם על זה ?
    מודעה לעיתון.
    תמונה של גבר חרדי עם זקן פיאות וחליפה רוכב על אופניים, את הכובע שלו (רצוי עגול - משהו ממוצע, לא קנייטש ולא סופר) הוא מניח בצורה אלגנטית מאחור, והוא חובש קסדה לראשו.
    כותרת:
    זהירות ברכיבה
    זה
    חזות חרדית
    למטה סגיר
    אחרת, אי אפשר לרכוב על אופניים !
     
    הסכת ושמע ו-חסידישער אוהבים את זה.
  11. park

    park משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏10/6/10
    הודעות:
    5,173
    תודות :
    253
    נקודות:
    104
    מיקום:
    ירושלים
    דף הבית:
    נפלת על הראש?

    איך אתה מעז לרכוב ללא קסדה???
     
    חסידישער, IW Studio ו-דוד ריזל אוהבים את זה.
  12. נהג חדש

    נהג חדש משתמש פעיל פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏25/4/18
    הודעות:
    38
    תודות :
    59
    נקודות:
    29
    חזותית רואים ילד יושב ולומד ומאמץ מחשבה
    הכיתוב:בחיידר תנו לו לשבור את הראש
    בחוץ תחייבו לשמור על הראש
    רוכבים על אופניים חובשים קסדה.נקודה.
    משהו כזה צריך קצת לשייף
     
  13. bbh200

    bbh200 משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏2/7/15
    הודעות:
    1,500
    תודות :
    2,018
    נקודות:
    159
    מה החברים יגידו?
    אל תשבור את הראש!
     
  14. בן אנוש

    בן אנוש עימוד ספרים מעמד ספרים עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏29/3/14
    הודעות:
    481
    תודות :
    454
    נקודות:
    104
    סימקה סדה!
     
  15. דוד ריזל

    דוד ריזל משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג כתיבה ספרותית עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏16/2/17
    הודעות:
    474
    תודות :
    562
    נקודות:
    119
    עיסוק:
    פרסום
    מיקום:
    אלעד
    המודעה הזוכה של זהבה סגל מפרסום קודקוד.
    אינטרנט.png
     
  16. קופירייטה

    קופירייטה משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏15/12/16
    הודעות:
    722
    תודות :
    2,109
    נקודות:
    134
    עיסוק:
    פרסום, אסטרטגיה וכתיבה
    מדהים!
    זה תפס אותי לגמריי,
    ולא רק אותי.
    הילדים בבית דיבו על זה.

    וזה אומר, שזה עשה את זה...
    זהבה כאן?
     
    לוגיקה ו-כוכב מבריק אוהבים את זה.
  17. כוכב מבריק

    כוכב מבריק משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏6/1/15
    הודעות:
    1,038
    תודות :
    1,436
    נקודות:
    159
    וזאת המודעה שלא זכתה.:confused:
    מודעה קסדה.jpg
     
  18. פוזי

    פוזי משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏30/6/10
    הודעות:
    1,999
    תודות :
    894
    נקודות:
    159
    דף הבית:

    גם המודעה שזכתה יפה מאד

    אבל לדעתי קהל היעד שהוא גברים חרדים
    הרבה יותר יתרגש ויזדעזע מזאת.
    רואים שגבר הזה והגה אותה.

    מיליון דולר.

    אני מוכן להדפיס ולהדביק אותה ברחוב שלי
    למרות שלא קוראים לי רלב"ג ולא תשמ"ז
     
  19. פוזי

    פוזי משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏30/6/10
    הודעות:
    1,999
    תודות :
    894
    נקודות:
    159
    דף הבית:
    מה שכן
    ייתכן שצריך לעדן אותה מבחינת המילה מוות.
    למרות שבשליפה בזכרון מוישה זה יעוף
    אבל את הפרסום רואים כולם

    הייתי ממשיך באסטרטגייה המעולה והמדוייקת וכותב
    'לא שווה להיפגע
    מבושה'

    איי איי איי הרסתי הכל
    אבל צריך למצוא משהו רגוע יותר
    נגמרה לי הבטריה להיום מזמן...

    (אולי מנדלבליט יועץ טוב ממני דבר איתו)

    אבל ההברקה שלך ממש מיליון דאלער!
     
    דוד ריזל אוהב/ת את זה.
  20. כוכב מבריק

    כוכב מבריק משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏6/1/15
    הודעות:
    1,038
    תודות :
    1,436
    נקודות:
    159
    ועדיין קודקוד באמת הצליחה לזעזע אותי, ( @לוגיקה אם אני לא טועה, נכון?)
    משום מה עוד לא הלכתי לקנות קסדה לילד שלי,
    והשאלה היא- מדוע?
     
    לוגיקה אוהב/ת את זה.