אשמח לחוות דעתכם-בית ספר

rootoosh

משתמש רשום
טוב מאוד!!!
מחכה לראות אותו מוקם כבר בתפש"א
אם צריך עזרה תוכלו לפנות אלי
לא יודעת אם יהיה לי איך לעזור במשהו אבל כדי לחזק את ידיך!
 

פשוט מאוד

משתמש פעיל
האם לדעתכם יהיה טוב שיוקם בית ספר לילדים בעלי קשב וריכוז
הבית ספר יעניק להם חווית למידה בצורה שונה וחוויתית מתאימה להם
אם הצוות יהיו אנשי מקצוע מעולים בתחום ואוהבים באמת - התשובה גורפת לחיוב.
ברור לי שיצאו משם אנשים מאד מוצלחים, כי בד"כ הקש"ר הם כאלו.
אבל הילדים וההורים שלהם גם כן צריכים לשתף פעולה.
 

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
כמורה, אני חושבת שתלמידים עם קשב וריכוז זו רק אחת ההתמודדויות.....
ומה עם קשיים אחרים שיש? שפה? הבנת הנקרא, הנשמע ועו, בעיות התארגנות, תחושה ועוד....
כל הילדים האלה, שבעולם הגדול מצליחים יופי, אבל בית הספר במסגרת הנוכחית מוריד להם את האמון בעצמם
ומחליש אותם- כל אלה צריכים לדעתי בית אחר!!! חייבים!
אני מאמינה בבית ספר יותר מקצועי, שאפשר יהיה לקבל בו ידע ואינטלגציה אבל יותאם לרמות למידה שונות.
למידה חווייתית, משמעותית, שמתמקדת בכלים לחיים, כישורי חיים, מצוינות חברתית ועסקית ועוד....
לדעתי, משרד החינוך רק הולך לקיצון רחוק יותר ויותר ושוכחים שעוד מעט הכל הולך להתפוצץ בפרצוף.
הלמידה היום היא בלתי אפשרית:
העמידו רף למידה, כולם צריכים להגיע אליו....
בסופו של דבר הרבה מאוד תלמידים נופלים מה'רף' הזה ומתרסקים. לחינם.
בקיצור, היה טוב לו מערכת החינוך הייתה עוברת שינוי. יש הרבה מה לשנות. אבל נראה שהשינוי לא באופק.
מי שמסוגל לפתוח מוסד חדש שמכיל ילדים מסוגים שונים - יבורך!
חלום חיי, אולי הוא עוד יתגשם!
 

rootoosh

משתמש רשום
אני איתך בחלום
אבל אולי לא רק נחלום?;)
)אם יש מישהי שבאמת רוצה ויכולה לקדם תוכנית שונה(
בתי הספר במתכונת הנוכחית שלהם לא מספקים משום כיוון.
ולא מכינים לחיים שבחוץ.
שמעתי לאחרונה שפתחו אותם בזמן המהפכה התעשייתית
במטרה להוציא מבתי הספר פועלים של פס יצור. ממושמעים ושקטים.
 

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
האם לדעתכם יהיה טוב שיוקם בית ספר לילדים בעלי קשב וריכוז
הבית ספר יעניק להם חווית למידה בצורה שונה וחוויתית מתאימה להם
את בטח מתכוונת לילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז...
 

פשוט מאוד

משתמש פעיל
אני אישית חושבת שהכל טוב ויפה
אבל, אנחנו בתור אנשים קצת מקטלגים
אז אם יפתחו כזה בית ספר הילדים אולי ירגישו
סוג "אה אתה לומד בבית ספר הזה"
זה קצת יקטלג אותם
ואני לא יודעת אם זה היה להם טוב...
אפשר למתג את זה כ: וואו, אתה לומד בבית הספר של היצירתיים האלו! או משהו כזה.
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
זה יכול להיות מבורך לתלמידים עם בעיות ברמה קיצונית.

כל התלמידים שיכולים להשתלב בלמידה רגילה, אמורים להשאר שם.

תלמיד עם בעיות קשב רגילות, מתמודד, ועדיף לו להשאר בכיתה רגילה, וללמוד רגיל. ואם הוא עם בעיה קשה, שלא יכול להתמודד בכיתה רגילה, שיעבור.

אגב, יש הבדל עצום בין בעיות קשב וריכוז לבין שאר הבעיות, כי בעיית הקשב משביתה את התלמיד ומפריעה לכיתה כולה, אבל בעיית למידה אחרת, אולי משביתה את התלמיד, ומנגד, לא מפריעה לכיתה, וגם אם הוא רגוע, הוא נכנס ויוצא לפי יכולותיו.

תחשבו על הילד הרגוע, עם בעיית דיסלקציה, שיושב בכיתה היפרית. הוא לא ישרוד.

מה שכן, צריך בית ספר שיקלוט את כל סוגי הבעיות, התלמידים שלא מתמודדים בכיתות רגילות, ולאפשר למידה שונה, בתנאים שונים, שיתאימו למגוון בעיות, וזה לא קל, אבל אפשרי.
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אני אישית חושבת שהכל טוב ויפה
אבל, אנחנו בתור אנשים קצת מקטלגים
אז אם יפתחו כזה בית ספר הילדים אולי ירגישו
סוג "אה אתה לומד בבית ספר הזה"
זה קצת יקטלג אותם
ואני לא יודעת אם זה היה להם טוב...
מסכימה עם כל מילה! זה לא כל כך פשוט...
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
מסכימה עם כל מילה! זה לא כל כך פשוט...
אמת, הדברים נכונים וראויים לחשיבה.

אבל לדעתי, היום יש הרבה יותר פתיחות, ואם יפתחו משהו ברמה נאותה, וגם עם עבודה מסודרת לתלמידים האלה, יהיו הורים שישמחו לשלוח, זה יתחיל בקטן, ולאט לאט אנשים יעריכו וישלחו.
צריך שמשרד החינוך יכיר בזה, ויתן לו אפשרות קיום. אם כן, זה יעבוד.
רק שצריך לדעת להגדיר את האוכלוסיה שלו, ולא לערבב רק בגלל שרוצים מספר מסויים של תלמידים.
וצריך ועדה חוץ בית ספרית שתקבע מי מתאים למקום. שלא יהיו אינטרסנטים.
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אמת, הדברים נכונים וראויים לחשיבה.

אבל לדעתי, היום יש הרבה יותר פתיחות, ואם יפתחו משהו ברמה נאותה, וגם עם עבודה מסודרת לתלמידים האלה, יהיו הורים שישמחו לשלוח, זה יתחיל בקטן, ולאט לאט אנשים יעריכו וישלחו.
צריך שמשרד החינוך יכיר בזה, ויתן לו אפשרות קיום. אם כן, זה יעבוד.
רק שצריך לדעת להגדיר את האוכלוסיה שלו, ולא לערבב רק בגלל שרוצים מספר מסויים של תלמידים.
וצריך ועדה חוץ בית ספרית שתקבע מי מתאים למקום. שלא יהיו אינטרסנטים.
בציבור החרדי יש כ"כ הרבה סטיגמות...
זו בעיה קשה כקריעת ים סוף...
לכן הרבה בעיות לא מטופלות.
 

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
אז זהו. שלחשוב שבגלל הענין הסטגמטי כל כך הרבה ילדים חווים חוויות של כישלון במקום של הצלחה.
דווקא בגלל הסטיגמה, דווקא בגלל שכרגע חוקי המשחק אינם הוגנים,
דווקא בגלל שמערכת החינוך התבלבלה לגמרי... (תראו ערך הלמידה מרחוק של היום בבתי הספר לבנות: לא היה עדיף ללמד כישורי חיים? אינלגנציה רגשית? למדיה חוויתית? לשלוח חוברות העשרה מרתקות לכל התלמידים?)
לא חוזרת בי.
חלום חיי, אולי הוא עוד יתגשם!
 

נועה מ

משתמש מקצוען
אז זהו. שלחשוב שבגלל הענין הסטגמטי כל כך הרבה ילדים חווים חוויות של כישלון במקום של הצלחה.
דווקא בגלל הסטיגמה, דווקא בגלל שכרגע חוקי המשחק אינם הוגנים,
דווקא בגלל שמערכת החינוך התבלבלה לגמרי... (תראו ערך הלמידה מרחוק של היום בבתי הספר לבנות: לא היה עדיף ללמד כישורי חיים? אינלגנציה רגשית? למדיה חוויתית? לשלוח חוברות העשרה מרתקות לכל התלמידים?)
לא חוזרת בי.
נכון אבל אי אפשר להתכחש למציאות ואולי הפגיע הנפשית שהוא לומד בבית ספר שונה
יותר גדולה
מי יודע...
 

למה_לא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
לדעתי האישית זה יכול להיות מבורך, והבית ספר לא חייב להיות מקוטלג כ"כ, כלומר לא רק בעלי הפרעת קשב וריכוז יכולים ללמוד בו אלה כל מי שרוצה וחושב שהוא מעדיף סגנון למידה שונה.

בנוסף
אגב, יש הבדל עצום בין בעיות קשב וריכוז לבין שאר הבעיות, כי בעיית הקשב משביתה את התלמיד ומפריעה לכיתה כולה,
זה מדבר רק על בעיות קשב והיפראקטיביות, יש ילדים עם בעיות קשב שהם יכולים לשבת בשקט ולהתעסק או לחלום בעצמם מבלי להפריע לשאר הכיתה.
 

pnina887

משתמש מקצוען
לדעתי האישית זה יכול להיות מבורך, והבית ספר לא חייב להיות מקוטלג כ"כ, כלומר לא רק בעלי הפרעת קשב וריכוז יכולים ללמוד בו אלה כל מי שרוצה וחושב שהוא מעדיף סגנון למידה שונה.

אני ג"כ חושבת כך, אני שנים בתחום החנ"מ ללקויות למידה וכל השאר.. ויש לי הרבה חילוקי דעות מול המערכת שדורשת קידום וצמצום פער לשכבת הגיל, בעוד התלמיד\ה מרסקת את כל האני שלה, שזה אומר יצירתיות, מעוף כשרונות כאלו ואחרים...
אני מאמינה כי בית ספר כללי לא מקוטלג בשום פנים ואופן!, בית ספר שיציג גישה לימודית שונה, שיאבחן יכולות בולטות אצל ילדים ויטפח אותם מגיל צעיר ומאידך יקדם לימודית ברמה סבירה, כלומר יביא את הילד לידיעות נחוצות בלי מרוץ להשגים. מערכת השעות תהיה מורכבת משעות של למידה פרונטלית והקבצות לשיעורים המפתחים אישית את התלמיד בתחומים בהם הוא חזק.
לעניות דעתי, לכל ילד יש את החולשות והחוזקות שלו, כל ילד רוצה להיא את האני שלו ולממש אותו. לא הגיוני לעשות מכל הילדים שווים ולהציג מטרה שווה לכולם, פשוט כי נולדנו שונים...
בית ספר כזה יצליח ובגדול, כמובן יש להביא את הרעיון לפתחם של גדו"י ולקבל את הסכמתם לכך.
 

pnina887

משתמש מקצוען
אופס..
לא ידעתי איך להפריד בין ההודעה שלי, להודעה הקודמת...
 

בלימי וייסמן

משתמש רשום
בנוגע לסטיגמה, בבית ספר רגיל ילדים כאלו לא מקבלים סטיגמה???
לא משנה באיזה בית ספר הם יהיו. הם שונים=יש עליהם סטיגמה, לצערי.
אם בית ספר כזה יהיה בנוי ברמה גבוהה ויפיק מהתלמידים את המרב בתחומים השונים, יתכן והוא דווקא יהיה מקור לגאווה, בדומה לבתי הספר למחוננים.
וזו לגמרי לא פנטזיה. יש לילדים האלו כישרונות שאין לשאר האוכלוסייה והם יכולים להגיע רחוק ולהצליח מאוד בחיים שלא דורשים מה שאינם יכולים.
נקודה למחשבה: הילדים (כמו גם המבוגרים) לא אוהבים להיות מובדלים משאר בני גילם, בפרט כשמדובר בבית ספר- מקום שמעבירים בו חלק נכבד מהחיים. ועוד יותר כשמדובר בילדים בעלי רמה קוגניטיבית תקינה לחלוטין.
תצליחי בכל מעשה ידיך
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  37  פעמים

לוח מודעות

למעלה