אשכול השיעורים והרעיונות בקו התוכן חופשת הקורונה

תמר בר אילן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בס"ד

חשבתי ליצור אשכול מסודר לכל הרעיונות שישנם בפורום זה ובפרוג.
העלתם כבר? צרפו קישור לפורום.
יש לכם אתר שמיש? צרפו קישור.
עשיתם / תכננתם שיעור מעניין, רעיון וכו'?
שתפו אותנו.
נראה לי זה קול קורא בשם כל המורים והמורות :)
בשורות טובות.
 

תמר בר אילן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
חשבתי על משהו יפה:
הימרתי הרצאה מפי מרצה שהתלמידות שלי נהנו לראות או לשמוע
מקובץ וידאו לקובץ שמע [הרצאות ניתן להוריד מהידברות וכו']
בנושא עכשווי: מידות, קורונה.

חושבת שבשיעורי יהדות אתן להן משימה מונחית:
עליכן לשמוע את הרצאת הרב .. [2 דק' רעיון קצר] ולומר לי לאחר מכן על איזו מידה הוא דיבר
לאחר מכן שיח:
האם נהגת כך בעבר? קל /קשה? מה יכול להקשות ומה יכול להקל?

קורונה- כתבי מה את חושבת ? מה את מרגישה? [להסביר בקטנה את ההבדל ביניהם, כן...]
ולאחר ההרצאה הקצרה מה התחדש לי.
יש לי שאיפה שהן תאהבנה הרצאות וכו'
ולהכין אותן כמה שיותר במובן הרוחני לקבלת פני משיח ובע"ה לבגרות ואיכות.

אה, והן בכיתה ו'.
 

תמר בר אילן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עם התחדש הלימודים:
אל תשכחנה סבב: איך היה? מה עשיתן?
בקו התוכן, כאמור באחד הפורומים, ראיינתי תלמידות שהצליחו לעשות מבצע כלשהו שיזמנו [מבצע ברכות=ביטול מגיפה].
הן הציעו רעיונות לתלמידות השומעות אותן והן בבית [כולן :) ].
בין היתר העשרתי גם ברעיונות למשחקים...
שהרי, הבטלה היא אם כל חטאת.
 

תמר בר אילן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אשמח לשתף את צוות ההוראה שכאן.
עוד טובות מהקורונה.
היום התחלנו את השיעור.
אני אקדים: אני מחנכת של הכיתה 'הכי מופרעת' בביה"ס, כיתה ו' המתוקה שלי :)
לא משנה שבהשוואה לבתי ספר אחרים הן בסדר לגמרי. אבל בביה"ס הם ממש 'שונות ומיוחדות' בהתנהגות שלהן למורות וכו'.
אתן לא מכירים אותן וזו רק הקדמה.
בכל אופן, הן ממש ציפו לשיעורים שיתחילו, אין לי מושג איך זה קרה.
והכי הפתיעה אותי, הודיה [בדוי!].
עד לחודש אדר קיבלה השעיה מביה"ס, לאחר ולא הסכימה לקבל הוראות מקצועיות מאיתנו [לאבחון נוירולוגי],
מחוסר תיפקוד טוטאלי. אין כלום. ילדה עם יכולות ועם צבירת כשלונות-היא פשוט לא התקדמה והיא עדיין אוחזת ברכישת קריאה [בכיתה ו'].
היתה לה התייצבות של שבועיים וחזרה למה שהיה, בכל אופן גילינו אצלה חוש טכני מפותח.
אופס, הגיעה הקורונה. מה עושים?
הודיה היא זו שהתייצבה ראשונה לעדכן את כל הכיתה בכל הודעה שמסרתי ובכל עדכון אחר.
היתה נמצאת ב'שיחות הוועידה' וכל ההתנהלות סביב קו הקשר של ביה"ס מילא אותה.
היא תפקדה מעולה!
ועכשיו, כשחזרנו, היא דואגת לכל הכיתה לעלות לקו [גם בהתראה של 10 דק']
וכשאני מקריאה מה לכתוב - היא כותבת, ואכפת לה לשתף. כשבכל השנה היא ענתה פעם אחת תשובה.
קיצור, שמחתי בשבילי, בשבילה ובשביל ההורים.
תודה לה'
 

תמר בר אילן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
@תמר בר אילן כיף לשמוע כאלו דברים.
ותהיי בטוחה שאם לא היית נכנסת לך ללב - היא אפילו לא הייתה מפנה מבט לטלפון, למרות החוש הטכני.
מסתבר שהשקעת בשבילה לא קצת...
אכן
מלא!!!
בפרט לנוכח העקשנות [המאתגרת שלה, שהייתי בטוחה שכמו עץ הבמקבוק לא אקצור פירותיה בשנה זו...]
 

מכלול

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הכיתה הוירטואלית שלנו
החוויה שבכל שיעור

ברוכים הבאים לכיתה של המורה תמר
כאן תמיד מעניין :)

עם הצטרפותכם תקבלו
שיעורים מגוונים ומעשירים
יצירתיים ואורייניים במקצועות הקודש והעברית,
בהתאם לתכנים שאתכנן,
הן בתקופה זו וגם לאחריה בבשורות טובות.

אז כבר עכשיו שלחו לי מייל: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
נשתמע בשמחה ובחוויה.

כרגע, השיעורים ביהדות ובעברית לרמה המותאמת לכיתות ה-ח

 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה