אתגר אתגר דו-שבועי: יש לי חלום

מסוגל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
"לכל אדם ישנם סיפורים, סופר הוא בסך הכול מי שיש לו הזמן להעלות אותם על הכתב" (ש"י עגנון)

מטבעם של דברים, לאנשים חובבי המילה הכתובה מתגבשים פה ושם שביבי רעיונות לספר. כזה שלו רק היה עתם ועטם בידם, יכול היה להפוך מחזון למציאות רשומה, ולהאיר את פני העולם מקצה לקצה. אלא ש..

האתגר הפעם הוא לפתוח את המגירה המאובקת ולנער את הטיוטות. פרסמו קטע מהספר התיאורטי הזה. תנו לנו הצצה קטנה, אבל כזו שתאפשר לנו להתרשם, ובעיקר - שתגרום לנו לרצות לרוץ להשיג את הספר בחנות הספרים הסמוכה לביתנו. כלומר, אחרי שנשכנע אתכם לכתוב אותו.

מגבלות ז'אנר וסגנון: אין. זה הספר שלכם. תתפרעו.

מגבלות אורך: הקטע מוגבל עד אלף וחמש מאות מילים. קצת מורכב, אבל לכן קוראים לזה אתגר.

סגירת האתגר בע"ה ביום חמישי י"ח שבט, בשעה 20:00 בדיוק.

כאן הנספח, בהצלחה!

(וכן, הציטוט מש"י עגנון פיקטיבי לחלוטין. החזון שלי הוא ספר ציטטות מפוברקות של מפורסמים;))
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מתוך הספר "צבעים" של נ. גל, עמוד 97.

"זה הזוי שהגלימה שלך עדיין כחולה." ערן הביט בדואל, מגחך קלות.
דואל השפיל מבט. "כן, אני יודע. ואין לי מושג למה זה ככה."
ערן טפח על שכמו בחביבות. "יאללה, אחי, חוזר למשמרת."
"ביי." פלט דואל קלושות, פורק את הנשק באיטיות דמומה.
עכשיו גם ערן הצטרף אליהם. אל כולם. הוא קיווה שחבר אחד יש לו, כנראה שגם זה לא יכול להיות.
בעייפות הוא נשכב על המזרון הנוקשה, עוצם עיניים. המחשבות טורדות את מנוחתו, כרגיל.
הוא צריך יום אחד להבין, למה הגלימה הזו כל כך חשובה לכולם. למה אכפת להם כל כך מהמראה שלה. הוא מעולם לא הבין למה הם נזקקים לה, אם הם לא מתעטפים בה אף פעם.
"תגיד, ערן." דואל מרים ראש, נזכר שערן כבר בשמירה. הוא קם, הולך אל עמדת השמירה הצפונית. "ערן!"
"מה?" צועק אליו ערן מלמעלה.
"תגיד, מה עושים עם הגלימה בכלל?" בפעם האלף הוא מתרגז על החוקים המטופשים, האוסרים על עלייתם של חיילים לעמדות השמירה, שלא בזמן משמרת.
"מה אתה עושה עם הראש שלך?" צועק לו ערן, משועשע. "חיים איתה, גאון."
דואל מתיישב על הקרקע, בוהה נכחו. גלגלי מוחו נעים, מפרקים את מחשבותיו לגורמים ראשוניים.
"אהלן." ערן צונח לידו בסוף משמרת. "עוד לא זזת?"
דואל מתנער. "כמה זמן עבר? שעתיים?"
"בערך." ערן אפילו לא מגחך. "בא לאכול?"
"כן." הוא פוסע עם ערן, מחשבותיו עוד כבדות עליו.
"אחי, נראה לי עליתי על משהו." ערן תופס בגלימתו של דואל, עיניו בורקות. "תסתכל על זה."
דואל מביט בגלימה. שוליה הפכו בהירים מעט יותר, וגוונם נטה לטורקיז. "די! איך זה קרה?"
ערן שמט את הגלימה. "אין לי מושג, אחי."
הם שותקים ביחד בדרך אל חדר האוכל, ומכינים לעצמם מנות בשתיקה. ערן מתיישב במרכז, מפטפט עם כל המי ומי, ודואל מתיישב בפינה, שותק עדיין.
"סע להודו." מקפיץ אותו קולו של ערן לפתע. "יש שם את מנזרי הגלימות, בטח שם יוכלו לסדר אותך."
 

סיפור8

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בעז"ה














רחלי לא יכלה לטעום כלום כל הבוקר מלבד כוס תה חמה, שגם היא נותרה מיותמת על השולחן בסלון לאחר שתי לגימות. תפילת השחרית שלה הייתה מהירה ורועדת, כשמדיי פעם לא הצליחה להתגבר על עצמה והביטה בחטף על השעון.

עוד שלושת רבעי שעה המחלקה נפתחת לביקורים של בני משפחה. איך הוא יגיב כשיראה אותה? מה היא עומדת לומר לו? והכי מפחיד... מה אם היא פתאום תגלה בו משהו שונה? איזו התנהגות קצת אחרת, קצה של חיוך זר... הדמעות שוב לחלחו את זוויות עיניה, והיא ניסתה לעצור בעדן, מנסה להעמיק את מבטה במילים המטושטשות שלפניה.

יהיה מה שיהיה. לראות אותו- היא חייבת.

את שארית התפילה כבר בלעה בחטף, ובידיים, שהרעד שבהן הבהיל אותה מעט, היא לחצה על ידית הדלת.

אבל כשפתחה את הדלת, הוא כבר היה שם.

יצחק.

הוא עמד שם מולה, נסער, מתנשף, ורטוב כמעט כולו, המעלית הנסגרת מאחוריו מעידה כי הגיע ממש ברגע זה.

"יצח-"

"רחלי, אין לנו זמן," הוא נכנס במהירות לתוך הבית, פונה לעבר החלון. מבטה עבר בחטף על בגדיו הרטובים ועל הקרע בברכו הימנית, ואז עלה אל פניו. המשקפיים משום מה לא היו שם, ובמקומן נראתה שריטה גדולה, טריה ואדומה, שעברה מהרקה ועד הלחי.

"מה-"

"אנחנו חייבים ללכת. תארזי מה שאת צריכה לכמה ימים."

לרגע נאלמו המילים בפיה, ואז שאלה- "מה? לאן?"

יצחק הסיט מעט את הווילון לכדי חרך צר, מספיק רק כדי לאפשר לו הצצה לעבר חניית הבניין. הלב שלו צלל עמוק בתוכו כשראה רכב גדול ושחור חונה שם כעת, כשהנהג בעל הצדודית הכהה מכבה את האורות.

"שינוי בתוכנית," המתח שגעש בחזהו גרם לקולו להישמע שטוח ונוקשה, "אין זמן לארוז, אנחנו זזים. דרך מרפסת החירום."

היא בהתה בו, מתקשה לזוז לרגע. "מה?"

"בואי."

"אבל-"

"בואי, עכשיו."

רחלי חשבה שזה מטורף לגמרי, אבל משהו בטון הדיבור שלו שכנע אותה לא להתווכח. כשמחשבותיה נאלמות היא הלכה אחריו לחדר הכביסה, שם, מעל למכונת הכביסה, ניצב החלון שהוביל למרפסת החירום. יצחק טיפס במהירות על המכונה, ורק העווית שחלפה על פניו הסגירה את הכאב שחש. הבעת הכאב הזו גרמה לה להביט שוב בקרע שבברכו, ומשהו השתתק בתוכה כשקלטה לראשונה את העובדה שאיזור הקרע ספוג ברטיבות כהה.

הוא פתח את החלון ויצא אל עבר מרפסת החירום. "בואי," פלט לעברה, שרירים קטנים בפניו עדיין נוקשים מכאב, "תעלי."

הטיפוס דרש ממנה מאמץ, וכך גם היציאה דרך החלון אל המרפסת; וכשסוף סוף דרכה על רצפת הברזל המסורגת היא חשה איך רוח הבוקר הקפואה והמרחק החשוף בן השלוש קומות עד לקרקע גורמים לראשה להסתחרר. אבל יצחק כבר החל לרדת במדרגות המתכת ולא הייתה לה ברירה אלא לאחוז במעקה החלוד והרטוב ולרדת בעקבותיו, פסיעה אחר פסיעה במורד המדרגות הצרות. ובעוד היא נאבקת בחוסר היציבות, בקור שהחל לחלחל מבעד למעיל ובשאלות שהתערבלו בתוכה ללא סדר- לפתע היא נזכרה.

והזיכרון הזה גרם לה לעצור לרגע, ולהביט למעלה, אל חלון הבית שניצב במרחק של חמש מדרגות ממנה.

התפילין. התפילין של יצחק.

לרגע אחד ארוך הכל נדם. רחש פסיעותיו של בעלה במדריגות, טפטוף הגשם הקל על הברזל ונשימותיה באוויר הקפוא. כל הצלילים נמוגו, ורק דממה נותרה בין אוזניה.

הם יוצאים עכשיו. לכמה ימים.

הדממה שבתוכה נהייתה עמוקה יותר, כמו אוקיינוס חשוך ואין סופי. אצבעותיה התהדקו סביב מעקה הברזל ועיניה נעו אל עבר בעלה, שהלך והתרחק ממנה במורד המדרגות.

לכמה ימים...

לא, לא יכול להיות. לא יכול להיות שעם כל מה שקורה להם, יצחק גם יהיה בלי תפילין.

ומהמקום הכי עמוק ונואש בתוכה, שבו הייתה מוכנה לאחוז בכל דבר לאחר שהאדמה הטלטלה תחת רגליה, עלתה בה ההחלטה.

"יצחק!" קראה. קולה בקושי עלה מעל לרחש הגשם והרוח, אבל הוא שמע אותה. וכשהסתובב לעברה היא ראתה את עיניו נפערות למראה המרחק ביניהם.

"התפילין. הן בסלון. זה ייקח רק דקה אחת."

הוא לא הצליח להבין מה אמרה, אבל תנועתה המהירה לכיוון חלון הבית, מבלי שיוכל לעצור אותה, הספיקה לו כדי להבין את כוונתה.

אישוני עיניו התרחבו באימה.

לא, לא, אלוקים. לא.






-
 

הזדמנות

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הדסה סוגרת את הסידור הרטוב, בולעת את הגוש בגרון, או יותר מדויק- מנסה לבלוע, אי אפשר לבלוע גוש בגודל של כדור טניס, היא חוצה את טרמינל C, ההאנגר הענק שנבנה במיוחד לצורך החד פעמי הזה כאחד מאולמות הנוסעים. עד לפני שעתיים-שלוש הוא עדיין היה מלא בתינוקות בוכים, בדיבורים נרגשים, בסדרנים מכוונים באפודים צהובים. מכל זה נשארו כמה בקבוקי מים, כוסות משומשים, בקבוקי תינוקות ומוצצים, עיתונים, פיסות טישיו מקומטות, זוג משקפי קריאה, גרב של תינוק, מקל הליכה ועוד כמה פריטים שכוחים והפריט הגדול ביותר אולי- הדסה בכבודה ובעצמה, מערכות הכריזה דוממות ואולם הנוסעים חשוך. האחרון באמת כיבה את האור.

היא צועדת לכיוון האיזור המגודר בסרטים, איפה שעברה קודם עם אבא ואמא כדי ללבוש את חליפות הלחץ. היא חולפת על פני המעבר, איזור שיגור C1, איזור שיגור C2, איזור שיגור C3, מורים השלטים, היא ממשיכה אל חדר הבקרה, שהיה חסום לפני כן באנשי אבטחה חמורי סבר. אין מעבר! מודפס באותיות עבות. "לא אכפת לי ללחוץ על כל הכפתורים הטפשיים האלה!" הקול שלה רועד כשהיא צועקת. "אני אלחץ על כל כפתור גם יהיו מיליון כפתורים!" "וגם...וגם אם החללית תתפוצץ!" היא מייללת. הפנים שלה מטפטפות מדמעות ונזלת.היא מסיטה את סרטי ה"אין כניסה" החוסמים את הפתח, הכל נטוש. ואין, אין כפתורים. יש רק צגים. המון המון צגים שכדי להפעיל אותם צריך להכניס קודים סודיים וססמאות וטביעות אצבע ותווי פנים אבל להדסה לא אכפת. היא תשבור את המסכים.

"אסור לך להיות פה!", הדסה מסובבת את הראש לכיוון הפתח. עומדת שם נערה בגילה, אפה סמוק והיא לועסת את צווארון החולצה שלה. "יש שלטים"
"שלטים!" מתיזה הדסה. "ויש לך נזלת!" הנערה מפסיקה ללעוס לרגע. "אני יכולה להיות פה כמה זמן שמתחשק לי" אומרת הדסה בקול ניחר ומנגבת את האף. "עד שיחזרו לקחת אותי" לרגע יש שקט ואז יש רעש של לעיסות, הילדה הצנומה עם האף הסמוק חוזרת לאכול את הצווארון. "אף אחד לא יחזור לקחת אותך, את יודעת? כולם נסעו לירח" ידיעה מרעישה. "את יכולה פשוט ללכת מפה?" הדסה משתמשת בטונים שהיא עצמה לא הכירה. היא כבר מאבדת את הסבלנות. הנערה מושכת בכתפה וצועדת חזרה לכיוון האולם.

ריבון העולמים! דווקא היא מכל האנשים בעולם? הדסה עוקבת אחרי גבה המתרחק. היא רואה אותה נכנסת לאולם, אוספת ערכות מזון שכוחות ובקבוקים נטושים ואז היא שומעת בכי. אמרתי לכם! הייתם צריכים להזדרז, אומר קול דק וקטן. בשקט ששורר בכל שומעים כל מילה בקלות. "הם נסעו לירח" עונה קול גברי מונוטוני. "הכל בגלל הסוודר השמן הזה". בוכה הקול הדק. "למה היה צריך לכבס אותו? לא צריך עכשיו שום סוודר!" "בואי לילי" אומר הקול המונוטוני. "הם נסעו. הם נסעו לירח". "למה לא יכולנו להתארגן מוקדם? כבר כל כך הרבה זמן מדברים על הנסיעה הזאת! היה לנו מספיק זמן להתארגן!" "בואי" אומרת הנערה שלעסה את הצווארון. "חוזרים לאשקלון". "אני לא רוצה לאשקלון.אני רוצה לנסוע לירח. ביחד עם המורה שירה וביחד עם כל החברות שלי". בוכה הילדה. "איך אני אכין עכשיו שיעורי בית?" הדסה שומעת את הבכי המתרחק. "עם מי אני אשחק עכשיו כשאת יושבת ולא עושה כלום ורק אוכלת את הצווארון כל היום?" הקולות של הבכי מתרחקים והדסה לא יכולה לעמוד בזה, היא לא יכולה שלא לחשוב על לילי הקטנה שנשארה לבד בעולם בלי המורה ובלי החברות עם הורים שאיחרו את הטיסה הכי מדוברת בשלוש השנים האחרונות בגלל שהיו צריכים לכבס סוודר באמצע תמוז הלוהט.
"תעצרו! תחכו! לילי! לילי! לילי!" היא צועקת אבל ההד חוזר אליה ואז יש שקט.
 
נערך לאחרונה ב:

המלמד מבני ברק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
חברים, חזרתי כי התגעגעתי, בואו נראה מה תגידו על הסיפור הזה.

התעוררתי.
מול עיני היו שוב אותם חבלים שנואים, כבר למדתי להכירם בימים הארוכים שאנחנו כאן, בחלל הסודי של הבניין.
התמתחתי בזהירות, מנסה להשתחרר מהחלום המתוק, גם אז הייתי כאן, אבל לידי ניצב שם מנדי, לעזור לי ולפתור את בעיותיי. ובמציאות? לא, לא מנדי נמצא כאן אלא גילי ואור.
עוד משהו היה בחלום, הצג הזוהר שהאיר את כל החלל באור זרחני נוצץ, דבר שהיה אמור להקל עלינו את החשיכה.
הצג! לגמרי שכחתי ממנו, אולי הוא אמור לסייע. במה? שאלה טובה... אולי יש בו מפה של הבניין, אולי טיפים ורעיונות להתקרב לנקודת היציאה הבאה, ואולי, סתם, להאיר לנו את החשיכה.
החלקתי בחשש ממדף העץ ונתליתי על החבל הכתום, בתנועות זחילה הגעתי למדף העץ עליו שכב אור, לפתי ברגליי וביד שמאלי את החבל וביד ימין נגעתי קלות בראשו השעיר של חברי למסע.
"אור, אור, התעורר".
הוא קם מיד, התיישב על המדף ושאל אותי "שמוליק, זה אתה? מה קרה? מה פתאום קמת כה מוקדם? תן לישון חבר, אני עייף" והנה הוא כבר נשכב על הקרש.
"אור" לא הרפיתי "אולי אתה יודע איפה הצג של מנדי?".
הוא פקח זוג עיניים עצובות ולחש "מנדי נפל יחד עם התיק ושם היה הצג שלו, אינך זוכר?"
לא, לא זוכר. מה הוא חושב לעצמו ה... ה.. לא יודע מה.. החילוני הזה? הרי בגלל מי נפל מנדי? מי הציע לו את הרעיון להיכנס כשהיינו בקומה ה17? מי? אני! כן, אני חשבתי שכאן זהו פתח היציאה, לו ידעתי שזהו המוקש הייתי מרחיק אותו מהדלת. אבל מנדי נפל, וכך נותרתי חרדי אחד עם שני חילונים.
נאנחתי וחזרתי באותה דרך לדרגש העץ שלי, מנסה לשכוח את מנדי ואת החלום המתוק.
אחרי שעה התעורר גילי והאיר את שנינו.
"חבר'ה" הוא אמר, "יש לי הרגשה שהיום נגיע לפתח, אנחנו כבר די קרובים, טיפסנו על החבלים האלו כבר יותר מחמש עשרה קומות".
"תשע עשרה" מתקן אור ומגניב אלי מבט, אני לא מתייחס ומביט רק על גילי.
"נו" חייך גילי "אז קדימה".
כל היום טיפסנו, אחרי שעתיים עצר אור ליד חלונית, הוא אמר בקול ברור 'ארוחת בוקר', נקישה נשמעה וידענו שהאחראים בקומה בה אנחנו נמצאים (20? 21?) עשו את עבודתם ושמו מנות קרב שיזינו אותנו עד ארבע. פתחנו את החלונית ובתוך קופסא אטומה חיכו לנו שלוש לחמניות, סלט גדול לכולנו עם מזלגות, גביעי לבן כמספר הלחמניות ובקבוקי שוקו קטנים.
אכלנו. הם חיכו לי עד שסיימתי ברכת המזון מתנדנד על חבל כמו קוף בספארי.
המשכנו לטפס עוד כשלוש שעות.
לפתע אמר אור "אה.. חבר'ה, אני מרגיש שהחבל שלי בירידה".
קפאנו מחרדה, גילי התעשת ראשון, הוא צעק "אור, תעבור לחבל שלי!".
אור ניסה לעבור אך טלטולי החבל הבעיתו אותו, הוא נשאר על החבל ומילותיו האחרונות היו "נפלתי על מוקש, תמשיכו ביחד ותשמרו על עצמכ"... מילותיו נקטעו כשהחבל המחליק הביא אותו לפתח שחור והוא נעלם.
גילי גישש בחושך ונתן לי יד רועדת, גם קולו רעד כשאמר "שמוליק, נשארנו שנינו, ואנחנו חייבים לגמור את זה ביחד".
לחצתי לחיצה איתנה את ידו והמשכנו הלאה. האחראים, מסתבר, טרם ידעו על נפילתו של אור, כי בארוחת הצהרים היו שלוש מנות כמדי יום, אכלנו את מנותנו והתחלקנו בנותר.
בערב זיהינו מעלינו נקודת אור אדומה. טיפסנו אליה, הייתה שם דלת. מיהרתי לחפש אם יש את סמל הגולגולת כמו בדלת ההיא, איפה שמנדי נפל. שמחתי לגלות שאין שום סימן.
לפי ההוראות נקשתי בדלת שלוש פעמים והתרחקתי מיד.
הדלת נפתחה בחריקה צורמנית.
חשתי את ידו של גילי לופתת ומוחצת את ידי. הבטנו באיש שנכנס בצעדים איטיים ומאיימים, לפיד האש שאחז האיר את חיוכו השטני ואת הגרזן המשונן שאחז ביד שמאל.
צרחתי באימה נוראית "לא!!!!!" בזמן שגילי צרח "איש המוקש!!!"
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרק שמיני
כבר כמה ימים שאני פועלת כמו מכונה. קמה בבוקר, מארגנת לבדי את הילדים, מתארגנת בעצמי, מפזרת אותם ואותי במוסדות הלימוד, מעבירה שיעורים על-פי מערכים מוכנים חסרי-יצירתיות, חוזרת לארוחת צהריים זריזה ושותקת עם הילדים, מבלה איתם בלי חיוּת בגינה או בסלון הבית, מאכילה בארוחת ערב, אוכלת בעצמי ליד בעלי, ושוכבת לישון.

הניצוץ ההוא, שנדלק בי בזמן השיעור על הווה-בינוני, כבה מזמן. כולי כבויה. חשה ריקה כל-כך, כאילו לא התמלאתי בחיים חדשים רק לאחרונה.

בבוקרו של היום החופשי שלי אני מרשה לעצמי, שלא כהרגלי, להמשיך לנמנם עוד קצת במיטה. יוחאי לידי מתארגן באיטיות מתמרחת, לובש חולצה ומכפתר אותה בקפידה, בוחר דווקא את הנעליים עם השרוכים אף שמזג-האוויר קורא לסנדלי-השורש, מסדר במשך רגעים ארוכים את החולצה בתוך המכנסיים – אני זו שלימדתי אותו להקפיד על כך, אי-אז לפני יותר משש שנים, אבל עכשיו פתאום זה מעצבן אותי.

"אתה לא צריך ללכת כבר לתפילה?" אני מתיישבת באחת במיטה, וסופגת את הסחרחורת המוכרת כעונש.

"כבר, כן..." הוא ממלמל אגב סירוק זקנו ביד מוסחת, "אבל חשבתי שהיום אעזור לך קצת. את הרי חלשה בזמן האחרון, אז למה שלא תוכלי להמשיך לנוח ואני אקח היום את הילדים לגן?"

אני מצמצמת עיניים אל מול שעון הקיר, המורה על השעה חמש דקות לשמונה.

"בתשע מתחיל הסדר," אני מזכירה לו. משכיחה מעצמי את הרעיון שהיה לי לבקשת העזרה ממנו.

"אני יודע..."

"תאחר."

"קצת. אבל לא נורא," הוא ממהר לומר.

"למה לא נורא?" עיניי המצומצמות נפנות אליו כעת.

"כי אין לי היום הרבה להספיק בסדר בוקר. וכיוון שאין לי חברותא – לא נורא שאאחר. ואני רוצה לעזור לך," הוא מזכיר את רוחב-לבו.

"טוב." הסחרחורת מכניעה את ראשי בחזרה אל הכרית. היא גם מבלבלת את חשיבתי, שמנסה לפענח מה קורה פה. פעם השעה תשע בבוקר הייתה מקודשת כמעט.

"אז אני יוצא עכשיו לתפילה – אל תעירי אותם עדיין. כשאחזור אטפל בהם בעצמי ואז אקח אותם."

הוא יוצא, ואני מביטה אחר ציציותיו המתנופפות, כאילו מצטרפות לסחרחורת שלי. הוא באמת בעל טוב, מה אני רוצה.

מנסה לעצום את עיניי על העיגולים השחורים המתרוצצים מולן, מצליחה להשיג כמה רגעים של יישוב הראש – ואז:

"א-מא! אוֹצֶה בּוּק!"

"אמאאא! אני רוצה היום שתעשי לי צמות לגן!"

פוקחת עיניים, מרימה את הראש בזהירות הפעם, משחילה רגליים אל נעלי הבית, נוטלת ידיים, ואז עוד ידיים, ועוד ידיים, ומתכופפת להרים עוד זוג ידיים מתוקות שמושטות לנטילה. ואז מחליפה טיטול, ועוזרת לפיג'מה להישלף ממקומה, ומלבישה מכנסיים קטנים וחולצה קטנה ומכנסיים גדולים מעט יותר וחולצה גדולה מעט יותר, ועוד חולצה, ושמלה "הכי יפה שיש!". ואז מסרקת תלתלים קופצניים ושתי צמות ומניחה כיפה ביחד עם נשיקה, ומקבלת בתגובה זוג עיניים חומות שבוהות ופתאום מטרידות אותי.

מדשדשת למטבח, כאילו לא הסתחררתי רק לפני חצי שעה, מוציאה את הלחם, פותחת את דלת המקרר – כשדלת הבית נפתחת גם.

"מה, קמת?"

"הם קמו," אני מתנצלת.

"טוב..." הוא מושך באיטיות. "אבל אני אמשיך מכאן, טוב?"

טוב.

הוא באמת בעל טוב, האיש שלי. אני זורקת את משקל גופי, שעדיין לא כבד כל-כך, על המיטה, שולפת את רגליי מנעלי הבית, ונשכבת בחזרה באיטיות. אז למה – למה משהו מטריד אותי כאן? למה המכונה-שאני מרגישה פתאום רגש כלשהו, שמסתבר ששמו דאגה.
 

2u2

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
ר' שימען מולל את זקנו באצבעותיו שוב ושוב, היטיב את פאותיו העבותות למקומן מעל-מאחורי אוזניו, והסתכל בשעונו בפעם המי יודע כמה.

כבר קרוב לשעה שהוא ממתין במסדרון המהביל, ועדיין עמדו לפניו עשרה אנשים.

טוב, לא ממש שעה, כי ברבע שעה האחרונה היה לו מהלך נפלא, שיישב את כל הקושיות של האברך שחיכה מאחוריו. ר' שימען חילק את הסוגיה לשלש שיטות מרכזיות, בלומדעס חריפה ביאר את שורש המחלוקת, וסיים בבהירות מדוע פסק המחבר מה שפסק, מה חלק עליו הרמ"א, וכיצד הכריע המשנה ברורה לאור דברי המגן אברהם הט"ז והפמ"ג, תוך התייחסות למקרה שהעלו רבי עקיבא אייגר והמחצית השקל. הגר"א אכן פילס לעצמו דרך חדשה, אבל הוא חשש שבמסדרון המהביל זה כבר יהיה יותר מידי.

***​

"תגיד לי דוד," אמרה הרבנית: "מה יוצא לך מכל זה?!"

"מילא בשנים כתיקונם אנשים היו נותנים משהו במכירת חמץ, אבל משנה שעברה כולם למדו שהגוי של האינטרנט עובד טוב."

"אך, אם כל אחד היה משאיר אפילו שקל, היינו יכולים להתפרנס לא רע", חשבה הרבנית בקול.

"את יודעת מה באמת היינו מרוויחים, אילו היתה דרישה לשלם שקל?", "לא", אמרה הרבנית.

"לא היה דורך כאן אפילו אברך אחד!", אמר הרב...
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הזיכרונות הם המנהלים התקיפים ביותר

הנהר שמח ומשתולל במיוחד בזמן האביב כשכל השלגים נחפזים אליו. הנהר ידיד ותיק שלו, ידיד עליז ורטוב וסוחף. הוא אוהב לשבת על אבן מוגבהת ולהביט במים ולחלום. היום לא. היום הנהר נראה לו זועף ודוחה. והוא דרוך.

הנהר מגודר בענפים ירוקים, גדולים. המסתירים את זרימת הנהר מן ההולכים במעלה ההר. מידי פעם יש מרווח, חלון קטן להצצה. והצבעים ירוק-כחול בוהקים באור השמש, לעיתים מלא בקצף לבנבן. תמיד שופע.

עשר שנים הוא כאן. עשר שנים מאז הגיע את העיר הקטנה שקיבלה אותו בצניעות שקטה. והוא לא שבע ממראה עיניו. הגיע מעורטל ומכאן, מן המים הזכים הללו יצא כיהודי כשר. מאושר. תמיד כשיגיע לכאן ויטבול, תעטוף אותו ההתרגשות, והבכי יציף את עיניו ושוב תתערבבנה הדמעות עם טיפות המים ותזלוגנה על זקנו הקטנטן בגיל ורעדה. הוא היה שחיין מעולה היכול לשהות בנהר סוער שעות ארוכות בחדוה רבה. אך מאז הטבילה ההיסטורית הפך לבבו לחמאתי, רך ורגיש, במיוחד כשהוא נפגש עם הנהר. הוא מתקפל את תוך עשרת שנות יהדותו וחש כילד קטן שטרם גדל. ורק עכשיו למד ללכת.

הוא הולך אל פינה נסתרת הצופה על פני העמק כולו, האויר רווי הלחות מפיל עליו תרדמה. אבל הרעם שעולה מן ההר מקפיץ אותו על רגליו באחת. הוא מטיל את ראשו אחורנית כשהוא מנסה לעקוב אחר מקור הרעש הנורא, המוכר מידי. מוכר עד כאב. הוא חושב שהוא מדמיין וסתם גשם רציני עומד לרדת על הבקעה, כשהוא רועד בכל גופו. למרות החום נעמד טוביה ומביט בשמים לכיוון העיר, לכיוון הרעש והקולות והפחד וראה שחור בעינים. ראה את ניצוצות האפר שמזנקים לשמיים ונשימתו נעתקת לחליקיק של רגע. אסור לו ליותר. הוא רץ אל עבר הנהר כשהוא מרכז את מבטו ומנסה לאתר את הנערים. עיניו המלוכסנות בלאו הכי נראו עצומות לגמרי כשהוא זועק: "שאו, צאו צאו, חייבים לברוח, מהר מהר, התלבשו אחר כך"

"נו שאו" צוחק אליו אביתר "מה קרה?" בקושי היינו במים ויש הרבה זמן עד הערב. והוא מטלטל את ראשו וזועק להם לצאת "סנטרו כמעט נוגע בלבו כשהוא מתקרב אליהם ונראה מאיים ממש. כחיה לפני זינוקה על טרפה. הוא פורש את ידיו שרעד בלתי נשלט שולט בהן עתה ומנסה לחבק את היוצאים. הוא יודע שהשהות במים בשעה זו מסוכנת לא פחות, האפר הנופל אליה מזהם את המים ומהווה סכנה מיידית לשוהים בה. מעבר לכך שנו, לו זה ברור האזור כולו יושב עכשיו על פיתחה של גיהנום.

--

"נו טאי, למה אתה לא יוצא אל החברים?" ליבה של מי-לין יוצא אל טאי.

טאי לא עונה. הוא מרוכז עד העצם בתנועות ידיה של סבתו שנעות במעגלים קצביים זריזים ויוצרות חוטים דקים צבעוניים ובעיקר אחידים.

טאי מטריד אותה. פעם היה מרכז החברה. מאז החורף האחרון בו חלה בשחפת ולא יצא כמעט מן הבית נחלש ומרבה לשבת ולצפות במעשי בני ובעיקר בנות הבית. "כאילו הוא אשה קשישה ישישה". אמרה מי-לין לסינג ערב אחד.

וכשהוא עונה הוא מעלה את כתפיו בתמיהה. "לא יודע, זה בסדר ככה" הוא מחייך אליה חיוך חיוור.

"קח אותו אל השדה. אולי שם בחברת הקוצרים רוחו תתרומם". אבל לסינג לא היתה סבלנות. ליטול עימו ילד בן שמונה ליום שלם.

"עזבי, הוא יגדל" הפטיר. אפילו הוא לא האמין למה שהוא אומר. הבעיה שלו היתה שאם יודה בכך שהוא מוטרד יהיה חייב לקחתו אל השדה מחר.

מה ששכנע את לסינג יותר מן הדיבורים היו אנחותיה של מי-לין שהפרו את השקט הלילי. היא קמה שוב ושוב לראות איך מרגיש טאי. הניחה למראשותיו צלוחית שמן שאדי ריחה הגיע עד מיטתו של לסינג.

בכל אופן, בבוקרו של יום המחר, כשהשמש החלה לזחול את השמיים העיר את טאי.

"קום בן" לחש. כשלסינג כועס או רוגז או סתם בלי מצב רוח הוא מדבר בלחש בלחש. בלחש שצורח באזני מי שמכיר מה יכול לקרות אם לא שומעים. טאי ידע זאת וקפץ מן המזרון בבת אחת. היחידה ששמחה היתה אמו. שניהם גם לסינג וגם טאי היו מדוכדכים למדי. מה יעשו בצוותא יום שלם? ובעיקר מה יעשה טאי בחברת הקוצרים המבוגרים.

יש דברים שכדאי לנסות כדי להפסיק את התחנונים אליהם. יום אחד הוא יבוא עימי, הבטיח לסינג לעצמו בעידוד, ומחר הוא ישאר ליד הזקנות. הוא לא ידע כמה הוא צודק בהשערתו.
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
שוב פעם מחיאות הכפיים המגוחכות האלו. ילדים קטנים. הוא שחרר את החגורה ופתח את התא שמעליו, מתכונן לשלוף את המזוודה האפורה. דייל סימן לו לשבת. הוא התיישב בחוסר רצון ונעמד אחרי רגע, חסר סבלנות. סוף סוף פסע בשרוול. הרגע המכריע מתקרב.

פקיד הגבולות ביקש ממנו באדיבות להסיר את הכובע ולהביט במצלמה. עכשיו. עוד לא. אז עכשיו. הפקיד דפדף בדרכון פה ושם, וחתם. הלא יאומן אירע. הנה הוא חופשי על אדמת איטליה. לא חופשי ומאושר אך חופשי.

בזריזות התקדם לדלפק השכרת רכבים. לאחר עשרים דקות כבר שעט לכיוון מרכז רומא, כשנזכר שאת הטרולי האפור שכח בדלפק. מסוכן מידי לחזור. הוא יצטרך לעשות את התוכנית בדרך המלוכלכת.

הכתובת היתה תקועה תקועה לו בראש. כבר עשרים שנה היא תקועה לו. אנריקו ג'יובאני 362. בית דירות קטן. קומה שניה.

הוייז הראה לו שנותרה עוד חצי שעת נסיעה. הוא כיוון את הרדיו על ערוץ אקראי ושיר צווחני החל להתנגן בחלל הרכב. הוא נרתע, וסגר. הצווחות הללו ממש כמו אז.
דמותו של דרוסי צפה בזכרונו. פנים צמוקות כשל קדוש מעונה, צלקת קלה על הסנטר, ומבע עקשן. עקשן שכמותו. רק שלא יהרוס עכשיו את כל התוכנית, כי זה יהיה סופו. גם ככה יותר מידי שנים הוא נושם פה אויר בלי להתנצל. הגיע הזמן שיביא תועלת.

רובע דוסטריני. רחובות צרים, עמוסי טוסטוסים. בקושי הצליח לפלס לעצמו דרך. בתי אבן ישנים בני שלוש ארבע קומות, וילונות, עציצים ושלווה. בעוד כמה דקות הכל יהיה נכון חוץ מהשלווה.
הוא מישש את כיסו. הארנק שם. לפחות זה. מתוך כפייתיות הוציא שוב את הפתק והביט בו.
הספרות החלו להימחק. מוטב לא למשמש בו כל כך הרבה.
תלת אופן מדיף עשן קרטע לפניו, ונעצר.
איש זקן ירד ממנו ופנה ישר לעברו. מקיש על החלון.
מר קוקרצ'ה?
הוא נדהם. מי יודע כאן את שם הצופן שלו. הוא הריח מלכודת. הביט במראה האחורית, והבין שזהו. הזאב הגדול נלכד. מאחוריו עמד רכב מסחרי מוכר.
 
נערך לאחרונה ב:

כותב השורות

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
בסייעתא דשמייא

מתוך "זה מי שאני" פרק [21]
[חלום שאולי עוד יתגשם בעז"ה]

הבעירה שאחזה בי באותה עת הוציאה אותי מדעתי.
הפכה אותי לעיוור, לכל מה שהאמנתי בו, למה שידעתי שאני יכול.
התכחשתי באותו זמן למי שאני, כפי שהכרתי את עצמי.
הייתי לרגעים בחור אחר, מופרע וחצוף, שמעז פנים ומגיב בזלזול להערה החריפה שקיבלתי.
נכנסתי בר' שמשון המק"ק של שיעור ב' בצורה לא ראויה, ומול חברי החדר שנהנו לראות אותו מנסה להישאר ענייני, השתלחתי בו בחמת זעם, 'יאללה, מה כבר עשיתי', 'הרב תמיד מחפש אותי', 'בוא נראה שהרב יחפור בפלאפון של יענקי הבן של הרב ויינר', לא השארתי לו ברירה חוץ מלהראות לי את הדרך החוצה, מהחדר, מהקומה, מהישיבה.

המחשבות של אחרי באוטובוס חזרה לבית, היו הגיוניות בהרבה.
נכון, החזקתי פלאפון תומך כשר, היו שם אי אלו שירים מפוקפקים, וסרטים שאין רוח חכמים נוחה מהם, ונכון שאני לא היחיד, ואינני ה'קלטר' של הוועד, יש 'טובים' ממני שמתחרים על התואר, עדיין בתוכי אני מבין היטב את ר' שמשון שדואג שבדיוק מקרים כמוני לא יתפתחו למקומות גרועים יותר.
הפלאפון נלקח ממני, כשאין לי מושג מתי הוא יחזור, אם בכלל, אחרי החקירות הטכניות שהוא יעבור תחת ידיו של ר' שמשון, אני לא יודע מה יישאר שם, אני בינתיים הלכתי לדבר עם ר' נח לנסות להרגיע את הרוחות, מחוסר העניין ששידר לי ר' נח, הבנתי שר' שמשון הקדים אותי, עצבי היו עדיין רופפים, התייאשתי ועזבתי בפתאומיות את השיחה עם ר' נח, רציתי רק הביתה, אז הנה אני בדרך הביתה.

במבט לאחור הייתי טיפש ואכזרי, בעיקר על עצמי, כשלא ניסיתי קצת יותר לדבר על ליבו של ר' נח, הלוא הכרתי היטב את דרכו ואישיותו של ר' נח, החברותא שקבע עמי לתקופה ממושכת בעלי שור, נתנה לי הצצה לא רק לעולמו של היהודי במשנתו של הרב וולבה, השתמשתי בהזדמנות הזו כדי להתמקד כמה שיותר בעולמו של ר' נח שכל כך אהבתי, ואפילו הערצתי.
מי כמוני יודע שר' נח אוהב לצטט את האמרה הנוקבת - רופא לא צריך להגיע אל החולה, החולה הוא זה שצריך לדרוש ברופאים, האל"ף בי"ת, הוא היה אומר לי תמיד, בחור צריך להכיר בבעיה שלו, אחרת אין טעם ברדיפה סתמית אחר החבוי בנבכי נפשו, ר' נח תמיד מחכה כשהוא משוחח עם בחורים לשמוע מהם על הבעיה, להבין באמצעותם איך הם מרגישים, כך, הוא טוען, את הפתרון יהיה קל יותר למצוא וגם לבצע.
אחרי יומיים משעממים בבית, אני אולי מבין שהייתי טיפש, בעוד שאין לי מושג באותה עת, באיזה בעיה אני נמצא.

הטלפון בבית צלצל, הרמתי את השפופרת, על הקו היה ר' נח, - חזי, מצאתי לך ישיבה אחרת, אני מקווה שתצליח שם, אלינו, לצערי אתה לא יכול לחזור.
לא הגבתי, לא עניתי, פשוט הנחתי את הטלפון במקום, עולמי חרב, למה הם עושים לי את זה, הם הרי יודעים שאני לא מגיע ממשפחה רגילה, אין הרבה בחורי ישיבה מגן יבנה.
הכי קשה היה לי שההודעה הדרמטית כל כך מבחינתי, באה דווקא מהכיוון של ר' נח, הרגשתי כמו גלגל שיצא ממנו האוויר באחת, העוגן היחיד שנשאר לי – הישיבה, גם הוא התנתק ממני והשאיר אותי להיסחף אל הסערה, שום דבר עוד לא היה מובן לי, המקרה שלי לא היה אמור לגרור תגובה כזאת קשה.

לא ידעתי שידו של מאן דהו בחשה כל העת בקדירה, לפני ואחרי ותוך כדי, עד שאותו אחד ווידא שאני לא חוזר לישיבה.
 

נודד

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מתוך פרק 17

1603

האוניה קינג ארתור


סר גו'ן קורנהול פקח את עיניו. אחר שפשפם בתימהון.

למיטב זכרונו, אמור היה להיות בתאו המפנק. אך לתמהונו הוא מוצא את עצמו בוהה בתקרה המרוחקת של טרקלין ענק.
הוא הביט סביבו. נראה שהוא שוכב על משטח רך שהיה פרוס על שטח נכבד מן הטרקלין. התרומם לאיטו, ראשו פועם, ופסע לכיוון היציאה מן האולם.

ברגע האחרון ג'ון בלם את עצמו. המשטח הפרוותי הסתיים בתהום עמוקה ותלולה.

זעמו גאה בו. מישהו עומד לתת את הדין על התעלול שחמדו עימו. בסמוך אליו הבחין בערמת בדים ענקית. מוכרת קלושות. הוא מצא מן חבלים משונים שגלשו לעבר הקרקע. התעטף בחתיכת בד שקרע מאחד הבדים, והחל להשתלשל מן המשטח המשונה, כשתובנה משונה ניקרה את קצה תודעתו. חושיו של יורד ים זה שלושים שנה הודיעו לו כי הוא עדיין על המים. אך מי שמע על טרקלין המשייט להנאתו?

כנראה, הרהר לעצמו, הגזמתי עם הרום אתמול בלילה, כשחגגתי עם הקצינים את ההכרזה – אמסטרדם באופק.

במחצית הדרך אל הקרקע הוא עצר לנוח. וטוב שכך. נהמה מחרידה בקעה מתחתיו, ונמר מוטרף ניסה לזנק לעברו. ברגע הראשון הוא קפא, ואחר טיפס במיומנות של קברניט משופשף אל המיטה הענקית שעליה שכב, כעת הוברר לו בבהירות מבעיתה מה שקרה.

כל האוניה על פרטיה השונים גדלו בן לילה לממדים מפלצתיים. המיטה - שלו היא. גם הטרקלין אינו אלא חדרו. ואפילו הנמר איננו אלא חתולתו החביבה סניוריטה. כעת כל שעליו לעשות הוא למצוא דרך לצאת מן החדר מבלי להיטרף חיים, לרכז את האנשים, ולצאת אל העולם השפוי והמוכר שמחוץ לאוניה הרדופה הזו.

בקומה שמתחת התמודדו בניו של ישראל בן קהת בקרב על חייהם מול גדוד עכברושים אימתניים, שנראו נחושים להופכם לסעודתם הקרובה. ואילו הכושי שעבד במטבח, היה טרוד בבעיה קיומית לא פחות, היאך להיחלץ ממגפו אליו נחת בטרם התעורר סופית.

אט אט התאספו הנוסעים חבולים ופצועים לעבר גרם המדרגות. עטופים בסחבות שניקרו לידם. בכוחות משותפים הצליחו לטפס אל עבר הסיפון. ספירה מהירה הבהירה להם להוותם, כי מתוך כמה מאות נוסעים ואנשי צוות שרדו רק כמאה וחמישים בני אדם.


הצופה מיהר לטפס על התורן. לא קלה הייתה המלאכה במצב החדש. הלה שב לבסוף ובפיו בשורה מחרידה. לא רק האוניה גדלה כל כך. גם אמסטרדם הנשקפת בסמוך, כולל הסוורים והספנים שבנמל, ענקיים לאין שיעור.


התובנה חלחלה אליהם בפשטות מצמררת.



העולם לא גדל כלל.



אלו הם עצמם שקטנו מאוד.



מתוך פרק 28


התמתחות משותפת.

פקיחת עיניים אל חופת עלים ירקרקה הרחק מעליו.

רגע של בלבול, ואז נחתו מאורעות האתמול על יחידאי. שייט במעבורת, ארץ חדשה, תעייה ביער, טביעה בבריכת בוץ.

הטראומה עוד חרותה בו היטב. אך הסביבה הנעימה יותר באור יום עמום ורך שהצליח להסתנן בעד שכבות העלווה שממעל, מרככת את החוויה.

התארגנות מהירה והם צועדים הלאה. ההליכה קלה יותר. פינקי גם היא נראית מאוששת יותר. אולי זה שנת הלילה שחידשה בהם את מאגרי האנרגיה, ואולי הם עלו על שביל פעיל. יחידאי שוב מרגיש שביער ישנה נוכחות אקית, וגם אם אינו רואה אותה יש בזה כוח להשרות עליו תחושה נעימה יותר.

היער סביבם הומה. צלילי גרגור תוכיים, פטפוט הקופים וקרקור הצפרדעים, משתלבים בקצב זרימת נחל סמוך, ויוצרים הרמוניה קסומה.

פינקי עוצרת מידי פעם לטעימות ירק. גם יחידאי מנסה לשכוח שהוא אבוד באמצע משימה, ונסחף לבהייה ארוכה בפרפר ענק, כמעט בגודלו, היונק בשקיקה מפרח ססגוני.

שמש חורפית קפואה מציצה לביקור בקרחת יער, ומבהירה שחציו הראשון של היום כבר חלף לו.

הגיע הזמן להפוגה מסודרת. ארוחה מזינה. אך תחילה - כביסה. הוא הביא אתו כמות מוגבלת של בגדים, חלקם הגדול התטנף כששקע בבוץ.

יחידאי מוצא את הנחל שזורם בסמוך. בגדותיו נוצרה תעלה ובקציה אגמון קטן המתאים בדיוק לצרכיו, אין לו חשק לשקוע שוב בבוץ ולכן הוא יוצר תחילה מן ריצוף מאולתר מענפים פזורים.

כעת מתנסה בעצמו במלאכה שראה אצל אימו פעמים רבות, תחילה שפשוף כתמים עקשניים בקוביית סבון ואחר כך שטיפה יסודית במים הקרים. זה קשה יותר ממה שזה נראה, אך לבסוף מתייבשים להם בגדיו, נקיים כמעט לגמרי על אבן חלקה.

כעת – אוכל. כדאי לשמור על כדורי המזון שהביא. הוא אינו יודע כמה זמן הוא ישוטט כאן ביער, וככל שהחורף יעמיק יקשה עליו למצוא מזון ראוי מהצומח.

מתחשק ליחידאי לטעום משהו מבושל. אולי ינסה לדוג משהו באגמון.



וממחשבה למעשה.

רק טבל את החכה המאולתרת – קצה מושחז של זרד קשיח עטוף בפירור לחם במים, וקבוצה של דגיגונים מתגודדת סביבו, כעת הרים יחידאי במהירות את השיפוד ודקר בחדות במים, אך לשווא, הדגים התפזרו במהירות. הוא ניסה שוב, ונכשל.

עוד כמה ניסיונות נפל ויחידאי הרים ידיים. הוא קצץ בתנועות לאות עלים שונים מוודא שהם לא רעילים, וצירף אליהם שאריות לחם שמצא בתיקו. הארנבת נאלצה להסתפק במה שמצאה בכוחות עצמה. היא לא נראתה בלתי מרוצה או מתלוננת.

טוב, היא לא נקלעה לחוויה אחרת לחלוטין משתכננה. לא מצאה עצמה באמצע שומקום, מנסה להסתדר על מנת לחיות את הימים הקרובים, בתקוה למצוא את הדרך חזרה אל היעד. הוא סתם מדשדש על מקומו במקום לנצל את הזמן למטרות האמיתיות - לחקור את מוקדי הרצח. הזמן, הוא גורם משמעותי בסיפור הזה, ומטבעו שהוא נמוג כמו האדים הרטובים שעולים מבגדיו הפרושים.

צינה עזה פושטת בו, יחד עם דחף אמיתי להתקדם. הוא אוסף את בגדיו, הלחים עדיין, מתעטף היטב במעילו, עולה על גבה של פינקי, ומאיץ בה לחלץ אותו מן היער שאיבד פתאום מקסמו.







יחידאי צועד הפעם במרחק ניכר מחייתו. זהו יומו השלישי ביער. עד עתה לא מצא יחידאי קצה של סימן לחיים אנושיים ביער, לא של אגים, ובוודאי לא של אקים. יומו מלא מבוקר עד לילה בהליכה מהירה, ולעיתים קרובות יותר ויותר בצעידה איטית וחסרת חשק, כמו עכשיו.

נמאס לו לעודד את עצמו שהנה עוד מעט והם ימצאו מישהו שיוציא אותם מכאן. נמאס לו למלא את הדממה בדיבורים אל פינקי כאילו היא מבינה משהו. הוא שוקע יותר ויותר באדישות מלנכולית. כעת, בירכתי מוחו מתנהל דיון עגמומי ממה הוא עומד למות. האם יתמוטט תשוש מאמץ יתר או שמא ייטרף חיים ברגע של הסח דעת.

כעת הוא מדמיין שהוא שומע צלילי דיבור. קריאות. סוג של פטה מורגנה יערית כנראה.

ואולי לא. יחידאי נשלף באחת מאדישותו, נעצר על עומדו. מאזין. פינקי לצידו. כעת הקריאה מגיעה מימינו. ברורה יותר. צליל חד. מתוח משהו. הארנבת זוקפת אוזניים, לא סביר שגם היא סובלת מפטה מורגנה.

יחידאי נוטש את השביל אליו נצמד בשלושת הימים האחרונים, וצועד באיטיות דרוכה לכיוון הקול. עם כמה ששמח לשמוע צליל אנושי נימת הקול מלחיצה אותו, ידו אוחזת בקת הפגיון שבחגורתו. הוא מסיט בדממה ענף גדוש עלים מלפניו, וקופא על עומדו.

כמאה מטרים לפניו, עומדת במעגל קבוצה בת ששה אקים לבושי גלימות כתומות. כולם אוחזים בנשק. האק הכהה שפניו לכיוון יחידאי אוחז בחרב מעוקלת קצרה בשמאלו. אחר, מותח חץ מחודד על מיתר.

אורך ליחידאי עוד רגע קצר בכדי לקלוט שפני האקים, מגינים על פי מלבושם, כלפי מטה. אל מרכז המעגל, בו מתפתל בגמישות חבל שחור עבה העשוי טבעות מבריקות, ובעל ראש מארך.

יחידאי לא ראה מעולם יצור דומה, אבל ממה שנראה ממרחק, הזוחל תואם לסיפורים על הקטלני שביצורים. הנחש.

אק בהיר זקן שעמד במצודד ליחידאי והחזיק נבוט משובץ במחטים, סימן לאוחז בקשת בהנפת שלושה אצבעות. קיפל לשניים. אחת. הבזק תנועה מהיר והמוט המשונן מונחת על גוף הנחש, מצמיד אותו לקרקע, בה בעת שחץ מפלח את האויר וננעץ גם הוא בנחש.

הנחש הגיב בחדות. מחליק ראשו אל מקום הפציעה. פוער את פיו לבלוע את האק. אבל הוא כבר לא שם. בזינוק מרשים הוא חוצה לצידו השני של הנחש. שם, מבחין כעת יחידאי, ממתין לו חבל שמשתלשל מענף רחב.

הנחש מזדקף. לשונו מבזיקה. פיו הפעור מטפטף. היחידה כולה כבר באוויר, איש איש וחבלו.

רגע ארוך המראה נותר כך. נחש זקוף. גבוה מעליו תלויים אקים כתומים. כאילו קפא הזמן על עומדו. ואז רעד חולף בגופו של הנחש, הוא נוחת על הארץ, מתפתל, מפרכס, ודומם.

הם ממתינים רגע ארוך נוסף. אחד האקים יורד ראשון, מתקרב בזהירות, דוקר את זנב היצור, משאין תגובה מסמן לשאר המגינים והם משתלשלים מטה.

זה הרגע בו יחידאי מעז לצאת ממחבואו תחת השיח, והוא צועד לעבר הששה.

קול שבירת זרד תחת רגלי פינקי מקפיץ את היחידה שוב לעמדות מגננה. שוב מיתר נמתח. חרב מונפת, ולא מורדת גם כשיחידאי וארנבתו קרבים יותר.

בעל הנבוט פולט לעבר יחידאי צרור מילים בצרפתית.

יחידאי עונה בשפה האקית.

"אני תייר מאנגליה. אבדתי ביער לפני שלושה ימים, בדרכי לבריסל"

עוד רגע מתוח, והנשק מונח.

 

נועה לבין (Tamar)

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
מתוך הספר "אויב כפול" של נועה לבין, עמוד 112.


הערב ירד באטיות על השממה שבחלון. איתי הביט בשמש הנעלמת באופק, ומראה הכינרת בשקיעה צף מול עיניו. כמה הוא רחוק משם.

אבל, הזכיר לעצמו בחיוך, היום הוא עומד להגיע אל הצריף. בבוקר כבר יהיה עם חבריו.

בצהרים ארז הביא לו את צרור המפתחות. ופלט שיש לרועי עוד צרור על השידה בחדרו.

"חשבתי שזה כסף", שיתף בהכזבה, "אבל זה היה מפתחות".

איתי גיחך בליבו. האי. קיו. של ארז גבוה, מה יש לדבר.

מזלו.

איתי התארגן כמו בפעם הקודמת. לבש בגד כהה, ותחב ערמת בגדים תחת השמיכה בצורת ראש. הפעם, כדי לא ליצור בעיות, הפריד בסתר את המפתחות להם יזדקק. על כל מפתח היה מוצמד פתק קטן עליו כתוב ייעודו, דבר שהקל עליו את המלאכה. טוב, רועי זה רועי, מה לעשות.

הלילה השתלט על החדר, ומחוג השניות השמיע טיק אחרון.

השעה שתיים בלילה הגיעה.

איתי נטל את שני המפתחות, צעד אל הדלת והקשיב בזהירות. דממה. בטח ארז ורועי ישנים מזמן. הוא שלף את המפתח של החדר, ותקע אותו בחור. סיבוב זהיר, והדלת הייתה פתוחה.

הוא צעד בדממה במסדרון. השקט ליווה אותו גם כאן. ירד לקומה הראשונה ועצר ליד הקיר. אזניו קלטו רחש קלוש. הוא נדרך. תקתוקי מקלדת קלושים נשמעו. הוא נצמד לקיר והאזין בנשימה עצורה.

הרחש נעלם.

איתי נשם לרווחה והמשיך באטיות לכיוון הדלת. הכניס שוב את המפתח, הפעם השני, וסובב אותו בשקט ככל שיכול. שני סיבובים. הדלת משוחררת.

איתי פתח את הדלת בזהירות. רוח פרצים הכתה בו בבת אחת. הוא מיהר לצאת דרכה וסגר את הדלת במהירות. עצר שוב, והקשיב. אף פסיעה לא נשמעה.

הוא דילג במדרגות בקלילות, רץ לעבר השער. הרוח פמפמה באוזניו, אבל גשם לא ירד, הלילה היה קר והוא כמעט וקפא בבגדיו הדקים. הוא הספיק לקלוט את הרחוב המטופח והניח את הרגל על השער.

חלון נפתח.

איתי לא הסתובב. הוא התחיל לטפס בהחלטיות. גם אם רועי יראה אותו, הוא צריך לברוח. לא להתייאש מההתחלה.

"איתי, שכחת את המעיל שלך!!!"

הקול גבר על שריקות הרוח ואיתי נעצר. ארז! מה הוא עושה?!

"איתי, יהיה לך קר! אתה לא רואה את הרוחות?"

אויש, ארז הזה. מה הוא בא עכשיו. למה הוא ער, בכלל? ועוד רגע רועי יקפוץ עליו, עם הצעקה הזאת. איתי המשיך בעוז, וקפץ מעברו השני של השער. הסתובב לרגע, וראה את רועי רץ במדרגות במהירות.

הוא התחיל לרוץ. חתר נגד הרוח וזגזג בין מכוניות. רועי רץ אחריו.

איתי המשיך בכול כוחו. אין לו מה להפסיד. רועי התקרב אליו.

אבן גדולה הייתה לידו והוא כמעט התנגש בה. עקף אותה, ושמע בין שריקות הרוח את רועי רץ אחריו. העיף מבט אחורנית.

רועי ממש קרוב.

הוא סרק בחטף את הרחוב. בניין נראה מולו. בלי לחשוב הוא נכנס לתוכו והחל לרוץ במדרגות. הוא התנשם והתנשף אבל לא עצר בעצמו. כשהגיע לקומה השלישית שמע את רועי נכנס לבניין גם הוא.

איתי הגיע לקומה השישית, ממנה היה פתח אל הגג. הוא יצא במהירות. רועי קומה אחת מתחתיו.

על הגג היו שקי חול ובטון. בלי לראות הוא רץ אל אחת מערמות החול והסתתר מאחוריה. מיקומה הקרוב לקיר הסתיר אותו. כאן הוא מוגן יחסית.

רועי פרץ לגג.

"הי, איתי, שומע אותי?" קולו העדין של רועי נעלם, ושחצנות זחוחה באה במקומו. איתי התכווץ.

"זה בסדר, אתה לא צריך לענות. ארז?"

"כן, בוס".

איתי עצר את נשמתו. ארז כאן??

"חפש פה. איתי נמצא מאחורי אחד השקים. תמצא אותו".

"כן, בוס".

איתי התקפל לתוך עצמו. השם, בבקשה, שרועי לא ימצא אותו. תעשה נס, בבקשה.

הרוח צלפה בו בעוז, הקור חדר לעצמותיו, קולות הגרירה וצעקות רועי נשמעו היטב. אבל בתוך כל המהומה, הרגיש איתי מוגן. מן בועת שלווה עטפה אותו פתאום. לא זכר כמה זמן לא התפלל, אבל עכשיו, הרגיש שלם. ידע שהשם אתו, לא משנה מה קורה. ממקומו המצומק חייך איתי. יש לו במי לבטוח.

בבת אחת נקרעה החומה שהגנה עליו. רועי עמד מעליו, בידו אקדח והוא חייך בזחיחות. "היי, איתי. מה קורה?"

איתי הביט עליו בפחד. וקלט את האבסורד בדבר. הוא פוחד מרועי. הוא. פוחד. מרועי.

כמה רע האדם הזה.

"בוא", משך אותו רועי לעמידה. איתי נאנק בכאב. "מחכה לנו טיול מהנה. זוכר את החדר המדהים שלך? לשם אנחנו הולכים".

איתי הביט בו בהתרסה. רועי אחז בשתי ידיו בכוח. איתי נשם נשימה עמוקה ובכוח מתפרץ שחרר את ידיו. הוא התחיל לרוץ לכיוון הפתח.

יריה נשמעה באוויר. איתי קפץ בבהלה כששלושים סנטימטר ליד ראשו חלף קליע.

רועי תפס אותו מאחור. "אני רואה שהבנת לאיפה ללכת. כל הכבוד. ילד טוב".

איתי נשך את שפתיו בכעס עצור. רועי תפס את ידיו לאחור בכוח שהכאיב לו. הוא ניסה לנענע את ידיו, "תעזוב אותי!"

"אני רואה שאין ברירה", שמע את רועי מאחוריו, "אני צריך לקשור לך את הידיים". רועי שחרר יד אחת האוחזת בידיו של איתי, וליד ראשו התנופף לפתע אזיקון שחור. "מעוניין?"

איתי השליל בראשו בחוזקה. רק זה לא. הוא לא יוכל לברוח בידיים אזוקות.

"אוקי, אתה אמרת". רועי תחב את האזיקון בחגורתו, ודחף את איתי לעבר הפתח. איתי לא התנגד. כשייכנס לבניין, יוכל לצעוק לעזרה. אנשים יישמעו אותו, ואולי יבואו להצילו.

"אה, ואם אהיה הוגן", נזכר רועי מאחוריו, "איידע אותך שארז לצידי עם אקדח מצויד במשתיקול. ואם תצרח בבניין, לא ממש יהיה את מי להציל. מבין?"

רגשות סוערים השתוללו בליבו של איתי. כעס, כאב, אכזבה. לא חשב שרועי עלול ללכת רחוק כל כך. הוא נהדף לתוך הבניין.

לרגע חשב לצעוק, אבל אז קלט את ארז, ההולך מאחוריהם דרוך. לא כדאי להרגיז אותו.

רועי הוביל אותו כל הדרך לבית, ולא הרפה את אחיזתו לרגע. איתי ניסה לבעוט בו ברגליו, אבל רועי אפילו לא זע.

בסופה של הליכה איטית, הגיעו לשער.

"ארז, חפה עלי", קרא רועי. ארז הגיע, וחלף על פני איתי. עיניהם נפגשו לשבריר שניה, ואיתי לא זיהה ניצוץ מתנצל אחד. עיניו של ארז היו גדולות ומאוכזבות.

השער נפתח, ואיתי הובל פנימה. כמו רובוט צעד, לא שם ליבו למתרחש. דלת הבית נפתחה, והחום הנעים נכנס לגופו.

רועי הרפה לפתע את אחיזתו, והוא נזרק על הרצפה. שיניו נקשו במונוטוניות, גופו היה קפוא וכולו היה תשוש ממאמץ. הוא לא קם. ידע את נחיתותו מול רועי.

הוא נתפס.


Noa labin
 
נערך לאחרונה ב:

Sparrow Bird

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
זו היתה שעת בין-ערביים קרירה. כמה אני אוהב ללכת בשעה הזו, לתור את העיר. אמא היתה קוראת לזה בקול תכליתי "שיטוט חסר מטרה". הדסה אחותי היתה קוראת לזה בגיחוך יודע-כל "עוון שוטטות".

צעדתי לי במורד רחוב יפו, פוסע במרדנות ילדותית על פסי הרכבת הקלה החלקלקים והיגעים, ראשי מורכן, עיני סוקרות את צעדי הקצובים ומוחי סופר קומפולסיבית, כרגיל, צעדים ומרצפות.

צלילים עליזים של מוזיקת טראנס זולה חצו את סף הכרתי. עוד שילוב גרוע של פסוקים ישנים ומוזיקה פוסט-מודרנית עלובה, חשבתי לעצמי. לא יודעים לעשות מוזיקה האנשים האלה. לא שמעו או לא רצו לשמוע על שוברט, על שופן, אפילו לא על סיימון וגרפונקל. לא יודעים כלום מהחיים שלהם בכל הנוגע לתרבות, אמנות, איזון ויופי. שיהיה.

בכל זאת הצצתי ימינה, חולף על פני מדרחוב קטן מרוצף אבנים מיושנות שאינספור תיירים כבר שחקו אותן. גיליתי את מקור הקקופוניה המוזיקלית הבזויה. רכב מסחרי מגודל, על גגו אוסף קישוטי ניאון זוהרים בשלל צבעים דוקרים בעיניים, גרפיטי צבעוני מרוסס על כל סנטימטר פנוי על פני מסגרת הפח שלו. אנשים מכל מיני סוגים צעדו סביבו בצעדים עליזים.

עצרתי על מקומי, וסקרתי את אוסף האנשים המשונה. חיוכים רחבים היו פרושים על פניהם של כל הסובבים. חלקם דיברו, חלקם מחאו כפיים לקצב הטראנס המציק.
ואז ראיתי אותו.

הוא היה צעיר בשנות השלושים שלו. היתה לו חזות של אדם שבע, מבגדיו האיכותיים ועד השעון על פרק ידו. מן נוכחות בלתי מתבטלת. מושכת לכיוונה את כל הקשב ותשומת הלב שסביבה. זה איש שרגיל שהולך לו. זה איש שיודע מה הוא רוצה.
הוא פיזז, קפץ ורקד, עיניו עצומות, פניו נוגהות אור. מחצית מהנוכחים הביטו בו כאילו הוא ההצגה הכי טובה שראו אי פעם, מחציתם האחרת עודדה אותו במחיאות כפיים. הוא לא סתם רקד, הוא רקד לפני אדם מבוגר שנשא בכובד ראש ספר תורה.

הכנסת ספר תורה, מוחי הבהב בהתראה. התעלמתי והמשכתי לעמוד שם. בוהה באיש שרקד בכזה אושר עילאי לפני ספר התורה.

אני זוכר את הערב הזה היטב. זוכר אפילו מה לבשתי ומה היה בדיוק גוון השמים באותה שעה של קצת אחרי השקיעה. לא כי יש לי זיכרון פנומנלי, כמו שחבריי לספסל הלימודים בפקולטה חושבים. לא כי אני "בור סוד שאינו מאבד טיפה" כמו שהר"מ בישיבה קטנה, הרב גוזלן אהב להגיד, תוך שטפח על שכמי עד כאב.

אני זוכר את אותו הערב כל כך טוב, כי באותו ערב, התגעגעתי. בפעם הראשונה התגעגעתי.

לא ידעתי שהתגעגעתי עד הרגע הזה שבו מסך מלוח טשטש וערבל את התמונה הצבעונית של הגרפיטי הצעקני והאורות המהבהבים.

בימים שבאו לאחר מכן, רציתי להחזיר את הגלגל אחורה, רציתי לחזור בזמן רק כדי לצרוח על עצמי בשביל מה ירדתי לעבר נחלת שבעה ?!
רציתי לעצור אותי בגופי ממש. לשלוח אותי לאוטובוס לתלפיות, לצוללת הצהובה, או אולי לאחת מהמסעדות הזולות והרועשות במחנה-יודה. לעוד משמרת התמחות מתישה במיון הגדוש של עין כרם, או אולי למעונות הישנים בהר הצופים. לא משנה לאן. רק לא למדרחוב המאובק המוביל אל האבדון, והאיבוד והאין ושום וכלום.

כי כשראיתי את האיש הצעיר הרוקד לפני ספר התורה, פניו מאירות כפנס, ידעתי שלעולם לא אוכל לחזור לאחור מהרגע הזה. ידעתי שאחרי שהוילון הוסט מבלי משים לא אוכל יותר להסתיר את מה שנכנס כמו יד גדולה אל תוך נשמתי, פיתל אותה בחזי, גרם לה לצווח בקול מחריש אוזניים, ואז לשתוק באחת.

ידעתי שקמתי, ואולי אפול עוד אלף פעמים, אבל שוב אקום בשנית. אחר משהייתי.
 
נערך לאחרונה ב:

Nomi10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
פרק עשרים ותשע

אוויר היער סמיך וכבד, והוא מרחרח אותו בחשד. אם הלילה הולך להיות סוער כמו שהוא צופה... הוא פוזל אל העגלה הקטנה שחונה מימין, מוטב שיתפסו להם מחסה מתאים.

אבל היער, לא ממציא מקומות רבים כאלו, והוא חושק את שפתיו ועולה חזרה אל העגלה.

"ברייתו?" קולו של הילד עולה מבפנים, בלחש.

"כן"? הוא אינו מסב את ראשו לאחור.

"נראה לי שעומד לרדת גשם". קולו בטוח יותר ממילותיו, וברייתו מתרגז מעט.

"אני מודע לעניין". הוא משיב בקצרה, ומנסה להטות מעט את העגלה הצידה, אל תוך העצים.

"אולי כדאי שנחפש את השביל הראשי"? מציע הילד.

"אולי כדאי שתשתוק כבר"? נוהם ברייטו בזעף.

שתיקה עולה מאחוריו, עבה וסמיכה כמו הלילה מסביב.

בדקות הבאות העגלה מקרטעת על סלעי ענק, מפלסת דרך בין שיחי פרא, נתקעת בעצם גדול, שברייתו איננו מצליח לראות מבעד לחשיכה, ונעצרת בקול חריקה מצמרר.

אם הוא, על מושבו, קיבל ניעור עצמות שכזה, הילד מאחור היה אמור להשתקשק כמו שצריך, אבל מלבד קול השתנקות קצר, שנשמע כאשר העגלה נעצרת בפתאומיות, המצב מאחורה שקט לחלוטין.

ברייתו יורד באנחה מהעגלה, ובודק את מצב הגלגלים מקדימה.

אם העגלה הזאת נשברה... הוא לא הולך לסחוב מפה את הילד על הידיים. הוא לא!

הוא מסובב את ראשו אל החלון האחורי. עיניו של הילד ננעלות עליו, גדולות ובורקות.

הוא משפיל מבט חזרה אל הגלגלים.

הם נראים בסדר, דווקא. עברו טראומה קלה, אבל יצאו בשלום.

השאלה אם יצליח לחלץ את העגלה מהסלע הקדמי.

הוא עוקף את העגלה במאמץ, מתעלם מהשיחים הקוצניים שמסביב.

ונעצר, המום.

שכן לא סלע היה זה שעצר את העגלה, אלא... מה זה בדיוק?

חור עגול בהר פוער מולו פה גדול ושחור. הנר בידו של ברייטו רועד מעט, ומתייצב.

"חנני --- " הוא צועק. "בוא הנה, ילד. אלוקים מצא לנו מחבוא מהסופה".

ראשו של חנני מציץ מהדלת האחורית. "מערה"? מאייתות שפתיו באלם קול.

"מערה". מאשר ברייטו בעליזות. "כך לפחות זה נראה".

חנני מרחיב בזהירות את פתח הדלת, ומוריד רגל אחת לרצפה. הוא מרים אל ברייטו מבט שקט.

"אני יודע. אני יודע." ברייטו פולט נשיפת ייאוש קצרה, וניגש אל פתח העגלה.

הוא תופס את חנני בשתי ידיים, מרים אותו כמו שק גזר, ומושיב אותו על האדמה הקשה.

"אני..." קולו של חנני רועד מעט, "מעדיף, נראה לי, להישאר פה בזמן שאתה בודק את המערה".

ברייטו נועץ בו מבט עקום, ולא עונה.

לוקח את הנר הארוך, מתכופף פנימה, ונעלם.

רגע אחר כך, מוצא את עצמו חנני בעלטה גמורה.






"אז אתה אומר, שפניך היו מועדות לכיוון השני לכיוון השני?" שמעון מתפעל כנדרש. "אם הבנתי אותך נכון, אז אתה בכיוון ההפוך ממש. מעניין שאני לא מכיר את שם הכפר אליו היית אמור להגיע. יש לך מושג מה הגודל שלו?"

"קטן, אני חושב." אהרון מתחיל לחשוש ממש מהקהל שמתאסף מסביב. כל מה שהוא רוצה כרגע זה מיטה חמה, ושמיכה לדחוק תחתיה את הראש.

"הוא נראה מותש." מודיע מישהו בטון פטרוני מדי. "לא מתאים לך לעייף ככה אורחים, שמעון." הוא גוער בקול.

"הוא ישן היטב בצהריים." אומר שמעון בטון מתנצל, מעיף מבט באהרון. "אבל אולי באמת כדאי שנזוז."

"אולי באמת." מסכים האיש. ואהרון מחליט שהוא רוצה הביתה. ועכשיו.

הביתה, כרגע, משמעו כנראה ביתו של שמעון, והוא נלווה אליו חזרה, בדרך שנעשתה מוכרת מעט.

הם שותקים, שניהם. חיים לא הצטרף אליהם לערבית, ולאהרון אין שום חשק לגלות נחמדות.

"אל תכעס." מבקש שמעון, כשהם כבר עומדים בפתח החצר. "אני מבין שלא נעים לך הצורה שבה הוא מדבר. אבל אתה כבר בחור בוגר. אל תתרגש ממנו."

"זה בסדר." אומר אהרון בקצרה, ונכנס פנימה. ואם זה לא? אין זה עסקו של בעל הבית, יהיה נחמד ככל שיהיה.

ריח מגרה עומד בחלל האוויר, והשולחן ערוך בכלים נאים.

חיים עסוק בסידור הכפות על יד הצלחות, ותינוקת קטנה זוחלת מתחת לשולחן.

"אמא הרשתה לך להישאר ער?" שמעון לא נראה מופתע, ואהרון תוהה לשם מה שאל.

"אמא אמרה שהאורח צדיק." מסביר חיים בהתלהבות. "אז היא הרשתה לי להישאר לעזור לה לערוך את השולחן." הוא מותח את כל תשעים וחמישה הסנטימטרים שלו ומיישר את המפה.

"האורח שלנו באמת צדיק". מחייך שמעון אל אהרון. "והוא מאד אוהב ללמוד תורה. אתה רוצה להראות לו כמה יפה אתה מנגן את האותיות?"

חיים נעמד לדום ומתחיל לשיר, ואהרון מגלה, לחרדתו, שאין בו טיפת פניות לשמוע אותו עכשיו. הבית מריח משפחה, מדבר אותה, והוא רק רוצה לישון. הריחות מהמטבח דוחים אותו, והתינוקת מעצבנת אותו, והסלידה העצמית שלו מעלה בו רצון עז לבכות.

חיים מסיים את השיר, שמעון מחייך בגאווה, ובעיני שניהם נוצצת ציפייה. ציפייה כזאת, שאהרון יודע לזהות גם מתוך שינה. הוא מחייך במאמץ, מחמיא לילד על שירתו המדויקת ולאביו על הזיכרון בו ניחן, ומבקש בהתנצלות רשות לפרוש לחדרו.

חיים נועץ בו מבט המום, ושמעון נראה כאילו בלע מאכל חמוץ במיוחד.

הוא יודע, הוא יודע שהוא איננו מתנהג כמו אורח מנומס ונחמד. אבל אין שום מצווה להראות לו את זה בצורה מודגשת כל כך!

"בשמחה". אומר שמעון במאמץ. "המיטה שלך מוצעת". הוא מביט עליו רגע, נאנח, ושואל: "תרצה שנשמור לך את האוכל למחר?"

אהרון לא סבור שתאבונו מחר יהיה מפותח יותר מזה הרגע, אבל לכל התנהגות יש גבול. "זה יהיה נחמד מצדכם". הוא מאשר, ובלי להוסיף מילה נוספת, פוסע לתוך חדרו.

אכן, אורח צדיק כמוהו, כבר מזמן לא היה להם.

ואם למישהו היה ספק בעניין, הרי שכעת, הוא יכול להיות בטוח.



מאז ומתמיד, שנת צהריים עבורו הייתה מתכון בטוח ללילות לבנים. והפעם הזאת, אינה שונה מתמיד.

אז למה בעצם רצה לישון?

אהרון דוחף את ראשו מתחת לכרית. מנסה לדחוף לשם גם את מחשבותיו. אבל צפוף ברווח הקטן שיצר לעצמו, וחם. והמחשבות הופכות את המקום לדחוס ומחניק ממש.

הוא הופך חזרה את הכרית בזעף, מושך בטעות יחד איתה את הסדין המעומלן.

די.

אהרון מתיישב על המיטה, ארוז בשמיכתו כאגוז בקליפה, ונשען על הקיר הפנימי.

הוא היה צריך להבין. היה צריך, לכל הפחות לחשוב.

כמה פעמים נתן לו אלוקים אפשרות להוכיח לו את נאמנותו?

וכמה אווילי, להיכשל בפעם הראשונה שזה קורה.

קולות היער עולים באוזניו. קולה של הרוח המשחקת בענפים הרחבים, קולו של הנחל הקטן, קולם של העלים המתפצפצים תחת רגליו.

עם אזכורם של אלו, מתעוותות פניו של אהרון. שכן קולם של העלים מעורב במראה העקבות הרבים, המעוותים, וריחו של הדם.

הוא קובר חזרה את ראשו בכר, נושך את שפתיו בכוח, מטביע בהן את צעקתו האילמת.
 

שלמה שקד

יוצר תוכן
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
D I G I T A L
הוא הושיט את ידו הקמוצה אל מתחת לשולחן וחיכה, ארשת פניו לא מסגירה את הציפייה הכמוסה או את הפחד המבעית, בו בזמן ששניהם מזדנבים במעלה גבו במקביל.

הפחד הוא מוחשי ובסיכון מיידי, צריך רק את עיניו של אחד מן המלשינים שתצוד את תכולת כף ידו ותסיק מה כוונתו וכבר רע ומר יהיה גורלו. אך יותר מן הפחד להיתפס הוא מצפה או יותר נכון מקווה לראות שהייאוש עוד לא לגמרי השתלט. אם נשארה קצת תקווה, אולי קורטוב של אמונה.

זו לא הפעם הראשונה שהוא מבקר פה, במבנה הארכיטקטוני הזה, שלא השתנה בכלום מאז הביקור האחרון. אבל מה שהוא ניסה לבדוק עכשיו היה יותר גדול וחשוב מכל פלא הנדסי או אומנותי. הוא הגיע הנה כדי לגשש, לרחרח ולמשש, אחר ניצוצות, כבויים, אולי עוממים שמא אפילו לוחשים.

הוא בחן את הפנים קפואי המבע שסביבו, מנסה לזהות איזה שריר שנע, איזה רגש מבצבץ, נאדה, שום קו מתאר לא זע. ניסה לבחון אם עלה קצת סומק בתנוכי אוזני האנשים, אך אלו היו מוסתרים תחת שולי כובעי הפרווה המגנים.

לפתע חש את ידו הריקה, מישהו חמד לעצמו את תכולתה. הוא כבש אנחת רווחה, מכניס את ידו לכיס הפנימי של חליפתו ושוב הושיטה אל מתחת לשולחן. כעבור שתי דקות גם היא התרוקנה בחטף.

הרב הישיש אמר קדיש, כולם ענו אמן, זה מושך ליתומה, זה מבליע חטופה. אבל ככה זה במוסקבה, מילה אחת בת שלושה הברות, מכילה עבור מי שהוגה אותן משמעויות רבות.



הוא יצא החוצה מבית הכנסת הגדול, פוסע לאורך השדרה, מיטיב את דש החליפה התפורה למידותיו "לפחות סוכן הקג"ב ירשום בדו"ח שאני גבר נאה" צחקק לעצמו.

אבן נגולה מעל ליבו, יש ניצוצות ואפילו לוחשות אצל יהודי ברית המועצות שאחרי סטאלין, אבל ההכרה העיקרית שהכתה בו היא שיש תקווה ליהדות הדממה. אפשר להעיר את הדממה היהודית השוכנת בלב שלו עצמו. כן, גם אם הוא ניסה להתכחש, כשהתעקש שהוא לא יהודי בבקשה לויזה, והאמת, שגם בוינה הוא לבוש ודי מתנהג כנוכרי, אך משהו דחף אותו לבכר את הסחר עם רוסיה על פני עסקים באמריקה, אותו משהו שגרם לו להבריח סידורים ומזוזות בין הסחורות, לקחת אותם לבית הכנסת, להסתכן בהושטת יד מוסתרת מתחת לשולחן בתקווה שנלקחו על ידי יהודים כמהים ולא הסבו את תשומת ליבם של עוקבים צמודים.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מתוך הטרילוגיה: שכירי הישועות, חלק ג' (הכולל לאברכים נושרים של ר' איוב ברגמן) עמוד 30
שורה שלישית מהרחבות


לרגע אחד לא היה ירי, ואלישע חשב שהוא יכול להרשות לעצמו לגרד את הברך, בשקט ממש. הוא הסיט את הקנה של הרובה לעבר הדלת, והעביר את הקת על האזור המגורה, שוב ושוב.
מהפינה של החדר עוד עלו חרחורים אחרונים מהפה של הגופה המרוטשת שהייתה שייכת למחבל חסר שן ושם, מגדודי השכירים של חלפיניו, לפני דקה הוא עוד לעס גבינת צ'דר, עכשיו היא מרוחה על התקרה, מותכת מעוצמת הפיצוץ של הרימון.
אלישע חשב לרחם עליו, אבל קנה של קלצ'ניקוב שמכוון לך לראש, גורם לרגש הרחמים ללכת לישון, ובאמצעות האדרנלין והקורטיזול שהופרשו במהירות, הוא הצליח להתכופף מאחורי שידה ורודה עם ציורים של הלו קיטי, לשלוף רימון מהחגור המסובך שאיוב הלביש עליו ברגע האחרון, ולהשליך אותו על הסלאבי חובב הצ'דר והנשק הקל.

המצב של פרטוק היה קשה בהרבה, הרגל שלו הסתבכה בתוך מוביל שהיה תלוי מעל מיטת התינוק, תנועה לא זהירה והוא היה מפעיל את המנגנון שימלא את האוויר בצלילים של השיר על מרי שיש לה טלה קטן.

הגבות של פרטוק היו תלויות גבוה מעל העינים הכהות שלו, וגם הוא אחז ברובה באופן משונה מאוד, ניכר עליו שהוא לא יודע כלום על כלי נשק, וכדאי מאוד להיזהר שהוא לא יפלוט איזה כדור.

"אתה יודע שאנחנו מטומטמים", אמר פתאום אלישע בקול, והסלאבי פלט עוד חרחור.
"ששש", ענה פרטוק, "ממש לא כדאי שהאויב יידע את הפרט השולי הזה".

"לא אכפת לי מכל ה'מה יאמרו' הזה, אבל אם אתה חושב על זה, לפני דקה התפוצץ כאן בחדר רימון, אתה חושב שיש מישהו ברדיוס של שני קילומטר שלא שמע אותו?" שאל אלישע את פרטוק, שהתמתח לאחר ששיחרר את הרגל מהמובייל המיותר.

"אנחנו רק צריכים להיכנס לאולם המרכזי", פירט אלישע, "לקחת את המבחנה ואת הקוד שלה, ולברוח דרך החלון לסוואנה של איוב"
"לך תמצא מבחנה בתוך אלפים שדומות לה כמו שכל הסינים דומים אחד לשני", התלונן פרטוק, "ואני גם לא קורא אנגלית, אפילו לא אי סי בי"

ברור לגמרי שאיוב הפקיר אותנו לגורלנו, חשב אלישע, אבל לא רצה לומר את זה בקול, אבל לא רצה לומר את זה לפרטוק, שלא ממש אהב את המשפט 'אין יאוש בעולם כלל'.

"בוא נתקדם" אמר פרטוק לאלישע, ושניהם התחילו לזחול בזהירות בין הצעצועים המפוזרים, לכיוון המסדרון שמוביל לאולם הראשי.

קול ילדותי עצר אותם.
"יש לכם אולי מטען לטייפ C "?

הם הסתובבו, עדיין שרועים על הרצפה, חלפיניו ג'וניור במלוא קומתו עמד מולם, חמוש במספריים ובידו כבל הטענה שחור ותמים למראה.
"יש לנו טלפון כשר" התנצל פרטוק, ולא הפסיק לכוון את הרובה לעבר חלפיניו.

אלישע בחן את היצור, ככה הוא תמיד הגדיר אותו, פנים שחומות, זקן ג'ינג'י זקור, כרס קטנה וכפכפים, וקול של ילד מעולם אחר, הוא גם שר מדהים, נזכר בלי לדעת למה.
"לא נורא", אמר חלפיניו, "רק מספר לכם כדי שתדעו, הבניין כולו ממולכד, ובאולם המרכזי מותקנת לו מערכת השהייה ממוחשבת שנשלטת מהטלפון שלי, כל עוד יש בו סוללה ההשהייה עובדת, אבל לקחתי לו את המטען וגזרתי אותו", אמר תוך כדי שהוא מפרק לגורמים את הכבל האומלל, "אז תמצאו אחר אם אתם מעוניינים להמשיך לחיות".

"למה אתה לא יורה בו?" סינן פרטוק לאלישע, אבל ג'וניור שמע אותו.
"איוב לא מרשה לחסל אותי", הוא חייך, "הוא חייב לי יותר מדי, וגם אני לו".

הוא התיישב על פוף גדול ושיחק בבובת פינגווין באופן משעשע למדי.
"הוא יודע שברגע שאני מחוסל נגמר הסיכוי שלי לחזור בתשובה, וזה יהרוג את אבא שלי, שתמיד הבטיחו לו שיום אחד עוד אשוב אליו, ואבא שלי נסע מהמקום שבו הוא מתחבא בארגנטינה, ישר לבני ברק, במסווה של איש חברא קדישא שמלווה גופה, והזהיר את איוב של יגע בי".

פרטוק התרגז, הוא התיישב, החליק את הבגדים והתחיל בנאום חוצב להבות.
"בגללך הפסדנו את כל זמן קיץ!" הוא צעק, "הרגנו אנשים! אפילו שהם גויים, עדיין נטלנו נפש מהעולם"
"תרגע, תרגע", חייך ג'וניור, "כל שכירי החרב שלי הם עמלקים על מלא, עם תעודות יוחסין בן אחר בן לפרמשתא בן המן עד לאגג עצמו, כך שלא עשיתם שום דבר רע, אלא אפילו קיימתם מחיית עמלק מהודר".

"אני חושב שבשנה הבאה אני עושה את זה שוב", מלמל אלישע, "אם אשרוד".
"מה יצא לך מזה?" התעניין חלפיניו ג'וניור ושלף טלפון מהכיס, "רק שתדע שנשארו רק 5 אחוז סוללה".
"אני אפתח התרמה לקופת הציבור, 'אברך אביון יקיים בעבורך מצוות מחיית עמלק בהידור' אבל אם אני אקבל את הכסף שאיוב הבטיח לנו, אולי כבר לא אהיה מספיק אביון בשביל להבטיח, אלא רק להשתדל בעבורו".

"זה נראה לך הגון?" שאל אותו חלפיניו ג'וניור בסבלנות מעניינת לנוכח חמשת האחוזים שנותרו בסוללה.
"נראה לך הגון לגנוב מאבא שלך 'דון חלפיניו סניור' מנה של בשר, ולזלול אותה בסתר בליווי כוס ענקית של יין אדום יבש?" הטיח אלישע בחלפיניו זוטא.
חלפיניו ג'וניור נדרך: "זה לא מה שאתם חושבים!" הוא התחנן, "לפי כל השיטות זה לא תרטימר, אפילו לא לפי ר' חיים נאה!"

"נשאל את איוב מה לעשות איתך" החליט פרטוק, והוציא טלפון כשר כדי להתקשר.
"תגיד לו שיש לי סיפור חיים מצויין, אני יכול לעשות הרצאות", הפציר חלפיניו, "תגיד לו שאני טוב בלימוד ואני מסכים אפילו להחליף לשם אשכנזי, תגיד לו שאני לא דורש דירה.."
פרטוק השמיע את השיחה עם איוב על רמקול: "ממש לא נראה לי.." שמעו את איוב מתוכו, "יש לו טלפון לא כשר?"
חלפיניו הזדעק: "אני מוכן לשבור את הטלפון הלא כשר שלי, לעזוב הכל, רק אם יסדרו לי חברותות טובות אני יכול להיות השפיץ של הישיבה".

"לאאאאא" צעקו פרטוק ואלישע ביחד, "אל תשבור!!"

אבל זה היה מאוחר, חלפיניו הרים את היד והטיח את הטלפון אל הקרקע, הוא התנפץ לרסיסים, תוך כדי שאלישע ופרטוק מזנקים מהחלון ורצים לעבר השדות, שדה אחד ונחל רחב הפריד בינם לבין הסוואנה של איוב שהמתינה להם על הכביש הצדדי.
חלפיניו קפץ אחריהם, מנופף בידים וצועק: "רק אל תאמרו לי עכשיו 'חילך לאורייתא'!"
 
נערך לאחרונה ב:

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק ה' מתוך 'כדור ללא כתובת' (התשתית פורסמה בעבר בפורום).

שלהבותיהם המרצדות של נרות החלב טרם כלו והם פיזרו אלומות אור נוגה וצללים מתחלפים על הכתלים ועל המתפללים הישובים על ריצפת האבן ומקוננים בקול נהי.

יענק'ל סגר בלאט את ספר הקינות המוכתם בדמע, נפרד במבטו אולי האחרון מבית המדרש ומחבריו לישיבה ופנה בצעד חרישי להסתגר בחדרו – נחצ'ה ויוחנן, חבריו לחדר הלכו לכותל המערבי ומן הסתם לא ישובו עד אור הבוקר, או אז, יתכן שימצאוהו מוטל ללא רוח חיים.

החרדה שהייתה מנת חלקו בתקופה האחרונה פינתה מקומה ושאננות נפלה עליו. הוא ניסה לייסר עצמו בפחד המוות ולשדל את לבו במחשבות מעוררות.

בראשו העלה את עתידם של שאר בני הישיבה מול גורלו שלו, הללו יבנו את ביתם לתפארה ויעמידו דורות מבורכים, חלקם ישאו משרות ותפקידים נכבדים, בעוד את זכרו יעלו פעם בשנה – בתשעה באב, כשישלשלו סך עשרים וחמש לירות לבחורים 'ישיבה קטנה' שיואילו לבוא להר המנוחות להשלים מנין.

חשב גם על מראות הזוועה שפקדו את משפחתו בשואה האיומה, על צליפות הקלגסים, על תאי הגזים, על צעדות המוות. אך כל אלו לא צלחו להביאו לכלל אימת מוות כאשר יאה למובל אל המוקד, באדישות נעל את הדלת על מסגר, ענד את הקמיע על צווארו ממקום מחבואו והחל לקרוא בספר תהילים מהוה בקול נטול רגש.

השעות חלפו, פיהוקיו נעשו תכופים והעייפות פשטה בו, הוא ביקש להתנמנם עד זמן חצות והרהר בתוגה 'ודאי צודקים דברי המשגיח ר' יצחק אייזיק ושמחה בונם הסבורים כי הכול הבל הבלים', אך במהרה ננער ונזכר במצוותם של חכם מכלוף אבולאפיה ורבי נוחמק'ה קרישבסקי שלא להפסיק לרגע ממזמורי התהילים, 'אין זו אלא עצת היצר' הרהר בלבו 'מילא, עוד שעה קלה באה שעת חצות ונראה מה יהיו חלומותי'.

הדקות עברו בעצלתיים אך לפתע הרגיש שמישהו נוסף נמצא בחדר מלבדו ואף נועץ בו את עיניו. לרגע הרים מבטו מן הספר ונבעת לאחוריו, מול עיניו הגיחה דמות שחורה ומרושעת והתקדמה לכיוונו בידיים מונפות ומאיימות,
לימים התקשה לתאר את מראה הדמות הנורא, רק ידע להגדיר שבין עפעפיה נשקפו רוע ואכזריות שיש בהם כדי להמית במראה עיניים בלבד.

בצר לו נרתע אל הפינה ונצמד לקיר ברגליים נוקשות, לא היה בידו להימלט שכן הדמות השחורה סגרה עליו. אכן בא יום המוות, מילות הווידוי עלו על שפתותיו היבשות מן התענית.

באחת נזכר בהוראות החכמים המקובלים 'אפילו חרב חדה מונחת על צווארו על יתייאש מן הרחמים', כטובע הנאחז בספינה אחז במהרה בספר התהילים וקרא בו מנהמת לב בקול תחינה. האותיות הקטנות שאך עד עתה לא צלחו את מפתחי הלב, באו עתה פנימה אל עמקי הנפש.

הדמות השחורה כבר עמדה לצדו והושיטה יד אימתנית אל צווארו. הוא קרא את המזמורים ללא נשימה – מבין שגורלו מוטל בכף המאזניים, לחיים או למוות.

מרחק ששה טפחים ממנו נבלמה היד השלוחה לעברו. היא ניסתה לפגוע מכיוונים אחרים אך בכולם נחסמה בגבול ששה טפחים כמול חומה בצורה. משכך, החלה הדמות להטיח צרורות של אגרופים זועמים ומגודלים בכוח רב אך גם אלו לא יכלו למחסום ששת הטפחים, שם נעצרו מבוישים וחזרו כלעומת שבאו.

מעט בטחון שב אל נפשו המבוהלת של יענק'ל משראה שאין הדמות השחורה פוגעת בו, נשימתו חזרה אליו והוא ריכז את כל כוחותיו ויכולותיו בקריאת הפסוקים, סמוך ובטוח כי הקב"ה לימינו להושיעו מן הצרים עליו.

האגרופים והחבטות לא עלו יפה והדמות השחורה שלפה מכפלי גלימתה סכין שחיטה מחודדת ובוהקת להפליא ונעצה אותה בחוזקה, אלא שששת הטפחים עמדו בעדה כשריון וכמגן, יענק'ל חש כבני ישראל במדבר בתוך סוכת שלום ועמוד ענן המגוננים ומשמרים אותו מהמזיקים ומהסכנות.

לבוש השחורים השיב את הסכין אל כיסו והסתובב אנה ואנה בחדר כארי בסוגר, נדמה שנואש מכלי המשחית שבנרתיקו. חיוך קטן של תחילת רווחה הבזיק בלחייו של יענק'ל .

לא עלה בדעתו שהסכנה האמתית רק לפניו.
 

מתרגשת

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
"תכניסו אותו לחדר הפנימי" הורה גולן, פוסע לכיוון המטבח.
בועז ובנימין לקחו את שמעון איתם לחדר הפנימי.
שם, הם הושיבו אותו על הכיסא.
שמעון הביט בהם בעיניים מבוהלות מעט. בועז הוציא מכיסו מזרק גדוש בחומר, והזריק לשמעון.
שמעון פלבל בעיניו למשך שניה, ונרדם.
הם סחבו את שמעון המורדם למיטה שניצבה סמוך לקיר.
"מתי הוא אמור להתעורר? בירר בנימין, נשען על השולחן.
"עוד שעה או שעתיים" הפטיר בועז, מושך כיסא ומתיישב בעצלתיים.
גולן נכנס פנימה. "חבר'ה, בואו לסלון, יש קולה"
בועז התרומם מהכיסא בכבדות. "אתה חייב להתחיל דיאטה, אתה" סנט בו בנימין, או בשמו האמיתי, ירון.
"מי שמדבר עליך" גיחך גולן.
"מה, אני?" היתמם ירון. "אני בממוצע!" קרץ.
בועז כבר היה בסלון, מתיישב על הספה הרכה. "איפה יש כוסות, גולן?" בירר.
"שמתי על השולחן, בפינה" הפטיר גולן, מתקרב גם הוא לכורסא שניצבה לצד הספה.
"חשבתי שלא תסכים לאוכלי נבלות כמונו להטריף לך את הכוסות."
ירון החניק צחקוק.
גולן הביט בבועז במבט חד. "בדיוק בגלל זה אלו כוסות חד פעמיות" העיר.
בועז משך בכתפיו. "סבבה אחי, הכל טוב, תמשיך לחורר את האוזון."
"טוב נו מה אתה רוצה, מותק? כוסות על רגל? ירון, תעשה טובה לך תביא ל'מפונקי' שלנו שדואג לאיכות הסביבה ולעצמו, כוסות מהארון הימני למעלה." הפטיר גולן בנימה מבודחת מעט.
"נו די, חבר'ה, עברנו שלב בתוכנית, ואתם מתווכחים פה כמו טיפשים על כוסות. נשתה קצת קולה, נדבר, ונחזור לעצמנו. אחרי לילות ללא שינה, ההתרעננות הזו לא תזיק" סיים, והתיישב בין השניים. "תעביר, תעביר ת'קולה" גיחך לעומתו בועז.
גולן נעץ מבט מהורהר במפת השולחן. "תגידו" בירר, "--?"
שתיקה השתררה.
בועז גירד בפדחתו במבוכה, וירון בהה בקיר, מנסה להתרכז.
"אתה בטוח?" בירר ירון בלחש, לאחר כמה רגעי שתיקה מביכים. גולן הנהן באיטיות, משפיל ראשו בעצבנות.
"איך נכשלנו ככה?!" בועז בעט ברגל השולחן בכעס, מנסה לשלוט בעצמו.
אחר, התרומם למלוא גובהו, ונשך שפתיו. "יש לכם עצה?"
 

שילתי

משתמש רשום
מתוך הספר ששמו עדיין לא נקבע
פרק 3
עמוד 12



נקודה מסתורית בגלובוס:

"אתה תאמר לו לעשות את זה?"

"כן"

"אתה לא חושב שזה מוגזם?"

"אם הוא מי שאני חושד שהוא זה אכן יהיה מוגזם, אך ההגזמה הזאת מגיעה לו וביושר"

ביושר.

שניהם צחקו באירוניה למשמע הביטוי האחרון, שבלשון המעטה, לא ממש השתלב במעשיהם.

"אוקיי, ועל מה אני אמור לתת אישור?"

"יציאה לפעולה בישראל, בוס"

"קיבלת."



פרק 4

פרברי נתניה:


הם שכבו על גג אחד הבניינים, שעונים על רובי צלפים משוכללים. עיניהם מרוכזות אל המקום בו המטרה אמורה לעבור. הם חיכו בשקט, במתח, התוכנית עליה עבדו ביממה האחרונה גזלה מהם כמה שעות שינה טובות אך הם היו ערניים עד הקצה. ההשתוקקות לפעולה החייתה אותם.

דודו הקליד במרץ נתונים במחשב שנשא עמו, ממקד את הירי. שיהיה מדויק, ללא כל סטייה.

לידור נותר שכוב ללא ניע ,מרוכז במטרה.

אסור להם לפספס.

האובייקט שלהם חמקמק מכדי שיסיחו את דעתם ולו לרגע בודד, ההשלכות תהיינה הרות גורל. הם תכננו את הפעולה הזו במשך כמעט יממה.

אין מקום לטעויות.

לידור נדרך. דמות כהה נראתה בפאתי הרחוב הסמוך, צילה מצטייר בבירור על החולות שבנקודת המפגש היעודה, מתקרבת חרש כשמבטיה מופנים כה וכה על מנת לאתר את אותם מתנקשים פוטנציאלים, לידור תהה על אנשים שבחרו והביאו על עצמם חיי צללית שמביאים אותם להתחכך פעם אחר פעם באירועים שאדם מן השורה סולד ואף נרתע מכל קשר אליהם.

הצללית התקרבה בצעדים איטיים בוחנת את סביבותיה, אצבעו של לידור השתחלה אל תוך שמורת ההדק של הכלי שעמד בנינוחות שלווה, מחכה לביצוע תפקידו.

אוזנייתו רטטה וקולו של דודו בקע ממנה "A כאן B, האם שומע?"

"B כאן A. שומע, עבור"

"קבל, יש לו גיבוי. שעה שבע שלו מסווים בצמחיה. שניים, חמושים בקצר."

לידור לא הסיט את מבטו "קיבלתי".

"B כאן אחד, בעוד עשרים שניות מבצע ירי לנטרול בלבד לאחר מכן הסתערות על האובייקט והגיבוי"

"אהיה שם"

חמש עשרה שניות אחר כך נשמעה שריקת קליע ופיצוץ. "פגיעה בול" הריע לידור באיפוק, הקליע פגע בכתפו של האובייקט והוא פלט זעקה כשאיבד את שיווי משקלו מהדף הירייה וצנח ארצה.

שתי שריקות נוספות.

הקליעים מרובהו של דודו חדרו בקול נפץ אל גופם של שתי הדמויות המזנקות מבין השיחים והם השתטחו על הקרקע בכאב. הוא עזב את עמדתו תוך שהוא מסתיר את הציוד ,שהיה פרוס בגג הבניין, מתחת לאחד הלוחות הסולאריים שהיו פזורים שם. ורץ חרש אל זירת הפגיעה. היא התבצעה במקום נעדר עיניים בוחנות, ולכן לא חשש מאמבולנס או משטרה שיוזמנו על ידי אחד הצופים ושיער שגם האובייקט ואנשיו, לא ישישו במיוחד מהופעתה של אחד הניידות הנ"ל.

הוא הגיע למקום בו שכבו האנשים שלהם במרחק מה זה מזה, הרים באדישות מעושה את אקדחיהם של השניים שבהו בו בעיניים רושפות. לידור נראה מגיח מאחורי מבנה שעדיין לא עמד על הגדרתו כנטוש או מארח כרוני של מאייר גרפיטי פורע חוק, הם פעלו במהירות, לידור קשר את השלושה במיומנות והזריק להם חומר הרדמה יעיל בעוד חברו דודו חיפה עליו בנשקו האישי, הם נשאו את שלושת האנשים אל תוך רכבם שעמד סמוך למקום. ונסעו משם בדממה.

"הלך חלק אה?" דודו הביט בפניו המתוחות של חברו, מנסה לרכך את הבעתו במידת האפשר, את המתח שאחז בו היה ניתן לחוש ממש.

לידור תקע את מבטו בכביש האספלט ששעט לאורכו על אף שהריכוז בנהיגה היה ממנו והלאה.

"אני מאד מקווה, אין לנו למה להחזיק בהם הרבה זמן זה רק יסכן אותנו" לידור לפת בידיו את ההגה בשעה ששעט ברחובות. כשהגיע אל הסמטה שמצטלבת עם הרחוב הראשי אמר חרש "הקטע הכי מסוכן עוד לפנינו, אנחנו נחשף לכמה דקות בכביש הראשי, אחר כך נפנה לכיוון הדירה ששכרנו"

"זה נכון שרמת הסיכון עולה משלב לשלב אבל לפחות את החלק הראשון סיימנו בהצלחה" דודו כתמיד מנסה לכוון את המבט לכיוון האופטימי.

אכן, החלק הראשון הוכתר בהצלחה.

החלק הראשון...
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מתוך ה'מזכירה של אלוקים' עמוד 96



החלונות רעדו. כל המחיצה רעדה מהצרחות. אפילו הסורגים האפורים בחלונות האחוריים זעו קלות. מזל שיש מחיצה, אפילו כשהחלונות פתוחים עדיין היא מצליחה להפריד בין אסירים למבקרים.

לפי עוצמת הצרחות והתוכן הדי אלים שלהן, אם לא הייתה מחיצה, אז לא היה אלחי. חופית הייתה עוברת מצעקות למעשים, ובמקרה הפחות גרוע אחד הסוהרים היה מתעשת ומבריח אותו בחזרה לתא.

"תפסיק לספר לי את הסיפורים האלה!" הקול של חופית עלה מאחד למאה בשנייה. חובט באלחי שנראה מופתע כנראה כבר שכח. "עוד פעם ועוד פעם, אתה מנסה לחזק אותי, לתחזק אותי ובעצם לתחמן אותי. אל תקריא מהספרונים של הצדיק מנהלל זה כבר לא מצחיק אותי. חלאס. רבינו גם אמר לך ללכת להשפריץ אקנומיקה ברחובות? מה עוד כתוב בספרים שלך? שאלוקים מבקש שתעזוב אישה עם שני ילדים בבית ותלך לכלא?!"

היא בכתה וקיללה בו זמנית, הכול בצעקות. אלחי רק שתק וחשב בו זמנית.

הפה שלו נפער ונטרק, הלוך חזור, כמה פעמים. והפאות המבולגנות שלו התבדרו עוד יותר.

כול חדר הביקורים השתתק, נדם לתוך עצמו. שורה שלימה של אסירים הוציאו ראשים מתוך צווארונים כתומים. כדי להסתכל עליו. וההתלחשויות התחילו כמה ילדים שבאו לבקר את אבא שלהם התחילו להצביע. גם הרב אלוני שמגיע לבקר את צנטרום רכן קלות כדי לראות את הנצעק והצועקת.

לירון ונועה, נזכרו שהם פה בתפקיד הסוהרים, והתחילו לחתור למגע.

רק משי, הבחור החדש והמחוספס, שישב עם הוריו הזקנים, והיה הכי קרוב, העז להתערב: "הרב אלחי על תענה! תאגור זכויות. זה מלא לייקים השתיקה שלך. תרחם על אורית בת רוחמה שאטה. ולאוקמי שכינתא. אתה צדיק אתה. אלחי"

דווקא אז אלחי החליט לענות. הוא רצה לתת לה על הראש. לנער ממנו את כל האשפה. רק ניסה לפני זה לתפוס קשר עין עם יהודה. דווקא היום יהודה יושב רחוק.
אז הוא ענה והבטיח לה שתידחה ממחיצתו בגן עדן. ולמרות כל מה שעשתה עד היום, לא יהיה לה שום חלק.

את חופית זה לא הרתיע. "הנה עוד אחד שחושב מעצמו צדיק. אולי חבל שהילדים שלך לא יודעים איזה אבא צדיק יש להם. פשוט כי אין להם אבא. חתיכת נסראללה שכמוך."



הטונים רק החריפו. אחריהם בהתאמה, שפת הגוף. מתנועות ידיים מתלהמות, היא עברה לעמידה, והתחילה לרכון לכיוונו של אלחי.

ההורים של משי, עברו יותר מידי דברים בחיים, אז העצבים שלהם לא במצב טוב, הם התחילו לצעוק אחד על השני וביחד על חופית ועל אלחי, ובסוף גם על משי המחוספס.

בעריש שישב כמה מטרים מהם, היה בכלל עסוק בלבחון את הבן שלו על משניות, לא הצליח להתקדם במסכת סוכה. ניסה גם להרגיע את העסק. גם הרב אלוני מילמל משהו.

חופית כבר היתה באקסטזה.
לירון סימן לנועה להתחיל לפעול, ולהזמין תגבורת עם העסק יצא משליטה.



רק בקצה השני ממש, שלהבת דיברה עם יהודה בקולות נמוכים. כאילו שום דבר מזה לא נוגע אליהם. רק שלחה מבטים קטנים וזהירים לכיוון שני הסוהרים שהתקרבו לתוך הבלאגן. כשהם לגמרי נכנסו לסבך הצרחות והמריבות. שלהבת הפכה לעניינית ונמרצת. קופסת מטרנה נשלפה מתוך העגלה של יונדב. כבר שנים שמה לב שהבידוק מדלג על המטרנה. פתחה אותה בתנועה זריזה, שלפה משם שקית במבה משומשת, החזירה את המטרנה למקום.

עוד מבט לראות שלירון באמת עסוק בלהרגיע את אלחי, ונועה מטפלת בחופית ההיסטרית, והבמבה הכמעט ריקה נדחפת בזריזות לכיוונו של יהודה.
יהודה לא אמר מילה. רק הציץ לראות שיש בפנים את המכשיר שהוא ביקש. בפרצוף אדיש הוא איחד את שקית הבמבה שהוא הביא ביחד עם הסחורה החדשה.

העסק בקצה השני של החדר נרגע. חופית ישבה על מקומה מתנשפת, הפאות של אלחי עדיין רעדו,

לירון הכריז על סיום הביקור.

יהודה רק הספיק לשאול את שלהבת עם זכרה להכניס גם כרטיס זיכרון.
היא הנהנה בנחישות. קשרה את יונדב לעגלה. ורק אחרי שלום קטן ומלא התרגשות היא פנתה ללכת.

בחזור עוד תספיק לפרגן לחופית על ההצגה. תספר לה גם אלוקים גאה בה על מה שעשתה היום למענו.
אבל באותו רגע היה חשוב לה להתפלל.

שלמחרת כשהרב המפורסם ביותר בתקשורת הישראלית, הרב אורי זרביב ייכנס לרצות את עונשו בליווי קהל תומכים עצום. אחרי שעצרת הענק תתפזר והרב ייכנס כמו אסיר פשוט לאגף הכי תורני, מיד הוא יבין, שלא משנה כמה מעריצים יש לך בחוץ, לכלא חוקים משלו. ובשונה מהעולם המזויף, כאן בין החומות יש אנשים שיודעים בדיוק איך אלוקים רוצה שיטפלו באנשים מהסוג של אורי זרביב.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה