בקשת תפילה אשכול לעדכונים בטחוניים בלבד

מצב
הנושא נעול.

אפרת לוי

משתמש צעיר
70 רקטות נורו לעבר ישראל, מטוסי קרב תקפו בעזה
הסלמה בדרום, תופי מלחמה: אלו 3 העצות של הרב אדלשטיין - הידברות

הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', התייחס למצב הביטחוני המתוח השורר בדרום הארץ. "צריכים לדעת ששום דבר אינו במקרה, אלא הכל בהשגחה מן השמים, וכמו שכתב הרמב"ן בפרשת בא שהכל בגזירת עליון, אם יש זכויות, יש שכר ויש הצלחה, ואם אין זכויות אזי להיפך, והעצה היחידה לזה היא לא בכוחי ועוצם ידי, אלא בתשובה ובתיקון המעשים", אמר הרב.

הרב אדלשטיין בחר להתייחס ל-3 נקודות, אשר חיזוק בהם יגן על עם ישראל: לשון הרע, ביטול תורה, ובין אדם לחברו - בפרט בדיני ממונות ובפגיעה בכבוד.

1. לשון הרע: "מה הם הדברים המצויים שנכשלים בהם?" שאל הרב והשיב: "בשמירת הלשון, לשון הרע הוא דבר שהרבה נכשלים בו, וכבר אמרו 'כולן באבק לשון הרע'. יש יצר הרע חזק מאד ללשון הרע, והוא חמור מאד, ולכן גם השכר גדול מאד למי שנזהר מלדבר לשון הרע, ובפרט בימים אלו שמידת הדין מתוחה יש להתחזק במיוחד בזה, שלא לדבר לשון הרע, וכל דברים בטלים הם חמורים מאד, אך יש להתחיל, על כל פנים, בזהירות מלשון הרע".

2. ביטול תורה: נקודה נוספת שציין ראש הישיבה היא ביטול תורה. "יש להיזהר מביטול תורה, שאמרו חז"ל כשם שתלמוד תורה כנגד כולם כך ביטול תורה כנגד כולם".

3. בין אדם לחברו, ובפרט בדיני ממונות ובפגיעה בכבוד: "וכן בעניינים שבין אדם לחברו, שאדם אינו רוצה לוותר, יש דיני ממונות, יש שולחן ערוך ויש דיינים מומחים, אבל לפעמים אדם קובע ומורה לעצמו את הדין, בפרט מצוי בענייני שכנים, שישנם אנשים טובים מאד, וכשבאים לידי איזה נגיעה ביחסי שכנות, מיד נהפך לאדם אחר, וכבר אינו כמו שהיה.

"וזה שייך בנגיעה של ממונות, ובפרט בנגיעה של כבוד שהוא איום ונורא", קוראהרב אדלשטיין מדם ליבו. "ה'מסילת ישרים' כבר כתב שהכבוד דוחק את האדם יותר מכל התאוות שבעולם, וצריכים לדעת שאם נהנים מכבוד - מפסידים הרבה עולם הבא, ולהיפך - על ידי ביזיונות מרוויחים עולם הבא, וחוסכים ייסורי גיהינום".

"אלו הם הדברים שצריכים חיזוק בהם", סיים הרב את דבריו. "להיזהר מלשון הרע, ומביטול תורה, ולהתחזק באהבת הבריות שבין אדם לחברו, שהנגיעות של כסף וכבוד לא ישחדו את האדם להתנהג שלא כהוגן".
 

אדם לעמל יולד

משתמש מקצוען
ההודעה הזאת נכתבה בערך ב 1:15
מוזר, כי באתר של פיקוד העורף מופיעה התרעה אחרונה ב 00:26
עידכנתי מייד כשקיבלתי התראה באפליקציית "צבע אדום"
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20180809-012833.png
    Screenshot_20180809-012833.png
    KB 111.9 · צפיות: 116

secret

משתמש סופר מקצוען
עידכנתי מייד כשקיבלתי התראה באפליקציית "צבע אדום"
לכן אני מתפלאת,
האם האפליקציה יותר מעודכנת מפיקוד העורף?

התרעות אחרונות ביממה הנוכחית
(10)
09.08.201800:26
התרעות פיקוד העורף עוטף עזה 237
09.08.201800:15
התרעות פיקוד העורף עוטף עזה 237
09.08.201800:14
 

מהודר!

סופר מקצוען באינדיזיין!!!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית

מהודר!

סופר מקצוען באינדיזיין!!!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית

מהודר!

סופר מקצוען באינדיזיין!!!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מצב
הנושא נעול.
פרק קכג:
א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם: ב) הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל ד' אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ: ג) חָנֵּנוּ ד' חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז: ד) רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
• • • • • •
לתשומת לבכם, אשכול זה נועד לבקשות תפילה בלבד. פטפטת ודיונים עלולים לגרום לנעילת האשכול או חסימת המשתמש. בברכת רפואה שלימה!

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

תגובות
0
צפיות
279

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה