אשה צלמת ארועים?

מצב
הנושא נעול.

אביחי בס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י הגלים;1766551:
"המה"? היה לגבי ה"לחלוני מותר" - אני חושב שצלם דתי שאמון על טהרת העין והלב פחות יהרהר ממי שמבחינתו לגיטמי וראוי להנות ממראה נשים.

לגבי עצם השאלה- זה ברור לי שזה מותר - כך הורה לי ראש הישיבה שלי איתו התיעצתי לפני עשור- וכל היה מנהג של הציבור החרדי עד לפני שנים ספורות. צלמת זה מושג חדש.

ואם כבר הייתי חושב שראוי להחמיר- אז בסטודיו/צילומי חוץ יש מקום להחמיר יותר מברקודים שנעים מולך קבוצה של 30-40 נשים בערבוביה.

פשש, אפוטרופוס לעריות? מי הוא המלאך הזה בדיוק? אתה רציני? לכוון פוקוס מול אשה שלבושה ומאופרת וזה לא יזיז לו? זה מלאך. בריקודים אתה יותר מתיר??? יש לך מקורות הלכתיים? אשמח לראות.
ראשי ישיבות בד"כ לא בקיאים בהלכה כמו מו"צ ודיינים, אל תיבהל מהמילים אני גם אברך כולל ובן תורה. - זו מציאות מה לעשות.
אני פשוט מנסה להעלות את דברי הרב ואזנר והרב גרוס ולא מצליח. אוכל לשלוח לך למייל, תראה את הדברים לראש ישיבה שלך אולי הוא יאמר אחרת...
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י אביחי בס;1766600:
פשש, אפוטרופוס לעריות? מי הוא המלאך הזה בדיוק?
ראשי ישיבות בד"כ לא בקיאים בהלכה כמו מו"צ ודיינים, אל תיבהל מהמילים אני גם אברך כולל ובן תורה. - זו מציאות מה לעשות.
אני פשוט מנסה להעלות את דברי הרב ואזנר והרב גרוס ולא מצליח. אוכל לשלוח לך למייל, תראה את הדברים לראש ישיבה שלך אולי הוא יאמר אחרת...

אני חוזר שוב.

אם אסור לגבר לצלם נשים- אין שום היתר לחילוני. נקודה.

כל גבר דתי אמון על שמירת העיניים והלב. לא צריך להיות צלם בשביל זה.
יש נשים בכל מקום. ברחוב- בעבודה- במכולת ובמחשב. זה לא קשור למלאך בכלל.

העובדה הפשוטה היא שלצלם יש היתר לצלם נשים רוקדות. ההיתרים של "באומנותיה טריד" (גם בגמרי ובראשונים) הם הרבה הרבה יותר מפליגים מאשר צלם בחתונות.

אם את רוצה להוציא לעז כל רבבות ישראל שלא לוקחים צלמת לסטודיו ובמשך עשרות שנים לא לקחו צלמת גם לרקודים- אשרייך. יש לך שורשים בברדיצ'ב?

את מסקנותייך על הראש הישיבה שלי ומה הוא יודע ומה לא- אני אשאיר ברשותך בסל המחזור. כי זה לא הענין- זו ההלכה המקובלת זה עשרות שנים.
 

אביחי בס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אני מבין מאד שזה קשה לקבל שעובדים במשהו לא טהור לכתחילה וקשה להודות ע"ז אבל לפני יום הדין אולי כדאי לחשוב אחרת.
אני מבין שלפי הראש ישיבה [ולפי הצלמת שכתבה כאן מקודם] אין שום בעיה לכתחילה להיות רופא נשים.
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י אביחי בס;1766615:
אני מבין מאד שזה קשה לקבל שעובדים במשהו לא טהור לכתחילה וקשה להודות ע"ז אבל לפני יום הדין אולי כדאי לחשוב אחרת.
אני מבין שלפי הראש ישיבה [ולפי הצלמת שכתבה כאן מקודם] אין שום בעיה לכתחילה להיות רופא נשים.

ברור שאין.

זו בחירה אישית אם זה מה שמתאים לכל גבר באופן אישי- אבל אתה מכיר פוסק שאומר שיש בזה איסור??
האם יש איזה פסיקה שאוסרת על אישה ללכת לרופא ??(שוב- אם זה אסור אז שתסע מבני ברק לחיפה- "אין עצה ואין תבונה" וכאלה).

(ובואו נדבר בשפה ברורה- אסור/מותר- לא "יש בזה בעיה" ולא "לכתחילה"
ו"משהו לא טהור" יכול לצוץ לך בכל פינה- ובכל עבודה בה תבחר)
 

אביחי בס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י הגלים;1766613:
אני חוזר שוב.

אם אסור לגבר לצלם נשים- אין שום היתר לחילוני. נקודה.

כל גבר דתי אמון על שמירת העיניים והלב. לא צריך להיות צלם בשביל זה.
יש נשים בכל מקום. ברחוב- בעבודה- במכולת ובמחשב. זה לא קשור למלאך בכלל.

העובדה הפשוטה היא שלצלם יש היתר לצלם נשים רוקדות. ההיתרים של "באומנותיה טריד" (גם בגמרי ובראשונים) הם הרבה הרבה יותר מפליגים מאשר צלם בחתונות.

אם את רוצה להוציא לעז כל רבבות ישראל שלא לוקחים צלמת לסטודיו ובמשך עשרות שנים לא לקחו צלמת גם לרקודים- אשרייך. יש לך שורשים בברדיצ'ב?

את מסקנותייך על הראש הישיבה שלי ומה הוא יודע ומה לא- אני אשאיר ברשותך בסל המחזור. כי זה לא הענין- זו ההלכה המקובלת זה עשרות שנים.

אין הכי נמי, לא אקח גם חילוני.

זו לא מסקנות שלי, הרב ואזנר זצ"ל ידע קצת יותר 'הלכה' מהרבה ראשי ישיבות וזה מוסכם.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י אביחי בס;1766622:
אין הכי נמי, לא אקח גם חילוני.

זו לא מסקנות שלי, הרב ואזנר זצ"ל ידע קצת יותר 'הלכה' מהרבה ראשי ישיבות וזה מוסכם.
עדיף שתנסה פעם אחת לצלם נשים רוקדות, ואז תבין מה זה "באומנותיה טריד"
כשתחזור עם מסקנות, אני מתיר לך להטריד אותי בנושא הזה.
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י אביחי בס;1766622:
אין הכי נמי, לא אקח גם חילוני.

זו לא מסקנות שלי, הרב ואזנר זצ"ל ידע קצת יותר 'הלכה' מהרבה ראשי ישיבות וזה מוסכם.

אתה קובע את המסקנה ומה מוסכם- אז מה נשאר לי לכתוב?
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י אביחי בס;1766626:
לא הבנתי על מה הלעג, אני עצרתי את עבודתי להגיב על דבר הלכתי חשוב.

פשוט השאלה היתה לא קשורה בעליל לנושא הדיון.
 

אביחי בס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
כי רציתי להעלות את דברי הרבנים בענין ולא הצלחתי.
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אוקי

בכל אופן זה לא קשור ל"ידע יותר הלכה" לא מדובר פה על עוד איזה ספר נעלם שרב אחד הכיר והאחר לא.

והעובדה פשוטה- עד לפני שנים ספורות לא היו צלמות בוגשל. נקודה.
במשך עשרות שנים "עמא דבר" שההיתר (שכאמור באופן בסיסי מכסה מקרים קיצוניים יותר) קיים גם למציאות הפשוטה של צילום נשים בארועים.

אתה רוצה לטעון שהתחדשה הלכה בישראל? סבבה קח לכל ברית ובר מצווה צלמת שתצלם נשים או שתוותר על הצילומים של הסבתא. אל תפיל את המסקנות והתאוריות שלך על צלמים.
 

אביחי בס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
כבוד הרב הגאון היקר זוכה ומזכה וירא
מאד ר' אברהם יצחק הופכן שליט"א
אחדשה"ט וש"ת באהבה ככר מזמן
קבלתי מכתבו היקר ואשר התעורר במה
שדרך הנשים בחתונות שמזמינים צלם גבר
לצלם את הכלה לפני החופה וכן לצלם את
הנשים במקום שאפשר לעשות זה ע"י מצלמת
אשה לית דין ולית דיין שזה בגדר פרצה
וכעין הפרצה של אלה שמעמידים את
התזמורת של החתונה בחלק הנשים או
באמצע כין הנשים והגברים באופן שרואים
את הנשים מרקדות ועוברים באופן תמירי על
קול זמר באשה ערוה וכל אלו הדברים ככר
לפני עשרות כשנים עוררתי ע"ז ושומר נפשו
ונפש בניו ובנוחיו ירחק מזה להרחיק מאש
היצר עד אבדון תאכל

שמואל הלוי ואזנר

קובץ אור ישראל <מאנסי> כג עמוד רכט.


עשיתי OCR.
 

pnina912100

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
אתה באמת חושב שהצלמים פה יעזבו את עבודתם בגלל מה שתוכיח אותם?
הוא אומר לך ששאל את הראש ישיבה שלו והוא נתן לו את ההסכמה לצלם,
אני לא מצליחה לתפוס בכלל מה אתה רוצה,
מה הענין לתת לבן אדם הרגשה של רשע?
אם היה לך חבר אברך כולל שרוצה לצאת לצלם, הייתי מבינה ומסכימה עם זה שתלך ותגיד לו את כל הנ"ל,
צלם שמצלם כבר שנים וזו עבודתו, אני לא חושבת שהוא ישנה משהו מהמשפטים כאן...
 

אביחי בס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אני לא אומר כלום ולא מחליט כלום לאף אחד בעולם. הבאתי דברים של אחד מפוסקי הדור וכל אחד יעשה ע"פ הרגשת ליבו....
 

יצירתית

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י פוטוגרפי;1766420:
מה לא רלוונטי?
אני מכירה אישית 2 חתונות חסידיות שרבקה תפקדה שם כצלמת ראשית.
ואנשים יתעקשו דווקא על צלמת כראשית שהיא תהיה אחת טובה וירצו דווקא אותה.

א"א לקחת דוגמא מ2 חתונות כאלה שהיו לה
בסופו של דבר 99 אחוז מהאוכלוסיה שלה זה דתי לאומי ושם אין בעיה לצלם גברים בחופה, ריקודים וכו
מה שכן, כמו שלפני 10 שנים בקושי היו צלמות נשים בריקודים (כשאני התחתנתי זה בכלל לא היה שיח רק אחת צדיקה מהכיתה לקחה...) והיום זה מאד מקובל וכמעט בכל חתונה רואים צלמת ריקודים כך לדעתי יכנס תחום הסטודיו כלה...
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
2 שאלות-

למה כתוב "במקום שאפשר על ידי צלמת אישה"- אז שלא יצלמו נשים? הרי "אין עיצה ואין תבונה"??

האם בגלל הפסק הזה אתה מתכוון לשלם יותר על כל ארוע תעשה ולקחת גם צלמת? גם בר מצוה- גם ברית? או לוותר על תמנות נשו המשפחה מארועים אלו? הרי זה כולה כסף.
הרי לא יעלה על הדעת שאת החומרא הזו אתה מנסה להפיל ר על אחרים ולא עליך...
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י pnina912100;1766651:
אתה באמת חושב שהצלמים פה יעזבו את עבודתם בגלל מה שתוכיח אותם?
הוא אומר לך ששאל את הראש ישיבה שלו והוא נתן לו את ההסכמה לצלם,
אני לא מצליחה לתפוס בכלל מה אתה רוצה,
מה הענין לתת לבן אדם הרגשה של רשע?
אם היה לך חבר אברך כולל שרוצה לצאת לצלם, הייתי מבינה ומסכימה עם זה שתלך ותגיד לו את כל הנ"ל,
צלם שמצלם כבר שנים וזו עבודתו, אני לא חושבת שהוא ישנה משהו מהמשפטים כאן...


זה מגוחך לא בגלל שאני ארגיש רשע.

כל צלם דתי וירא שמיים חשב על הנושא הזה עשרים פעם.
התיעץ עם עצמו- התיעץ עם אשתו- התיעץ עם רבותיו ובעקבות כל הנ: קבע לעצמ וכמה וכמה כללים.
הנסיון למצוא פוסק אחד - להוציא חצי תשובה שלו ולהגיד "זו ההלכה" זה פשוט כל כך מיותר....
 

אביחי בס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אני לא מוסמך לפרש את דברי הרב ואזנר זצ"ל.
אני מצידי עוצר כאן שלא יכעסו עלי.
אבל אתה רואה איך הוא כתב חריף, אולי תראה את זה לראש הישיבה והוא יסביר לך. [וגם לעצמו..]
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה