דיון אשכול המידע הכביר לגבי טאבלטים למאיירים

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
*עדכון- מדריך קטן לרכישה בהודעה השניה*



בסיעתא דשמיא.
כאן יצטבר מידע לגבי שימוש במגמה ההולכת וגוברת - איור בטאבלט.
אם בעבר מאייר מקצועי עבד בעיקר עם מחשב ולוח גרפי, לשלל סוגיו, מלפני כמה שנים נוספה בעולם מגמה ענקית של איור על טאבלטים. גם למקצוענים.
הסיבה היא שזה זול יותר מהשילוב של מחשב + לוח תצוגה, נייד, וברוב המקרים לא פחות חזק מבחינת קושחה.
אה מה מה, המגוון מתחיל להצטבר, ולבלבל. אי לכך, אתחיל לקבץ את המידע לכדי מדריכים ממוקדים שיעלו לאשכול כאן.
בהודעה הראשונה יצטבר המידע הגולמי הרלוונטי, בתוספת קרדיט למי שיעלה אותו.

אנא נסו להשאר ממוקדים על הנושא, ובעזרת ה', התועלת תגבר.
בהצלחה.
 
נערך לאחרונה ב:

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אז בואו נתחיל.
*******בשלבי כתיבה. אוסף כל זמן מה עוד מידע. כל שאלה או תיקון תבוא בברכה בהערות למטה ותתווסף כאן בצירוף קרדיט למען ירוץ הקורא בו*****

APPLE
עד אפל, זה היה קוריוז חמוד ושולי. לוח גרפי לציור שיושב בכיס? חמוד, אבל נו. לצייר על הטאבלט? נחמד, אבל.
באה אפל, וכדרכה בקלילות, שינתה את העולם. ממש. הapple pancil הוא אמירה של טים קוק, מנכל אפל, שבאה ישירות נגד גישה של המנכל האגדי המנוח - סטיב ג'ובס שאמר בלעג: "מי בכלל רוצה עט סטילס?" מסתבר שאתם, ידידי. אפל יצאה עם העט יחד עם מכשיר הipad pro שבהתחלה התקבל בלעג על ידי המבקרים שטענו בצדק, ששוק הטאבלטים שנמצא בצניחה חופשית לא זקוק למכשיר פרימיום יקר וענקי. הו, כמה הם טעו. המכשיר הזה החזיר את שוק הטאבלטים לחיים, ודיקק את הגבולות שהיו עד אז בין מחשבים ניידים, לבין טאבלטים. עד הipad pro טאבלט הפך שם דבר לבידורית מיותרת. אבל הPRO, יחד עם העט, פתח את שוק הטאבלטים לשוק הסוער והצעיר מכל - סטודנטים. בעקבותיהם, האמנים, יוצרי הסרטונים, והמפתחים. מאז האייפדים קיבלו תמיכה של העפרון לעוד דגמים חוץ מהפרו, וכיום כשבאים לקבל החלטה, זה מבלבל משפע הדורות, המחירים, הנתונים והדגמים.

בואו נתחיל לאט לאט בהכרות עם ה"משפחות":

IPAD PRO
הפרו, מתחלק ל4 דורות.
  • דור ראשון שהושק במהליך 2015-2016 בגדלים 9.7" ו12.9"
  • דור שני, ב 2017 בגדלים 10.5" ו12.9"
הדור הראשון והשני תומכים בדור הראשון של העפרון. לא בדור שני כלל.

  • דור שלישי 2018 בגדלים 11" ו 12.9"
  • ודור רביעי שהושק ב2020 גם בו בגדלים 11" ו12.9".
  • דור חמישי המכונה M1 שהושק ב2021. בגדלים 11', 12.9'.
הדור השלישי הרביעי והחמישי תומכים בדור השני של העפרון, ולא בדור הראשון.

משפחת הפרו מתאפיינת במכשירים חזקים באופן יוצא דופן, הן מבחינת חומרים פיזיים והן מבחינת חומרה. ישנם ויכוחים ברשת אודות כמה הם יכולים להחליף מחשב נייד, אך מה שברור, שמהדור השלישי, לרוב השימושים, זה אפשרי בהחלט. למי שמסתדר עם מערכות אפל, כמובן.
החסרון שבכל זה - זה המחיר, שמתחיל למכשיר מהדור הקודם ובגודל הקטן ב3200+ ויכול לטפס בשמחה אל העננים.
פרקטית, שוק היד שניה במכשירים האלה משגשג. גם בגלל חוזקם של המכשירים, וגם כי בדרך כלל רוב הקונים שלהם הם סטודנטים שמוכרים אותם במהלך או בסיום לימודיהם. אפשר להשיג במחיר נמוך בכ30% מכשירים במצב מצוין, ומכשירים ממש חדשים בעד כ20% פחות ממחירם בחנות.
תוסיפו למחיר את העט, שלא בא יחד עם המכשיר אלא צריך לקנותו בנפרד, ואביזרים שונים שבדרך כלל לא זולים במיוחד.

למה הם טובים למאיירים? כי הם גדולים, חזקים, אמינים, ויפהפיים. הם סוחבים עליהם קריירה של מאייר עסוק ולחוץ, בלי להרגיש לרגע כמו צעצוע או מותרות. הם שם כדי לעבוד, וקשה.
והו, היתרון המשמעותי, הוא אפליקציה בשם procreate שלא ארחיב עליה, רק בכמה מילים - היא אפליקציה שפותחה מתוך מחשבה אך ורק על אמנים דיגיטליים. לא כמו פוטושופ, לא כמו מנגה (שפותחה לציירי מנגה ומתוך השפעה מאדובי). פשוט לצייר בצבע ואינטואיטיבי. היא להיט עצום וכמות אדירה של מאיירים עברו אליה בלי להביט לאחור. לקומיקסים בקו שחור ולסידור משבצות, אגב, תשארו במנגה. ואין אותה במכשירים אחרים. לא במחשב, לא במכשירים מבוססי אנדרואיד. רק באייפדים.

ההבדלים בין הדורות:

האייפדים כל כך טובים, עד שלמעשה, אם השגתם מכשיר יד שניה מהדור הראשון במצב טוב, הוא יעבוד לכם נהדר ויספק את כל צרככם כמאיירים, והרבה מעבר. ההבדל הלאה מהדור הראשון הוא בעיקר מקצה שיפורים כאלה ואחרים. לא שיפור שיצדיק שדרוג אם כבר קניתם. אם אתם צריכים את האייפד גם לעריכת וידאו ועוד צרכים כבדים במיוחד, שיקול. אבל כמאיירים? הראשון כבר מדהים.

יציאת ההטענה היא יציאה של apple וזה אומר שתצטרכו להשיג מטען מיוחד, וכל כבל צריך להיות דוקא מהסוג המסויים הזה.

הדור השני קצת יותר חזק, יותר קטן בהיקף, מצלמה ומסך קצת יותר טובים. אבל השבב של המעבד, חזק משמעותית מהראשון. כלומר, לצרכי איור, שוב, זה בסדר גם הראשון. אבל למי שרוצה לענות למייל תוככדי, לפתוח pinterest תוככדי וגם לשמוע איזה שיר, אתם כבר תבחינו בהבדך בין המעבדים. אז דור ראשון זה בסדר, דור שני מומלץ יותר.

ההבדל בין הדור השני והשלישי ממש ניכר. בכמה מישורים:
1: הכל חזק יותר, כאמור.
2: עברנו לעפרון דור 2. עפרון דור 1 לא יעבוד עליו.
3: יציאת הטעינה היא usb type c. זה קריטי. אפשר לחבר לשם כמעט כל סוג של התקן, הרחבת אכסון, מפצלים, וכו וכו.
4: אין יציאת אוזניות רגילה.

הדור הרביעי הוא רק שיפור בכח העיבוד המצלמה והמסך לעומת הדור השלישי. יש שביקרו את אפל שלא עשו שיפור שמצדיק כלל את המעבר הבין דורי בין 3 ל 4.


במהלך חודש 05.21 יצא האייפד החדש, דור 5, שמכונה M1 על שם המעבד המהולל והחדש של אפל שמתהדר בסימן הנל. השיפור המשמעותי בדגם הזה הוא המעבד, שעצמתו היא כשל מעבד פרימיום של מחשב נייד חזק, והמסך, שהשתדרג לאמולד.
כמו בשיפור בין הדור השלישי לרביעי, דעתי הענייה שאין שום צורך להוציא את מיטב כספכם על הדור החדש או הרביעי, והיותר מומלץ הוא להשיג יד שניה ממקור טוב של הדור השלישי. השידרוגים הם overkill - מוגזמים לחלוטין ואינם באים לידי ביטוי ביומיום.


IPAD AIR
שמתחלק גם הוא ל4 דורות.
  1. 2 הראשונים לא רלווניים למאיירים, כי הם לא תומכים בעפרון כלל.
  2. האייפד אייר דור 3 תומך בעפרון דור 1.
  3. האייפד אייר דור 4 - החדש - תומך בדור 2.
האייפד אייר דור 4 הוא מכשיר נפלא.
יש בו כמעט כל מעלה שיש בפרו, חוץ מהבדל אחד: אין לו גרסת 12.9. הוא בא בגודל אחד של 10.9 אינצ'.
מי שממילא לא התכווין לקנות אייפד פרו בגלל הגודל של 12.9, זו האופציה הטובה יותר.
יקרה פחות, ועם כל היתרונות של הפרו, כמעט אחד לאחד, חוץ מהבדלים זניחים בעיני.


IPAD ו IPAD MINI
****בעריכה. מי שמתנדב לאסוף חומר על הנל יבורך****

ה - APPLE PENCIL - עפרון הסטילס של אפל.

הapple pencil יצא בשתי גרסאות:
  • דור ראשון מ2015 - נתמך במכשירי ipad pro דור ראשון ושני, ipad air דור שלישי וipad דור שביעי.
  • ודור שני, מ2018 - נתמך במשכירי ipad pro דור שלישי ורביעי, ipad air דור רביעי.
אין הבדל בביצועים בין שני הדורות. שניהם מתאפיינים בחוד שאיננו דק, אלא מדמה כלי קלאסי.
והם צריכים טעינה. שלא כמו העטים של וואקום. הטעינה שולית, ואף פעם לא יצא לי להצטרך להטעין את העט באמצע שימוש, אלא אם כן משום מה הוא נשאר מחוץ לטווח הטעינה שלו. אני יכול להבין למה הבעיה הזאת קיימת בדור הראשון, וכאמור לקמן.
ההבדל בין הדורות:
הדור הראשון של העפרונות ארוך יותר, כבד במעט יותר מהדור השני, גופו גליל מושלם, ונטען בצורה שאנשים מוצאים אותה מאוד לא נוחה: בצד האחורי שלו יש כעין מכסה שמכסה על פלאג ההטענה, והוא נכנס אל חור ההטענה של האייפד. ועומד לו שם ניצב. בצורה לא נוחה. זה לא נורא, אנשים מתרגלים לזה. אבל אם תרצו לשים את האייפד בסביבת ילדים, כשהעט נטען ש סכנה כפולה ומכופלת כי הזווית הלא נוחה, והמיקום הרופף, פשוט לא מרגישים בטוח.
הדור השני קצר יותר, אין לו פקק, גופו גלילי, אך יש לו צד אחד שטוח, והוא נטען בצורה כייפית ממש - קליק מגנטי לכל צד של האייפד, והוא שם, נטען. אז גם כאן, זה לא ממש בטיחותי, ובנדנוד נמרץ מאוד אפשר להפיל את העט, אך אין להשוות. עוד פונקציה נוספה, שבנקישה כפולה אפשר להגדיר שהעט יעבור לכלי אחר משלל הכלים שבתוכנה מסויימת. למשל, מכלי העט, למחק, וחזור. אני אישית ביטלתי את האפשרות, כי מצאתי שתוככדי הטבת העט ביד, לא פעם הכלי מתחלף בלי שרציתי.

כאמור, אם אתם קונים את המכשיר במקום אחד ואת העט במקום אחר, וודאו וחזרו ובדקו איזה עט תומך המכשיר, כי עט מכשיר שתומכך בדור אחד, לא תומך במשנהו כלל.



אכסון
האייפדים באים עם אכסון מובנה. כדרכה של אפל, אין חריץ הרחבה. האכסון שקניתם, זה מה יש. אבל היום, יש עננים בשמיים. כלומר, בשביל החומר עצמו, בין כה תעדיפו לאכסן אותו בענן כמו גוגל דרייב או icloud. אזי למאייר אין באמת צורך בנפח גדול. להיפך, אם עיקר השימוש הוא לאיור, מנסיוני אפשר להסתמך ב100% על העננים, ולרכוש את הדגם הזול ביותר בעל הנפח המובנה הקטן ביותר.

תקשורת
האייפדים באים ב2 גרסאות תקשורת. גרסת WIFI, שיכולה להתחבר רק לרשת אלחוטית, וגרסת סלולר, שאפשר להכניס אליה כרטיס סים ולגלוש מכל מקום. ההבדל הוא פער של כ100$.
לטעמי, עניין הסלולר מיותר. למי שיש סמארטפון, ישנה האפשרות של הפעלת הנקודה החמה. למי שאין?
בעיני הקישוריות יותר מזבזבת זמן בגלישה מאשר מועילה. אתם קונים כלי עבודה, לא ממש תשקיעו כסף כדי ליצור לעצמכם הסחת דעת.



הכשרים
יש את רימון, ויש את נטספארק. אני לא רוצה להכנס להמלצות על אחד מול השני, רק אומר בזהירות שמעשית, יש מקום להסתפק. ההגנה מספקת, אך לא הרמטית. למי שזה מספיק, זה מספיק. למי שרוצה הגנה מוחלטת, אין דרך אלא ללכת על סמסונג והדרן.
ישנה אפשרות מעשית מאוד לנעול את חנות האפליקציות והדפדפן, ולהשאיר את הסיסמא לפתיחה בידי מישהו.
לא אומר שמתאים להשקפת עולמו של כל חד, אבל אופציה ריאלית.

אביזרים
הו הו הו. כאן מתחיל סיפור מערכת יחסים מורכבת עם האייפד. הוא נחמד כל כך, שמדי פעם ממש יתחשק לכם לקנות לו איזשהו אביזר שישדרג אותו. וה"מדי פעם" הזה, קורה יותר מדי פעמים. הבעיה היא שהמוצרים המקוריים של אפל יקרים בטירוף. ומוצר לא מקורי, נדרשת יכולת זיהוי של בלש גשש לדעת אם האיכות שווה את הטרחה.

נתחיל עם האביזרים ההכרחיים ביותר.
מגן מסך.
מגן מסך הוא קריטי, בעיני. משתתי סיבות. א', אתם לא רוצים לשלם על מסך חדש, אם חלילה הדבר הזה נופל. מסך חדש עולה רק מעט פחות מאייפד חדש. חבל. תקריבו קצת, למען שקט עתידי.
ב' - עניין מגיני המסך בעלי התחושה של טקסטורת נייר. בניגוד למגני מסך רגילים של פלאפונים, לאייפדים יש מגיני מסך שמיוחדים בכך שהעפרון נוסע עליהם ישנה תחושה של חספוס קל ומספק, שמדמה תחושת עפרון על נייר. זה נשמע הזוי, אבל זה ממש נכון. בלי מגן המסך הזה התחושה היא כמו לצייר עם עפרון על חלון. מדי חלקלק.
השקיעו בכזה. ישנה חברה שמשווקת את עצמה באגרסיביות ושמה "paperlike" ומגיני המסך שלה עולם כ35$. חבל על הקניה, אל תלכו על זה. ישנם מגיני מסך ב12$ מאמאזון או ebay , שעושים את העבודה מעולה. קנו מכמה חברות, והחליפו כל חצי שנה שנה. מומלץ בחום.

case
השקיעו בנרתיק טוב. אל תזניחו את הנושא. זה עלול לעלות קצת יותר ממה שחשבתם, אבל אין לכם מושג כמה שזה משנה.
ישנו הקייס הרגיל של חברת אפל. הוא דקיק וסביר לציירים. אבל לא מגן על פינות המכשיר במקרה נפילה. ישנם מגינים משלימים שמשתלבים יחד עם המגן הרשמי של האייפד, אבל אם כבר קונים משהו שהוא לא של אפל, למה להתפשר?
אני ממליץ מאוד על קייס של חברת zugu. הוא מושלם למאיירים, אפשר להטות אותו בזוויות רבות, והוא נאה למדי.
יש לו הגנה מסביב לכל המכשיר, ומקום לא מכוער להצמיד את העט.
חפשו באמאזון או ebay - זה שווה את ההמתנה והעלות. שימו לב! התאימו את הקניה לדגם המדוייק שברשותכם.

מטען
רק מקורי של אפל.
אל תשחקו עם זה. זה לא זול, אבל הבטריה גם ככה עדינה.

עכבר
כן, אפשר לחבר עכבר בלוטוס' לאייפד וזה עובד. במו במחשב. מדליק ביותר. לא שזה משפר את השימוש מי יודע מה, ובפרט למאיירים. אבל האופציה נחמדה. לא הייתי משקיע במיוחד.

מקלדת
כנ"ל,מקלדת בלוטוס מתקשרת עם האייפד ואפשר לכתוב וקיצורי דרך והכל. שימושי? לא מי יודע מה, בעיני. א', כי אני לא רגיל למקלדת של אפל.ב', כל קיצורי הדרך שאני צריך נמצאים ממש קרוב, במקרה של פרוקריאייט. לא התרשמתי. אבל שוב, נחמד. אם הייתי כותב הרבה, הייתי כותב רק על האייפד עם מקלדת בלוטוס. כמה מענג.

מפצלים
ישנם מפצלים רבים בשוק. תלוי מאוד מה הצרכים שלכם.

הסקירה לא גמורה. בהמשך אערוך כאן.
 
נערך לאחרונה ב:

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מדריך לבחירת דגם:

שאלו את עצמכם מספר שאלות, ואספו את התשובות המצטברות:

ניידות קריטית לכם, או שרק נחמד שאפשר לזוז מהשולחן לספה?
לפרו יש דגם של 11 אינצ׳, אבל בגודל הזה ההבדל בין פרו חדש לאייר חדש הוא מזערי.
הפרו 12.9 הוא נייד אבל קצת גדול מכדי להדחף לתיק קטן.

המחיר הוא שיקול רציני? כל שקל נשקל?
פרו יוקרתי ויקר.
האייר זול ממנו.
שקלו יד שניה, המכשירים הללו חזקים מאוד, ועוברים ליד שניה במצב טוב מאוד.

זהו המכשיר העיקרי שלכם?
שקלו פרו 12.9 גדול ומאיר עיניים.

אוהבים לעשות רכישות גדולות בראש שקט עם אחריות מעולה?
רכשו בישראל, דרך אמירים.
אם הכסף הוא לא עניין, עשו במקביל אחריות מורחבת של אפל.
אוהבים קומבינטוריקה ולחשוב מחוץ לקופסה? רכשו דרך חול, בכל מני אופציות ומבצעים.
 
נערך לאחרונה ב:

אריאל לוי

אתרים מהעתיד.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עימוד ספרים
משהו שמפריע לי לפני שאני קונה
איך אני מצייר על הטאבלט בלי שהיד שלי ביינתים תשחק בכל מיני דברים בניגוד לרצוני?
יש דרך לחסום את הטאצ' שרק העט יעבוד?
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
איך אני מצייר על הטאבלט בלי שהיד שלי ביינתים תשחק בכל מיני דברים בניגוד לרצוני?
יש דרך לחסום את הטאצ' שרק העט יעבוד?
זו בעיה שאפר לפתור עם כפפה שנוגדת מגע שאפשר להשיג בעלי אקפרס.
יש כאלה שמאיירים עם היד באוויר, שזה לא מפריע להם.
בפרוקריאייט יש אפשרות להגדיר שמגע לא יצייר. אז מקסימום המגע מזיז קצת את הקנבס.
וישנם כמה הגדרות באייפד עצמו שאפשר לעשות כדי למזער את זה.
 

מענדי בריל

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
משהו שמפריע לי לפני שאני קונה
איך אני מצייר על הטאבלט בלי שהיד שלי ביינתים תשחק בכל מיני דברים בניגוד לרצוני?
יש דרך לחסום את הטאצ' שרק העט יעבוד?
בעיקרון יש בטאבלטים הטובים טכנולוגיה שיודעת להתעלם מהיד, לפחות כשהעט בסביבה
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
בעיקרון יש בטאבלטים הטובים טכנולוגיה שיודעת להתעלם מהיד, לפחות כשהעט בסביבה
היא לא ממש עוזרת בכל המקרים. בפרט דווקא באפליקציות האיור המשוכללות שתומכות בשלל מחוות אצבע יחד עם האיור. למשל clip paint שרגישה מאוד לכרית כף היד ומספקת תע סוקה נחמדה בשטויות שהיא מחליטה לעשות עם זה.
 
נערך לאחרונה ב:

רעות .

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
לאחרונה ממש יצא דגמים חדשים של איפד air,
מה ההבדל העיקרי בינו לבין האיפד pro?
ועוד גם שההבדל המחירים ביניהם ממש משמעותי...
מה היתרון של איפד pro לעומת איפד air שבגללו יש כך כך הבדל במחיר?
ומה יתאים יותר לציור דיגיטלי?
ממש אשמח לתגובות...
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
לאחרונה ממש יצא דגמים חדשים של איפד air,
מה ההבדל העיקרי בינו לבין האיפד pro?
ועוד גם שההבדל המחירים ביניהם ממש משמעותי...
מה היתרון של איפד pro לעומת איפד air שבגללו יש כך כך הבדל במחיר?
ומה יתאים יותר לציור דיגיטלי?
ממש אשמח לתגובות...

האייפד אייר החדש נראה נפלא.
ההבדל העיקרי הוא בגודל: הוא מגיע בגודל של 11 אינצ' בלבד. האייפד פרו מגיע גם ב11, אך גם ב12.9.

בפרו יש את היתרונות הבאים:
מצלמה כפולה,
חיישן מתקדם להצגת אובייקטים בvr
מסך בקצב רענון של 120 הרץ
חיבור usb מהיר במיוחד
4 רמקולים הקפיים
זיהוי פנים.
ויכולת לעבד נתונים בכמה ליבות במקביל

האם כל אלה סיבות להעדיף את הפרו? הו, לא.
אני אישית לא רואה שום סיבה לרכוש את הפרו בגודל 11' אם יש לכם את האייר החדש בזמינות.

האייפד אייר החדש מגיע עם תאימות לעפרון דור 2 (שהיתרון שלו הוא רק צורת טעינה נוחה יותר, וזהו)
ולכן מאוד מתאים לציור. נהדר לציור.

רק סיבה אחת משמעותית בכדי להעדיף את הפרו, וזה - הגודל.
אם ממילא התכוונתם לקנות מכשיר בגודל 11 אינצ' - לכו על האייר. הוא נהדר ומושלם. נכון לתאריך שבו נכתבת ההודעה, אתם תאלצו לחכות זמן רב עד שהוא יסופק לכם.

אם אתן מתלבטים בין ה11 לפרו 12.9, תאלצו להמתין בסבלנות לסקירה שלי בנושא.
 
נערך לאחרונה ב:

אריאל לוי

אתרים מהעתיד.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עימוד ספרים
איזה טאבלט יש להדרן שמתאים וטוב?
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
איזה טאבלט יש להדרן שמתאים וטוב?
אפשר לשאול אותם לגבי הs7 והs7+.
לעבודה שוטפת ומקצועית אני ממליץ על ה+.
אה-מה-מה, יתכן שתאלצו להמתין, כי קשה להשיג אותו בארץ.
 

ויזוקל

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
רוצה להוסיף כמה דברים כללים לגבי אייפד:

1. לגבי המטען - צריך לזכור שאייפד קרוב יותר למחשב מאשר לטלפון ולכן מטען של טלפון לא יטעין אייפד/יהרוס את הסוללה. צריך להקפיד לרכוש (במידה והמקורי הלך) מטען איכותי שיספק את העבודה.
אישית ראיתי שהראש מטען שנמכר באיקאה במחיר של 29 שח" (או עם 3 יציאות USB ב-49 ש"ח) מטעין מצוין - אני אישית בבית (וגם בבתי ספר שאני עובדת איתם) משתמשת בו.
כבל - זה כבר יתור בעייתי, רוב הכבלים הנמכרים במחיר של עד 50 ש"ח - לא יתאימו! אז או שתזמינו מחול או שתקנו את המקורי.

2. סינון וחסימה - לאפל יש בהגדרות המובנות אפשרות ליצור סינון מעולה. ניתן לחסום שם את חנות האפילקציות לחלוטין, את הדפדפן, את אפשרות הצפיה בסרטים ועוד. וכל זה ע"י קוד. כך שמי שלא רוצה לשלם לחברות הסינון יכול להוריד את האפליקציות הדרושות לו ואז לחסום את כל הדברים הבעייתים, ולמסור למישהו את הקוד.
יכולה להיות בעיה בפרסומות שעולות והן לא מסוננות, אבל בכל מקרה באפליקציות שמשלמים עליהן אין פרסומות כך שזו בעיה שיכולה לעלות רק באפליקציות חינמיות, וגם זה לא בכולן. וזו בעיה שאף סינון עדיין אל פתר.

מי שכן רוצה - נטספארק (וממילא רימון) למדו לסנן בתוך אפליקציות. נטפרי לא יודעים.
 

אריאל לוי

אתרים מהעתיד.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עימוד ספרים
אפשר לשאול אותם לגבי הs7 והs7+.
לעבודה שוטפת ומקצועית אני ממליץ על ה+.
אה-מה-מה, יתכן שתאלצו להמתין, כי קשה להשיג אותו בארץ.
אייפד מתחבר לנטפרי?
 

אריאל לוי

אתרים מהעתיד.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עימוד ספרים

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
רוצה להוסיף כמה דברים כללים לגבי אייפד:

1. לגבי המטען - צריך לזכור שאייפד קרוב יותר למחשב מאשר לטלפון ולכן מטען של טלפון לא יטעין אייפד/יהרוס את הסוללה. צריך להקפיד לרכוש (במידה והמקורי הלך) מטען איכותי שיספק את העבודה.
אישית ראיתי שהראש מטען שנמכר באיקאה במחיר של 29 שח" (או עם 3 יציאות USB ב-49 ש"ח) מטעין מצוין - אני אישית בבית (וגם בבתי ספר שאני עובדת איתם) משתמשת בו.
כבל - זה כבר יתור בעייתי, רוב הכבלים הנמכרים במחיר של עד 50 ש"ח - לא יתאימו! אז או שתזמינו מחול או שתקנו את המקורי.

2. סינון וחסימה - לאפל יש בהגדרות המובנות אפשרות ליצור סינון מעולה. ניתן לחסום שם את חנות האפילקציות לחלוטין, את הדפדפן, את אפשרות הצפיה בסרטים ועוד. וכל זה ע"י קוד. כך שמי שלא רוצה לשלם לחברות הסינון יכול להוריד את האפליקציות הדרושות לו ואז לחסום את כל הדברים הבעייתים, ולמסור למישהו את הקוד.
יכולה להיות בעיה בפרסומות שעולות והן לא מסוננות, אבל בכל מקרה באפליקציות שמשלמים עליהן אין פרסומות כך שזו בעיה שיכולה לעלות רק באפליקציות חינמיות, וגם זה לא בכולן. וזו בעיה שאף סינון עדיין אל פתר.

מי שכן רוצה - נטספארק (וממילא רימון) למדו לסנן בתוך אפליקציות. נטפרי לא יודעים.
תודה! אוסיף מן המידע בהודעה הראשונה עם קרדיט.

באופן כללי צריך לדעת שהאביזרים (אקססוריז) באפל הם עניין כבד, וכל דבר מקורי עולה הרבה מאוד כסף.

2 - לציירים ממש חשוב עניין הענן. אפשר להוריד מספר אפליקציות מסוימות ואז אין צורך אמיתי בכלום, חוץ מאימייל ושרותי ענן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה