ארון קודש ללא פרוכת

ד.ב.

משתמש מקצוען
אתם מכירים ארונות קודש ללא פרוכת או עם פרוכת פנימית [אחרי דלתות העץ מבפנים]?
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אני חושב שכך זה בפונוביז'

%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%91%D7%96-%D7%A4%D7%AA%D7%99%D7%97%D7%AA-%D7%96%D7%9E%D7%9F-%D7%A7%D7%99%D7%A5-%D7%A2%D7%98-23.jpg
 

שנים

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בפוסקים כתוב שלא משנים מהמקובל,
ודווקא לכן אני מחפש מקומות מוכרים שיש שם ארון קודש ללא פרוכת חיצונית.
מעניין. יש לך מקורות בעניין?
היה איזה ויכוח אצלנו. הוכרע בסוף לשים גם חיצונית.
מלמעלה אני רואה שכתוב שהמנהג היה תמיד לשים. ומהמנהג הזה אין לשנות...
 

ד.ב.

משתמש מקצוען
מעניין. יש לך מקורות בעניין?
היה איזה ויכוח אצלנו. הוכרע בסוף לשים גם חיצונית.
מלמעלה אני רואה שכתוב שהמנהג היה תמיד לשים. ומהמנהג הזה אין לשנות...
המקור שלי זה רב בית הכנסת שבדק ואמר לי שאין לשנות מהמקובל אבל אם אמצא שכבר היה מקובל ללא פרוכת חיצונית ולא עקב סיבה מסוימת כמו בפונוביז שלא יכלו להשים פרוכת חיצונית מסיבות כלשהן אז יברר שוב את הנושא.
 

חרש עץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אני חושב שהמקום הנכון לברר שאלה כזאת היא בפורום אוצר החכמה, זאת שאלה תורנית - היסטורית, לא שאלה עיצובית
בהצלחה
 

ag

חבר קהילה: מעצבים גרפיים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עד כמה שידוע לי אצל עדות המזרח לא נהוג לתלות פרוכת.
כל הענין של פרוכת מקורו כדי לחצוץ שיהא מותר לשבת מול ארון קודש.
 

חסדיאל שופק

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
בספר "בית היכלו" להרה"ג נהוראי אוחנה הביא דיון בזה, דעתו שכמובן עדיף לא לשנות. אני אסתכל בהמשך לגבי מקורות.

לעצם השאלה. מעצב ארונות הקודש המפורסם ר' אברהם אברג'ל נמנע תמיד מפרוכת חיצונית בכל העבודות שלו שראיתי, למשל: מערת המכפלה, מירון למעלה, ,בית הנשיא -[לא ראיה לכלום כמובן אבל מציין] ועוד ..

בכל מקרה עושים פרוכת פנימית
אצלנו בבית הכנסת יש גם רק פרוכת פנימית
 

שנים

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה