אשכול תרגילים באינדיזיין

עיצובית1

משתמש רשום
בשנה הבאה אני אמורה ללמד אידיזיין.

קהל היעד: תלמידות שסיימו לימודי עיצוב, אילוס ופוטושופ.

אני מנסה להתחיל לתכנן את התרגילים, ואשמח אם תוכלו לעזור לי.

טוב שסגרו את הפורום, ויש לנו עכשיו יותר פרטיות לדון בתרגילים.

כדי לא להיות רק מנצלת ולוקחת, אעלה לתועלת הציבור רעיונות שכבר יש לי, ואודה לכם אם תעלו רעיונות נוספים. באופן זה נוכל לבנות אשכול תרגילים שיוכל להועיל לכולנו.

תרגיל לסגנונות תו ופסקה: חוברת מתכונים.
תרגיל זה הוא תרגיל התחלתי, שאינו דורש שימוש בדפי-אב.
1. כל אחת מבנות הקבוצה מכינה מראש קובץ וורד של מתכון כלשהו (לא משנה מהיכן, העיקר לא ארוך מדי, שיכנס בדף אחד לאחר העיצוב)

2. כל אחת יוצרת מסמך בן 8 דפים, נניח, ומייבאת לדף השני את המתכון שלה.

3. כל תלמידה מעצבת את הטיפוגרפיה של המתכון, ונותנת סגנון עם שם משמעותי לכל חלק, למשל: עיצוב סגנון פסקה למלל רץ, וסגנונות פסקה נוספים לחומרים ולשלבי ההכנה, המבוססים על סגנון מלל רץ, ולכל אחד מהם תוספות, כגון: כניסה מימין, מיספור או תבליט.

4. אחרי שכל המתכון מעוצב ומוגדר בסגנונות מתאימים, מייבאים את הקבצים של החברות, כל אחד לעמוד אחר, ומפעילים עליו את הסגנונות של המתכון הראשון.

5. מכינים באילוס או בפוטושופ דף שער, ומייבאים לעמוד הראשון. (זה יכול להיות ש.ב.)
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אפשר להרחיב את התרגיל בהמשך לשימוש במאסטרים, סדר בין דפים ועוד: המורה מגדירה את אופי המתכונים מראש לשניים או שלושה סוגים (מנות פתיחה/מנות עיקריות/קינוחים, מאפים מתוקים/מלוחים/חלביים, וכו'), התלמידות מחלקות מתכונים ביניהן.


העיצוב אח"כ יהיה כפוף לסדר פנימי של המתכונים, ועיצוב של דפי אב גם יהיה חלק מהעיצוב הכולל של החוברת, כולל שערים. במקרה שתלמידה תמלא את החומר בלי מחשבה מראש, תהיה הזדמנות נהדרת למורה ללמד קצת אסטרטגיה...
 

שמשונית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
ירושלמית, מעולה!
יש אפשרות עי''כ ללמד ביסוס דפי אב אחד על השני, שחרור אוביקטים מדף האב וכו' מספור אוטומטי ועוד.
אני נותנת את תרגיל ספר המתכונים לנושא סגנונות פסקה מתקדמים+טיפים ובניה נכונה של מסמך מרובה עמודים ואז מלמדת דפי אב וממשיכים את התרגול על ספר המתכונים.
ניתן ללמד בשלב זה גם את נושא הלינקים, לפחות להתחיל, ולהוסיף תמונות לספר.
כאן טמון מוקש לא פשוט.
לפי 'השקפתי' בהוראת הגרפיקה, כל תרגיל רציני צריך להתבצע ברמת גימור כזו שיוכל להכנס לתיק עבודות!!! זה מלמד את הבנות לעבוד נכון, להשקיע, וזה מכניס אותן למקצוע ולהבנה שמי שמחפף הוא לא מקצועי. עם דגש על עיצוב נכון וטיפוגרפיה וכו'
וכאן הקושי- לספר מתכונים נצרכות תמונות איכותיות ומגרות ובלי זה הספר לא 'מוכר' וממילא לא יכול להכנס לתיק עבודות. וזו בעיה שהבנות די מתקשות להתמודד איתה. או שהן מעצבות משהו אבסטרקטי שלא כ''כ מתאים בסגנון לספר מתכונים מעלה ניחוח ומעורר את בלוטות הטעם... או סורקות במקרה הטוב או מאלתרות משהו שאפשר לדמיין שהוא מתאים למרק אפונה שבעמ' ליד...
כבר דברנו ע''כ בעבר, ולא שמענו על פתרון הגון לבעיית התמונות. ללמוד צילום על קצה המזלג עוזר רק על קצה המזלג. אז מה עושים?
 

ישראלה

ללמוד תוכנות בכייף :)
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
אולי בשיעור הראשון הן תעמדנה את בסיס החוברת - מאסטרים, סגנונות ועוד.
המורה תקח את רשימת המתכונים ותוריד להן מאתר חינמי כמה תמונות מתאימות.
מה דעתכן?
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י שמשונית:
וכאן הקושי- לספר מתכונים נצרכות תמונות איכותיות ומגרות ובלי זה הספר לא 'מוכר' וממילא לא יכול להכנס לתיק עבודות. וזו בעיה שהבנות די מתקשות להתמודד איתה. או שהן מעצבות משהו אבסטרקטי שלא כ''כ מתאים בסגנון לספר מתכונים מעלה ניחוח ומעורר את בלוטות הטעם... או סורקות במקרה הטוב או מאלתרות משהו שאפשר לדמיין שהוא מתאים למרק אפונה שבעמ' ליד...
כבר דברנו ע''כ בעבר, ולא שמענו על פתרון הגון לבעיית התמונות. ללמוד צילום על קצה המזלג עוזר רק על קצה המזלג. אז מה עושים?

מתחילים ללמד צילום וסטיילינג! (ואפילו נגיעות בנושא.) פתרון אפשרי נוסף, שעולה עתה בדעתי: שיתופי פעולה עם שפיות/מקומות בהם מלמדים לימודי מטבח וכו' שמעוניינים בהוצאת ספרים. הצילום עליהן, העיצוב על הבנות. אם מסבירים את זה לבנות באופן מתאים, זה יכול להקפיץ את רמת המסלול ועבודותיו באופן משמעותי.
 

Graphic

משתמש צעיר
יש לי רעיון נוסף לתרגיל התחלתי נחמד :
חוברת עבודה לגיל הרך - מסוג "מה יוצא דופן?" או "הקף את הציור הגדול" וכדומה.

בתרגיל זה אפשר ליבא איורים פשוטים בשחור לבן, לעצב כריכה וקטורית צבעונית באילוסטרייטור, להשתמש בדפי אב לצורך מיספור, וכן כפולת עמודים. יש כאן שימוש באובייקטי מלל ובאובייקטים גרפיים, בלי להיכנס עדיין לנושא הצבע וטיפול במלל רב.

המעלה בתרגיל זה - שאפשר להדפיס את התוצאה הסופית בעלות נמוכה, ולקבל כבר בתחילת השנה תוצר אמיתי!
 

שמשונית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י ישראלה;294014:
אולי בשיעור הראשון הן תעמדנה את בסיס החוברת - מאסטרים, סגנונות ועוד.
המורה תקח את רשימת המתכונים ותוריד להן מאתר חינמי כמה תמונות מתאימות.
מה דעתכן?

באמת, למגאזין שעשינו בסוף השנה, אספתי תמונות בנושאים המבוקשים. הייתי צריכה לאסוף להן מבחר גדול ביותר ומגוון כדי להשאיר מקום ליצירתיות... אבל זה באמת הקל עליהן מאד.
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
סליחה על ההתערבות.
אבל זה לא סוד שתלמידות קשות קליטה בקטע של אינדי.
זו הרבה יותר תוכנה טכנית מאשר עיצובית.
וכמה שהמשתמש יקבע לעצמו כללים נוקשים יותר בלי קיצורי דרך - כן ייטב לו.

אשר על כן, תמיד כדאי לערבב בין כולן.
אחת בנתה סגנונות, השניה החילה והשלישית עוברת לראות שהעמודים בסדר.
מה הרווח?
ברגע שהקובץ מטייל בין 3 משתמשים, הוא חייב להיות בדיוק לפי התקן, כי אחרת תלמידה מספר 2, לא תבין מה עשתה מספר אחת.

בקיצור, הרעיון שלי הוא לנסות להנחיל להן בכוח מה שיותר לוגיקה, ומה שפחות קיצורי דרך ועיצוב.

שלעולם לא תהיה הגדרה ידנית, הכל רק בסגנונות. שתלמידה שעשתה REאנטר, בגלל שהיתה חייבת לשבור עמוד לפני כותרת, במקום להגדיר שהכותרת תתחיל בתחילת עמוד - תיענש למחרת בבניית סגנונות :)
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י ישראלה:
המורה תקח את רשימת המתכונים ותוריד להן מאתר חינמי כמה תמונות מתאימות.
מה דעתכן?

את האשכול הזה, ראית? הדרכה ראשונית לצילום בסטיילינג, פוסט ראשון. חוץ מזה, תמיד אפשר לבקש עזרה מהמנהלים שם, הם בעלי לב זהב, אחד אחד.



RCpro, צריך ללמד את הבנות לעבוד בצורה מסודרת לפי שיטה ובעקביות. ספרה לי היום חברה גרפיקאית, שהיא משתגעת לראות לפעמים למה פעולות פשוטות של מרכוז, למשל, לא עובדות לה באינדי; בנות ממקמות כותרות באמצע דף עם רצף של רווחים... למה לא מלמדים בוורד, למשל, לעשות רוח גדול יותר בין קטעים, ולא אנטר אנטר?
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
הוא אשר אמרתי, ברגע שיכריחו אותן לעבוד בצוות הן לבד ילמדו להיצמד לתקן מסויים.
 

עיצובית1

משתמש רשום
שמשונית, את מבצעת את כל התרגילים ברמת ביצוע של תיק עבודות?
אז כמה את מספיקה במשך השנה? יש לך אפשרות לכסות את כל החומר בכזו רמת ביצוע?

(אם כן, הלוואי עלי!)

בקשה נוספת -
יש לכם תרגילים להתחלת לימוד דפי-אב? (להמשך - כגון, דפי אב מבוססי-דפי אב זה פחות בעיה, כי כל ביצוע ברמה שירושלמית ושמשונית מציעות יגיע לכך. אך מה עם ביסוס ראשית החומר?)
 

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני ניסיתי השנה משהו ואפשר לומר שהוא נחל הצלחה חלקית, כלומר חלק עמדו בו עד הסוף (החזקות) וחלק לא... אנסה לארגנו לשנה הבאה.
בכל אופן הרעיון הוא כזה:

מתחילת שיעורי אינדיזיין בנינו מגזין מהמסד ועד לטפחות. (הסברתי כבר מי הגיעה לטפחות).
קבלנו נושא ושם ממני. עצבנו עדיין בפוטושופ (כחלק מהמבחן על פוטושופ) את הכריכה. באילוסטרייטור - לוגו. עד כאן התבססות ושיתוף תוכנות קיימות.

הערה נוספת: הכנתי מראש מספר כתבות כתובות בוורד ולא מעומדות כלל.

מכאן הוספנו בכל שיעור למגזין את החומר החדש.
לדוגמא: בשיעור על הצבע ומעברים וכדו' פשוט בנינו פרסומת למגזין, על טהרת האינדיזיין.
בנושא הסגנונות בנינו סגנונות כלליים לכותרות, כותרות משנה, תקצירים, כתבות ,וכו'.
בנושא דפי אב בנינו דף אב עם מספור וכו' והחלנו אותו על כל המגזין.
בנושא אוביקט מעוגן- עיגנו אוביקטים באחת הכתבות.
תוכן ענינים- ישר עשינו זאת על המגזין.
טבלאות- המצאתי איזושהי טבלה בנושא המגזין שלנו ועצבנו אותה.
וכו' וכו'.

אשמח לשמוע את חוות דעתכם והצעותיכם לשיפור.
 

ישראלה

ללמוד תוכנות בכייף :)
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
נראה לי קצת קשה לקשר את כל החומר למגזין אחד.
מה שאני עשיתי זה עבודות שונות במשך הנושאים, השתדלתי שיהיו כמה שיותר דברים קשורים.
ועבודת הסיכום היתה עיצוב עיתון ילדים שבו הן משתמשות בחלק מהחומרים שעשינו במשך השנה, כמו תשבץ, מתכון, שעשועונים, כתבה, קומיקס וכד'.
מה שהן היו צריכות זה להשלים את הכריכה, תוכן ענינים, ועוד חומר לפי ראות עינהם ולשפץ את מה שהן עשו בתרגילים כך שיתאים לתוכן ולעיצוב העיתון שהן עושות.
 

riki-v

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
לא בטוח, הן יתנו לאחרות לעבוד במקומן,
כשבן אדם מתייגע בעצמו במשהו, ונתקע פעם פעמיים וכו'...
בפעם השלישית הוא יעשה את זה נכון - אם הוא רוצה להתקדם.
 

ישראלה

ללמוד תוכנות בכייף :)
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
קשה - התכוונתי למורה המלמדת.
לא כל נושא תואם למגזין.
וכן, זה עלול לשעמם אותן, והן לא תרצנה כבר להסתכל על המגזין, במיוחד אם הם מתקשות.
מה שאין בתרגיל חדש, שיוצר בדר"כ מוטיבציה.
וכן, כדי שהחומר יקלט היטב, לדעתי, כדאי לעבור שלב אחר שלב, ולבסוף לתת להם את האתגר של שילוב כל החומר יחד.
כמובן שיש תוך כדי תרגילי חזרה שכוללים גם חלק מהחומר ההתחלתי, החשוב, כמו עמודי מאסטר, מספור, סגנונות ועוד.
 

Graphic

משתמש צעיר
למה לא לשלב בין הדברים?

אפשר לתת במהלך השיעורים תרגילים מקומיים קצרים, להבנת הנושא. בעיקר בנושאים כמו: טבלאות, כלי ציור מעברים ושקיפות, אובייקט מעוגן, חיפוש והחלפה וכד'.
ובמקביל - ביצוע פרוייקט המתמשך לאורך רוב הקורס, ובו ביצוע עבודה "גדולה" ומורכבת - מגזין, חוברת לילדים וכדומה. באופן זה יש לתלמידים אפשרות להכין את החומר: שלב המחקר ואיסוף החומר, בניית קונספט ורעיון עיצובי, הכנת חומרי עזר בתוכנות אחרות, כפי ש Tip X הציעה, אך זה אינו נעשה בשיעורים עצמם, אלא כשיעורי בית. בכל שיעור, בזמן התירגול - המורה מקדיש זמן להדרכה וייעוץ פרטני לכל תלמיד בהתקדמות הפרוייקט שלו.
כאשר יש בידי התלמיד די ידע בתוכנה - ניגשים להחלת הנלמד על הפרויקט, לא במקום ביצוע תרגיל פשוט בשיעור, אלא לאחר התירגול והבנת הנושא.

אם בפרויקט הספציפי שהתלמיד בחר לעבוד עליו יש צורך בטבלאות, למשל - הוא יעשה זאת לאחר שלמד את הנושא, אם לא - לא. בכל מקרה - בשיעור הוא ביצע תרגיל, ולכן הנושא ידוע לו כשיזדקק בעתיד.
 

עיצובית1

משתמש רשום
המון תודה על כל התגובות!

מאד מאד יועיל לי.

ועוד שאלה: מנין אתם לוקחים טקסטים גולמיים לעבודה באינדיזיין?
 

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אכן גרפיק, שכחתי לכתוב שכך עשיתי. בשיעורים עצמם היו תרגילים נקודתיים והמגזין התבצע בשיעורי בית.

עיצובית, הורדתי טקסטים גולמיים מאתרים שונים פתוחים. למשל מpc מגזין כי הייתי צריכה בנושא מחשבים, היה שם חלק שפורסם בynet. זה דרש עבודה בוורד להוריד לו כל מיני פרוסות ועיצובים כדי שיהיה גולמי.
 

עיצובית1

משתמש רשום
בקשה צנועה:

אולי נעשה אשכול טקסטים לעבודה באינדיזיין?

אני מוכנה להתאמץ וגם להעלות כמה. אם כל אחת תביא 2-5 טקסטים, יהיה לכולנו מאגר מצוין!
 

semel1

משתמש צעיר
באמתחתי מספר טקסטים המתאימים לפרוספקט, ספרוןני ילדים, דף ממגזין וכוד.. אשמח לעזור!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה