מידע אשאל מכם שאלות - כמה שאלות (לא) נחוצות למנגנים בגיטרה.

bujo bizual

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
לנגני גיטרה שבינינו אני אשמח לדעת כמה דברים: [לצורכי ידע אישי]
א. כשאני מנגן עם קאפו האיצבוע נשאר אותו דבר? כלומר האיצבוע לאקורדים מסויימים הוא אותו דבר?
(פשוט עוד לא ניגנתי עם קאפו עדיין, מעודי.)
ב. יש כזה דבר טיונר שקרן ולא אמין?
ג.
כבר שנים שאני מנגן ועדיין כואבות לי האצבעות ביד שמאל, מה אני עושה לא נכון?
ד. המפרט שזכה שתשתמשו בו זה מפרט עבה (heavy) או דק (regular) ובאיזה גודל?
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
א. כשאני מנגן עם קאפו האיצבוע נשאר אותו דבר? כלומר האיצבוע לאקורדים מסויימים הוא אותו דבר?
(פשוט עוד לא ניגנתי עם קאפו עדיין, מעודי.)
כן
ב. יש כזה דבר טיונר שקרן ולא אמין?
יש טיונרים לא מדוייקים
אבל יש גם אפשרות להגדיר בטיונר כל מיני ווריאציות של כיוון, יכול להיות שכיוון לא נכון נגרם מההגדרות של הטיונר.
ג. כבר שנים שאני מנגן ועדיין כואבות לי האצבעות ביד שמאל, מה אני עושה לא נכון?
בשביל לדעת מה לא נכון צריך לראות
הייתי ממליצה לעשות לפחות פעם ביום תרגילים של סולמות
זה גם משפר את השליטה וגם מרגיל את האצבעות.
ד. המפרט שזכה שתשתמשו בו זה מפרט עבה (heavy) או דק (regular) ובאיזה גודל?
תלוי לאיזה שיר
יש לי כל מיני מפרטים וכל פעם אני מנגנת עם מפרט אחר ליצירת סאונד אחר
שווה לקנות כמה סוגים ולנסות לשמוע מה הכי מתאים לכל סוג מוסיקה.
אני הכי אוהבת לנגן עם האצבעות (או עם הציפורניים) כי יש לי יותר אפשרויות.

מקווה שעזרתי...
בהצלחה!
 

ללי ק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
יש לי כל מיני מפרטים וכל פעם אני מנגנת עם מפרט אחר ליצירת סאונד אחר
שווה לקנות כמה סוגים ולנסות לשמוע מה הכי מתאים לכל סוג מוסיקה.
אני הכי אוהבת לנגן עם האצבעות (או עם הציפורניים) כי יש לי יותר אפשרויות.

מקווה שעזרתי...
בהצלחה!
גם אני משתמשת בכמה מפרטים,
לנגינת אקורדים אני אוהבת להשתמש עם גודל של 60 מ"מ,
ולנגינת תוים- עם מפרטים עבים יותר (הצליל יותר חד),
בכל מקרה תמיד טוב שיש הרבה סוגים, זה לא משהו יקר.
 

bujo bizual

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
תלוי לאיזה שיר
יש לי כל מיני מפרטים וכל פעם אני מנגנת עם מפרט אחר ליצירת סאונד אחר
שווה לקנות כמה סוגים ולנסות לשמוע מה הכי מתאים לכל סוג מוסיקה.
אני הכי אוהבת לנגן עם האצבעות (או עם הציפורניים) כי יש לי יותר אפשרויות.
כן, אני משתמש בכמה סוגים תלוי בסגנון המוזיקה, חשבתי שזו טעות.
 

bujo bizual

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
בשביל לדעת מה לא נכון צריך לראות
הייתי ממליצה לעשות לפחות פעם ביום תרגילים של סולמות
זה גם משפר את השליטה וגם מרגיל את האצבעות.
אני מנגן כבר שנים והשליטה טובה ב"ה אבל עדיין כואב לי ויש לי קאלוסים.
 

bujo bizual

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
לנגני גיטרה שבינינו אני אשמח לדעת כמה דברים: [לצורכי ידע אישי]
א. כשאני מנגן עם קאפו האיצבוע נשאר אותו דבר? כלומר האיצבוע לאקורדים מסויימים הוא אותו דבר?
(פשוט עוד לא ניגנתי עם קאפו עדיין, מעודי.)
ואקורד עם באר? הופך למה? כמו F לדוג'
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
ואקורד עם באר? הופך למה? כמו F לדוג'
לא הבנתי את השאלה.
כדאי לי לקחת שיעורים? זה יוסיף לי?
לא לקחתי בחיים אבל אני מנגן ברמה גבוהה.
כדאי לקחת שיעורים, אבל ממישהו ברמה
יכול להיות שגם הכאבים קשורים לנגינה לא נכונה
אז כדאי ומומלץ
גם אני התחלתי לנגן בלי מורה, וניגנתי בשליטה ממש טובה
כשהתחלתי לקחת שיעורים זה הקפיץ אותי בכמה דרגות...
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אם האיצבוע עם הקאפו נשאר אותו דבר, אז מה עליי לעשות באקורד עם באר? פשוט לא לעשות גשר עם האצבע?
למה לא לעשות גשר?
מנגנים אותו דבר רק ממקום אחר
 

פשטות ותמימות

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
כשאני מנגן עם קאפו האיצבוע נשאר אותו דבר?
ואקורד עם באר? הופך למה?
המיוחד בגיטרה זה שמבינים שמוזיקה זה בעצם מתמטיקה...... (אני מקווה שאני אצליח להסביר מה אני מתכוון....)
כל האקורדים בנוים הרי באותה התבנית (בכל סולם שהוא- לוקחים את הפרימה טרצה וקווינטה ומקבלים אקורד)
ממילא אין הבדל בין המבנה של האקורד E למבנה של האקורד F רק שבקלידים צריכים לשנות אצבועים בין אקורד לאקורד (כי ה"שחורים מבלגנים את הסדר- ובעצם הורסים את המתמטיקה הפשוטה-שבמקום אחד ועוד אחד.... זה נהיה אחד ועוד חצי..... (למרות שאין הבדל בין המרווח של דו לרה במול לבין המרווח של סי לדו- בזמן שלמרווח הראשון אנחנו נקרא מרווח של חצי אבל למרווח השני אלו שלא מספיק מבינים בתאוריה יקראו שלם....)ומי שלא מבין כלום בתאוריה (-כמו רוב הנגנים הצעירים) עושה את האקורד C כי ככה אמרו לו שעושים אותו ולא שבאמת הוא בנה את האקורד בעצמו ולכן הוא יכול לטעות ולחשוב שאין קשר בין צורת האקורד C ל D וזה בעיקר נובע מהעובדה שהמבנה המודרני של הקלידים (שה"חצאים מושחרים ומוגבהים") מטעה- וזה נראה שאין קשר בין המבנה של האקורדים וזה גם מטעה קצת בכל מה שקשור ל"חצאים" במוזיקה
ולעניננו.... האיצבוע של האקורד F בבארה הוא בדיוק כמו של האקורד E רק בסריג השני ועם חסימה של הסריג הראשון (שזה בעצם תחליף לקאפו) ומכיון שבין מי לפה אין חצי אז האקורד הבא אחרי מי (E) יהיה האקורד פה (F)
ואם תעשה חסימה לסריג הראשון ותעשה אצבוע של Am אתה תקבל Am# וכן הלאה... סריג הבא יהיה Bm וכנ"ל בפוזיציה העליונה האקורד הבא אחרי F יהיה F# וכן הלאה והלאה עד סוף צוואר הגיטרה...

מקווה מאוד שהייתי ברור....
 
נערך לאחרונה ב:

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כשאני מנגן עם קאפו האיצבוע נשאר אותו דבר? כלומר האיצבוע לאקורדים מסויימים הוא אותו דבר?
תמיד יהיו אפשרויות שונות עם קאפו או בלעדיו
לדוגמה עם אתה מנגן על סולם Gm ורוצה לעבור לDm - בלי קאפו אתה יכול לעבור לאצבוע הרגיל, אבל עם קאפו אין לך את האפשרות הזו ותצטרך לנגן בארה בסריג מס' 5 (כמו אצבוע של Bm), ועוד על זו הדרך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  32  פעמים

לוח מודעות

למעלה