מפיק מקצועי

משתמש פעיל
ההלכה היא דווקא כן שורת מחץ של מותר או אסור! ככה זה בהלכה, שואלים רב והוא אומר האם כן או לא.

אכן יש לדון מה ההלכה אומרת בעניין וכבר דשו בכך רבות.

מבחינה אנושית/מוסרית יש צדק מסויים בדבריך, למרות שרוב הזמרים ממשיכים להוציא אלבומים ביודעם בבירור שהם יועתקו בשלימותם ומשום הסיבה המרכזית של הפרנסה שלהם - ההופעות.
זמר שלא מוציא דיסק, לא נשאר רלוונטי ולכן זה שוה לו למרות שהוא יודע מראש שלא ירוויח מזה הרבה, ולכן הנושא של הרחמים עליהם, לא מאד נוגע ללב
ככה זה היום בעולם המוזיקה, הזמר משקיע הרבה כסף ואנרגיה, כולם מעתיקים, ואז מזמינים אותו להופעות וחתונות והוא מרוויח את כל ההוצאות בחול המועד סוכות אחד.. (ושיהיה לו לבריאות..) וכולם מודעים 'להסדר' הזה, ומסכימים לו בשתיקה.
קולו-שלו לא נותן לשומע תחושה של רב גווניות/ ססגוניות.
הוא נשמע - תעצום את העיניים ונסה להתמקד רק בקול ללא התאפורה מסביב - תקול לא זורם. עם עליות ומורדות.
לא נעים למיתרי הקול.
זאת דעתי וטעמי וזכותכם המלאה לחלוק עלי.
לאחר התעמקות ומחשבה מרובה.
מעניין מאוד, אם ההלכה זה כן ולא מוזר שיש כ''כ הרבה ספרי הלכה, במקום לכתוב מותר ואסור ודי, למה להסתבך?!?!
האם שאלת רב?
האם שאלת רב בלי לעזור לו לדעת את מה שקורה היום?
הנושא הזה הוא לא נושא של אסור ומותר, כי זה תלוי במצב של זמר, במצב של השוק, במצב של כל אדם לגופו וכו'... ועל העניין הזה נאמר ''דין פרוטה כדין מאה'' בשונה מהרבה דברים!

בכל אופן, מהרגע שהתחלתי לקנות דרך ניגון מיוזיק את האלבומים שאני לא הייתי מוותר עליהם אני מרגיש יותר אנושי, יותר הנאה, ויותר ישר. מומלץ בחום!
אם אתה מרגיש אנושי ונחמד יותר, זה בוודאי טוב
הנושא ההלכתי האם קניין רוחני זה משהו שמותר להעתיק אינו תלוי כלל במצבו האישי של הזמר או במצב השוק, זו שאלה הלכתית טהורה, הרב הוא זה שאמור לשקול את הדברים ובסוף להגיד את שורת המחץ, כן או לא.
אולי תפתחו אשכול דיונים אם זה מענין אתכם כ"כ
 

פשוש

משתמש מקצוען
מיכה גמרמן - רבים
הכוכב הברזילאי מיכה גמרמן משחרר שיר חדש עם קליפ חדשני, בשם "רבים" של המלחין האמריקאי אלי שוואב. הקליפ צולם באחד מחופי הים של ברזיל וכולל סיטואציות שונות

תת רמה ולא מתאים .
 

יוני א

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
רק אוסיף שיצא קונטרס שלם רק על האסור מותר של שלל הפוסקים השונים!
חכמים היזהרו בדבריכם!
ולא רק קונטרס יצא גם ספר שלם על דברים כאלה ועוד לדוגמה משחקים תוכנות ספרים ברשת וכאלה הספר שיצא של הרב לוי מו''ץ ורב חשוב בקרית ספר (ספרדי) ושם הוא כותב שאם זה ברשת זה כאילו רה''ר ומותר להעתיקו (אולי רק לפרטי ושוב לא לרבים)
 

מאן דאמר..

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה